Sunday, June 29, 2014

ဘာအရင္ျပင္မလဲ . . . ေမာင္ေရႊသီး



ေရႊသီးေရ . . . ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ သတၱပတ္က ထြက္ခဲ့တဲ့ အျပာ ဆန္ဆန္၀တၳဳစာအုပ္အေၾကာင္း ကုိ ေျပာရင္း ‘‘ဒီလိုအခ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ေတာ့ ေ၀းပါၿပီ ဦးေလးရာ။ လူေတြက လြတ္လပ္ခြင့္ေလးနည္းနည္းရတာနဲ႔ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ပရမ္းပတာေတြျဖစ္ကုန္၊ လုပ္ကုန္ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕က ျပည္သူေတြ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ပဲ တန္တယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မတန္ေသးဘူးဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေျပာၾကတာ’’လို႔ မင္းကေျပာ ေတာ့ မင္းနဲ႔ ငါျငင္းရခံုရဦးမွာေပါ့။အဲဒီစာအုပ္အေၾကာင္းကုိေတာ့ မျငင္းဘူးေနာ္ေရႊသီး။ တစ္ခါတေလ ေ၀ဖန္ေရးလုပ္တယ္ ဆုိတာလည္း ၾကည့္က်က္လုပ္ရတယ္ဟ။ ေ၀ဖန္လိုက္ခါမွ လူေတြက မရမကလုိက္ရွာၾကလုိ႔ ပုိေတာင္ေပါက္သြားတတ္ေသး။ခုမင္းနဲ႔ငါ လူနဲ႔ စနစ္ အ ေၾကာင္းျငင္းၾကရေအာင္။ ငါ့အ ျမင္အရေတာ့ ဘယ္ေတာ့မဆုိ စနစ္ဆုိတာက လူေတြရဲ႕ ေနာက္ ကေပါ့ကြာ။ ကမၻာ့သမုိင္းမွာ လူ ဆုိတာေပၚေပါက္လာၿပီး ပေ၀ သဏီၾကာမွ စနစ္ဆုိတာမ်ိဳးက ေပၚလာတာကိုး။ ေျပာရရင္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ ထိမိရွမိတာေတြ ျဖစ္လာတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အဲဒီထိ ေအာင္၊ ရွေအာင္လုပ္တဲ့ သူေတြကုိထိန္းဖုိ႔၊ သိမ္းဖုိ႔စနစ္ေတြ ျပ႒ာန္းၾကတယ္။ အဲဒီစနစ္ေအာက္မွာပဲ လူေတြရဲ႕ ျပဳမူလႈပ္ရွားမႈေတြေၾကာင့္ စနစ္ဟာ အားနည္းခ်က္ရိွလာရင္ ျပန္သံုးသပ္ၾက၊ထပ္ဆင့္ျပဳျပင္ၾက၊ လုပ္ၾက ျပန္တယ္။ လူဆိုတာကလည္း တဏွာ၊မာန၊ ဒိ႒ိဆုိတာေတြ အစဥ္ေရာႁပြမ္းေနတဲ့အတြက္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကို ကုိယ့္ရဲ႕အတၱႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္ ထိ ေအာင္ ခိုက္ေအာင္ လုပ္မိၾကတာ ကုိး။ အဲဒီလုိလူေတြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ ႏုိင္ေအာင္ပဲ စနစ္ေတြကုိ ေကာင္း သထက္ေကာင္းျပဳလုပ္လာၾကရ တာေပါ့။

ဥပမာလြယ္လြယ္ေပးရရင္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အစမွာ ၀ိနည္းဆုိတာ မရိွေသးဘူး။ သံ ဃာ့အဖဲြ႕အစည္းထဲက သံဃာ ေတြကပဲ ၀ိနည္းေတြ ပညတ္လာ ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ၾကတယ္လို႔ ေျပာ ရမယ္။ တျခားသူေတြ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္ တင္ျခင္းကလြတ္ႏုိင္ဖို႔၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာအက်ိဳး ပိတ္ပင္သြားမွာ စိုးလုိ႔ ၀ိနည္းေတြကုိ ပညတ္ရ တယ္။ ဒါေတာင္မွ ၀ိနည္းအားလံုးကုိ တစ္ၿပိဳင္နက္ျပ႒ာန္းခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ၀ိနည္းတစ္ခုခ်င္းကုိ ပညတ္ခဲ့တာ။ ၀ိနည္းတစ္ခုကုိ ျပ႒ာန္းလိုက္ က်ဴးေက်ာ္ေဖာက္ ဖ်က္သူက ၀ိနည္းနဲ႔ လြတ္ေအာင္ အျခားအရာေတြကုိ က်ဴးလြန္ လုိက္။ ေျပာရရင္ ခုေခတ္စကားနဲ႔ ဥပေဒကုိ လက္တစ္လံုးျခားလုပ္ တာေပါ့ကြာ။ အဲဒီလိုအခါမွာ က်ဴးလြန္သူရဲ႕ အေျခအေနကိုၾကည့္ ၿပီးထပ္ခါထပ္ခါပညတ္ရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ၿပီး ျပည့္စံုတဲ့ ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာတယ္။

