Wednesday, March 16, 2016

ေစာင္းမင္းသမီးေလး


ဆံပင္အုပ္လံုးသိမ္းႏွင့္ အသက္(၂၈) ႏွစ္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးေလး တစ္ဦး။ သူမရင္ခြင္ အတြင္းမွာ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာ ေစာင္းေကာက္ တစ္လက္ကို ပိုက္ထားရင္း သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကို တီးျပသည္။ အဆိုလည္းပါ၏။

ေအာင္ေဇယ်တု သဗၺမဂၤလံ xxx ေအာင္အတိတ္ေက်ာ္သံ xxx က်က္သေရ တိုးလို႔ xxx တက္ေန တန္ခိုး စတဲ့ ပီသၾကည္ျမတဲ့ ဆိုသံက ေစာင္းသံႏွင့္ အင္မတန္ လိုက္ဖက္ လွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ပင္ စည္းခ်က္ လိုက္ေန မိေတာ့၏။ ထို ဆယ့္ေျခာက္ႀကိဳးတပ္ ေစာင္းႀကိဳးမ်ားေပၚ သူမ၏ လက္ဖ်ားကေလးမ်ား လႈပ္ရွား သြားတိုင္း အသံတစ္သံခ်င္းစီ ထြက္လာ၏။ ထိုအသံမ်ားကို စုေပါင္းရာမွ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္၏ တီးကြက္ တစ္ခု ျဖစ္လာ၏။ေစာင္းသံက ျမန္မာ့ ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးမ်ား၏ သံစဥ္လို ရင္ထဲအုံႏွင့္ က်င္းႏွင့္ မ၀င္ေရာက္။ မသိမသာ၊ ျဖည္းညင္းစြာ ၀င္ေရာက္သည္။ သို႔ေသာ္ရင္ထဲမွ ျပန္ထြက္ သြားဖို႔ေတာ့ ခဲယဥ္း၏။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုသို႔ ထင္ျမင္မိ၏။ စမ္းေခ်ာင္း စီးသံလို၊ မိုးေပါက္ ကေလးမ်ား က်သလို၊ ၾကည္ႏူး သလိုလုိ၊ ၀မ္းနည္း သလိုလို ျဖစ္မိ၏။ ထင္မိ၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအမ်ဳိးသမီးက သူ႔ ေစာင္းသံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ ျဖစ္အင္ကို သတိထား မိဟန္မတူ။ စိတ္ပါလက္ပါ ဆိုတီးတုန္းပင္။

သူမ၏ နာမည္က ခ်ဳိမူ၀င္း။ သူမ ၏မိခင္က ေစာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ နာမည္ႀကီးခဲ့သည့္ ေစာင္းပညာရွင္ႀကီး ေဒၚမူမူသိန္း။ တစ္နည္း ေစာင္းမူမူသိန္း။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမကိုလည္း သမီး မူမူသိန္းဟု ေခၚတြင္ ေစ၏။ ကၽြန္မကို အေမက ေစာင္းပညာေရာ၊ နာမည္ေရာ အေမြေပးခဲ့တယ္ ဟု သူမက ဆိုသည္။ ျမန္မာ့ ေစာင္းေကာက္သည္ လွပ တင့္တယ္၏။ က်က္သေရရွိ၏။ ျမန္မာတို႔၏ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ တူရိယာ အစစ္လည္း ျဖစ္၏။ တီးခတ္သူ အေပၚ မူတည္၍ သာယာ လွပသည့္ သံစဥ္ မ်ားကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ နားဆင္ႏိုင္ေပ၏။

ေစာင္းတီးကြက္သည္ ခံ့ညား၏။ ေစာင္းသံသည္ သာယာနာ ေပ်ာ္ဖြယ္ရွိ၏။ တီးဖို႔ရန္ ခက္ခဲ လိမ့္မည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္၏။ သို႔ေသာ္ သမီး မူမူသိန္း အတြက္က ခက္ခဲသည္ဟု မထင္။ ပင္ပန္းသည္ဟု မထင္။ ကၽြန္မ ရွစ္ႏွစ္သမီး ေလာက္ကတည္းက ေစာင္းစတီး လာတာ။ သီခ်င္းလည္း ဆိုခဲ့တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲ လည္း ၀င္ခဲ့တယ္ ဟုေျပာသည္။

