Tuesday, March 29, 2016

ေခါင္စံႏႈန္းသစ္ အစိုးရသစ္


၁) ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါဝင္ေသာ အရပ္သားအစိုးရျဖစ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ား၊ လက္ရွိဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းဆရာမ်ား၊ ဝန္ထမ္းေဟာင္း မ်ားႏွင့္ စုံစုံလင္လင္အစိုးရ ျဖစ္သည္။ လူအမ်ားက ေမၽွာ္လင့္တႀကီး ႀကိဳဆိုၾကသျဖင့္ အစိုးရအေပၚ ထားသည့္ စံႏႈန္းမ်ားလည္း ျမင့္မားသည္။ အစိုးရသစ္ အေနႏွင့္ ပါတီဘဝကတည္းက စံႏႈန္းျမင့္မားေသာ ပါတီျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ကို ထိုစံႏႈန္းမ်ားျဖင့္ တိုင္းတာအကဲျဖတ္ျခင္းကို ခံႏိုင္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ၾကသည္။ ယခုအစိုးရသည္ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား ပါဝင္ေသာ၊ ဒီမိုကေရစီနည္းက် တက္လာေသာ အရပ္သားအစိုးရဟု အမ်ားကသတ္မွတ္သည့္ အတြက္ ယခင္အစိုးရမ်ား နည္းတူ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္႐ုံ၊ ယခင္အစိုးရမ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားေလာက္ အရည္အခ်င္းရွိ႐ုံျဖင့္ မရေတာ့ပါ။၂) ယခင္ဝန္ႀကီးဌာန ၃၆ ဌာနေနရာတြင္ ဝန္ႀကီးဌာန ၂၁ ဌာန ျဖစ္လာသျဖင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား ေလ်ာ့သြားမည္။ ဝန္ႀကီးသာေလ်ာ့ၿပီး ဝန္ထမ္း ေလၽွာ႔မည္မဟုတ္သျဖင့္ အစိုးရသည္ ယခင္အ႐ြယ္အစားအတိုင္း ဆက္ရွိေနဦးမည္။ ေပ်ာက္သြားေသာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ သူတို႔ႏွင့္ေပါင္းလိုက္ေသာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ေအာက္တြင္ ဌာနမ်ားအေနႏွင့္ ရွိေနမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အစိုးရအ႐ြယ္အစားသည္ ႀကီးသည္ဟု ေဝဖန္ၾကေသာ္လည္း ကမၻာ့ ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ႀကီး တစ္ခုမွ ပါရဂူဘြဲ႕ ရခဲ့ကာ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္းလည္း ေကာင္းေကာင္းသိသည့္ ႏိုင္ငံျခားသား မိတ္ေဆြတစ္ဦးကမူ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္းရွိ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လၽွင္ ျမန္မာ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရား၏ အ႐ြယ္အစားသည္ မႀကီးဟု ေျပာဖူးသည္။

၃) ဝန္ႀကီးအေရအတြက္ ေလ်ာ့သြားၿပီး အစိုးရအ႐ြယ္အစား မေသးသြားသျဖင့္ ယခုဝန္ႀကီးမ်ားသည္ ယခင္ဝန္ႀကီးမ်ား ထက္ပိုၿပီး အလုပ္လုပ္ရ၊ ပိုၿပီးလည္း အရည္အခ်င္းရွိရန္ လိုအပ္သည္။ အသစ္ျပင္ဆင္ ဖြဲ႕စည္းမည့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကို ဦးစီးရမည့္ ဝန္ႀကီးမ်ားသည္ ဌာနကို မဦးစီးရမီပင္ ဝန္ႀကီးဌာနကို အသစ္ျပင္ဆင္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ဝန္ႀကီးဌာနက ၂၁ ခုျဖစ္ၿပီး ဝန္ႀကီးဦးေရက ၁၈ ဦးျဖစ္ေနရာ အခ်ိဳ႕ဝန္ႀကီးမ်ားသည္ ဌာန တစ္ခုထက္ ပိုတာဝန္ယူရမည္ ျဖစ္သည္။

၄) အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ မဖြဲ႕မီတြင္ပင္ နဂိုဝန္ႀကီးဌာန ၃၆ ဌာနကို ျဖဳတ္တန္ျဖဳတ္၊ ေပါင္းတန္ေပါင္း လုပ္လိုက္ျခင္းသည္ Restructuring ေခၚ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ Administrative Reform ေခၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းကို စကတည္းက ‘ငါးၾကင္းေခါင္း ကိုင္လိုက္ျခင္း’ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုဂၢလိကက႑ အားေကာင္းလာၿပီ ဆိုေသာ္လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားကိုသာ အားကိုးရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အစိုးရသစ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားကို စစခ်င္း ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ အေရးႀကီးသည္။

