ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံမႈ သတ္မွတ္ခ်ိန္ ၾကာျမင့္၍ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ အမ်ားစု အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ပန္းဆုိးတန္းလမ္းမွာ ေနထိုင္တဲ့ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ကိုေဌးလြင္က“သူတို႔ ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံဖို႔ အခ်ိန္ သတ္မွတ္ထားတာ ၁၀ နာရီစာ ဆိုေတာ့ တေန႔ကို က်ပ္ ၂ ေထာင္ ေလာက္ ေပးေနရတယ္၊ အဆင္မေျပဘူး၊ တလဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ ထိတယ္”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ယာဥ္ ရပ္နားခ ေကာက္ခံရာမွာ မနက္ ၈ နာရီကေန ညေန ၆ နာရီ အထိ ေကာက္ခံတာ ျဖစ္ၿပီး တနာရီကို က်ပ္ ၂၀၀ ႏႈန္းနဲ႔ ေကာက္ခံတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ယာဥ္ရပ္နားခကုိ နာရီ သတ္မွတ္ ေကာက္ခံရာမွာ ပုိမုိ ေတာင္းခံမႈေတြ ရွိတဲ့ အတြက္ ေကာက္ခံသူနဲ႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ တခ်ိဳ႕အၾကား အျငင္းပြားမႈေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံမႈကို ဇုန္ ၉ ခု သတ္မွတ္ၿပီး ဧၿပီလမွာ ျပန္လည္ ေကာက္ခံတာ ျဖစ္ပါတယ္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တႏွစ္လံုး ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံမႈကုိ ရပ္နားထားၿပီး ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ၊၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ဘ႑ာ ႏွစ္စမွ စတင္ၿပီး ျပန္လည္ ေကာက္ခံတာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ရန္ကုန္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက သတ္မွတ္တဲ့ အခမဲ့ ယာဥ္ရပ္နားႏုိင္တဲ့ လမ္းေတြမွာလည္း ကားေတြ ျပည့္ေနတဲ့ အတြက္ ရပ္နားဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက ဆိုၾကပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ၆ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ဇုန္ ၉ ခု သတ္မွတ္ကာ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ စတင္ၿပီး ေလလံ စနစ္နဲ႔ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ ၉ ခုကို လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္း၊ တံတား ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက ဌာန အေနနဲ႔ ယာဥ္ရပ္နားခ ျပန္လည္ ေကာက္ခံရာမွာ ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈ တခ်ဳိ႕ လုပ္ေဆာင္ ေပးထားတယ္လုိ႔ ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။
“နံပါတ္တပ္ လမ္းေတြ၊ နာမည္တပ္ လမ္းငယ္ေတြကို ယာဥ္ရပ္နားခ မေကာက္ခံေတာ့ဘူး၊ အဲ့ဒီ အတြက္လည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ အခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးမွာ မဟုတ္သလို လမ္းေတြမွာ ကုိယ္ပိုင္ယာဥ္ ရပ္နားဖို႔ အတြက္ ႀကိဳတင္ ေနရာဦးမႈေတြ လုပ္ေနတာကို အရင္ ကလို ခြင့္ျပဳေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး” လို အဆုိပါ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာဆုိပါတယ္။
အစုိးရသစ္ လက္ထက္မွာ ျပည္ပက ကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ ျပဳလုိက္တဲ့ အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖုိ႔ လမ္းေဘး ယာဥ္ရပ္နားမႈ နည္းပါးေအာင္ အခုလုိ အခြန္ေကာက္တဲ့စနစ္ကုိ က်င့္သုံးတာလုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္း၊ တံတားဌာနရဲ႕ အထက္ပါ တာ၀န္ရွိသူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြကို က်ပ္ ၄၅၀၀၀ နဲ႔ လေပး စနစ္ ျပဳလုပ္ေပးမွာ ျဖစ္ၿပီး ည ၆နာရီ ေနာက္ပုိင္းကို ေကာက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံျခင္းကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ ပုိင္း မွာ ပုဂၢလိကကို ေလလံစနစ္နဲ႔ လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။
အခု၂၀၁၄ ဘ႑ႏွစ္ကစတင္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ အတြင္း ယာဥ္ရပ္နား ကန္႔သတ္ဇုန္ ၉ ခု သတ္မွတ္ကာ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ ေတြ ကုိ ေလလံ စနစ္နဲ႔ တင္ဒါ ေခၚယူၿပီး ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံတာကို တရားဝင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးအပ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္း၊ တံတား ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာပါတယ္။
သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံတဲ့ ဇုန္ ၉ ခုက ဝါးတန္းလမ္းမွ ဘုန္းႀကီးလမ္းအထိ၊ ဘုန္းႀကီးလမ္းမွ လမ္းမေတာ္ အထိ၊ လမ္းမေတာ္မွ ေရႊတိဂံု ဘုရားလမ္း အထိ၊ ေရႊတိဂံု ဘုရားလမ္းမွ ဆူးေလ ဘုရားလမ္း အထိ၊ ဆူးေလ ဘုရားလမ္းမွ ပန္းဆိုး တန္းလမ္း အထိ၊ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းမွ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း အထိ၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္းမွ သိမ္ျဖဴလမ္း အထိ၊ သိမ္ျဖဴလမ္းမွ ဗိုလ္တေထာင္ ဘုရားလမ္း အထိ၊ ဗိုလ္တေထာင္ ဘုရားလမ္းမွ ဗုိလ္တေထာင္ေစ်းလမ္း အထိ သတ္မွတ္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဧရာ၀တီ
0 comments:
Post a Comment