Thursday, November 21, 2013

၀ိုင္း၀န္းထိန္းသိမ္းဖို႔ အထူးလိုအပ္ေနတဲ့႐ုပ္ေသး (သုိ႔) ျမန္မာ့အျမင့္သဘင္

႐ုပ္ေသးအျမင့္သဘင္တစ္ခုတြင္ အႏုပညာရွင္မ်ားက ဦးေရႊ႐ုိးႏွင့္ ေဒၚမုိးအကကုိ ပုံေဖာ္တင္ဆက္ေနစဥ္။ ေကာင္းထက္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)႐ုပ္ေသးအျမင့္သဘင္တစ္ခုတြင္ အႏုပညာရွင္မ်ားက ဦးေရႊ႐ုိးႏွင့္ ေဒၚမုိးအကကုိ ပုံေဖာ္တင္ဆက္ေနစဥ္။ ေကာင္းထက္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
'ခ်မ္း..ခ်မ္း..ခ်မ္း' ဆိုတဲ့ လင္းကြင္းသံနဲ႔ အတူ စင္တိုင္တီးလံုးသံကို ၾကားလိုက္တာနဲ႔ ႐ုပ္ေသးပြဲ
စေတာ့မယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါၿပီ။ စင္တိုင္တီးလံုး ဆိုတာက ႐ုပ္ေသးကေတာ့မယ္ဆိုတာ အေၾကာင္း
ၾကားတဲ့ ေဆာ္ဩတီးလံုးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင္႔ ပရိသတ္နဲ႔ ကျပမယ့္သူမ်ား လူစုတဲ့သေဘာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ေနာက္ကလာတဲ့ 
တီးလံုးကား ဗိန္းေဗာင္းတီးလံုး။ မီး၊ ေရ၊ ေလတို႔ေၾကာင္႔ ပ်က္စီးသြားတဲ့ ကမၻာႀကီး အသစ္တစ္ဖန္
ျပန္လည္ျဖစ္တည္လာတယ္ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ တီးခတ္တဲ့ တီးလံုးျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာအစမွာ ေပၚထြက္လာတဲ့ အာသာ၀တီနကၡတ္ (ေခၚ) ျမင္းေခါင္းနကၡတ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့
အေနနဲ႔ နတ္ျမင္းက တိမ္ၫြန္႔မ်ားကိုစားေနတဲ့ကဟန္နဲ႔ ဘယ္မွညာသို႔ ကပါတယ္။ ျမင္း႐ုပ္ထြက္
အၿပီးမွာေတာ့ ကမၻာေျမႀကီးေပၚမွာ သစ္ပင္မ်ားေပါက္လာတဲ့သေဘာနဲ႔ ေမ်ာက္ႏွစ္ေကာင္အကနဲ႔ 
ထြက္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ဘီလူး၊ ေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ ၿမိဳင္ထႏွစ္ပါးသြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးျဖင့္ ကျပေဖ်ာ္ ေျဖပါ
တယ္။ အ႐ုပ္ေလးေတြမွာ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္တို႔ကို ႀကိဳးတပ္လို႔ဆြဲၿပီး လူေတြရဲ႕ ကဟန္၊ 
သ႐ုပ္ေဆာင္ဟန္တို႔ကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး တူညီေအာင္ တုၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖေသာပညာရပ္မွာ ႐ုပ္ေသး 
ပညာရပ္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
"အ႐ုပ္ကေလးေတြ ကေသးလို႔ ႐ုပ္ေသးလို႔ေခၚတာ။ ဘယ္ေတာ့မွႀကီးမလာဘူးေလ။ ရွင္းရွင္းေလး
ပါပဲ" လို႔ ႐ုပ္ေသးပညာရပ္မ်ားကို ႏုိင္ငံ တကာမွာ သြားေရာက္ကျပေဖ်ာ္ေျဖေနတဲ့ ေထြးဦးျမန္မာ
႐ုပ္ေသးအဖြဲ႕မွ ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာ႐ုပ္ေသးသဘင္ဟာ အလြန္ကိုမွ စည္းကမ္းကလနားႀကီးတဲ့ သဘင္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ကျပမယ့္
သဘင္စင္ကိုလည္း အစဥ္အလာအတိုင္း ေဆာက္လုပ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။
ေရွးယခင္က ႐ုပ္ေသးႀကိဳးဆြဲကျပရာမွာ ေယာက်္ားမ်ားသာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ရွိခဲ့သလို ႐ုပ္ေသး႐ုပ္
