ထိုင္းအက်ပ္အတည္းေျဖရွင္းခ်က္ စံနမူနာ
၃၀-၅-၂၀၁၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္ျမန္မာေန႔စဥ္သတင္းစာမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို နမူနာယူျပီး ေရရွည္ကာလ ထုိင္းႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းေျပလည္ေစေရး ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အာဏာသိမ္း ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယုခ်န္အိုခ်ာက ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ထံ တင္ျပတဲ့ သတင္းပါလာတာကို ေတြ႔ ရပါတယ္။
ျပည္ျမန္မာသတင္းစာပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ပရာယုခ်န္အိုခ်ာရဲ႕ အဆိုျပဳခ်က္မွာ အပိုင္း(၃)ပိုင္းပါ၀င္ျပီး အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
(၁) အပိုင္း(၁)တြင္ အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီကို အမည္ေျပာင္းလဲ၍ အစိုးရ၊ ထိုင္းဘုရင့္ တပ္မေတာ္၊ ပါလီမန္ စသည္တို႔မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ပါ၀င္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ပရာယုသ္၏ တင္ျပခ်က္အရ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒတြင္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံျခဳံေရးေကာင္စီ ဟူ၍ ဖြဲ႔စည္းေစျပီး အေရးေပၚ အေျခအေနမ်ားကို ကို္င္တြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ားမွာ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ေပၚေနဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံ ဥပေဒကို နမူနာ ယူသင့္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းဘုရင္ကို တင္ျပ၍ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ရမည့္ အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ၍ ေဆာင္ရြက္ထားသင့္ေၾကာင္း၊ အတိုင္ပင္ခံ ေကာင္စီအစား အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးေကာင္စီ ဟူ၍ သတ္မွတ္ သင့္သည္ ဟု ယူဆ ေၾကာင္း၊ ယင္းေကာင္စီမွာ ႏုိင္ငံအတြက္ အေရးေပၚ လုိအပ္မွသာ ေကာင္စီအတြင္း အေၾကအလည္ညွိႏႈိင္းျပီး ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း။
(၂) အပိုင္း(၂)တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို နမူနာယူ၍ ထိုင္းဘုရင္က တို္က္ ရိုက္ခန္႔အပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၁၀%)၊ ထိုင္းဘုရင့္တပ္မေတာ္က ေစလႊတ္ ေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၁၅%)၊ စုစုေပါင္း (၂၅%) တိုက္ရိုက္ခန္႔ေစေသာ နည္းျဖင့္ ပါလီမန္အကြဲအျပဲကို ထိန္းသိမ္းရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ထိုင္းအေျခခံဥပေဒအရ အခ်ဳိးက်စနစ္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္သူမ်ား၊ FPTP စနစ္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္သူမ်ား ရွိျပီး ျဖစ္ရာ ဘုရင္ႏွင့္ ထိုင္းစစ္တပ္က ခန္႔အပ္ေသာ ပါလီမန္အမတ္ (၂၅%)က အဆုံးအျဖတ္ ျပဳရာတြင္ အဓိက အေရးၾကီးေသာ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ မဲတင္းေပးႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္လာရန္ လိုအပ္ ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း။
(၃) အပိုင္း(၃)တြင္ အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ ထိုင္းစစ္ဘက္မွ မည္သို႔ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္း ရမည္ကို အေျခခံဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲေစျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးေကာင္စီက ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ ရြက္ ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒတြင္ အေရးေပၚအေျခ အေန တြင္ စစ္တပ္မွ မည္သို႔ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရမည္ကို ထည့္သြင္းျပဌာန္းထားသျဖင့္ တရား၀င္ ထိန္းေက်ာင္းရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းႏို္င္ငံတြင္ အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ ထိုင္းစစ္တပ္က မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္ရမည္ အတိအက် မရွိဘဲ တရားမ၀င္ အာဏာသိမ္း ေနရေၾကာင္း။
