Sunday, December 20, 2015

“စလစ္ကပ္ကလြဲရင္ ဘယ္ေမာင္း အသစ္ေတြပဲ သြင္းရေတာ့မယ္။ ကားတင္သြင္းခြင့္ ဘယ္လို ျဖစ္သင့္သလဲ”


အခုဆိုရင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနဟာ ျပည္ပကေန ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ အေသးစိတ္ကို ထုတ္ျပန္လိုက္ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအထဲမွာ ယာဥ္တန္ဖုိး CIF နဲ႔ အခြန္ ဘယ္ေလာက္ႏႈန္း ေကာက္မယ္၊ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ေၾကး ဘယ္ေလာက္ ယူမယ္ဆိုတာမ်ိဳး တရား၀င္ ေဖာ္ျပထားတာေတာ့ မေတြ႔ရေသးပါဘူး။ ဒီအတြက္ ကားေစ်းေတြ ဘယ္လို ျဖစ္လာမယ္ မွန္းလို႔ မရႏိုင္ေသးပါဘူး။ ရထား၀န္ႀကီးဌာန ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမွဴး ဦးစီးဌာနက ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ ကားတင္သြင္းခြင့္ဆုိင္ရာ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြမွာ ဘာေတြ ပါသလဲ၊ အဲဒီ စည္းကမ္းခ်က္အတိုင္း လုပ္ကိုင္ရင္ ဘာေတြ ျဖစ္လာႏုိင္မလဲ၊ တကယ့္တကယ္ ကားတင္သြင္းခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို ျဖစ္သင့္သလဲဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြး တင္ျပသြားပါ့မယ္။ကညနရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲျခားလို႔ ရပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ၿပီး စလစ္ထုတ္ယူ၊ အစားထိုး ျပန္သြင္းမယ့္ လူစီးကားေတြနဲ႔ Free Permit လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း ေလ်ာက္ထား တင္သြင္းမႈ အပါအ၀င္ အျခား တင္သြင္းမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္၊ စလစ္ထုတ္ၿပီး ေလ်ာက္ထား တင္သြင္းတဲ့ လူစီးကား တစ္မ်ိဳးကိုပဲ တစ္ပါတ္ရစ္၊ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း မခြဲျခားပဲ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳမွာျဖစ္ၿပီး က်န္အမ်ိဳးအစား ကားအားလံုးကိုေတာ့ အသံုးမျပဳရေသးတဲ့ အသစ္စက္စက္ ဘယ္ေမာင္းေတြကိုပဲ တင္သြင္းခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ အခုလို စည္းကမ္း သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ဆီမွာ အဓိကအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းစည္းကမ္းနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ဘယ္ေမာင္းေတြကိုပဲ အမ်ားဆံုး တင္သြင္းခြင့္ ျပဳေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကိုေတာ့ ၾကိဳဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖစ္သင့္တာ ၾကာပါၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ အျခား ဘယ္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔မွမတူ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ကားေတြကို အသံုးျပဳတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ကားတင္သြင္းခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျခား ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါေသးတယ္။

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္တဲ့ကားေတြကို စလစ္ထုတ္ေပးၿပီး အစားထုိးအျဖစ္ တစ္ပတ္ရစ္ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း မခြဲပဲ ကားေတြ တင္သြင္းခြင့္ေပးေနတဲ့ ကိစၥ မလုပ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ အစိုးရသစ္ တက္လာကာစက တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ အရင္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ဆို႔သြားတာကို မဖြင့္ရဲ ဖြင့္ရဲနဲ႔ ဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့၊ မရဲတရဲ လုပ္ခဲ့တဲ့ စနစ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ အဲဒီကာလက အဲလို လုပ္ကိုင္ခဲ့တာကို နားလည္ေပးႏုိင္ေပမယ့္ ဒီကေန႔ ေခတ္သစ္မွာေတာ့ အဲလို လုပ္ကိုင္တာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီစနစ္ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ကားေစ်းကြက္ဟာ ကညနလို အဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳးက ဘယ္ကားေတြကို အပ္ကားအျဖစ္ လက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ အေပၚမူတည္ၿပီး အေျပာင္းအလဲ ေစ်းကစားမႈေတြ ျဖစ္တတ္လို႔ပါ။ ကညန တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ စီးပြားေရးသမားေတြေပါင္းၿပီး အဂတိလိုက္စား ေစ်းကစားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေစလို႔ပါ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ က်င့္သံုးတာကေတာ့ ရိုးရိုးေလးပါပဲ။ ကားတစ္စီး ပိုင္ၿပီဆုိရင္ လမ္းေပၚတက္ ေမာင္းဖို႔ ခြင့္ျပဳသင့္ မသင့္ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိ အဖြဲ႔အစည္းက စစ္ေဆး၊ မွတ္ပံုတင္ေပးဖို႔ပါပဲ။ ေမာင္းဖို႔ မသင့္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ မွတ္ပံုတင္ မေပးေတာ့ရံုပါပဲ။ ပိုင္ရွင္က သူ႔ဖာသာသူ ျဖဳတ္ပဲ ေရာင္းေရာင္း၊ အရည္ႀကိဳဖို႔ပဲ စြန္႔စြန္႔ လုပ္လိုက္ရံုပါပဲ။ အခုလုိ ကားေစ်းကြက္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေစ်းကစားႏုိင္ဖို႔ စလစ္ကပ္ ကားဆိုတာႀကီး ဖန္တီးထားတာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Free Permit လို႔ေခၚတဲ့ ျပည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ ေလ်ာက္ထား ထုတ္ေပးတာမ်ိဳးပါ။ အဲဒီ တင္သြင္းခြင့္ကိုလည္း မလိုအပ္ပါပဲ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးခ်င္း၊ ကုမၸဏီ၊ သေဘၤာသား၊ ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ထမ္း၊ ျပည္ပ အလုပ္သမား၊ စစ္သံ၊ ဟုိတယ္ခရီး လုပ္ငန္းရွင္ ဆိုျပီး အမ်ိဳးအစား အမ်ိဳးမ်ိဳး ခြဲလိုက္ျပန္ပါေသးတယ္။ မရႈပ္ရႈပ္ေအာင္ လုပ္ထားတာေတြပါ။ အခုဆို ၄ ႏွစ္အတြင္း Free Permit နဲ႔ တင္သြင္းတဲ့ ကားအစီး ၃ သိန္း ၃ ေသာင္း ေက်ာ္ေနပါျပီ။ ဘယ္ျပည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမ်ား အဲဒီကားေတြကို သူ႔ဖာသာသူ သြားေလ်ာက္၊ သူ႔ဖာသာသူ ဘဏ္စာရင္းဖြင့္၊ သူ႔ဖာသာသူ ႏိုင္ငံျခား ကားေလလံက ကားကို ဒီကေန လွမ္း၀ယ္၊ သူ႔ဖာသာသူ ေငြေခ်၊ သူ႔ဖာသာသူ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သေဘၤာနဲ႔တင္၊ သူ႔ဖာသာသူ ဆိပ္ကမ္းကိစၥေတြ ရွင္း၊ သူ႔ဖာသာသူ မွတ္ပံုတင္ လုပ္ဆိုတာမ်ိဳး ရွိခဲ့သလဲ ေမးရမွာပါ။ ေျပာရရင္ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ လံုး၀ မရိွပါဘူး။ ျပည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအတြက္ Free Permit လို႔ ေခၚေပမယ့္ အားလံုး ပြဲစားေတြ၊ ကားသြင္းတဲ့ သူေတြ၊ ကုမၸဏီေတြကပဲ လုပ္သြားတာမ်ိဳးပါ။ အလြန္အဓိပၸါယ္မဲ့တဲ့ စနစ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ အခု အဲလို စနစ္ကို ဆက္ၿပီး ထားေသးတာကိုက အလြန္မွားယြင္းေနတာပါ။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ သင့္ေတာ္တဲ့ အခြန္အခ စနစ္နဲ႔ ကုမၸဏီေတြကို ကားတင္သြင္းခြင့္ေပး၊ ျပီးရင္ ျပည္သူေတြကို ကား Showroom ေတြမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဝယ္ခြင့္ ေပးဖု႔ိပါပဲ။