ေတြကိုလည္း ႀကိဳးဆြဲသူမ်ားကိုယ္တိုင္ ပင္ ျပဳလုပ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္စံုသဘင္ကို 
အျမင့္သဘင္၊ ဇာတ္ကို အနိမ့္သဘင္လို႔ ေခၚဆိုခဲ့ၾကၿပီး ႐ုပ္စံုသဘင္ဟာ အခက္ဆံုး၊ အနက္ဆံုး၊
အရင့္ဆံုးလို႔ ပညာရွင္ေတြက သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
႐ုပ္ေသးႀကိဳးဆြဲပညာရွင္၊ ဆိုငိုေျပာအတတ္ပညာရွင္၊ အတီးပညာရွင္တို႔နဲ႔ ပါ၀င္ေဖ်ာ္ေျဖရၿပီး
ၾကည့္႐ႈတဲ့ပရိသတ္ကို အသံနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း အေရးပါတာမို႔ သံုးကိုယ့္တစ္စိတ္ပညာရပ္
လို႔လည္း သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။
ခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ႐ုပ္ေသးပညာရပ္ရဲ႕ ေရွးက်လွတဲ့ တခ်ဳိ႕အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ ေပ်ာက္ဆံုးလုနီးပါး
ျဖစ္ေနၿပီး လူမ်ဳိးျခားေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကို လာေရာက္လည္ပတ္စဥ္မွာ ႐ုပ္ေသးပြဲသြားေရာက္
ၾကည့္႐ႈဖို႔ စိတ္၀င္စားမႈရွိၾကေပ မယ့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြၾကားမွာေတာ့ ေခတ္သစ္အႏုပညာေဖ်ာ္ေျဖပြဲ
ေတြကသာ ေနရာယူထားၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္။
"အရင္ကဆို ဘုရားပြဲေတြမွာ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးက မပါမျဖစ္အရာပါ။ ခုေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ ေရႊစာရံ
ဘုရားပြဲနဲ႔ သန္လ်င္က က်ဳိက္ေခါက္ဘုရားပြဲႏွစ္ ပြဲမွာပဲ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးကို ၾကည့္လို႔ရေတာ့တယ္။
အဲဒါေတြကလည္း ဗလာပြဲေတြပါ။ ပိုက္ဆံနဲ႔ဆိုရင္ ျမန္မာေတြက ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးကို မၾကည့္ၾကဘူး"
လို႔ ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာ႐ုပ္ေသး ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ အတြက္ ျမန္မာ႐ုပ္ေသးပညာရွင္မ်ား ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့ ေဈးကြက္
အေနအထားလိုအပ္ေနၿပီး ဒီလိုရရွိဖို႔အတြက္ကိုလည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားထက္ ျပည္တြင္းက
ေဒသခံမ်ား ဒီအႏုပညာအေပၚ ျပန္လည္စိတ္၀င္စား အားေပးလာေအာင္ လံႈ႔ေဆာ္ေပးရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအတြက္ ႐ုပ္ေသးပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔လည္း တီထြင္ဆန္းသစ္မႈေတြျပဳလုပ္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေနပါ
တယ္။ ထူးျခား႐ုပ္စံုအျမင့္သဘင္မွ ႀကိဳးဆြဲေခါင္းေဆာင္ ဦးမ်ဳိးမင္းေအာင္က "ကြ်န္ေတာ္တို႔ 
အရင္က ေသတၳိေသန သမၺဴလဇာတ္ကတုန္းက မင္းသမီး အ႐ုပ္က အသီးေကာက္တဲ့ပံုစံ ထည့္ၿပီး
ကတယ္။ အ႐ုပ္က လက္ထဲမွာ တံခ်ဴနဲ႔ သစ္ပင္ေပၚကအသီးကို ထိုးၿပီးခူးတဲ့ဟန္ ကတယ္။ ၿပီးေတာ့