ေစာင္းသည္ ေရွးအက်ဆံုးေသာ တူရိယာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ေရွးေခတ္ လူတို႔သည္ သားရဲ တိရိစာၦန္ မ်ားကို ေလးျမားျဖင့္ လိုက္လံ ပစ္ခတ္ရာမွ ေလးညိႇဳ႕ခတ္သံရဲ႕ သာယာမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေစာင္းတူရိယာကို စတင္ တီထြင္ခဲ့သည္ဟု ကမၻာ့ ဂီတေလာကမွ သုေတသီမ်ားက ယူဆၾကသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ငါးေထာင္ေလာက္က အစျပဳ၍ ဆူးမားျပည္ႏွင့္ အီဂ်စ္ျပည္မ်ားတြင္ ေစာင္းတူရိယာ မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ဟု လည္း အဆို ရွိပါသည္။ ျမန္မာ့ေစာင္းေကာက္သည္ အိႏ္ၵိယ ယဥ္ေက်းမႈမွ ဆင္းသက္ လာသည္ ဟူ၍ သုေတသီတို႔က ယူဆၾကသည္။ ပုဂံၿမိဳ႕၊ အာနႏၵာဘုရား ေစတီေတာ္ အတြင္းရွိ ေက်ာက္႐ုပ္တု မ်ားတြင္ ေစာင္းေကာက္ပံုမ်ား ေတြ႕ရျခင္း အားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေရွးပုဂံေခတ္ ကတည္းက ေစာင္းေကာက္ တူရိယာ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထိုေခတ္က မင္းခမ္းမင္းနားမ်ားတြင္ သာမက ေတာင္သူ လယ္သမား မ်ားႏွင့္ ဆင္းရဲသားတုိ႔ တြင္လည္း ေစာင္းေကာက္ တူရိယာ ေခတ္စား ခဲ့ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း ပန္းပု၊ မင္စာ၊ ေက်ာက္စာမ်ား အရ သိရသည္။ ယင္းအေထာက္အထား မ်ားကို မူတည္၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ ေစာင္းေကာက္ တူရိယာ ေပၚေပါက္ လာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၈၀၀) ေက်ာ္ (၉၀၀) ေလာက္ ရွိၿပီဟု ခန္႔မွန္း ႏိုင္ပါသည္။

အင္း၀ေခတ္ႏွင့္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မ်ား ၌လည္း ေစာင္းပညာ ေလ့လာလိုက္စား ၾကသည္။ ေတာင္ငူ ဘုရင္ နတ္ရွင္ေနာင္၊ ဘႀကီးေတာ္ ဘုရား၊ အေနာက္ နန္းမေတာ္ မျမေလး၊ ျမ၀တီ မင္းႀကီး ဦးစတို႔ ကိုယ္တိုင္ ေစာင္းပညာ ေလ့လာၾကေၾကာင္း ေစာင္းဦးထြန္းရွိန္၏ ေစာင္းပညာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။ သမီး မူမူသိန္း အတြက္ေတာ့ ေစာင္းသည္ ဘ၀ ျဖစ္သည္။ ေစာင္းသည္ အႏုပညာ ျဖစ္သည္။ ေစာင္းသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ ေစာင္းတီးေနရ လွ်င္ျဖင့္ အရာ အားလံုးကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈႏိုင္သည္ဟု ပင္ထင္ေနသူ။

သူမကို စတင္ ေမြးဖြားသည့္ ခုႏွစ္ က ၁၉၈၈ ခုႏွစ္။ ေမြးခ်င္း သံုးဦးတြင္ ဦးဆံုး သမီးႀကီး။ အသက္ ရွစ္ႏွစ္ အရြယ္မွစ၍ သူမ မိခင္က ေစာင္းတီးသင္ေပး ခဲ့သည္။ တုတ္ျဖင့္ ေထာက္၍ သင္ေပး ခဲ့သည္။ ငိုခဲ့ ရသည္ မွာလည္း အခါခါ။ ငိုရင္းျဖင့္ တီးခဲ့ရသည္ မွာလည္း အခါခါ။ ထိုသို႔ ငိုရင္း ေလ့က်င့္တီးခတ္ခဲ့ ရသည့္ ရလဒ္ အျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္က က်င္းပခဲ့သည့္ ဆို၊ က၊ ေရး၊ တီးၿပိဳင္ပြဲ မ်ားတြင္ ေရႊဆုေလးဆု အပါအ၀င္ ဆုတံဆိပ္ ေျခာက္ဆု ရရွိခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ေစလႊတ္ျခင္းခံခဲ့ ရၿပီး ႏိုင္ငံေပါင္း (၁၂) ႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ထိုအထဲတြင္ ေဒၚမမႏိုင္ ႐ုပ္ေသး အဖြဲ႕ျဖင့္ သြားျခင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။

