Sunday, February 21, 2016

ဂ်၀ါဟာလားေန႐ူး၏ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ကမၻာ့သမိုင္း


သမိုင္းသင္တာ မအ ေအာင္လို႔ ဟု သမိုင္းဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက မိန္႔ဖူး၏။ ထို႔အတူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကလည္း ႏုိင္ငံကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳမည့္ သူမ်ား အေနျဖင့္ မိမိႏိုင္ငံ၏ အတိတ္ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ား၏ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေျခေျချမစ္ျမစ္သိဖို႔ လိုေၾကာင္း ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ သမိုင္း ထဲတြင္ သင္ခန္းစာ ယူစရာမ်ား၊ သံေ၀ဂရစရာမ်ား အမ်ားအျပားပင္ ျဖစ္သည္။အတိတ္မွ အျဖစ္အပ်က္ မ်ားတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံေနရန္ မသင့္ေသာ္လည္း အတိတ္မွ အမွားမ်ားကို သင္ခန္းစာ အျဖစ္ယူကာ အနာဂတ္ အတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ ခ်မွတ္ရန္ အတြက္ အတိတ္ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာသင့္သည္သာ။တစ္ခ်ိန္တြင္ လြတ္လပ္ေသာ အိႏ္ၵိယႏုိင္ငံ၏ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာမည့္ ဂ်၀ါဟာလားေန႐ူးက သူအက်ဥ္းက် ခံေနရစဥ္ အတြင္း မိတဆိုး သမီးကေလး၊ ေရာဂါသည္ သမီးကေလး၊ ေနာင္တြင္ သံမဏိ အမ်ဳိးသမီးဟု အမည္တပ္ခံ ရမည့္ သူ၏ သမီးကေလး အင္ဒီရာဂႏ္ၵီ ထံသုိ႔ စာမ်ားေရးခဲ့သည္။ ထိုစာမ်ားမွာ သာေၾကာင္း၊ မာေၾကာင္း၊ ခ်စ္ေၾကာင္း၊ လြမ္းေၾကာင္း ေရးသားထားသည့္ စာမ်ား မဟုတ္ဘဲ ကမၻာ့သမိုင္းကို အတြင္းက်က် သံုးသပ္ ထားသည့္ စာမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုေပးစာမ်ားကို အျမတ္တႏိုး ေလ့လာဖတ္႐ႈ ခဲ့သည့္ သမီးျဖစ္သူ အင္ဒီရာဂႏ္ၵီသည္ တစ္ခ်ိန္တြင္ သံမဏိ အမ်ဳိးသမီးဟု ကင္ပြန္းတပ္ရ ေလာက္ေအာင္ မာထန္၊ ထက္ျမက္ေသာ အမ်ဳိးသမီး ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရသည္မွာ တိုက္ဆုိင္မႈတစ္ခု မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ဤစာမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈ သြန္သင္မႈမ်ား၏ ရလဒ္မ်ားဟု ဆိုရလွ်င္ လြန္အံ့ မထင္ပါ။