အသီးကျပဳတ္ က်။ အဲဒါကို ျပဳတ္က်တဲ့အသီးကို အ႐ုပ္က လက္နဲ႔ေကာက္ၿပီး ျခင္းထဲထည့္တဲ့ 
ပံုလုပ္လိုက္ေတာ့ ပရိသတ္က အရမ္း သေဘာက်ၾကတယ္။ အ႐ုပ္က အသီးကို လွမ္းေကာက္ၿပီး
ျခင္းထဲထည့္တယ္ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ပရိသတ္ႀကိဳက္ေအာင္ ထြင္ရတာေပါ႔ဗ်ာ"လို႔
ေျပာပါတယ္။
မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားမွာလည္း ႐ုပ္ေသး ပညာရပ္ကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ဆိုင္ရာအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္မႈ
နည္းပါးေန ေသးတယ္လို႔ ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ဆိုပါတယ္။
"အရင္က အဖြဲ႕ထဲမွာ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္းႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ယူေအအီးႏိုင္ငံ မွာ
သြားေဖ်ာ္ေျဖၾကေတာ့ ဟိုက လူေတြ နဲ႔ေတြ႕ၿပီး ယူေအအီးမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို 
တိုက္တြန္းၾကတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ေနာက္ေတာ့ သူတို႔ လည္း အဖြဲ႕ထဲကထြက္ၿပီး ဟိုမွာသြား အလုပ္လုပ္
ၾကတယ္။ ကေလးေတြကိုလည္း အျပစ္မတင္ခ်င္ပါဘူး။ သူတို႔လည္း သူတို႔အတြက္ ပိုက္ဆံပိုရမယ့္
အလုပ္အတြက္ စိတ္ခ်ရတဲ့ေနရာကို သြားခ်င္မွာပါ"လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေဈးကြက္အေျခအေနအရ ႐ုပ္ေသး သဘင္ရပ္တည္မႈ ခက္ခဲေနတဲ့အျပင္ ခုေနာက္ပိုင္းမွာ ႐ုပ္ေသး
စည္းကမ္းမ်ားကို မလိုက္နာၾကေတာ့တာေၾကာင့္လည္း ေရွးကတည္းက ခ်မွတ္ထားခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ေသး
သဘင္ရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားမွာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိမ္ေကာလာေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။
"အရင္က ႐ုပ္ေသးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ရမေနသားနဲ႔ပဲ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ သူက ကြ်န္းလိုပဲ 
ခိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မေလးဘူး။ ေရေငြ႕စုပ္တဲ့ သေဘာေတာ့ ရွိတယ္။ အျပင္မွာ မိုးရြာရင္ သူက
စိုထိုင္းထိုင္း ျဖစ္တယ္။ ရမေနကို ေတာ္၀င္သားဆိုၿပီးလည္း သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ခုေတာ့
သစ္မ်ဳိးစံုနဲ႔ လုပ္လာၾကတယ္"လို႔ ဦးမ်ဳိးမင္းေအာင္က ဆိုပါတယ္။
႐ုပ္ေသးမွာ သစ္သားကို ထုလုပ္ရျခင္းမဟုတ္ဘဲ သစ္သားကို ထြင္းၿပီး လိုရာအ႐ုပ္ကို ပံုေဖာ္ရတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္မွာမွ ႐ုပ္ေသးကိုယ္ေပၚမွာ ၀တ္ဆင္မယ့္ အ၀တ္အစားအတြက္ ေဘာ္ၾကယ္ထုိးတာ၊ 
ခ်ဳပ္လုပ္တာနဲ႔ ႐ုပ္ေသးရဲ႕ မ်က္ႏွာပိုင္း ေဆးျခယ္တာေတြကို ျပဳလုပ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ေသးကို အ႐ုပ္ျပဳလုပ္ျခင္းကစၿပီး ကျပေဖ်ာ္ေျဖသည္အထိ အစမွအဆံုး အႏုပညာ၊ 
ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ပါ၀င္ေနတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
