Sunday, October 2, 2016

အခြန္ေကာက္ခံမႈျဖင့္ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးကို အေလးေပး လုပ္ေဆာင္သင့္

may-phyo-khin
may-phyo-khin

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး အလံုးစံု ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ရန္ အတြက္ ျပည္သူ မ်ား အေနျဖင့္ လက္ရွိအစိုးရကို ယံုၾကည္ကိုးစားစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဘက္စံု တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္လိုအပ္ ေသာဘ႑ာေငြ မ်ား ရရွိေအာင္ ရသင့္ရထိုက္သည့္ အခြန္မ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ေကာက္ခံႏိုင္ ရန္မွာ အေရးႀကီးေသာ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အခြန္ထမ္း မ်ား အတြက္ ဝန္ထုပ္ ဝန္ပိုးမျဖစ္ေအာင္ စိစစ္ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ ရမည္လည္း ျဖစ္သည္။

ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးတြင္လည္း တိုက္႐ိုက္ ခြန္ျဖစ္ေသာ ဝင္ေငြခြန္ ႏွင့္ သြယ္ဝိုက္ ခြန္ျဖစ္ေသာ ကုန္ သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္(Commercial Tax)  သို႔မဟုတ္ တန္ဖိုးျဖည့္ခြန္ (VAT) သို႔မဟုတ္ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္ မႈခြန္ (GST)  စသည္ျဖင့္ ေကာက္ခံၾက ရာအခြန္ေကာက္ခံႏႈန္းမ်ားမွာ ႏိုင္ငံ အလိုက္ ကြာျခားၾကေလ့ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေကာက္ ခံၿပီး တန္ဖိုးျဖည့္ခြန္၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈခြန္ေကာက္ခံမႈ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံ တြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္၊ တန္ဖိုး ျဖည့္ခြန္၊ ကုန္စည္ႏွင့္ဝန္ေဆာင္မႈ ခြန္မွာ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ တန္ဖိုးျဖည့္ခြန္မွာ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္မွာ ၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းအျဖစ္ေကာက္ခံသည္။
အျခားေသာ အာဆီယံႏိုင္ငံ မ်ားျဖစ္သည့္ မေလးရွားႏိုင္ငံ တြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကုန္စည္ ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ခြန္ေကာက္ခံမႈ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ကမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံတြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၂ဝရာခိုင္ႏႈန္း ရွိၿပီး ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈခြန္ မွာ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသည္။ အင္ဒို နီးရွားႏိုင္ငံ တြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ တန္ဖိုးျဖည့္ခြန္၊ ကုန္ စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈခြန္ မွာ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသည္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံ တြင္ ဝင္ေငြခြန္ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈခြန္မွာ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။
အခြန္ေကာက္ခံ ရရွိမႈႏွင့္ ျပည္ တြင္း အသားတင္ကုန္ ထုတ္လုပ္မႈ အခ်ိဳးမွာလည္း ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ ၁၅ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ မေလးရွား ႏိုင္ငံတြင္ ၁၅ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကေမၻာဒီယားႏိုင္ငံ တြင္ ၁၁ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ တြင္ ၁၁ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ အခြန္ႏွင့္ GDP (ျပည္တြင္း အသားတင္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအခ်ိဳး)မွာ ၂ဝ၁၁- ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ၉ ဒသမ ၈၅ ရာ ခိုင္ႏႈန္းထိရွိလာခဲ့ေၾကာင္း ေၾကးမံု သတင္းစာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရ သည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း အျခား အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ ပါက နည္းေနေသး သည္ကို ေတြ႕ရွိ ရသည္။
