ခိုင္လံုေသာအေထာက္အထားမရွိေသးသျဖင့္ တ႐ုတ္မိသားစုဝင္မ်ားလက္မခံ
မတ္လ ၂၄ ရက္က ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ လီဒိုဟိုတယ္တြင္က်င္းပေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ႐ုပ္သံသတင္းကိုၾကည့္႐ႈၿပီးေနာက္ မေလးရွားေလေၾကာင္း MH 370 ေလယာဥ္ေပၚပါ ခရီးသည္တစ္ဦး၏ မိသားစုဝင္တစ္ဦး သတင္း ေထာက္မ်ားအား ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္းေမာင္းေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္။ ယင္းမတိုင္မီတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္မွာ အိႏၵိယသမုဒၵရာထဲတြင္ ခရီးလမ္းဆံုးသြားခဲ့သည္ဟု မေလးရွားဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ေၾကညာခဲ့သည္။ (ဓာတ္ပံု− ႐ိုက္တာ)
မေလးရွား၀န္ ႀကီးခ်ဳပ္နာဂ်စ္ရာဇာတ္က ေလ ယာဥ္သည္ အိႏိၵယသမုဒၵရာတြင္း သို႔ပ်က္က်ခဲ့ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တရား၀င္ ေၾကညာလုိက္ၿပီး ေနာက္ အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူ ရိွေလဦးမလားဆုိသည့္ မိသားစု ၀င္တုိ႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ရသည္။
ေလယာဥ္ ဆင္းသက္ႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာလွေသာ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ေလယာဥ္ကုိ ေနာက္ဆံုးေတြ႕ခဲ့သည္မွာ ေသခ်ာေၾကာင္းကိုသာ ၎က ေျပာဆုိခဲ့သည္။
႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းအေထာက္အ ထားမရွိျခင္းအတြက္ ေျဖသိမ့္ႏုိင္ ရန္ခက္ခဲ့သည္ဟု ေလယာဥ္ခရီး သည္ ဖိလစ္၀ုဒ္၏ လက္တြဲေဖာ္ မစၥစ္ဆာဘက္ခ်္ကဆုိသည္။
အျခားလူမ်ားကလည္း အာ ဏာပုိင္မ်ားအေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလုိက္ရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ထပ္မံ၍ သတင္းအခ်က္အလက္ထုတ္ျပန္ရန္ ေတာင္းဆုိေနၾကသည္။
‘‘ေလယာဥ္ အပ်က္အစီး ေတြ႕တယ္လုိ႔ အတည္ျပဳတာမရွိ ဘူးဆုိေတာ့ ဒီကိစၥအမွန္တကယ္ မၿပီးေသးဘူး’’ ဟု မစၥစ္ဘက္ခ်္ကဆုိသည္။
ေဘဂ်င္းစံေတာ္ခ်ိန္ ည ၉နာ ရီ ၄၆မိနစ္တြင္ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ရွိ လီ ဒုိေဟာ္တယ္ကြန္ဖရင့္ခန္းမတြင္ စာသားမက္ေဆ့ခ်္ပုိ႔ေသာ ဖုန္းသံ မ်ားျမည္လာၿပီး မက္ေဆ့ခ်္မွာတ႐ုတ္ဘာသာစကားျဖင့္မဟုတ္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ျဖစ္သည္။
၁၆ရက္ၾကာ သံသယ၊ မယုံ ၾကည္မႈမ်ားႏွင့္ မေလးရွားအာ ဏာပုိင္မ်ားအေပၚ အႀကီးအ က်ယ္ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ဖုန္းစာသားမက္ေဆ့ခ်္မွာ ေနာက္ ဆုံးေစာ္ကားမႈျဖစ္သည္ဟု တ႐ုတ္မိသားစုမ်ားကေ၀ဖန္သည္။