သို႔ေသာ္ အရာအားလံုးထက္ သူမ၏ မိခင္ ေျပာစကားကို ပိုလို႔ မွတ္မိေန ခဲ့သည္။ ေမေမ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာတဲ့ စကား။ သမီး... ဒီပညာကို ဘယ္ေတာ့မွ မတိမ္ေကာ မပေပ်ာက္ရေအာင္ ငါ့သမီး အေနနဲ႔ အတတ္ ႏိုင္ဆံုး ထိန္းသိမ္းရမယ္။ လူငယ္ေတြ ကိုလည္း လက္ဆင့္ကမ္းရမယ္ ဟု သူမက ေျပာသည္။ ေစာင္းပညာရပ္ ကို ေလးစား တန္ဖိုးထားသည့္ သူတစ္ဦး အတြက္ ထိုစကားသည္ လက္ေတြ႕က် ပါသည္။ သို႔ေသာ္ထို ေစာင္းပညာရပ္ကို လက္ဆင့္ကမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားရာ တြင္ေတာ့ သူမ အခက္အခဲမ်ားႀကံဳခဲ့ ရသည္။

အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကေလးေတြကို သင္ေပးတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အားထုတ္ သင္ေပးေပမယ့္ သူတို႔ မလိုက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ခက္တယ္။ ေတာ္႐ံုလူ မရႏိုင္ဘူး ဟု သူမက ဆို၏။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ သူမ၏ အေမ ဆံုးပါးခဲ့သည္။ သူမ အေမ မဆံုးခင္က ေစာင္းတီး၀ိုင္း တစ္ခု ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ထို တီး၀ိုင္းကို သူမ အေမြ ဆက္ခံခဲ့သည္။ မဂၤလာ ဧည့္ခံပြဲ၊ ဘုန္းႀကီး ပူေဇာ္ပြဲ၊ အလွဴပြဲ၊ ေမြးေန႔ မဂၤလာပြဲ စသည့္ စသည့္ ပြဲမ်ားတြင္ လိုက္လံ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည္။ တစ္ရက္၊ နယ္ဘက္ အလွဴပြဲ တစ္ခုတြင္ ေစာင္းတီး ေဖ်ာ္ေျဖေနရင္း ေစာင္းႀကိဳးျပတ္သြား ခဲ့သည္။ ေအာက္က လူငယ္ေတြက ေစာင္းႀကိဳးျပတ္ သြားတယ္။ ေၾကးနန္းႀကိဳး ယူမလားတဲ့။ သူမက ၀မ္းနည္းစြာ ေျပာသည္။

တစ္ခါက ဆိုလည္း သေဘၤာေပၚမွာ ေမြးေန႔ပြဲ ဆိုၿပီး သြားတီးတာ။ ကိုယ္ေတြ သြားေတာ့ သူတို႔က အရက္ထိုင္ေသာက္ ေနၾကတယ္။ သူတို႔ ေတြရဲ႕အၾကည့္၊ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြက မတူေတာ့ဘူး။ သာမန္စိတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါမ်ဳိး သံုး၊ ေလးႀကိမ္ေလာက္ ႀကံဳဖူးတယ္ ဟု ဆို၏။ အႏုပညာဟု ဆိုရာတြင္ စာေပ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ စသည့္ စသည့္တို႔ ပါ၀င္ေနသည္။ အႏုပညာသည္ ေရာင္းကုန္ မဟုတ္။ အႏုပညာသည္ အရက္ႏွင့္ ျမည္းစရာ အျမည္း မဟုတ္။ အႏုပညာသည္ အသံုးခ်စရာ မဟုတ္။ အႏုပညာသည္ ဇိမ္ခံပစၥည္း မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုသို႔ ယူဆသည္။

ကၽြန္မ ဒီေစာင္းပညာကို ျမတ္ႏိုးတယ္။ ဒီေစာင္းပညာက ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုး ရွိသလဲ။ ဒီအႏုပညာက ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးရွိသလဲ။ ဒီအႏုပညာထဲ မွာမွ ေစာင္းပညာက ဘယ္ေလာက္ ခက္ခဲနက္နဲ သလဲ။ ဒီေစာင္းပညာကို မခံစားတတ္ႏိုင္ ေတာင္မွ မေစာ္ကားေစခ်င္ဘူး။ ေလးစားေစ ခ်င္တယ္။ တခ်ဳိ႕က မေလးမစားနဲ႔ ေလွ်ာက္ေျပာ တာေတြ ရွိတယ္။ ေစာင္းတီးျပၿပီဆို သမ္းျပတာေတြ ရွိတယ္ ဟု သူမဆိုသည္။

