ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔ နံနက္ ၅ နာရီခန္႔မွာ ခ်စ္တြင္းျမစ္အတြင္း ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နဲ႔ မံုရြာၿမိဳ႕သြား ေအာင္စိုးမ္ိုးေက်ာ္ေရယာဥ္ ေက်ာက္ေဆာင္တစ္ခုကို ေကြ႕ေရွာင္ရင္းက နစ္ျမဳပ္ခဲ့ပါတယ္။ သေဘာၤစီးခရီးသည္ ၇၀ ေက်ာ္ ေရနစ္ေသဆံုးခဲ့ရပါတယ္။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ အင္မတန္ ထိတ္လန္႔ေၾကကြဲဖို႔ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပဲဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒီသတင္းေၾကာင့္ တတိုင္းျပည္လံုးက ျပည္သူေတြလည္း ၀မ္းနည္းေၾကကြဲၾကရပါတယ္။ ေရနစ္ကြယ္လြန္သြားၾကရတဲ့ ကာယကံရွင္မ်ားရဲ႕ မိဘေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြအဖို႔လည္း ေျဖလို႔မရႏိုင္ေအာင္ ထိတ္လန္႔ေၾကကြဲၾကရမွာပါပဲ။
ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ေရယာဥ္နစ္ျမဳတ္သြားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းအေပၚမူတည္ၿပီး၊ အစုအၿပံဳလိုက္ ေရနစ္ေသဆံုးရတဲ့အေၾကာင္းရင္းအေပၚမူတည္ၿပီး သတင္းဂယက္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖစ္လာခဲ့ ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ေရယာဥ္ နစ္ျမဳတ္သြားရျခင္းဟာ သတ္မွတ္၀န္ထက္ပိုၿပီး လူေတြအဆမတန္ တင္လို႔ အခုလို တိမ္းေမွာက္သြားရတာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သတင္းေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့ ပါတယ္။ ခရီးသည္ ၃၅ ေယာက္ ၀န္းက်င္သာ တင္ေဆာင္ခြင့္ရွိေပမယ့္ ခရီးသည္ ၂၀၀ ေက်ာ္ ၃၀၀ နီးပါးတင္လာလို႔ အခုလို ၀န္နဲ႔အားမမွ်ျဖစ္ၿပီး တိမ္းေမွာက္ရတာျဖစ္တယ္၊ ျဖစ္ပြားစဥ္က မိုးေလသည္လည္းပဲ ပံုမွန္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေျပာဆိုလာၾကပါတယ္။
ဒီအျဖစ္ဆိုးႀကီး ျဖစ္္ပြားၿပီး ေနာက္တေန႔ကစၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအာဏာပိုင္ေတြဆီက တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုတဲ့ သတင္းေတြလည္း ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ ၀န္ပိုတင္ျခင္း၊ ေလာဘေဇာတိုက္ျခင္းနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မ်ားရဲ႕ တာ၀န္မဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္သာ အခုလို အျဖစ္မ်ိဳးျဖစ္တာမို႔ အဆင့္ဆင့္ စစ္ေဆးအေရးယူသြားမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းလည္း ထြက္လာပါတယ္။ ေဒသအာဏာပိုင္ တစ္ဦးကလည္း ေရယာဥ္ေတြ ၀န္ပိုတင္ေနၾကတာကို စစ္ေဆးအေရးယူမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕အျမင္မွာေတာ့ ဒီလိုဒီေလာက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္လာတာမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ မေက်နပ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ လူေတြ အစုအၿပဳံလုိက္ ေသဆံုးရတဲ့အမႈဟာ သာမန္အမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ တာ၀န္ ေပါ့ေလ်ာ့မႈဆိုတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီးမွ အေရးယူေဆာင္ရြက္တာနဲ႔ ၿပီးသြားမွာကို မလိုလား ၾကပါဘူး။ ေနာက္ေနာင္ ဒီလို အျဖစ္ဆိုးေတြ ျပည္သူေတြ မခံစားရေလေအာင္ ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ အလ်င္အျမန္ေဆာင္ရြက္ရမယ္လို႔ပဲ ျမင္ၾကပါတယ္။ တာ၀န္ရွိသူ အဆင့္ဆင့္ကို အျမန္ဆံုးစစ္ေဆးၿပီး အဆင့္လိုက္ ထိေရာက္စြာ အေရးယူ အျပစ္ေပးတာမ်ိဳးနဲ႔ ေနာက္ေနာက္ ဒီလုိ မျဖစ္လာရေလေအာင္ ႀကိဳတင္စီမံ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အတိအက်ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမယ္လို႔ပဲ ျမင္ၾကပါတယ္။
ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက အခုလို ေရယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈလို အျဖစ္မ်ိဳး ႀကံဳခဲ့တဲ့အခါ ေရယာဥ္တာ၀န္ရွိသူေတြ ဘယ္လိုဘယ္နည္း အေရးယူခံခဲ့ၾကရသလဲဆိုတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္လို႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္။
ဒီတုန္းက ေတာင္ကိုုရီးယားနိင္ငံ ဒီခရီးစဥ္မွာ ေသဆံုးရတဲ့ေက်ာင္းသားနဲ႔ ဆရာမေတြအတြက္ ခရီးကိုစီစဥ္တဲ့ တာ၀န္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာက သူ႔ကို္ယ္သူ တာ၀န္ယူတဲ့ အေနနဲ႔ ကိုယ္ကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္ သြားခဲ့ပါတယ္။ အမႈရင္ဆိုင္ေနတုန္းမွာပဲ သေဘာၤပိုင္ရွင္ကလည္း သူ႔ကိုသူ သတ္ေသၿပီး တာ၀န္ရွိေၾကာင္း ျပသြားခဲ့ပါတယ္။ သမၼတႀကီးကလည္း ကယ္ဆယ္ေရးေတြ အလ်င္အျမန္ မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္လို႔ တိုင္းျပည္ကို ငိုယိုၿပီး ေတာင္းပန္ခဲ့ပါတယ္။ သေဘာၤမာလိန္မွဴးက ေသဒဏ္က်ခံရပါတယ္။ က်န္တဲ့ သေဘၤာတာ၀န္ရွိသူနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တခ်ိဳ႕ အနည္းဆံုး ၁၀ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး အျမင့္ဆံုး ေထာင္ဒဏ္တစ္သက္ အစရွိတဲ့ ျပစ္္ဒဏ္အသီးသီး က်ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံရယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာပဲျဖစ္ပေစ ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးမ်ိဳးနဲ႔ႀကံဳရင္ ဒီလို ထိေရာက္ပြင့္လင္းျမင္သာ မွန္ကန္တဲ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြကို တိုင္းျပည္တာ၀န္ရွိသူမ်ား အေႏွးနဲ႔အျမန္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္တြင္း ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ ေရယာဥ္ နစ္ျမဳတ္ၿပီး ခရီးသည္မ်ား အစုအၿပံဳလိုက္ ေရနစ္ကြယ္လြန္ခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ကုိ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔ စစ္ေဆးတာမ်ိဳး အပါအ၀င္ အျခားမွန္ကန္သည့္ နည္းေပါင္းစံုျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာက အျမန္ဆံုး အေရးယူေဆာင္ရြက္ေပးပါမည့္အေၾကာင္း ျပည္သူမ်ားနဲ႔အတူ မဇၥ်ိမကလည္း ေတာင္းဆိုဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
Mizzima
0 comments:
Post a Comment