ေမာင္ျဖဴဆုိတဲ့ လူတစ္ ေယာက္ ရဟန္း၀တ္တယ္ဆုိပါ ေတာ့။ အဲဒီရဟန္းျပဳျပဳခ်င္းမွာပဲ သူက ၀ိနည္းစည္းကမ္းေအာက္ ကို ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီအခါ မွာ သူရဲ႕ ေမာင္ျဖဴဘ၀က ျပဳမူ ေျပာဆုိတာေတြကုိ ခ၀ါခ်ပစ္ လုိက္ရၿပီး ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ ေနထုိင္ရေတာ့မယ္။ အနည္းဆံုး ေန႔လြဲညစာ စားခြင့္မရိွေတာ့ဘူး။ အရက္ေသစာမေသာက္စားရ ေတာ့ဘူး။ ေရႊေငြကုိင္တြယ္သံုးစဲြ ခြင့္မရိွေတာ့ဘူး။ ဒါဟာ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာ ကေျပာင္းလဲသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလူအေပၚမွာ လႊမ္းမိုးသြားတဲ့ စနစ္က ေျပာင္းလဲသြားတာ။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ လူေတြကုိ စနစ္ကေျပာင္းလဲႏုိင္တယ္ဆုိတာပါပဲ။

အင္း . . .ႀကံဳတုန္း မင္းကုိ ရွက္ရွက္နဲ႔ တစ္ခုေျပာရဦးမယ္။ ၾကာခဲ့ပါၿပီ၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ခုနစ္ႏွစ္ ေလာက္တုန္းကေပါ့။ တို႔ရဲ႕ နယ္ စပ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕ေလးဆီကေန တ႐ုတ္ျပည္ေရႊလီၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ငါ့ရဲ႕ လက္ထဲမွာ လည္း ကြမ္းယာထုပ္ႀကီးနဲ႔ေပါ့။ ၾကယ္ေခါင္ကေန ေရႊလီကို ေရာက္ရင္ပဲ ငါ့မွာ ဒုကၡလွလွေတြ႕ရေတာ့တာ ပါပဲ။ ပါးစပ္ထဲမွာ စားထားတဲ့ ကြမ္းဘယ္ကုိ ေထြးထုတ္ရမွန္းကုိမသိတာ။ ဘယ္သူကမွလမ္းမေပၚ ကြမ္းတံေတြးမေထြးရလို႔ ေရးထားတာမ်ိဳးမရိွဘူး။ ဒါေပမဲ့သန္႔ရွင္းလြန္းလွၿပီး ေျပာင္လက္ ေနတဲ့ကားလမ္းမႀကီးရယ္၊ ေႂကြျပားေတြကပ္ထားတဲ့ ပလက္ေဖာင္းေတြရယ္က ငါ့ပါးစပ္ကကြမ္းတံေထြးကုိ ေထြးခြင့္မျပဳ ေတာ့တာပါပဲ။ ရန္ကုန္လုိ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ေတြ႕ကရာေနရာ ကြမ္းတံေတြးေတြ တပ်စ္ပ်စ္ေထြးေနတဲ့ ငါ့မွာတ႐ုတ္နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕မွာေထြးဖို႔ေနရာမရိွခဲ့ဘူး။ ဘယ္သူကမွ မတားေပမယ့္ ငါ့ရဲ႕သိစိတ္ထဲမွာတံေတြးေထြးလိုက္ဖို႔ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းေတြ နဲ႔ေပါ့။ အဲဒါလည္း လမ္းရဲ႕ ၿမိဳ႕ရဲ႕စနစ္တစ္ခု ေအာက္ကုိ ငါ၀င္သြားခဲ့လို႔ေပါ့။

ေရႊသီးေရ . . . လူေတြဟာ ေမြးဖြားလာစဥ္ တုန္းကေတာ့ အျဖဴထည္သက္သက္ကိုး၊ ႀကီး ျပင္းလာခ်ိန္မွာေတာ့ စနစ္တစ္ခု ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမျဖစ္မေနလိုအပ္ လာေရာ။ ဥပေဒဆုိတာ စနစ္ေပါ့။က်င့္၀တ္ဆိုတာစနစ္ေပါ့။ တာ၀န္ဆုိတာ စနစ္ေပါ့။ အဲဒီစနစ္ေတြ နဲ႔ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ ေကာင္းက်ိဳး ျပဳသူေတြ တုိးပြားလာေအာင္၊ လူ႔ အဖဲြ႕အစည္းကုိ ဒုကၡေပးမယ့္ လူ

ေတြကို ႏွိမ္းနင္းရေအာင္ ျပဳၾက၊ ျပင္ၾက၊ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ၾက တယ္။