"႐ုပ္ေသးပညာရပ္က အစဥ္အလာႀကီးတဲ့၊ စည္းကမ္းႀကီးတဲ့ ပညာရပ္ပါ။ ေနာက္ပိုင္းလူေတြက
သိပ္ဂ႐ုမထားၾကေတာ့ဘူး။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ စိတ္၀င္စားၾကေတာ့ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာဆို အ႐ုပ္
တစ္႐ုပ္ကို ဆိုင္းမပါ၊ ေနာက္ခံ လက္တန္းမပါ၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ကျပတာမ်ဳိးေတြ ျမင္ရရင္ 
စိတ္မေကာင္းဘူး။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြက ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးကို ဒီလိုအဆင့္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ထင္သြားမွာ
စိုးတယ္။ ကျပရင္လည္း က်က်နန စင္ျမင့္နဲ႔ ကျပေစခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို
ျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံရပ္ျခား သြားကျပရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးရဲ႕ အစဥ္အလာေတြ၊ စည္းကမ္းေတြကို
ေသခ်ာေအာင္ ေျပာျပတယ္"လို႔ ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ေသး မတိမ္ေကာ မပေပ်ာက္ရန္ "ခုအေျခအေနအတိုင္းဆိုရင္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဒီပညာရပ္
က တိမ္ေကာသြားႏုိင္တယ္။ ႐ုပ္ေသးပညာရပ္သာ ေပ်ာက္သြားမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့အႏုပညာနဲ႔ 
ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ အရမ္းႏွေျမာဖို႔ေကာင္းတယ္။ ထိန္းသိမ္းဖို႔ကေတာ့ ပညာရွင္ေတြ၊ ပုဂၢလိကနဲ႔ 
အစိုးရမွာပါ တာ၀န္ရွိတယ္"လို႔ ဦးမ်ဳိးမင္းေအာင္က ေျပာပါတယ္။
ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ႐ုပ္ေသးသဘင္ကို ထိန္းသိမ္းျမႇင့္တင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး "တီထြင္ဆန္းသစ္ႏုိင္
ရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြလည္း ၾကည့္လာၾကမွာပါ။ တခ်ဳိ႕မိဘေတြဆို သူတို႔သားသမီးေတြကို ျပခ်င္လို႔ 
႐ုပ္ေသးပြဲဘယ္မွာရွိလဲ လာေမးတာမ်ဳိး ရွိတယ္။ ဗီယက္နမ္က ေရေပၚ႐ုပ္ေသးဆိုရင္ ႏုိင္ငံတကာက 
လက္ခံတယ္။ နာမည္ႀကီးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ျပခ်င္ေပမယ့္ တခ်ဳိ႕အေနအထားေတြမွာ
ေနာက္က လိုက္မလုပ္ႏုိင္တာေတြ ရွိတယ္။ အစိုးရက အခုထက္ပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္ပံ့ပိုးေပးေစခ်င္
တယ္"လို႔ ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးပညာရပ္မွာ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ အႏုပညာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပေနေပမယ့္
လည္း လတ္တေလာမွာေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးရဲ႕ ေရွ႕အလားအလာမွာ တိမ္ေကာပေပ်ာက္သြားမွာ
ကို စိုးရိမ္ေနရတဲ့ အေနအထားမွာ ေရာက္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

Myanmar Times

0 comments:

Post a Comment