အခု သတင္းထြက္ေပၚလာတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ဘ႑ာေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈပူးေပါင္း ေကာ္မတီကေန ကုန္သြယ္ေရးမွာ လိုေငြ ၁၆ ဘီလ်ံေလာက္ ျဖစ္ေပၚခဲ့လို႔ဆိုၿပီး Free Permit နဲ႔ ကားတင္သြင္းတာေတြ ရပ္ဆိုင္းသင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳခဲ့ပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ နားမလည္တာက အဲလို ကားတင္သြင္းတာကေန အစိုးရက အခြန္ဘ႑ာေငြ အလြန္အမင္း ရေနသလို၊ တုိင္းျပည္ လူဦးေရ၊ စီးပြားေရး အရြယ္အစားအရ တြက္ျပန္ရင္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကားပိုင္ဆုိင္မႈ အရည္အတြက္ အခ်ိဳးအစား နည္းေနေသးတဲ့ ျပသနာ ရွိေနေသးတယ္ ဆိုတာပါ။ ေျပာရရင္ Free Permit နဲ႔ တင္သြင္းခဲ့တဲ့ ကားအရည္အတြက္ ျပီးခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္အတြင္း ၃ သိန္း ၃ ေသာင္းေလာက္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကားတစ္စီးစီအတြက္ အခြန္နဲ႔ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ေၾကး ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းရင္ အနိမ့္ဆံုး ေဒၚလာ ၃ ေထာင္ေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ကားတင္သြင္းရာကေန အစိုးရ ဘ႑ာေငြ အနည္းဆံုး ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံေက်ာ္၊ က်ပ္ေငြနဲ႔ဆို ဘီလ်ံ ၁၃၀၀ ေက်ာ္ ရခဲ့ျပီ ဆိုတာပါပဲ။

ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကားအစီးေရ ၅-၆ သိန္းေလာက္ပဲ ရွိေနေသးတာပါ။ လူဦးေရနဲ႔ အခ်ိဳးအစားခ်ရင္ လူ ၁၀၀၀ မွာ ကား ၁၀ စီး ေက်ာ္ေက်ာ္ႏႈန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါဟာ အာစီယံနုိင္ငံေတြထဲမွာ အနိမ့္ဆံုး အနည္းဆံုးျဖစ္ၿပီး အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္တို႔ထက္လည္း အခ်ိဳးအစားအားျဖင့္ နိမ့္ေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ တစ္တုိင္းျပည္လံုးက ျပည္သူေတြ သံုးဖို႔ ကားေတြ အမ်ားႀကီး တင္သြင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ထုတ္လုပ္ရပါဦးမယ္။ ဒီအတြက္ အစိုးရအဖြဲ႔အေနနဲ႔ ဘယ္ေမာင္းကားေတြကိုပဲ သြင္းခြင့္ေပးလိုက္တဲ့ ကိစၥကလြဲရင္ က်န္ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပၚလစီ တစ္ခုလံုးကို ျပန္ၿပီး သံုးသပ္၊ ျပဳျပင္သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

Mizzima

0 comments:

Post a Comment