ဒီေနရာမွာ မင္းေျပာခဲ့တဲ့ လူေတြစည္းကမ္းမဲ့လြန္းလို႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ပဲ တန္တယ္။ ဒီမို ကေရစီစနစ္နဲ႔ မတန္ဘူးဆိုတာ ကုိ တုိ႔ျပန္စဥ္းစားရမယ္။ စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတာ ဆူပူလႈပ္ရွား သူေတြကုိ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေအာင္၊ စည္းကမ္းေတြ ျပည့္၀သြားေအာင္လုပ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးလို႔မိႈင္းတိုက္ခံထားရတာ မဟုတ္လား။ တကယ္ေတာ့ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအားလံုးဟာ လူ႔ အဖဲြ႕အစည္းကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ထက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔လုပ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းေတြ ဥပေဒေတြပဲ။ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းဆုိတာမ်ိဳးနဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္တာက တစ္ပုိင္း၊ခုန ေရႊလီမွာ ကြမ္းတံေတြးမေထြးခဲ့ရသလုိ မိမိကုိယ္တုိင္က ရွက္ဖုိ႔၊ေၾကာက္ဖို႔ကို ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနဖန္တီးေပးထားတာ၊ ရွိေနတာမ်ိဳးကမွ လူရဲ႕ ကုိယ္တုိင္ လုိက္နာခ်င္တဲ့ ဆႏၵမ်ိဳးကုိ ေဖာ္ထုတ္တာေပါ့။

သူတစ္ပါးကုိ ေၾကာက္ေနရ ၿပီး သူတစ္ပါးခုိင္းတဲ့ အတုိင္းလုပ္၊ခုိင္းတဲ့အတုိင္းလုိက္နာဆုိတဲ့ အ ေၾကာက္တရားမ်ိဳးနဲ႔ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပား ေနရတဲ့ အခါမ်ိဳးကေန မထင္မွတ္ တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေလးတစ္ခု ေပး လုိက္ခ်ိန္မွာေတာ့ အႏွစ္ႏွစ္ကာ လထိိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းမဲ့ မႈေတြ၊ ပရမ္းပတာျဖစ္မႈေတြက ေပါက္ကဲြၿပီး မင္းခုနေျပာတဲ့ စိတ္ ပ်က္စရာ ကိစၥေတြ ေပၚလာေတာ့ တာပဲ။

တကယ္လုိ႔ လူ႔ႏွလံုးသားမွာ ရိွအပ္တဲ့ က်င့္၀တ္ေတြ၊ တာ၀န္ ၀တၱရားေတြကုိ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္ က်ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီး လုိက္နာတာမ်ိဳး က်ေတာ့ လူ႔အ၀န္းအ၀ုိင္းတစ္ခု လံုး အတြက္တန္ဖိုးျဖစ္လာေတာ့ တာေပါ့။ အဲဒီလုိအမူအက်င့္မ်ိဳး ကုိ ဒီမုိကေရစီစနစ္မ်ိဳးကသာ ေပးႏုိင္တယ္။ ေမြးထုတ္ႏုိင္တယ္။ မိမိကုိယ္ကုိယ္ တာ၀န္ယူရတဲ့ စနစ္မ်ိဳးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ကေန ဒီမိုကေရစီစနစ္ကုိ ကူးေျပာင္းေစဖို႔ အသက္ေတြ စေတး၊ ဘ၀ေတြ အပ်က္ခံၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာေပါ့။

ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေနတာနဲ႔ တာ ၀န္သိသိစည္းကမ္းလုိက္နာတာနဲ႔ က အႏွစ္သာရခ်င္းတျခားစီပါ ေရႊသီး။

ငါတစ္ခုေတာ့ ရဲရဲ၀့့ံ၀ံ့ႀကီး အာမခံႏုိင္တယ္ ေရႊသီ။ မင္းျမင္ ေနရတဲ့ စည္းပ်က္၊ ကမ္းပ်က္ ပရမ္းပတာျဖစ္စဥ္ေတြ အား လံုးကုိ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ၿပီး ေယာင္လုိ႔ေတာင္မွ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးဆုိတာကုိ မေတြးမိေစနဲ႔။ အဲ ဒီစနစ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ကပဲ အဲဒါေတြကုိ ေမြးထုတ္ ေပးလိုက္တာ။ မင္းလိုခ်င္တဲ့ ဒီမုိ ကေရစီအတြက္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳး စားပါ။ အဲဒီစနစ္ကပဲ လူေတြရဲ႕ စိတ္အေျခအေနျမင့္မားမႈကုိေပး ႏုိင္လိမ့္မယ္ေရႊသီး။ အဲဒီစိတ္ ဓာတ္ျမင့္မားမႈကပဲ တာ၀န္ယူမႈနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ စည္းကမ္းေတြ ကုိ ပံုေဖာ္သြားပါလိမ့္မယ္။

မင္းဘာမွ စိတ္မပ်က္နဲ႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိ သေဘာက်တဲ့လူေတြ လက္ညိႇဳးထိုးထိုးေနတဲ့ အ ေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ သမၼတကလင္တန္ ေဖာက္ျပန္တာကိုလက္မခံသလို၊ ရီဟားနားရဲ႕ေရေမႊးေၾကာ္ျငာကိုလည္း ဆန္႔က်င္ၾကပါတယ္ကြာ။ ကဲ စနစ္နဲ႔ လူ၊မင္းဘယ္ဟာကုိ အရင္ျပင္မလဲ။။


7Day Daily

0 comments:

Post a Comment