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ပရာယုသည္ ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္အား တင္ျပရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒသည္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို ၾကဳိတင္ေမွ်ာ္ေတြးကား ေျဖရွင္းႏိုင္ သည္အထိ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အေျမာ္အျမင္ ရွိရွိ ေရးဆြဲထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမွန္တစ္ကယ္တြင္လည္း လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး စသည္တို႔မွာ အေရးမၾကီးေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေနေရးက အေရးၾကီးေၾကာင္း၊ ထိုသို႕ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေနမွသာ စီးပြားေရးတိုးတက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျခား ႏုိင္ငံမ်ားမွလည္း ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္သည္မ်ားကုိ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံသုံးစြဲရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း” တင္ျပခဲ့ တယ္ဆိုျပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အဆိုပါသတင္းတြင္ “ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒသည္ ႏုိင္ငံတကာမွ မည္သို႔ပင္ ဖိအားေပးသည္ ျဖစ္ေစ တပ္မေတာ္၏ ပါ၀္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ကိုကန္႔သတ္ ထားျခင္း မရွိဘဲ တရား၀င္ အသိ အမွတ္ျပဳထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ေနာက္ထပ္ ေပၚလာနိုင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ထိုင္းစစ္တပ္အေပၚ လူထုဆန္႔က်င္မႈ မျပင္းထန္ေစဘဲ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ေၾကာင္း” ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ပရာယုက တင္ျပခဲ့တယ္လို႔လည္း ဆိုထားပါတယ္။
ထိုင္းျပႆနာဇစ္ျမစ္
ထိုင္းႏုိင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းဟာ ဒီပုံအတိုင္းဆိုရင္ သိပ္ကို စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလာတာကို ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ျပီး ပါလီမန္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျပီ ျဖစ္တဲ့ ထုိင္းစစ္တပ္ ဘာဆက္လုပ္မလဲ ဆိုျပီး အားလုံးက အာရုံစိုက္ေနခ်ိန္မွာ ဒီသတင္းထြက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုုင္ငံ မွာ အာဏာသိမ္းမႈေတြကို ဘုရင္က ေထာက္ခံမွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိကာလမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္မယ့္ အခ်ိန္ဇယားကို အတိအက် မေျပာႏုိင္ေသးဘူး ဆိုျပီး မီဒီယာေတြကို သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ စကားဟာ ေရွ႔ဆက္ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း စခန္းသြားမလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားရဦးမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ျပည္ျမန္မာသတင္းစာမွာ ပါရွိလာတဲ့ သတင္းအရ ဆိုရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ရုံတင္မကေတာ့ဘဲ အေသးစိတ္ ေလ့လာေနျပီ ဆိုတာ ထင္ရွားလာေနပါတယ္။
အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းအျပည့္၀ဆုံး ဆိုတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံျပႆနာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ သင္ခန္းစာယူစရာ တစ္ပုံတစ္ပင္ၾကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကို အေၾကာင္းျပဳျပီး စစ္တပ္နဲ႔ NLD ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေတာ့မယ့္ အေနအထားမ်ဳိးမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ထုိင္း စစ္ဘက္အာဏာသိမ္းမႈဟာ သေဘာထားတင္းမာမႈေတြကို သတိေပးလိုက္သလိုပါပဲ။ ထိုင္းစစ္တပ္ရဲ႕ ထုံးစံအရ အာဏာသိမ္းျပီးရင္ ထိန္းသိမ္းသင့္တဲ့ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကို ထိန္းသိမ္း၊ ကန္႔သတ္စရာရွိတာ ေတြကို ကန္႔သတ္ျပီး ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ေပးရမွာပါ။ ဒီတစ္ခါလည္း အေျခအေနေတြ တည္ျငိမ္သြားတဲ့ အခ်ိန္ ေရာက္ရင္ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ေပးျပီး အာဏာလႊဲေျပာင္းေပးလိုက္မွာလား ဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ေန ၾကတဲ့အခ်ိန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီတစ္ၾကိမ္မွာေတာ့ ထိုင္းစစ္တပ္ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ျပီး အာဏာလႊဲေပးေတာ့မယ့္ အေနအထား မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အသစ္ေရးဆြဲတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ ျပီးမွ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေပးႏုိင္မယ့္ အလားအလာ ရွိေနပါျပီ။ သတင္းမွာပါရွိတဲ့ အာဏာသိမ္းေခါင္း ေဆာင္ရဲ႔ တင္ျပခ်က္ကို ထိုင္းဘုရင္ဦးေဆာင္တဲ့ ေတာ္၀င္အုပ္စုက ဘယ္လိုသေဘာထားမလဲ မသိႏိုင္ ေသးတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကို ၾကည့္ရင္ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြက အေျခခံဥပေဒ မူေဘာင္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး အေျခခံဥပေဒျပင္ပ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲလာျခင္းက အဓိကတရားခံ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပဳတ္သြားတဲ့ ေပြထိုင္းအစိုးရဟာ အေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ အစိုးရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအစိုးရဟာ ထိုင္းရက္ထိုင္းပါတီက စတင္ျပီး အုပ္စီးထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္ထက္မွာ ကာလရွည္ၾကာ ရွိေနခဲ့တဲ့ သက္ဆင္အုပ္စု ျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ ႏုိင္ငံေရးအာဏာရယူဖို႔ဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ဒီမိုကရက္ေတြ အမ်ားစု အႏိုင္ရရွိမွသာ ျဖစ္ႏုိင္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေက်းလက္ေဒသေတြက ထိုင္းျပည္သူအမ်ားစုက ေပြထိုင္းပါတီကို ပဲ ေထာက္ခံၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေပြထိုင္းကို အလဲထိုးႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သက္ဆင္ကိုဆန္႔ က်င္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြက ဘန္ေကာက္ျမဳိ႔ၾကီးသား သူေဌးေတြ၊ ပညာတတ္ေတြကို စည္းရုံးျပီး ဘန္ေကာက္ကို ပိတ္ဆို႔ျပီး ဆႏၵျပပြဲေတြ ဖန္တီးခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနအတိုင္းဆိုရင္ အာဏာသိမ္းစစ္တပ္အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ေပးျပီးရင္လည္း အ၀ါေတြ ဆႏၵျပ၊ အစိုးရကို ျဖဳတ္ခ် ဆိုျပီး သံသရာလည္ေနဦးမွာပါပဲ။ ဒီသံသရာဟာ သက္ဆင္ကို စစ္တပ္က ျဖဳတ္ခ်ျပီးကတည္းက လည္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထိုင္းစစ္တပ္အေနနဲ႔ ေရွ႕က လုပ္ခဲ့သလိုမ်ဳိး ထပ္လုပ္ရင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ျပန္ျပီး အာဏာ သိမ္းရဦးမွာပါပဲ။ ဒီကေန႔အထိ (၁၉)ၾကိမ္တိတိ စစ္ဘက္အာဏာသိမ္းမႈ ျပဳလုပ္ေနရတဲ့ ထိုင္းဒီမိုကေရစီ ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ႏုိင္သလို ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း နာမည္ပ်က္ေနရပါျပီ။ ဒီအေန အထားကို ထိုင္းစစ္တပ္ကလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားမိမွာပါပဲ။
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြကို ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကရာမွာ အေျခခံဥပေဒ မူေဘာင္အျပင္ကိုထြက္ျပီး လမ္းေပၚတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကိုပဲ ဆြဲကိုင္ထားၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ပရာယု စဥ္းစားသလို ပါလီမန္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကို ထိန္းႏိုင္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ ႏုိင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းမရရင္ အာဏာသိမ္းလိုက္ ဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းၾကီးကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ႏုိင္ဖို႔ စစ္တပ္ရဲ႕ ၀င္ေရာက္ထိန္းေက်ာင္းမႈကိုု အေျခခံဥပေဒမွာ တစ္ပါတည္း ထည့္သြင္း ျပဌာန္းေပးဖို႔ လို ပါတယ္။ ဒါဟာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းရတဲ့အေျခအေနအထိ မေရာက္ရွိေစဖို႔ စဥ္းစားခ်က္ တစ္ရပ္ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္တပ္က ၀င္ေရာက္ထိန္းေက်ာင္းခြင့္ကို ဘယ္လိုျပန္ထိန္းမလဲ ဆိုရင္ ထိုင္းဘုရင္ရဲ႔ ၾသဇာကိုခံယူတဲ့ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္းဖို႔ လိုတယ္ ဆိုျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယုက အေျဖရွာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါလည္း မလြန္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ဘုရင္ၾကီးရဲ႕ အဆုံးအျဖတ္ဟာ အားလုံးေပၚမွာ တည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူကမွ လြန္တယ္ မထင္ႏုိင္ပါဘူး။