ထိုစာမ်ားကို စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀ရာတြင္လည္း ေအာင္ျမင္လွသည္။ယခုအခါတြင္ အဆိုပါ စာအုပ္၏ အခန္း (၁၄၅) မွ (၁၉၆) အထိကို စာေရးသူ ဘိုးလိႈင္က ဂ်၀ါဟာလားေန႐ူး၏ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ကမၻာ့သမိုင္း (ေခတ္သစ္ အပိုင္း) ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ဒုတိယပိုင္းကို ျမန္မာျပန္၍ ထုတ္ေ၀လိုက္သည္။ အဆိုပါ စာအုပ္ကို ႏွင္းဆီျဖဴ စာအုပ္တိုက္က တစ္အုပ္လွ်င္ တန္ဖိုး (၆၀၀၀) က်ပ္ျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ပ႑ိတ္ေန႐ူးသည္ သူ၏ ခ်စ္သမီးအား ေထာင္တြင္းက ေပးစာမ်ားျဖင့္ ပညာအေမြေပးၿပီး သည့္ေနာက္ ရင္တြင္းက ပို႔ခ်ေသာ ကိုယ္ေတြ႕ သင္ခန္းစာမ်ားျဖင့္ အာဏာအေမြ ကိုလည္း ေပးခဲ့ေလသည္။ Oxford၊ Cambridge တို႔၌ ေက်ာင္းမတက္ခဲ့ရေသာ အင္ဒီယာဂႏ္ၵီသည္ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း၌ တက္ခဲ့ရသည္ဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္သည္။ ဖခင္ေပးေသာ စာေပါင္း (၁၅၇) ေစာင္တုိ႔သည္ Oxford တကၠသုိလ္က ေပးေသာ သင္ခန္းစာတုိ႔ထက္ အေရအတြက္ မ်ားသည္။ အဆင့္အတန္းလည္း ျမင့္သည္။ သို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဖခင္၏ ခ်စ္သမီးထံ ေပးစာမ်ားကို University of the Letter (ေပးစာ တကၠသိုလ္)ဟု ဆိုလိုက္ခ်င္သည္။ စာေပသည္ တန္ခိုး ႀကီးမားသည္။ ၾသဇာ ႀကီးမားသည္။ သို႔ေသာ္ စာတိုင္းေပတိုင္း ၾသဇာ ႀကီးမားလိမ့္မည္ မဟုတ္။ Character ႀကီးမားေသာ သူတို႔၏ စာသည္သာလွ်င္ Power ႀကီးမားသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ Character is Power ဟု ဆိုရမည္။ သူေတာ္စင္ ဂႏ္ၵီ၊ ပညာရွိေန႐ူး၊ အေဖ့စကား နားေထာင္သည့္ သမီး အင္ဒီယာဂႏ္ၶီ တို႔၏ Character မ်ားသည္ အိႏ္ၵိယ၏ Power မ်ား ျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ ဟု သီတဂူ ဆရာေတာ္ ဦးၪဏိႆရက အဆိုပါ စာအုပ္၏ အမွာစာတြင္ ေရးသားထားသည္။ ေန႐ူး ပထမအႀကိမ္ ေထာင္ငါးႏွစ္ က်သည့္ အခါတြင္ သမီးျဖစ္သူ အင္ဒီရာဂႏ္ၵီမွာ (၁၃) ႏွစ္ သမီးသာ ရွိေသးသည္။ ထို႔အျပင္ မိခင္လည္း ဆံုးပါး ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ သမီးကေလးကို ေထာင္ထဲမွ စာေရး ပညာေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေရးခဲ့ၿပီးေသာ စာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေန႐ူးက စာတစ္ေစာင္တြင္ ယခုကဲ့သုိ႔ ေရးထားသည္။

ခု ေဖေဖေရးလိုက္ တာက သမိုင္းမဟုတ္ဘူး။ ပါသင့္တာေတြ မပါတဲ့ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေၾကာင္းအရာ သက္သက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ရွည္လ်ားလွတဲ့ အတိတ္ကို ဟိုတစ္ကြက္၊ သည္တစ္ကြက္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ၾကည့္တဲ့ အျမင္ပဲ ျဖစ္တယ္။ သမီးသမိုင္းကို စိတ္၀င္စားလွ်င္၊ သမိုင္းေလ့လာရတာ ေပ်ာ္စရာလို႔ ထင္လွ်င္ေတာ့ သမီး ကိုယ္တုိင္ပဲ စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ဖတ္ရ လိမ့္မယ္။ စာအုပ္မ်ားမ်ား ဖတ္မွပဲ အတိတ္ရဲ႕သဲလြန္စကို ေဖာ္စရာ အပ္ခ်ည္မွ်င္ေတြ ဆြဲထုတ္ႏုိင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ စာအုပ္ေတြကို တစ္ေယာက္တည္းဖတ္ ေနလို႔ အက်ဳိး မရွိႏုိင္ဘူး။ သမီး အတိတ္ကို သိလာတဲ့ အခါမွာ က႐ုဏာႏွင့္ ၾကည့္တတ္ဖို႔ လိုတယ္။ နားလည္မႈရွိ ရမယ္။ ေရွးေရွးက လူပုဂ္ၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း နားလည္ႏုိင္ဖို႔ သမီး အေနႏွင့္ သူ႔ေခတ္၊ သူ႔အခါ၊ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို သိဖို႔ နားလည္ဖို႔ လိုတယ္။ ေရွးလူ တစ္ေယာက္ကို ခုေခတ္ လူလိုပဲ၊ ေဖေဖတို႔ လိုပဲ၊ ေတြးေခၚ စဥ္းစားမွာပဲလို႔ ထင္မွတ္ၿပီး သူ႔ကို အကဲျဖတ္ လွ်င္ေတာ့ အဓိပၸာယ္ မရွိေပဘူး။ ဒီေခတ္မွာ ကၽြန္စနစ္ကို ေထာက္ခံ ေျပာဆို မည့္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပညာရွိႀကီး ပေလတိုက ကၽြန္စနစ္ ရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ခဲ့တယ္ ဟု ေရးသား ထားသည္။

ေန႐ူးသည္ သမုိင္းေၾကာင္းကို သံုးသပ္ျပ ရာတြင္ ႏုိင္ငံအလိုက္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ စက္မႈ ေတာ္လွန္ေရး အေၾကာင္းမ်ား၊ အရင္းရွင္စနစ္ အေၾကာင္းမ်ား၊ ကမၻာစစ္ႀကီး အၿပီး ႏုိင္ငံမ်ား၏ အေျခအေန၊ ေႂကြးၿမီ မ်ားႏွင့္ လုံးလည္လိုက္ ေနေသာ အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား အေၾကာင္းကို သံုးသပ္ျပ သကဲ့သုိ႔ နုိင္ငံမ်ား၏ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား ကိုလည္း အေသးစိတ္ ေရးသားခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ သံုးသပ္ ေရးသားရာတြင္ သမိုင္းဆရာ တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေရးသားထားျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း ေန႐ူး ကိုယ္တုိင္ ၀န္ခံထားၿပီး သူေထာင္မွ လြတ္၍ စာအုပ္ထုတ္သည့္ အခါ စာမ်ားတြင္ ပါ၀င္သည့္ သမုိင္းဆုိင္ရာ အျမင္ အခ်ဳိ႕မွာ ထိုအခါတြင္ ေျပာင္းလဲေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေန႐ူးကိုယ္တုိင္ ၀န္ခံ ထားသည္။ ထိုစာမ်ားကို ေရးသားေသာ ကာလမွာ ပထမ ကမၻာစစ္ အၿပီးကာလ ျဖစ္၍ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ မျဖစ္ေသးေပ။

ကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို သံုးသပ္ရာတြင္ ထိုအေၾကာင္းအရင္းမ်ား အနက္ စက္မႈ ထြန္းကားသည့္ အရင္းရွင္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေလာဘရမၼက္ကို ေထာက္ျပ ထားသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံမ်ား အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဆုိင္ၾကရင္း၊ နယ္ေျမလုၾကရင္း ထိပ္တုိက္ေတြ႕ကာ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြား လာၿပီး ေငြေၾကး အရင္းအႏွီး ရွိသူေတြက ၎တို႔၏ ဥစၥာပစၥည္း ေငြေၾကးမ်ား တိုးၿပီးရင္ တိုးပြားခ်င္သည့္ ဆႏၵ၊ စစ္လက္နက္ ထုတ္လုပ္သူမ်ား ကလည္း အျမတ္အစြန္းလို ခ်င္သည့္ ဆႏၵမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံမ်ားကို စစ္ထဲ၀င္ ျဖစ္ေအာင္ တြန္းအား ေပးၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေန႐ူးက သံုးသပ္သည္။ စစ္ျဖစ္လာသည့္ အခါတြင္ ႏုိင္ငံတုိင္းပင္လွ်င္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံသားမ်ား သတင္းအမွန္ မသိရေအာင္ သတင္းအေမွာင္ ခ်၍ ရန္ဘက္ႏုိင္ငံ အေပၚ အျပစ္အားလံုး ပံုခ်ကာ ျပည္သူတုိ႔အား အမုန္းမီးေမႊးေပးသည္။ ထုိသို႔ အမုန္းမီးေမႊးေပးရာတြင္ သတင္းစာမ်ားပင္ ပါသည္ဟု ေန႐ူးက ႐ႈျမင္သည္။

