Thursday, September 22, 2016

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာဝယ္ ဘယ္အခ်က္ေတြက ေလွ်ာက္ထားသူေတြကို အက်ပ္႐ိုက္ေစခဲ့သလဲဲ

၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့သူမ်ား၏ တကၠသိုလ္ ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို ၁၈-၈-၂ဝ၁၆ ရက္မွ ၃၁-၈-၂ဝ၁၆ ရက္ေန႔အထိ ႐ံုးပိတ္ရက္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ား အပါအဝင္ ပိတ္ရက္မရွိ ရန္ကုန္ပညာေရး တကၠသိုလ္ အားကစား႐ံုႀကီးတြင္ လက္ခံေပးခဲ့ပါသည္။

အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သတ္မွတ္ရက္လြန္ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားကိုလည္း အဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာန (ရန္ကုန္႐ံုးခဲြ) ၌ လက္ခံေပးလ်က္ ရွိသည္ကို သတိ ျပဳမိပါသည္။
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ား တင္ရာတြင္ ထူးျခားခ်က္ အခ်ဳိ႕ကို စာေရးသူ တင္ျပလိုပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ေပါင္း ၄၇ ခု ရွိပါသည္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ အနိမ့္ဆံုး ရမွတ္မ်ားကို ေဖာ္ျပထား၍ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားအဖို႔ မိမိ အဆင္ေျပရာ တကၠသိုလ္တို႔ကို ခ်င့္ခ်ိန္၊ မွန္းဆ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

ယခုႏွစ္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို တင္ရာတြင္ ဝင္ခြင့္ေနာက္ဆံုးအမွတ္ (Last Total Marks - LTM) ကို ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိ၍ ေလွ်ာက္ထားသူ အမ်ားစု နားေဝတိမ္ေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

ယခုႏွစ္ ေနာက္ထူးျခားခ်က္ တစ္ရပ္ အေနႏွင့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ လမ္းညႊန္စာအုပ္၏ စာမ်က္ႏွာ ၂ဝ မွ ၂၅ ထိ စာမ်က္ႏွာတိုင္းလိုလိုတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ “အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားသည္ မိမိ ကိုင္ေဆာင္ေသာ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရး ကတ္ျပားအမွတ္ (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံသား လက္မွတ္ အျပည့္အစံုကို ေဖာ္ျပ၍ မိတၱဴမ်ားကိုလည္း တစ္ပါတည္း ပူးတဲြ တင္ျပရမည္။ တည္ဆဲ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ ႏုိင္ငံသား ျဖစ္ရန္ ေလွ်ာက္ထားဆဲ ျဖစ္ပါကလည္း အမွန္တကယ္ ေလွ်ာက္ထားဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဦးစီးဌာန၏ ေထာက္ခံစာ မူရင္းကို မပ်က္မကြက္ ပူးတဲြ တင္ျပရမည္”ဟူ၍ ပါရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ပညာေရး နယ္ပယ္ ေလွ်ာက္ထားခြင့္တြင္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ၏ ေထာက္ခံစာ မူရင္းကို ေတာင္းခံေနျခင္းသည္ စာေရးသူ၏ စာသင္သက္ ၃ဝ အတြင္း တစ္မူထူးျခားေသာ အေတြ႔အႀကံဳ တစ္ခုဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္သမား၊ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဝန္ႀကီးဌာန (လဝက) တြင္ မွတ္ပံုတင္ အသစ္ ေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ မွတ္ပံုတင္ ေပ်ာက္၍ ထပ္မံ ေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ေမြးတိုးသန္းေခါင္စာရင္း ျပဳလုပ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ လေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာျမင့္ၿပီး “လဝက”႐ံုးသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ အမုန္းသြားၿပီးမွ မိမိတို႔ လိုခ်င္ေသာ ေထာက္ခံစာ၊ မွတ္ပံုတင္တို႔ကို ရေသာ ဝန္ႀကီးဌာန တစ္ခု ျဖစ္သည္ကို ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွ အႀကီးအကဲ ဆိုသူမ်ား “သတိမျပဳမိေလေရာ့သလား”ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ 

တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာတင္ပို႔ရန္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ၏ ေထာက္ခံစာ ရယူျခင္းသည္ ေလွ်ာက္ထားသူ ကာယကံရွင္ႏွင့္ မိဘမ်ားအတြက္ မႏိုင္ဝန္ ထမ္းေစသည့္ လုပ္ရပ္၊ ခဲရာခဲဆစ္ အလုပ္ တစ္ခုကို လုပ္ခိုင္းေစသည့္ ပံုစံမ်ဳိး ယခုႏွစ္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း စာေရးသူ လက္ေတြ႔ တင္ျပခ်င္ပါသည္။ စာေရးသူ ေနထိုင္သည့္ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ႐ံုး၌ လဝက ဦးစီး မရွိသည္မွာ ေလးလေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ “လဝက” ဦးစီး ဦးျဖဴမွ တစ္ပတ္လွ်င္ တစ္ရက္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္ရက္ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္သို႔ လာေရာက္ကာ တာဝန္ ယူေပးရပါသည္။ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္သည္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အေရွ႕ပိုင္းခ႐ိုင္ ႐ံုးစိုက္ရာ ေနရာ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္တိုင္း ၄၅ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ အထင္ကရ ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕နယ္မွ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာတင္ရသူမ်ားအဖို႔ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း မ်ဳိးစံုကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါသည္။

ဥပမာ ျပရလွ်င္ စာေရးသူ၏ တပည့္ တစ္ဦးသည္ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရး မွတ္ပံုတင္ ေလွ်ာက္ထားမႈ မွန္ကန္ေၾကာင္း သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ႐ံုးသို႔ ေထာက္ခံစာ တစ္ေစာင္ကို (ဃ) ရပ္ကြက္ တိုက္နယ္မွဴးဆိုသူထံ ေတာင္းခံခဲ့ပါသည္။ ထိုတိုက္နယ္မွဴးဆိုသူက လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ဦးစီးမွဴး၏ ေထာက္ခံစာ မရရွိႏုိင္ေၾကာင္း၊ ေပး႐ိုးထံုးစံ မရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ထူးဆန္းသည္မွာ ထိုေက်ာင္းသူေလးသည္ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ႐ံုးသို႔ မွတ္ပံုတင္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္မွာ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ကတည္းက ျဖစ္ပါသည္။ မိဘ ႏွစ္ဦးစလံုးသည္ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရး ပန္းေရာင္ကတ္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ဖခင္ျဖစ္သူသည္ အစိုးရဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
 
ထို႔ေၾကာင့္ လူသစ္ မူသစ္ အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ “အေျပာင္း အလဲမ်ား”ကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ျပည္သူလူထုအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ရွိသလို ဆိုးက်ဳိးမ်ားလည္း အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ပညာေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို လက္ေတြ႔ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနအေနႏွင့္ အလုပ္သမား၊ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ႀကိဳတင္ညိႇႏႈိင္း အသိေပးကာ ယခုကဲ့သို႔ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာရွင္မ်ား အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး (လဝက) တို႔ တရားဝင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့လွ်င္ ထိုကဲ့သို႔ အခက္အခဲ၊ အက်ပ္အတည္းမ်ားကို ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အမ်ားစု ရင္ဆိုင္ၾကရလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ 

ထိုသို႔ မဟုတ္ဘဲ ဌာန တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု “ေဘာ္လီေဘာပုတ္” ေနပါက ၾကားက ေျမစာပင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားပင္ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူလူထုကို အမွန္တကယ္ အက်ဳိးရွိမည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရေပသည္။ 

ဂ်က္ဖရီတင္အုန္း 
(R.I.T ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္)
The Voice

0 comments:

Post a Comment