ေနာက္ စဥ္းစားလို႔ရတာက ထိုင္းဘုရင္ၾကီးဟာ သက္ေတာ္ၾကီးရင့္လွျပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အကယ္၍ မ်ား ထိုင္းဘုရင့္ထီးနန္း အေျပာင္းအလဲ လႊဲေျပာင္းေပးရမယ္ ဆိုရင္ ေနာက္လာမယ့္ ဘုရင္ရဲ႕ ၾသဇာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါကိုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယုက ထည့္သြင္းစဥ္းစားဟန္ တူပါတယ္။ သူတင္ျပတဲ့ အစီအစဥ္ အတိုင္း ဆိုရင္ ေနာင္လာမယ့္ ဘုရင္ဟာလည္း အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးေကာင္စီကေန တိုင္းျပည္ကို ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အာဏာလုပြဲေၾကာင့္ အက်ပ္အတည္းေတြ မၾကာခဏေတြ႔ၾကဳံျပီး စစ္တပ္က မၾကာခဏ အာဏာသိမ္းရတဲ့ အေနအထားကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္မယ္၊ ထိုင္းဘုရင္ထီးနန္း ဘယ္သူပဲ စိုးစံစိုိးစံ တည္ျငိမ္ေအာင္ ထိန္းထားႏုိင္မယ္ ဆိုျပီး တြက္ ခ်က္ထားတာ ျဖစ္တာကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းမြန္တဲ့ ေျဖရွင္းခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ လက္ရွိထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခခံဥပေဒဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံကို တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ဘူး၊ ထိုင္းျပည္သူေတြရဲ႕ သာယာ၀ေျပာမႈကို အာမမခံႏိုင္ဘူး ဆိုတာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရေတာ့မယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲၾကမလဲ ဆိုတဲ့ စဥ္းစားခ်က္ အေပၚမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို စံျပဳျပီး စဥ္းစားလာခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အခြင့္ အေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးထက္ ႏိုင္ငံတည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေရးက အေရးၾကီးတယ္၊ ဒါမွသာ စီးပြားေရးတိုးတက္ ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယုရဲ႕ ခံယူခ်က္ဟာလည္း ထိုင္းျပည္သူေတြအတြက္ ေစတနာထားတာကို ေပၚလြင္ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယုရဲ႕ ေျဖရွင္းခ်က္ အယူ အဆဟာ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္စရာေတြ ျဖစ္ေနေပမယ့္လည္း ထိုင္းႏုိင္ငံနဲ႔ ထိုင္းျပည္သူေတြအတြက္ေတာ့ ဒါဟာ ေကာင္းမြန္ သင့္ေတာ္တဲ့ ေျဖရွင္းခ်က္ ျဖစ္လာဖို႔ မ်ားေနပါတယ္။
၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ စံႏႈန္း
လတ္တေလာကာလမွာ ေပြထိုင္းပါတီကို အာဏာရရွိေစခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ ဖို႔လည္း မလြယ္လွပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲ ဘယ္အခ်ိန္ပဲ လုပ္လုပ္ ေပြထိုင္းပါတီ အာဏာရလာမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က်ရင္ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ျပန္ဆိုက္ေရာက္လာမွာပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာေကာင္းတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ထိုင္းစစ္တပ္ဟာ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြ ကို ေက်ာခိုင္းျပီး ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ကိုယ့္ျပည္သူ ကိုယ့္ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနနဲ႕႔ ကိုက္ညီတဲ့ လမ္းကိုပဲ ေလွ်ာက္ လွမ္းေတာ့မယ့္ သေဘာပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းျပီး ျပည္သူေတြ အက်ပ္အတည္း မေတြ႔ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို လုပ္ရမွာပဲ ဆိုတဲ့ ျပတ္သားတဲ့ ခံယူခ်က္ကိုလည္း ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီစံနႈန္းေတြကအေရးၾကီးသလား၊ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းျပီး