ဂီတတြင္ ဘာသာစကား အဆီးအတားမရွိ။ နယ္ေျမ အကြာအေ၀း မရွိ။ အေနာက္မွ အေရွ႕သို႔ လည္းေကာင္း၊ အေရွ႕မွ အေနာက္သို႔ လည္းေကာင္း၊ ကူးလူး ဆက္ဆံေနၾကသည္။ အရွိန္အဟုန္ ျပင္းျပင္းျဖင့္ ထိုးေဖာက္ ၀င္ေရာက္ေနသည့္ အေနာက္တိုင္း ဂီတ သံစဥ္ေတြ ၾကားမွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဂီတ သံစဥ္မ်ားက က်ားကုတ္ က်ားခဲ ႐ုန္းကန္ေန ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ဆို ေပ်ာက္ကြယ္သြား ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ဒါကို သူမက တတ္ႏိုင္ သေလာက္ က်ားကန္ခ်င္သည္။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ပံ့ပိုးခ်င္သည္။ တတ္ႏိုင္ သေလာက္ လက္ဆင့္ကမ္း ခ်င္သည္။

ေစာင္းပညာရပ္ အေပၚ ျမတ္ႏိုးမႈ၊ တန္ဖိုးထားမႈ၊ ေလးစားမႈ မ်ားကို သူမ မ်က္၀န္းတြင္ အထင္းသား ေတြ႕ရ၏။ တစ္ခ်ိန္ တစ္ခါတုန္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရက ဆို၊ က၊ ေရး၊ တီး ၿပိဳင္ပြဲ မ်ားကို ၀ွီးခ်ဲ က်င္းပေပးခဲ့ ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားက ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာ အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ သနည္း။ လိုအပ္သည့္ အတိုင္းအတာ အထိ မေရာက္ခဲ့ဟု သူမက ယူဆသည္။ ယခုေတာ့ ဆို၊က၊ ေရး၊ တီး ၿပိဳင္ပြဲ မ်ားက ဘာသံမွ မၾကားရေတာ့။ တီဗြီမွာလည္း မဟာဂီတ သီခ်င္းႀကီးေတြ လာတာလည္း မေတြ႕ရေတာ့။

ႏိုင္ငံေတာ္က အဓိက ကူညီပံ့ပိုးေပးဖို႔ လိုတယ္။ အစစအရာရာ ေျမႇာက္စားရ မွာေပါ့။ ဆိုင္း၊ ကီးဘုတ္ အကုန္ေပါတယ္။ ေစာင္းတစ္ခုပဲ ရွားေနတာ။ ႏိုင္ငံတကာမွာဆို ႐ိုးရာကို အားေပးတယ္။ ဒီမွာလည္း အားေပး ေစခ်င္တယ္။ လူႀကီးေတြ ကလည္း သူတို႔ အလုပ္နဲ႔သူတို႔ ႐ႈပ္ေနၾကတယ္ ထင္တယ္။ ဆို၊ က၊ ေရး၊ တီး ဆိုတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲ အသံေတာင္ မၾကားရေတာ့ဘူး ဟု သမီး မူမူသိန္းက ေျပာသည္။

ၿပီးေတာ့ သူမက သူမ၏ မိခင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လည္းေကာင္း၊ ေစာင္းပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ လည္းေကာင္း သူမ၏ သေဘာထား မ်ားကို ေရးသား ထားသည့္ စာရြက္တစ္ရြက္ ေပးသည္။ သူမ ေရးသားထားသည့္ အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခ်င္သည္။ ေမေမ့အေၾကာင္း ေတြးမိတိုင္း မ်က္ရည္က် မိတယ္။ ေျမႇာက္စားေပးခဲ့တဲ့ ေမေမ့ေၾကာင့္ ယခုလို ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့ တာပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ တတ္စြမ္းတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ဒီထက္မက ေအာင္ျမင္ ေအာင္လို႔ ႀကိဳးစားရဦး မွာပါ။ မိဘ မရွိေတာ့ ေပမယ့္ မိဘက ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵအတိုင္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားေန ပါတယ္။ မိခင္၊ ဖခင္ေတြ သက္ရွိ ထင္ရွားရွိ ေနဦးမယ္ ဆိုလည္း ေက်းဇူး တရားေတာ္ ေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ဆပ္လို႔ ကုန္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ထိုနည္းတူစြာ ညီမကို သင္ေပးခဲ့တဲ့ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ တို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးေတြ ကလည္း ဆပ္လို႔ မကုန္ပါဘူး။