စစ္ထဲပါတဲ့ ႏုိင္ငံအားလံုးက ငါ့ႏုိင္ငံမွန္တယ္ပဲ ေျပာၾကၿပီး အျပစ္ မ်ဳိးစံုကို ရန္ဘက္ႏုိင္ငံ အေပၚ ပံုခ် ၾကတာပဲ။ ႏုိင္ငံတုိင္းက သူတို႔ႏုိင္ငံ အႏၱရာယ္ႀကံဳေတြ႕ေန ရၿပီ၊ ႏုိင္ငံသားတုိင္း ၀င္ကာကြယ္မွ ျဖစ္မယ္လို႔ ႏုိင္ငံသားေတြက ယံုၾကည္ လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ သတင္းစာေတြက ဒီလို စစ္တုိက္ ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ ေပးတယ္။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ရန္သူႏုိင္ငံကို မုန္းေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို သတိလက္လြတ္ အမုန္းစိတ္ ျဖစ္လာတာက အလြန္ ျပင္းထန္တဲ့ အတြက္ ဘာမွ ဆင္ျခင္တံု တရား မရွိၾကေတာ့ဘူး။ လူအုပ္ လူထုႀကီးကို ေသြးပူေအာင္ဆြေပး ရတာ လြယ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ၪာဏ္ရိွတယ္၊ အသိၪာဏ္ ဆင္ျခင္တံုတရား ရွိတယ္လို႔ ေျပာရမည့္ သူေတြ၊ ေတြးေခၚပညာရွင္လုိ၊ စာေရးဆရာလို ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြ၊ သိပၸံဆရာေတြ၊ ပါေမာကၡ ေတြလည္း သတိလက္လြတ္ သူေတြထဲ ပါ၀င္ လာၿပီး သူတို႔ ကပါ ရန္သူ ႏုိင္ငံသားေတြ အေပၚ အမုန္းစိတ္ထား လာတယ္။ ရန္သူေတြ ေသပေစ ဆိုတဲ့ ေသြးဆာတဲ့ စိတ္ျဖစ္ေနတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား ျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားေဟာေနရမည့္ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း “ဘုန္ႀကီး ေတြကေတာင္ ပိုကဲခ်င္ ေသးတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ ၀ါဒီေတြ၊ ေရႊျပည္ေအး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆရာေတြေတာင္ ဆင္ျခင္တုံ တရား ေပ်ာက္ၿပီး သူတုိ႔ ခံယူခ်က္ ယံုၾကည္ခ်က္ ေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ၾကတယ္ ဟု ေရးထားသည္။

ပထမ ကမၻာစစ္ ၿပီးသြားသည့္ အခါတြင္ ဂ်ာမနီႏုိင္ငံမွာ စစ္႐ႈံး သြားခဲ့ရာ ဂ်ာမန္ပိုင္နယ္ေျမ မ်ားကို စစ္ႏုိင္ႏုိင္ငံ မ်ားက အစိတ္စိတ္ ခြဲျခမ္း၍ ေ၀ယူၾကသည္။ စစ္ၿပီးသြား ေသာ္လည္း ဂ်ာမနီႏုိင္ငံကို ၀န္းရံ ပိတ္ဆို႔ ထားသည္ကို အဂၤလိပ္ ေရတပ္က ႐ုပ္သိမ္းမေပးေပ။ အထဲတြင္ ကေလးငယ္မ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ငတ္ေန ေသာ္လည္း အမုန္းစိတ္ ျပင္းထန္ေနသည့္ အဂၤလိပ္တို႔က မွတ္ပေလ့ေစ ဟူသည့္ သေဘာျဖင့္ အစားအစာ ပို႔မေပးေသးဘဲ ဒဏ္ခတ္သည့္ သေဘာ လုပ္ေနျခင္း ကိုလည္း တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ ပုဂ္ၢိဳလ္ အဆင့္၊ သေဘာထား ျပည့္၀သည့္ လစ္ဘရယ္သမား စာနယ္ဇင္း ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားပင္ ေထာက္ခံသည့္ အထဲတြင္ ပါေနေၾကာင္း ေန႐ူးက စြပ္စြဲသည္။