သတင္းကို အတည္ျပဳရန္ အခန္းအတြင္းရွိ ႐ုပ္သံဖန္သားျပင္မ်ားေပၚတြင္ မေလးရွား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ပုံေပၚထြက္လာေသာအခါ စူးစူး၀ါး၀ါးေအာ္ ဟစ္သံမ်ား၊ ငိုေႂကြးသံမ်ားစတင္ ေပၚထြက္ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ခရီး သည္အမ်ားစုမွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ သားမ်ားျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ၁၅၂ ဦးလိုက္ပါခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ၿဂိဳဟ္တုက ယင္းေနရာတြင္ အရာ၀တၳဳအခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရိွေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့ေသာ္လည္း မတ္လ ၂၄ ရက္က သြားေရာက္ခဲ့သည့္ အေမရိကန္ ရွာေဖြေရးအဖဲြ႕က တစ္စံုတစ္ရာ မေတြ႕ရိွခဲ့ေပ။
ထို႔ေနာက္ ၾသစေၾတးလ်အရာရိွမ်ားက အေနာက္အိႏိၵယသမုဒၵရာတြင္ အရာ၀တၳဳႏွစ္ခုကုိ ေတြ႕ရိွေၾကာင္း ထပ္မံေျပာဆုိလိုက္ၿပီးေနာက္ မေလးရွား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က အတည္ျပဳခ်က္ထုတ္ျပန္လုိက္သည္။
ယင္းပစၥည္းမ်ားမွာ မီးခုိးေရာင္ (သို႔) အစိမ္းေရာင္ခပ္၀ုိင္း၀ုိင္း အရာ၀တၳဳႏွင့္ လိေမၼာ္ေရာင္ေလး ေထာင့္ပံုရိွ ပစၥည္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းတို႔မွာ ေလယာဥ္ ပ်က္မွျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ရိွေသာ ေနာက္ ဆံုးေတြ႕ရိွထားသည့္ ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေလယာဥ္မွ အႂကြင္းအက်န္ဟု ကံေသကံမ ေျပာဆုိႏုိင္ျခင္းေတာ့ မရိွေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ယင္း ပစၥည္းမ်ားကုိ ေ၀ဟင္မွ ေတြ႕ရ ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္၀ယ္ရရိွႏုိင္ျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
လက္ရိွတြင္ ႏုိင္ငံအသီးသီး မွ ရွာေဖြေရးအဖြဲ႕မ်ားက ၿဂိဳဟ္တုမွ ေနာက္ဆံုးျမင္ေတြ႕ရသည့္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ရရိွရန္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းေနဆဲျဖစ္ၿပီး လက္၀ယ္အပ်က္အစီးမရိွ၍ စိစစ္ႏုိင္ျခင္းမရိွဘဲ ခန္႔မွန္းခ်က္အျဖစ္သာ ရိွေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေလ ယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္း သူမ်ားအဆက္သြယ္ရခဲ့ခ်ိန္မွာ ဗီယက္နမ္ေလေၾကာင္းပိုင္နက္အ တြင္းသုိ႔ စတင္၀င္ေရာက္ခ်ိန္ျဖစ္ ၿပီး အျမင့္ေပေပါင္း ၃၅၀၀၀ မွ ပ်ံသန္းေနခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ပင္ အေနာက္ဘက္ကုိ ေထာင့္ခ်ိဳးေကြ႕ၿပီး မာလကၠာ ေရလက္ ၾကားဆီသို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းသြား ေၾကာင္း စစ္တပ္ေရဒါက ဖမ္းယူ ရရိွခဲ့သည္။ ေရဒါမွ ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားမီ ေလယာဥ္သည္ ေပ ၁၂၀၀၀ အထိႏွိမ့္ၿပီး ပ်ံသန္းခဲ့ သည္ဟု စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႕ ႏွင့္ နီးစပ္သည့္ သတင္းရပ္ကြက္ က စီအင္န္အင္န္သုိ႔ ေျပာဆုိခဲ့ သည္။
‘‘အရင္က နားမလည္ႏုိင္ခဲ့ တာေတြက အခုဆက္စပ္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေလယာဥ္က ႐ုတ္တရက္ျပန္ေကြ႕ၿပီး ေပသံုး ေသာင္းငါးေထာင္ကေန ေပတစ္ ေသာင္းႏွစ္ေထာင္အနိမ့္မွာ ပ်ံ သန္းတယ္ဆုိတာက ေလယာဥ္ ေပၚမွာ ဆုိးဆိုး၀ါး၀ါးတစ္ခုခုျဖစ္ တယ္။ မီးေလာင္တာ ေပါက္ကြဲတာဆုိတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလယာဥ္မွဴး က ေပအနိမ့္ကေနပဲ ေလယာဥ္ ကြင္းတစ္ခုခုဆီကုိ ျပန္ေမာင္းၿပီး အကူအညီရေအာင္ ျပန္လွည့္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတာပါပဲ’’ ဟု အေမရိကန္ ကူးသန္းသြားလာေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ ယခင္စံုစမ္းေရးအရာရိွႏွင့္ ေလ ေၾကာင္း သံုးသပ္သူ ေမရီရွိအာဗို ကရွင္းျပသည္။
သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေလ့လာသူ မ်ားက ေနာက္ဆံုးရရိွသည့္ သ တင္းအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ ယံုၾကည့္စိတ္ခ်ႏုိင္မႈရိွ၊ မရိွႏွင့္ ယင္းတုိ႔၏ မွန္ကန္မႈအေပၚ သံသ ယရိွေနဆဲျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆဲြ ရန္ မသင့္ေသးဟုဆုိသည္။
အိႏိၵယသမုဒၵရာေတာင္ပုိင္း ဇုန္ကုိ ဘာေၾကာင့္ရွာေဖြရသနည္း။
ၿဂိဳဟ္တု အခ်က္အ လက္မ်ားအရ အိႏိၵယသမုဒၵရာတြင္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံႏွင့္ မုိင္ ၁၄၃၀ အကြာတြင္ ေမ်ာေနေသာ အပ်က္အစီးေတြ႕ရေၾကာင္း ျပင္သစ္ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးက တနဂၤေႏြကေျပာဆို သည္။ ယင္းကုိ မေလးရွား အာဏာပုိင္မ်ားထံသုိ႔ ေပးပုိ႔ခဲ့သည္ဟုလည္း ဆုိသည္။
အေစာပုိင္းၾသစေၾတးလ်ႏွင့္ တ႐ုတ္အာဏာပုိင္မ်ားကလည္း အလားတူ ၿဂိဳဟ္တုပံုမ်ားကုိ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ ၿဂိဳဟ္တုပံုအရ ၇၄ ေပႏွင့္ ၄၃ ေပအရြယ္ရိွ အရာ၀တၳဳကုိ ေတြ႕ရိွရသည္။ သို႔ေသာ္ ၾသစေၾတးလ် ရွာေဖြေရးအဖြဲ႕က အိႏိၵယ သမုဒၵရာေတာင္ပုိင္းတြင္ မတ္ ၂၂ ရက္အထိ တစ္စံုတစ္ရာမေတြ႕ခဲ့ရေပ။
ရွာေဖြသည့္ေနရာ တကယ္မွန္ကန္ပါသလား။
အေသအခ်ာေတာ့လည္း မ ေျပာႏုိင္ေပ။ အားလံုးက ခန္႔မွန္း ခ်က္ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးရွာေဖြေနျခင္း သာျဖစ္သည္။ ေရျပင္တြင္ ေမ်ာ ေနေသာ သစ္ခံျပားႏွင့္ အျခား ပစၥည္းမ်ားကုိ ေတြ႕႐ံုမွ်ျဖင့္ ေလ ယာဥ္အစိတ္အပုိင္းဟု မေျပာႏုိင္ေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားကဆုိသည္။ ေနာက္ဆံုး ေတြ႕ရိွထားေသာ အရာ၀တၳဳႏွစ္ခုကုိ လက္၀ယ္ရခ်ိန္တြင္ ပို၍ တိက်ေသာ အေျဖတစ္ခုခု ထြက္လာႏုိင္ပါသည္။
လက္ရိွတြင္မူ ၿဂိဳဟ္တုမွပံုမ်ားႏွင့္ ေ၀ဟင္မွ ပံုမ်ားကုိ အေျခခံၿပီး ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ားကုိ ခန္႔ မွန္းေနရခ်ိန္သာ ရိွေနေသးသည္။ မေလးရွား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က သမုဒၵ ရာအတြင္းသုိ႔ ေလယာဥ္ပ်က္က် ေၾကာင္း အတည္ျပဳခ်က္ထုတ္ ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ခရီး သည္ မိသားစု အားလံုးကမူလက္မခံၾကေသးပါ။ ဆက္လက္ ရွာေဖြေနဆဲ အဖဲြ႕တစ္ခုခုက တိ က်ေသာ အေထာက္အထားရရိွ ခ်ိန္အထိ ဆက္လက္ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနၾကဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။
(ႏုိင္ငံတကာ သတင္းဌာနမ်ား၏ ေရးသားခ်က္မ်ားကုိ ခင္ေမေဇာ္ ႏွင့္ ရဲမင္း စုစည္းဘာသာျပန္ဆုိသည္)
7Day News Journal
0 comments:
Post a Comment