ေစာင္းပညာရပ္ကို ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ပါရမီနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိ ေသာ္လည္း ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ၀ီရိယ သံုးပါး စလံုး ညီေနမွသာ ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြက စိတ္မ၀င္စားရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း တစ္ခု ရွိလိမ့္ မယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ သိပ္ကို ခက္ခဲေနလို႔။ ၿပီးေတာ့ ေစာင္းမွာ လိုတဲ့ အသံေတြကို ဘယ္ဘက္ လက္မေလးကေန ေထာက္ယူရတာ ျဖစ္တယ္။ ေထာက္ၿပီး ဆိုလည္း လိုခ်င္တဲ့ အသံ ထိေရာက္ေအာင္ ပီပီျပင္ျပင္ ေထာက္ယူႏိုင္မွ ရတာ။ အဲဒါမွလည္း နားေထာင္တဲ့ သူက သာယာ ၿငိမ့္ေညာင္းၿပီး ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ရသ အစစ္အမွန္ကို ခံစားရရွိမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔မွာ စိတ္ေတြ ကလည္း မ်ား သြားၿပီ။ ႐ႈပ္ယွက္ ကို ခတ္ေနတာပဲ။ ႀကိဳးေတြ ကလည္း တစ္ဆယ့္ေျခာက္ ႀကိဳးေတာင္။ အမ်ားႀကီး ဆိုၿပီး မ်က္လံုး ထဲလည္း ႀကိဳးေတြကေရာ သြားလိုက္၊ ႏွစ္ပင္ပူးသြား လိုက္နဲ႔၊ သူတို႔ စိတ္ထဲ ျမင္ၾက၊ ေတြ႕ၾကတယ္။ အဲဒီလို ခက္ခဲမႈ ေတြေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားမႈေတြ ေလ်ာ့ၿပီး တစ္စတစ္စ ဆက္စပ္မႈ မရွိေတာ့ဘဲ သူတို႔ ရင္ထဲမွာလည္း သာယာ ၿငိမ့္ေညာင္းမႈ ဆိုတာလည္း မခံစားတတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္တယ္။

လူလတ္ပိုင္း၊ လူႀကီးပိုင္းေတြ ကေတာ့ ေစာင္းနဲ႔ ျမန္မာသံစဥ္ ေတြကို အားေပးၾကတယ္။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ကလည္း ခ်ီးျမႇင့္ၾကတယ္။ ခံစားႏိုင္စြမ္းရွိ ၾကတယ္။ ေစာင္းပညာရွင္ေတြနဲ႔ ျမန္မာ သံစဥ္ ေတြကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ အတြက္ အားတက္စရာနဲ႔ အားေဆး တစ္ခြက္ေပါ့။ ၀မ္းလည္းသာ ပီတီလည္း ျဖစ္ရတာ အမွန္ေပါ့။

မိခင္က ေလွကားေထာင္ေပးခဲ့တဲ့ အေပၚမွာ ငါကေတာ့ လြယ္လြယ္ တက္လိုက္႐ံုပဲလို႔ ဘယ္ေသာ အခါမွ မေတြးမိဘူး။ ပိုၿပီးေတာင္ ျပဳတ္မက်ေအာင္လို႔ အထက္ကို ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစား ရမယ္။ ဘယ္လို အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ပဲ ႀကံဳႀကံဳ ဂ႐ုစိုက္ေနလို႔ အခ်ိန္မရဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ပင္ကို စိတ္ေကာင္းေအာင္ ေနဖို႔က အဓိက။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ေနရမယ္။ ဆက္လက္ ႀကိဳးစားရမယ္။ သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ ထင္က်န္ရစ္ေအာင္တာ ၀န္ထမ္းေဆာင္ ရမည္ ဟု ေရးထားသည္။ စာက ဤတြင္ အဆံုးသတ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ တစ္ရက္က ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလးပန္တ်ာ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ သည္ေက်ာင္းမွာ ေစာင္းတီး သင္တန္းသားက တစ္ေယာက္တည္းသာ ရွိသတဲ့။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္တုန္း ကလည္း သင္တန္းသား က တစ္ေယာက္တည္းသာ ရွိပါသတဲ့။

Messenger News Journal

0 comments:

Post a Comment