ယခုလက္ရွိတြင္လည္း အခြန္ တိမ္းေရွာင္မႈ ကိုေလွ်ာ့ခ်ရန္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား အတြက္ မွ်တေသာ အခြန္မ်ား ေပးအပ္ သြားရန္ အစီ အစဥ္မ်ားရွိၿပီး ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္တြင္ အခြန္ရေငြႏွင့္ GDP (ျပည္တြင္း အသားတင္ကုန္ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖိုး) အခ်ိဳး ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိလာေစရန္ အမ်ဳိးသားဘက္စံု ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ႏွစ္ ၂ဝ စီမံကိန္းတြင္ ေမွ်ာ္မွန္း ထားသည္ဟု ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
ထိုေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား ျပည့္မီရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အခြန္ေကာက္ခံ မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မူဝါဒမ်ား ခ် မွတ္ထားသည္။ အခြန္ႏႈန္း ထား မ်ားႏွင့္ သြင္းကုန္ခြန္မ်ားကို စီးပြား ေရး လည္ပတ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈႏွင့္ ခ်ိန္ညိႇ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အခြန္ ေပးေဆာင္ရန္ ဥပေဒအရ ႏိုင္ငံ သားတိုင္း ဝင္ေငြအဆင့္ဆင့္ေပၚ အခြန္ ေပးေဆာင္ႏိုင္ေစရန္၊ ေနာက္ ဆံုး စားသံုးသူမ်ား မွ အခြန္ေပး ေဆာင္ေသာ စနစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေစရန္၊ အခြန္စည္းၾကပ္ျခင္း အေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းစြာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ ေရးကို အခြန္အေကာက္ ဆိုင္ရာ စီမံခ်က္အတြင္း ျပန္လည္ သံုးသပ္ ရန္၊ အခြန္ႏႈန္းထား မ်ားအား အိမ္ နီးခ်င္းႏိုင္ငံ မ်ားႏႈန္းထားႏွင့္ အညီ ခ်ိန္ဆသတ္မွတ္ရန္ႏွင့္ အခြန္ ႏွစ္ဆေကာက္ခံျခင္း အေပၚ ေရွာင္ ရွားရန္၊ အမွန္တကယ္ အခြန္ ေပး ေဆာင္သူမ်ား တိုးတက္လာေစရန္၊ အခြန္ေရွာင္တိမ္းမႈ ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူမ်ားအတြက္ မွ်တ ေသာ အခြန္မက္လံုးေပးရန္၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား အၾကား ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ တိုးတက္ေစရန္ စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ သြားရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ျပည္တြင္း အခြန္မ်ားဦးစီး ဌာနမွ သိရသည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ ဘက္မွလည္း အခြန္ထမ္း မ်ား အေနျဖင့္ လိုလိုလားလား ဂုဏ္ယူ ဝင့္ၾကြားစြာ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္ေစရန္၊ အခြန္ ထမ္းေဆာင္လို စိတ္ရွိၿပီး တိတိက်က် အခြန္ေပး ေဆာင္ႏိုင္ရန္တို႔ အတြက္ လြယ္ကူ ႐ိုးရွင္းေသာ အခြန္စနစ္တည္ ေဆာက္ျခင္း၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသိေပးျခင္း၊ အခြန္ေဆာင္သည့္ သူမ်ားအား အခြင့္အေရး မ်ားေပး ျခင္း၊ အခြန္မ်ားအား သံုးစြဲပံုကို သိရွိေစျခင္း စသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ ေပးသင့္ပါသည္။ ပြင့္လင္းျမင္သာ ေသာ အခြန္ စနစ္ျဖစ္လာေစရန္ အထူး လုပ္ေဆာင္သင့္ေပသည္။ ေပးသူႏွင့္ ယူသူအၾကား ရသံုးေငြ စာရင္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ သာေအာင္ ရွင္းျပျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ နားလည္မႈႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ ကို တည္ေဆာက္သင့္ေပသည္။
အစိုးရ၏ စီးပြားေရး မူဝါဒ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္တြင္ အပါအဝင္ ျဖစ္ေသာ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး ေကာင္းမြန္ေတာင့္တင္း သည့္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ စနစ္ျဖင့္ ဘ႑ာေရး အရင္းအျမစ္မ်ား တုိး တက္ပြားမ်ား လာေအာင္ေဆာင္ရြက္ ရန္ဟုပါ ရွိၿပီးျဖစ္ရာ အထက္ပါ အႀကံျပဳခ်က္ မ်ားအတိုင္း အခြန္ ထမ္းသူႏွင့္ အခြန္ေကာက္သူ တို႔ အၾကား ယံုၾကည္မႈ အျပည့္အဝျဖင့္ အခြန္ဘ႑ာ တိုးပြားရန္ စနစ္တက် အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္သည္။
သို႔မွသာ ျပည္သူမ်ားက ယံု ၾကည္စြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ လက္ရွိ အစိုးရသည္ အခြန္ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲ ၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္အ တိုင္း ျမန္မာျပည္ႀကီးအား ဘက္စံု တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေရွ႕လာမည့္ အနာဂတ္ ကာလမ်ားတြင္ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး ေရး၊ စီးပြား တိုးတက္ေရးတို႔ကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေသာ ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို အခြန္မ်ား တိတိက်က် မွန္မွန္ ကန္ကန္ေပးေဆာင္ျခင္းျဖင့္ တက္ညီ လက္ညီပူးေပါင္းပါဝင္ရန္ လိုအပ္လွပါသည္။
ေမၿဖိဳးခင္
Popular News

0 comments:

Post a Comment