ပထမ ကမၻာစစ္ ၿပီးသည့္ အခါတြင္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထုိကဲ့သုိ႔ ကမၻာစစ္ မျဖစ္ေစရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံေပါင္းခ်ဳပ္ အသင္းႀကီးကို တည္ေထာင္လိုက္ ၾကသည္။ ထိုအျပင္ ကြန္ဖရင့္မ်ား ကိုလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ က်င္းပခဲ့ၿပီး ေၾကညာခ်က္မ်ား၊ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾက ေသာ္လည္း ရလဒ္ တစ္စံုတစ္ရာ မထြက္ သကဲ့သုိ႔ လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္ျခင္းလည္း မရွိေပ။ လက္နက္ ဖ်က္သိမ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား လုပ္ေဆာင္ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အေျဖက မထြက္။ ထို႔အျပင္ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္ အတြင္းတြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ ျပင္သစ္ အစိုးရတုိ႔ ေဆြးေႏြးကာ စစ္ကို ႏုိင္ငံတုိင္းက ဆန္႔က်င္ေရး အစီအစဥ္ တစ္ခု ေပၚေပါက္လာ ခဲ့သည္။

မူလက ႏွစ္ႏုိင္ငံတည္း ေဆြးေႏြးကာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ဆိုရန္ ျပင္ဆင္ထားၾက ေသာ္လည္း အဆုိပါ သေဘာ တူညီခ်က္မွာ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔လာကာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံ အားလံုးနီးပါး ပါ၀င္ လာသည္။ အဆိုပါ စာခ်ဳပ္ကို ၁၉၂၈ ပါရီ စာခ်ဳပ္ဟု ေခၚသည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆိုပါ စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ထိုးသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားက မ႐ိုးသားေၾကာင္း ေန႐ူးက အခုလို သံုးသပ္သည္။

စာသားက လွပတယ္။ ႐ိုး႐ိုးသားသား လိုက္နာ က်င့္ႀကံလွ်င္ေတာ့ စစ္ဆိုတာရွိ ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း သိပ္မၾကာပါဘူး။ အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံေတြ ဘယ္ေလာက္ သေဘာထား မမွန္သလဲ ေပၚထြက္ လာတယ္။ ျပင္သစ္ေရာ အဂၤလိပ္ပါ အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္က စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္မထိုးမီ ႁခြင္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီး ထည့္တယ္။ ဒီႁခြင္းခ်က္ ေတြေၾကာင့္ စာခ်ဳပ္ အရ သူတို႔ဘက္က ထိန္းသိမ္းစရာ၊ လိုက္နာစရာ တစ္ခ်က္မွ မက်န္ေတာ့ဘူး။ စာခ်ဳပ္ ပ်က္ျပယ္ၿပီ။ ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာထဲမွာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ စစ္ေရး ကိစၥမ်ား စာခ်ဳပ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ျခင္း မရွိေစရ ဆိုတဲ့ အခါမွာ စစ္တိုက္ခြင့္ ရွိတယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ ဒီစာခ်ဳပ္က ၿဗိတိန္ အတြက္ လက္နက္ႏွင့္ ၾသဇာခံေဒသ အတြင္း “မြန္႐ိုး မူ၀ါဒ” တစ္မ်ဳိးကို ေၾကညာေပး လိုက္တယ္။ အေမရိကတိုက္ ႏိုင္ငံမ်ားၾကား ျပင္ပ ဘယ္ႏုိင္ငံမွ ပါ၀င္ ပတ္သက္မႈ မျပဳရလို႔ အေမရိကန္ ေၾကညာ တာကို “မြန္႐ိုး ေဒ့ါထရင္း”မြန္႐ိုးမူ၀ါဒ ေခၚတြင္တယ္။ အလားတူပဲ ယခု ႁခြင္းခ်က္က ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာ အတြင္း ဘယ္သူမွ ၀င္မစြက္ဖက္ရ၊ ၿဗိတိန္ကေတာ့ စစ္ေရး အပါအ၀င္ ႀကိဳက္ရာ လုပ္ခြင့္ ရွိတယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ လူသိရွင္ၾကား စစ္ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ေဆာင္ေနဆဲ မွာပဲ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္မွာ အဂၤလိပ္ ျပင္သစ္ ေရတပ္ဆုိင္ရာ ညိႇႏိႈင္းခ်က္ တစ္ခုကို လွ်ဳိ႕၀ွက္ သေဘာတူ လိုက္တယ္။ ဒီသတင္း စိမ့္ထြက္ လာၿပီး ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္ကို အံ့အားသင့္ေစတယ္။ ဒါဟာ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္မွာ ထင္ရာေတြ လုပ္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္း ခိုင္လံုတဲ့ သက္ေသ သာဓကပဲ ဟု ေရးထားသည္။