၅) ဝန္ႀကီးမ်ားတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နာမည္စာရင္း ပါဝင္လာျခင္းမွာ မထူးဆန္းပါ။ နဂိုကတည္းက သမၼတျဖစ္ခ်င္သည့္အတြက္ သမၼတ မျဖစ္ရေသာ္လည္း အစိုးရအဖြဲ႕တြင္းသို႔ ဝင္မည္သာ။ အစိုးရအဖြဲ႕ နာမည္စာရင္း မတင္ခင္ကတည္းက လႊတ္ေတာ္ကို စိတ္ခ်ရေသာသူမ်ား ျဖစ္သည့္ ဦးဝင္းျမင့္၊ ဦးေ႐ႊမန္းတို႔ႏွင့္ လႊဲျခင္း၊ ပါတီကို ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းၿပီး စိတ္ခ်ရသူမ်ားႏွင့္ လႊဲျခင္းတို႔ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးၿပီ။

၆) ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဝန္ႀကီးဌာန ေလးခုကိုင္မည္ဟု ၾကားသိရရာ ထိုအတိုင္း ျဖစ္လာလၽွင္ ‘ဌာနမ်ားစြာကို ကိုင္ေသာဝန္ႀကီး’ Superminister ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ ပညာေရး၊ သမၼတ႐ုံး၊ လၽွပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ဟူေသာ ေလးခုကို ကိုင္မည္ဟု တစ္ေျပးေနသည္။ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး အလုပ္အကိုင္မွာ ယခုေလာေလာဆယ္တြင္ပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တစ္ဝက္ေလာက္ လုပ္ကိုင္ေနၿပီး ႏိုင္ငံျခားေရးမူဝါဒႏွင့္ သံ႐ုံးမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနကို ခန္႔ခြဲျခင္းသာ က်န္သည့္အတြက္ မထူးျခားလွ။ သမၼတ႐ုံးဝန္ႀကီးဌာန မွာလည္း ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္ နမူနာကို ၾကည့္လိုက္လၽွင္ အျခားဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကို ကြပ္ကဲသည့္ဌာနသာ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ပညာေရးႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန (လၽွပ္စစ္စြမ္းအား ႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနကို ေပါင္းလိုက္သည့္ဌာန) ကို ကိုင္မည္ဆိုျခင္းသာ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းသည္။

ပညာေရးသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေသာ သဘာဝ အရဌာနျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ျမင္သည္။ စြမ္းအင္မွာမူ စီးပြားေရး၊ အင္ဂ်င္နီယာ သေဘာသာမက ျမစ္ဆုံစီမံကိန္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ေရး တို႔ႏွင့္ပါ ဆက္စပ္ေနသည္။ စြမ္းအင္ႏွင့္ ပညာေရးနယ္ပယ္ ႏွစ္ခုလုံးသည္ အင္အားေကာင္းေသာ Interest Group မ်ား၊ ‘အေရးဆိုအဖြဲ႕’ Lobby Group မ်ား တည္ရွိေနေသာ နယ္ပယ္မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ကိုင္သလားလည္း ေတြးစရာ။

ပညာေရးႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန ႏွစ္ခုကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုင္ၿပီး အသားက်သြားေသာ အခါမွ အျခားသူမ်ားကို လႊဲေပးေကာင္းလည္း ေပးႏိုင္သည္။

၇) ဝန္ႀကီးအခ်ိဳ႕၏ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ျပည္ပဘြဲ႕ခိုင္မာမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး NLD ေထာက္ခံသူမ်ား အပါအဝင္ ျပည္သူမ်ားအၾကားတြင္ အထူး ဂယက္႐္ိုက္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတကာသို႔လည္း သတင္းပ်ံ႕သြားသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ က်မ္းသစၥာ မက်ိန္ရေသးမီ အားလုံး ေမၽွာ္လင့္ေနၾကခ်ိန္တြင္ ယင္းကိစၥ ေပၚေပါက္သည့္အတြက္ First Impression ႀကီးႀကီးမားမား သက္ေရာက္သည္။ ယခုအစိုးရသည္ ယခင္အစိုးရထက္ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ပိုျမင့္မားမည္ဟု ျပည္သူလူထုက တစ္ခဲနက္ ယူဆသည့္အတြက္ ‘တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ’ အျပည့္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ ယင္းကိစၥေပၚ အစိုးရ အဖြဲ႕သစ္ ကိုင္တြယ္ပုံသည္ ေနာင္ငါးႏွစ္ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္လားရာကို ျပ႒ာန္းလိမ့္မည္။

၈) ဝန္ႀကီးမ်ားကို အေထာက္အကူျပဳရန္ အႀကံေပးအဖြဲ႕မ်ား အားေကာင္းရန္လိုသည္။ အႀကံေပးအဖြဲ႕မ်ားကို တကယ္တတ္ေသာ၊ သိေသာ သူမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းရန္လိုသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ခန္႔လိုက ခန္႔ႏိုင္ေသာ္လည္း Homegrown Talent မ်ားကို အဓိကတည္သင့္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရး အရ စိုးရိမ္မႈမ်ားရွိသလို သူတို႔သည္ အခ်ိန္တန္လၽွင္ အိမ္ျပန္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံအတြက္ လူေမြးေသာ သေဘာလည္းျဖစ္ေအာင္ ၿခံေပါက္မ်ားကို ဂ႐ုစိုက္ ထည့္သြင္းသင့္သည္။