လူထုအဆင္ေျပဖို႔က အေရးၾကီးသလား ဆိုတာကို ထိုင္းဥပမာက သက္ေသျပေနသလိုပါပဲ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ေရရွည္ကာလကို ျပန္လည္ေမွ်ာ္ေတြးၾကည့္ရင္ ဒီကေန႔ ဒီမိုကရက္ေတြ၊ တက္ၾကြ လႈပ္ရွားသူေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြ လႊတ္ေတာ္ထဲက ထြက္သြားေရး ဆိုတာကို ေတြ႔ရွိလာရပါတယ္။ ဒီလို ႏွင္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔လည္း လူေတြ လမ္းေပၚ ျပည့္သြား ေအာင္ လုပ္ျပမယ္ ဆိုတဲ့ စိန္ေခၚသံေတြဟာလည္း ရွစ္ေလးလုံးကာလကို ျပန္လည္ႏႈိးဆြေနသလိုပါပဲ။ စစ္တပ္ (၂၅%)ကို ႏွင္ထုတ္လိုက္တာနဲ႔ ျမန္မာႏုို္င္ငံၾကီး ခ်က္ခ်င္းေကာင္းသြားမယ္၊ စီးပြားေရးေတြ အဆင္ေျပလာမယ္၊ ျပည္သူေတြ ခ်မ္းသာလာမယ္ ဆိုတဲ့ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈဟာ အေျမာ္အျမင္ နည္းရာ ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ထိုင္းဥပမာဟာ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းထက္ ျပည္သူေတြ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း သာသာယာယာ ေျပေျပ လည္လည္ ရွိဖို႔က ပိုအေရးၾကီးတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ျပဆိုေနပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြေၾကာင့္ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းတဲ့ အဆိုးသံသရာကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနရတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အၾကဳံေတြကို အေျခခံျပီး စံႏႈန္းေတြကို ေက်ာခိုင္းဖို႔ စဥ္းစား လာခဲ့ပါျပီ။ ကိုယ့္ထက္ ေစာျပီး ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ဥပမာကို ျမန္မာႏုိင္ငံက အတုယူရမွာ၊ သင္ခန္းစာယူၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းဘုရင္နဲ႔ ဘုရင့္အတိုင္ပင္ခံ ေတြက ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ပုံတူကူးယူဖို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယု တင္ျပတဲ့အတိုင္း လုပ္ခ်င္ မွ လုပ္ပါလိမ့္မယ္။ ၂၀၀၈ နဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် မတူညီတဲ့ ေျဖရွင္းခ်က္ေတြ ပါ၀င္လာတဲ့ အေျခခံဥပဒ တစ္ရပ္ကို မၾကာခင္မွာ ျမင္ေတြ႕ရဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ ျမန္မာႏုိုင္ငံရဲ႕ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို အတုယူျပီး ထိုင္းႏုိင္ငံနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစမယ့္ ေျဖရွင္းခ်က္ရွိမယ္ ဆိုရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံက အေကာင္အထည္ေဖာ္ ဖို႔ အသင့္ ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ခန္႔မွန္းၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံနဲ႔ ျပည္သူ႕အက်ဳိးကိုပဲ ၾကည့္တတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။
လက္ရွိအခ်ိန္မွာ လမ္းေပၚထြက္ျပီး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို ဦးတည္ေနတဲ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး၊ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြဟာလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံကို သင္ခန္းစာယူဖို႔ အခါ မလြန္ခင္ သတိေပးလိုပါတယ္။ ထိုင္းဟာထိုင္း၊ ျမန္မာဟာ ျမန္မာ မတူဘူး ဆိုေပမယ့္လည္း ၂၀၀၈ အေျခ ခံဥပေဒဟာ ထိုင္းရဲ႕ လက္ရွိႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ဳိးေတြ မေတြ႔ေအာင္ အာမခံေပးႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ၾကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကဳိက္သည္ျဖစ္ လက္ခံၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြ ကို ဒုကၡတြင္းထဲ ဆြဲမသြင္းၾကဖို႔လည္း ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။ စံႏႈန္းထက္ အေရးၾကီးတာက ႏုိင္ငံနဲ႔ ျပည္သူ ဆိုတာကို ထိုင္းစစ္တပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးပရာယုက သက္ေသျပေနျပီ မဟုတ္ပါလား။
ဘုန္းေအာင္
The Messenger ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅ ၊ အမွတ္ ၁ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ား
0 comments:
Post a Comment