ဒါ့အျပင္ ႀကီးသံုးႀကီးလို႔ ေခၚၾကတဲ့ သမၼတ ၀ီလ္ဆင္၊ လိြဳက္ေဂ်ာ့ ႏွင့္ ကလီမင္ေရွာ တို႔ကို ေခါင္းမရွိသူ ေတြလို႔ ေန႐ူးက သံုးသပ္သည္။ သမၼတ ၀ီလ္ဆင္က စကားလံုး လွလွပပေတြသာ ေျပာတတ္သူ၊ လိြဳက္ေဂ်ာ့ ကေတာ့ စကားလွ ေျပာၿပီး အေခ်ာင္သမားလို႔ သတင္းထြက္သူ၊ ကလီမင္ေရွာ ကေတာ့ ဂ်ာမနီကို မာန္က်ေအာင္ ေခ်မႈန္းလိုၿပီး က်ားႀကီးလို႔ နာမည္ရထား သူလို႔ ေန႐ူးက ဆိုသည္။

ကမၻာႀကီးရဲ႕ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ ေတြကို ကုစား ပံုစံသစ္ႏွင့္ ျပင္ဆင္ တည္ေဆာက္ရန္ ႀကီးမားတဲ့ တာ၀န္ႀကီးက ဒီပုဂ္ၢိဳလ္ သံုးဦးေခါင္းမွာ က်ေရာက္ေနတယ္။ အလုပ္က လူမက နတ္သၾကား၀င္လုပ္ ရမည့္ အလုပ္မ်ဳိး။ ဘုရင္ေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြကို သတင္းစာေတြက ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေအာင္ ေျမႇာက္ပင့္ေရးသား တာေၾကာင့္ စင္ေပၚေရာက္ၿပီး၊ လူသာမန္ေတြ ကေတာ့ သူတို႔ကို အေတြးအေခၚ ေကာင္းသူ၊ အႀကံၪာဏ္ ေကာင္းသူ၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ရွိသူေတြ အျဖစ္ ျမင္ၾကတယ္။ ဒီပုဂ္ၢိဳလ္ ေတြကို ေရာင္ျခည္အ၀န္း တစ္ခုက အုပ္ထားတာႏွင့္ တူတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ပင္ကိုစ႐ိုက္ကို လူေတြ မျမင္ေတြ႕ ႏုိင္ဘူး။ သူတို႔ကို ေကာင္းေကာင္း မသိႏုိင္တဲ့ အတြက္ သူတို႔ကို လူေတြက အထင္တႀကီးႏွင့္ တကယ္ မရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိတယ္လို႔ထင္ ၾကတယ္။ တကယ္တမ္း ထင္ထားတာႏွင့္ တကယ့္ အရည္အခ်င္းက သိပ္ကြာတယ္။ အနီးကပ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဆက္ဆံခြင့္ရ လွ်င္ေတာ့ သူတို႔ဟာ တကယ့္ လူသာမန္ေတြပဲ ဟု တစ္ခါက ထင္ရွားတဲ့ ၾသစႀတီးယား ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ေျပာဖူးတယ္။

ကမၻာႀကီးကို အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ ၪာဏ္ပညာ ဘယ္ေလာက္ နည္းတယ္ ဆိုတာ လူေတြသိရင္ သိပ္အံ့ၾသ ၾကမွာပဲ တဲ့။ ဒီေတာ့ အခုေျပာတဲ့ “ႀကီးသံုးႀကီး”၊ ႀကီးတယ္ေတာ့ ထင္ရပါရဲ႕။ တကယ္က အျမင္တိမ္တယ္။ ကမၻာ့ ႏုိင္ငံတကာေရးရာ ဗဟုသုတ မရွိၾကဘူး။ ပထ၀ီေတာင္ မတတ္သူေတြ ျဖစ္ေနတယ္။

ထိုႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး အေၾကာင္းမ်ား အျပင္ ပထမကမၻာစစ္ အလြန္တြင္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ လာကာ ဥေရာပႏုိင္ငံ မ်ား၏ ၿမီရွင္ႏုိင္ငံ ျဖစ္လာပံု အေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ အေၾကာင္း၊ သိပၸံပညာ ဖြံ႕ ၿဖိဳးတိုးတက္ပံု အေၾကာင္း ကိုလည္း သံုးသပ္ျပ ခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ အိႏ္ၵိယတြင္ ဂႏ္ၵီ၏ အၾကမ္းမဖက္ အာဏာ ဖီဆန္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား အေၾကာင္း၊ အိႏ္ၵိယ ႏုိင္ငံတြင္ အဂၤလိပ္တို႔၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ား အေၾကာင္းအျပင္ အိႏ္ၵိယ ႏိုင္ငံတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ လူမ်ိဳးေရး အမုန္းတရားမ်ား အေၾကာင္း ကိုလည္း သံုးသပ္ျပ ထားသည္။

ႏုိးၾကားလာတဲ့ အစုတစ္စုစီက အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ အမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ေမြးရာမွာ သူတို႔ အက်ိဳးစီးပြား တိုးတက္ေရး ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္တယ္။ ႏုိင္ငံသားေတြ ထဲမွ တစ္ေယာက္ခ်င္းေတြမွာ ကိုယ္က်ဳိးမငဲ့ကြက္သူ ေတြရွိ ေသာ္လည္း လူတစ္စု၊ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုဟာ အၿမဲ အက်ဳိး ၾကည့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္စု တစ္အုပ္စီက သူတို႔ အတြက္ ရသင့္တာထက္ အမ်ားႀကီး ပိုၿပီး ေတာင္းဆိုတယ္။ ဒီအခါမွာ မလႊဲမေရွာင္သာ ပဋိပကၡ ျဖစ္လာတယ္။ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ၾကားမွာ မုန္းတီးမႈ တိုးပြားလာသည္ႏွင့္ အမွ် အစြန္းေရာက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ေရွ႕တန္း တက္လာေလ့ ရွိတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ေဒါသ ျပင္းထန္ ေနခ်ိန္မွာ အျခား မိမိအစုအဖြဲ႕ အတြက္ အမ်ားဆံုး ေတာင္းဆိုၿပီး ၿပိဳင္ဘက္ အစုအဖြဲ႕ကို မညႇာတာဆံုး၊ ထိခိုက္ေအာင္ အလုပ္ဆံုး လူကို ေခါင္းေဆာင္ တင္တတ္တဲ့ သဘာ၀ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ပဋိပကၡကို ပိုမို ျပင္းထန္ေအာင္ အစိုးရက နည္းလမ္းမ်ဳိးစံု သံုးၿပီး လုပ္ထားတယ္။ အထူးသျဖင့္ သူတို႔အေနႏွင့္ အစြန္းအေရာက္ဆံုး ေခါင္းေဆာင္ ေတြကို အားေပးအားေျမႇာက္ လုပ္တယ္။ ဒီလိုႏွင့္ အဆိပ္ပ်ံ႕ သြားတယ္။ ထြက္ေပါက္ ရွာမေတြ႕ဘဲ လံုးလည္ လိုက္ၿပီး ေနရတဲ့ အျဖစ္ ေရာက္လာတယ္ ဟု ေန႐ူးက ဆိုသည္။ အဆိုပါ စာအုပ္တြင္ ပထမ ကမၻာစစ္ အလြန္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံ မ်ား၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေန မ်ားကို အျမင္စူးစူးရွရွျဖင့္ သံုးသပ္ထားသည္ကို ဖတ္႐ႈရမည္ ျဖစ္သည္။

The Messenger News Journal

0 comments:

Post a Comment