၉) NLD သည္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲႏိုင္ရန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အဓိက အားကိုးခဲ့ရသကဲ့သို႔ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အားကိုးမည့္ ပုံေပၚသည္။ သို႔ေသာ္ ပါတီႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႕ အ႐ြယ္အစားခ်င္း မတူ၊ လုပ္ငန္းသဘာဝခ်င္းလည္း ကြဲသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ ကိစၥမ်ားကို မဆုံးျဖတ္ဘဲ ‘အထက္တင္ျခင္း’ ‘Delegating Upward’ မ်ားေလ့ရွိရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဝန္ပိမည္လား စဥ္းစားစရာ။ သူသည္ အစိုးရတစ္ခုတည္း သာမက ႏိုင္ငံတစ္ခုလုံးကိုပါ အေပၚစီးက ၾကည့္မည္ျဖစ္ရာ ‘ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား သူ႔ကိုေစာင့္ေနရသည့္ ပုလင္းလည္ပင္းကိစၥ’ Bottleneck မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ရသည္။

၁၀) ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးတက္ေအာင္ ေမာင္းႏွင္မည့္ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၊ စီမံဘ႑ာ၊ စီးပြားကူးသန္းတို႔ကဲ့သို႔ စီးပြားေရး ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ ဗဟိုဘဏ္သည္ အလြန္အေရးႀကီးသည္ ျဖစ္ရာ စီးပြားေရးသမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားမွ ပါးနပ္လိမၼာလြန္းသူမ်ားႏွင့္ ေခါင္းခ်င္းယွဥ္ စဥ္းစားႏိုင္သည့္သူမ်ားကို ခန္႔ထားမွသာ တစ္ကြက္ေက်ာ္ ေတြးႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံ့အက်ိဳး၊ ဝန္ႀကီးဌာနအက်ိဳးကို ေဆာင္ႏိုင္မည္။ ေငြေၾကးမူဝါဒကို ကိုင္မည့္၊ ႏိုင္ငံျခားဘဏ္မ်ား ျပည္တြင္းဘဏ္မ်ားကို စည္းမ်ဥ္း ထိန္းသိမ္းမည့္ ဗဟိုဘဏ္တြင္ ေခတ္ႏွင့္အမီ လိုက္ႏိုင္သူ၊ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ေလးစားေလာက္သူကို ထားရန္လိုသည္။ ဘ႑ာေရးနယ္ပယ္သည္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ ဆိုသူမ်ား က်က္စားရာေနရာ ျဖစ္ရာယင္းတို႔ႏွင့္ တန္းတူ စဥ္းစားႏိုင္သူမ်ိဳးကို ထားမွ စိတ္ေအးရမည္။ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းသည္ ယခင္ဝန္ႀကီးဌာန ႏွစ္ခုကို ေပါင္းထားသည့္ျပင္ ျမန္မာ့လူဦးေရ ၇၀ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္စပ္ေနရာ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ဝန္ႀကီးဌာန ျဖစ္သည့္အတြက္ ‘တကယ့္ေခါင္’ ဆိုေသာသူမ်ိဳးကိုသာ ထားသင့္သည္။ ဦးသိန္းစိန္ကို လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးက သတ္သြားျခင္းကို အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ သင္ခန္းစာ ယူသင့္သည္။

၁၁) ဒုဝန္ႀကီးမ်ား မထားဟု ေလာေလာဆယ္ ၾကားသိရသည္။ အစိုးရ သစ္လက္ထက္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အဟုန္ျပင္းျပင္းျဖင့္ သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဒုဝန္ႀကီးမ်ား ထားကိုထားသင့္သည္။ ဒုဝန္ႀကီးမ်ား ခန္႔ထားသျဖင့္ လစာမ်ားစြာ ကုန္က်မည္မဟုတ္ဘဲ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ မ်ားစြာတက္ကာ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား အက်ိဳးရွိရွိ သုံးစြဲႏိုင္မည္။ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ရွိတာပဲဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း အၿမဲတမ္း အတြင္းဝန္မွာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း ျဖစ္သျဖင့္ အျပင္မွ အရည္အခ်င္းရွိေသာ သူကို ခန္႔လိုလၽွင္ ဒုဝန္ႀကီးေနရာကိုသာ ခန္႔ႏိုင္သည္။ ဝန္ႀကီးဌာနတိုင္း မထားလိုလၽွင္ပင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ေပါင္းထားသည့္ ဧရာမဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ အေရးႀကီးသည့္ စီးပြားေရး ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ ဒုဝန္ႀကီးမ်ား ထားသင့္သည္။

ျမန္မာ့အစိုးရသစ္သည္ ျပည္သူမ်ား၏ အားကိုးရာျဖစ္သည္။ အရပ္သားအစိုးရသစ္ ရွားရွားပါးပါး တက္လာျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္သည္။ အစိုးရသစ္အေပၚ အကဲျဖတ္သည့္ စံသည္ ယခင္ အစိုးရမ်ားအေပၚ ျဖတ္သည့္စံႏွင့္ မတူညီေတာ့ (တူလည္းမတူသင့္)သည္ကို သတိျပဳေစခ်င္သည္။

ေဇယ်သူ
The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment