စာေရးဆရာမ လြန္းထားထား(ေဆးတကၠသိုလ္) ရဲ႕ဝတၳဳကို ဒါရုိက္တာ ကိုေဇာ္ (အရုဏ္ဦး)က ပုံေဖာ္ ရိုက္ကူးထားၿပီး လတ္တေလာ ရံုတင္ျပသေနၿပီျဖစ္တဲ့ “အျဖဴေရာင္ရဲတိုက္” ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားက မူရင္းဝတၳဳနဲ႔ ကြဲလြဲခ်က္ ရွိေနတယ္၊ ဇာတ္ကား ေၾကာ္ျငာ ပိုစတာမွာ “ေမွာ္ဝင္အႏုပညာရွင္ ၃ ဦး ရဲ႕ အားၿပိဳင္ပြဲ” လို႔ ေၾကညာခဲ့ေပမယ့္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ အဓိက ဇာတ္ေကာင္ သရုပ္ေဆာင္ ေတြရဲ႕ ဇတ္၀င္ခန္း ေတြက မမွ်မတျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတဲ့ ေ၀ဖန္ အျငင္းပြား ေတြ လူမႈ ကြန္ရက္ Facebook စာမ်က္ႏွာ ေတြနဲ႔ ပရိသတ္ ေတြၾကားမွာ ထြက္ေပၚေနတာ နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ “အျဖဴေရာင္ရဲတုိက္´´ ရုပ္ရွင္ ဇတ္ကားရဲ႕ အဓိက သရုပ္ေဆာင္တဦး ျဖစ္တဲ့ မင္းသားေနတုိးကုိ ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ ေမျမန္မာက ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္း ထားပါတယ္။
ေမး။ ။ “အျဖဴေရာင္ရဲတိုက္” နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတဲ့ ကိုေနတိုး ပရိသတ္ ေတြရဲ႕ခံစားခ်က္အေပၚ ကိုေနတိုးအျမင္ကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ။ ။ ဒီဇာတ္ကားကိုၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပရိသတ္ခံစားရသလိုပဲ က်ေနာ္လည္းျမင္မိတယ္။ ဒီလိုဘာေၾကာင့္ ျဖစ္လာသလဲ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ ပရိသတ္ေတြက က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာရွင္ေတြကို ေမးျမန္းတဲ့အပိုင္းေတြ ရွိခဲ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ဇာတ္၀င္ခန္းေတြ မပါ၀င္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပရိသတ္ေတြက ဒါရိုက္တာကို အဓိက ဦးစားေပးၿပီး ေမးျမန္း ခဲ့တဲ့အေပၚမွာ ဒါရိုက္တာရဲ႕ေျဖၾကားမႈေတြအေပၚမွာ တခ်ိဳ႕ေျဖၾကားမႈေတြက ျပည့္စံုမႈနည္းေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေ၀ဖန္မႈ ေတြက ဒီထက္မကျပင္းထန္လာတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ပရိသတ္ေတြနားလည္ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ ေျဖၾကားမႈေတြ ဒါရိုက္တာက ေျဖၾကားလိုက္တဲ့အခါက်မွ ဒါေတြေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ အေပၚမွာလည္း သူတို႔ေက်နပ္သြားတဲ့အတြက္ သူတို႔စိတ္ကေလးေတြ ေအးခ်မ္းသြားၿပီလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဇာတ္ၿပိဳင္လို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ကိုေနတိုးရဲ႕နာမည္ကိုအဓိကထားၿပီး ပိုစတာမွာ ေၾကာ္ျငာထားတာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုလို ကိုေနတိုးပါ၀င္တဲ့အခန္းက နည္းသြားတဲ့အေပၚမွာ ကိုေနတိုးရဲ႕ ခံစားခ်က္ကိုလည္း ေျပာျပ ေပးေစ ခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ပရိသတ္နဲ႔ထပ္တူထပ္မွ် က်ေနာ့္ကို လွည့္စားလိုက္သလို ခံစားရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အမွားတခုကို ခံလိုက္ရတဲ့အေပၚမွာ ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့အရာက အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းနည္းတခုပါ။ ဒါရိုက္တာက က်ေနာ္အပါအ၀င္ ပရိသတ္ကို ဒီကားအတြက္ ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔ေတာင္းဆိုထားတယ္။ ဒီကားက ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ က်ေနာ့္ဘ၀မွာ၊ က်ေနာ့္ အႏုပညာဖန္တီးခြင့္ကို ရီဂ်က္ျဖစ္သြားတဲ့ ဇာတ္ကားတကားလို႔ သူတို႔ကိုလည္း ေျဖသိမ့္ေပးထားပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကား ကိုရိုက္တဲ့ ဒါရိုက္တာက သူျဖတ္ေတာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ဇာတ္၀င္ခန္းေတြ ပါသြားပါတယ္။ သူျဖတ္ေတာက္ရတာက ဇာတ္ကားက ရွည္ေနတာေၾကာင့္ပါလို႔ ဆိုတယ္။ ပရိသတ္အျမင္မွာ နည္းတယ္လို႔ ယူဆသြားတာက သူ႔အမွားေပါ့။ ကားတကားကို တည္းျဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဇာတ္ကားတခုရဲ႕tempo ရွိတယ္။ မင္းသား အၿပိဳင္ ဆိုတာထက္ ဇာတ္တခုကိုပိုၿပီးေတာ့ လံုၿခဳံေအာင္၊ သြက္သြားေအာင္ လုပ္တဲ့အခါ က်ေနာ္ရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ျဖတ္ေတာက္တဲ့အထဲ ပါ၀င္သြားျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ လို႔ဆိုတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ေနာက္ေနာင္ မျဖစ္ဖို႔အတြက္ကိုလည္း သူေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒီကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္ေတြကိုလည္း နားလည္ခြင့္လႊတ္ၿပီး ၾကည့္ေပးဖို႔ နဲ႔ ေနာက္ေနာင္မျဖစ္ေစရပါဘူးဆိုၿပီး သူ ဖြင့္ဟ၀န္ခံ ေတာင္းပန္သြားတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာလည္း ပရိသတ္ကလည္းေက်နပ္မႈတစ္ခု ရသြားၿပီလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ အခုလို ျဖတ္ေတာက္တာ ကိုေနတိုးကို အသိေပးတိုင္ပင္မႈရွိခဲ့လား။
ေျဖ။ ။ မရွိပါဘူးခင္ဗ်။ ဒီကားကို ရံုတင္ၿပီးမွသိရတာ။ ရံုတင္မွ က်ေနာ္ ဒီကားကို ၾကည့္ခြင့္ရတာ။
ေမး။ ။ အခုအျဖစ္အပ်က္ကို သင္ခန္းစာယူျပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းေတြဆိုရင္ ဇာတ္ကားတကားရိုက္တဲ့အခါ ဘယ္လိုေလ့လာ ျပင္ဆင္ထားမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားသလဲ။
ေျဖ။ ။ အစကတည္းက က်ေနာ္က နည္းနည္းေတာ့ ေလ့လာတာပဲ။ အဓိကကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာလုပ္ငန္းမွာ တေယာက္ နဲ႔တေယာက္ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကတာပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ယံုၾကည္မႈဆိုတာထက္ကို ႏုိင္ငံတကာ ဆန္ဆန္ ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးမႈအတြက္ Step By Step သြားရေတာ့မယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။
ေမး။ ။ ကိုေနတိုးအေနနဲ႔ ယံုၾကည္မႈဆိုတာကို ဘယ္လိုသေဘာရလဲ။ ယံုၾကည္မႈက ဘယ္အတိုင္းအတာ ထိထားရမယ္ ထင္သလဲ။
ေျဖ။ ။ လူတေယာက္ရဲ႕သမိုင္းဟာ သူလုပ္တဲ့အလုပ္ပဲဗ်။ သမိုင္းဆိုတာ စကားမဟုတ္ဘူး။ စကားနဲ႔ေျပာရံုနဲ႔ သမိုင္း မျဖစ္ပါဘူး။ သူလုပ္တဲ့အလုပ္ရဲ႕ အဆိုးအေကာင္း အမွားအမွန္ဟာ သူရဲ႕သမိုင္းပါပဲ။ ကိုယ့္သမိုင္း လွပဖို႔အတြက္
ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ ေကာင္းေနဖို႔လိုပါတယ္။ သမိုင္းေကာင္းခ်င္ရင္ေတာ့ အလုပ္ေကာင္းေအာင္ ၾကိဳးစားရမွာပဲ။ ေလွတစီးတည္း အတူတူသြားေပမယ့္ လူတစ္ေယာက္ကေလွကိုလႈပ္ခတ္တယ္ဆိုရင္ ေလွက ေမွာက္သြားတတ္ပါတယ္။ တဦးတေယာက္ရဲ႕ဆႏၵေၾကာင့္ တစီးလံုးေမွာက္သြားေစႏိုင္မယ့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး အျပဳအမူမ်ိဳး မလုပ္မိဖို႔လုိပါတယ္။ သမိုင္းဆိုတာအလုပ္ပါ။ ကိုယ့္သမိုင္းေကာင္းဖုိ႔အတြက္ လက္ရွိ လုပ္တဲ့အလုပ္ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား တည္ေဆာက္ဖို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီလိုမ်ိဳးခံယူခ်က္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္တယ္။
ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ ေကာင္းေနဖို႔လိုပါတယ္။ သမိုင္းေကာင္းခ်င္ရင္ေတာ့ အလုပ္ေကာင္းေအာင္ ၾကိဳးစားရမွာပဲ။ ေလွတစီးတည္း အတူတူသြားေပမယ့္ လူတစ္ေယာက္ကေလွကိုလႈပ္ခတ္တယ္ဆိုရင္ ေလွက ေမွာက္သြားတတ္ပါတယ္။ တဦးတေယာက္ရဲ႕ဆႏၵေၾကာင့္ တစီးလံုးေမွာက္သြားေစႏိုင္မယ့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး အျပဳအမူမ်ိဳး မလုပ္မိဖို႔လုိပါတယ္။ သမိုင္းဆိုတာအလုပ္ပါ။ ကိုယ့္သမိုင္းေကာင္းဖုိ႔အတြက္ လက္ရွိ လုပ္တဲ့အလုပ္ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား တည္ေဆာက္ဖို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီလိုမ်ိဳးခံယူခ်က္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္တယ္။
ေမး။ ။ အႏုပညာ အလုပ္နဲ႔ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ကာလတေလွ်ာက္မွာ မိမိကိုယ္ကိုအားရေက်နပ္မႈရွိလား။
ေျဖ။ ။ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ ဆိုတာက ေက်နပ္ေအာင္ေနမွ ေက်နပ္တာေလ။ အဓိက ကေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ေက်နပ္ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္ လွမ္းရတာပဲ။ တစုံတခုကို စိတ္ထဲကမၿပီးျပတ္ဘဲ ျဖစ္ေနရင္၊ စိုုးရိမ္ေနရင္ လက္ရွိ အလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာအခတ္အခဲေတြ ေတြ႕လာႏိုင္တယ္ေလ။ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေက်နပ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရင္းနဲ႔ အႏုပညာအားစိုက္မႈကိုျပန္ၿပီးယူရတာေပါ့။
ေမး။ ။ သည္းခံႏိုင္စိတ္ေတြကိုရဖို႔ ဘယ္လိုအရာေတြက တြန္းအားေပးသလဲ။
ေျဖ။ ။ စိတ္ကိုေက်နပ္ေအာင္လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာအဓိကတြန္းအားကေတာ့ဖန္းတီးျခင္းပဲ။ အႏုပညာလုပ္တဲ့အခ်ိန္
အႏုပညာ ဖန္တီးခ်င္တဲ့စိတ္ကို အေတြ႕အႀကံဳရယ္၊ အသစ္သစ္ဖန္တီးႏိုင္ေသာတင္ျပပံုက အျမဲတမ္း လတ္ဆတ္ ေနရဖို႔ အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ကိုေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာကိုေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ေလ့လာမႈနဲ႔မွ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာကို ဥပမာ- ငါလုပ္တာေကာင္းတယ္၊ ငါလုပ္တာကအမွန္ဆိုၿပီး အတၱႀကီးက ဖုံးလႊမ္းသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ အႏုပညာကို အသစ္ ဖန္တီးဖို႔ဆိုတာ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ အသစ္သစ္ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ဥပမာ- က်ေနာ္တုိ႔ ေရတခြက္ ေသာက္လိုက္သလိုပဲ ခြက္အလြတ္တခုျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔က စိတ္ကိုရွင္းေအာင္ျပန္လုပ္ရတယ္။ စိတ္ထဲမွာတခု ၿပီးတိုင္း အျပင္ကိုထုတ္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားတယ္။ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့အရာကို အခ်ိန္ၾကာၾကာမထားဘဲ အလြယ္ တကူ ထုတ္ပစ္ႏိုင္တဲ့ ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ခံစားမႈရွိရမယ္။ တေယာက္ေယာက္က ကိုယ္ရဲ႕သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ႀကီးစိုးသြားၿပီ ဆိုရင္ သူ႕ေအာက္ကို ေရာက္သြားမွာေလ။ အႏုပညာဖန္တီးမႈတိုင္းမွာ အၾကာႀကီးရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔က ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးမႈရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အၾကာႀကီးတည္ၿမဲေနတဲ့အရာမွန္သမွ်က ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈရွိလို႔ပဲ။
အႏုပညာ ဖန္တီးခ်င္တဲ့စိတ္ကို အေတြ႕အႀကံဳရယ္၊ အသစ္သစ္ဖန္တီးႏိုင္ေသာတင္ျပပံုက အျမဲတမ္း လတ္ဆတ္ ေနရဖို႔ အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ကိုေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာကိုေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ေလ့လာမႈနဲ႔မွ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာကို ဥပမာ- ငါလုပ္တာေကာင္းတယ္၊ ငါလုပ္တာကအမွန္ဆိုၿပီး အတၱႀကီးက ဖုံးလႊမ္းသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ အႏုပညာကို အသစ္ ဖန္တီးဖို႔ဆိုတာ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ အသစ္သစ္ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ဥပမာ- က်ေနာ္တုိ႔ ေရတခြက္ ေသာက္လိုက္သလိုပဲ ခြက္အလြတ္တခုျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔က စိတ္ကိုရွင္းေအာင္ျပန္လုပ္ရတယ္။ စိတ္ထဲမွာတခု ၿပီးတိုင္း အျပင္ကိုထုတ္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားတယ္။ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့အရာကို အခ်ိန္ၾကာၾကာမထားဘဲ အလြယ္ တကူ ထုတ္ပစ္ႏိုင္တဲ့ ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ခံစားမႈရွိရမယ္။ တေယာက္ေယာက္က ကိုယ္ရဲ႕သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ႀကီးစိုးသြားၿပီ ဆိုရင္ သူ႕ေအာက္ကို ေရာက္သြားမွာေလ။ အႏုပညာဖန္တီးမႈတိုင္းမွာ အၾကာႀကီးရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔က ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးမႈရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အၾကာႀကီးတည္ၿမဲေနတဲ့အရာမွန္သမွ်က ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈရွိလို႔ပဲ။
ဧရာ၀တီ
0 comments:
Post a Comment