Thursday, January 8, 2015

လမ္း၊ တံတား ေဆာက္ဖုိ႔ သစ္ပါမစ္ ေပးသတဲ့လား KIA


ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၀ါေရွာင္၊ မံ၀ိန္း၊ ဆီနီကူး၊ မံေတာင္၊ ေလာခြန္ယန္၊ ဆဒုံး ေဒသမွာ အဖိုးတန္သစ္မ်ား တရားမ၀င္ခုတ္ယူၿပီး တစ္ဖက္ႏိုင္ငံကို ေရာင္းခ်ရန္ ျပင္ဆင္ထားသည္ကို တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္း မ်ားက နယ္ေျမ ရွင္းလင္းရာမွာ ဖမ္းမိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမ်ားတြင္ ဖတ္လိုက္ရပါသည္။ ဖမ္းဆီးရမိသူမ်ားထဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၂၀ ဦး၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား ၁၀၂ ဦး စုစုေပါင္း ၁၂၂ ဦးအား သစ္ထုတ္ရာ၌ အသံုးျပဳယာဥ္ ၄၅၅ စီး၊ တ႐ုတ္ယြမ္ေငြ ၁၂၀၀၀၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ားႏွင့္အတူ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ KIO ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း ေဒါက္တာ တူးဂ်ာကေတာ့ KIO/KIA အေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္သစ္ထုတ္လုပ္တာ မရွိေပမယ့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ပါမစ္ေပးတာရွိေၾကာင္း၊ လမ္းလုပ္မယ္၊ တံတားလုပ္ မယ္ဆုိလို႔ ရွိရင္ေတာ့ ေငြလိုတယ္ေလ။ အဲဒါက်ေတာ့ ပါမစ္ေပးတာ တခါတေလ ရွိေၾကာင္း မီဒီယာတစ္ခုရဲ႕ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းခန္းမွာ ေျဖၾကားသြားသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရပါသည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ သစ္ခိုး ထုတ္ႏိုင္ေအာင္ ပါမစ္ေပးခဲ့ေသာ ေငြမ်ားျဖင့္ လမ္း၊ တံတား ေဆာက္လုပ္ေနေၾကာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေဒါက္တာ တူးဂ်ာ ရည္ညႊန္းေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲမွာ KIO/KIA အဖြဲ႕မွ ေငြေၾကးအကုန္အက်ခံကာ အမ်ား ျပည္သူအတြက္ လမ္း၊ တံတား ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္ဟူေသာ ကိစၥကို အမွန္တကယ္ပင္ စိတ္၀င္စားမိပါသည္။

အေကာင္းဘက္က ေတြးေပးမယ္ဆိုရင္ တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ KIA တို႔ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့စဥ္က KIA ကိုယ္တိုင္ မိုင္းခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့ေသာ လမ္း၊ တံတား မ်ားအား ျပင္ေပးခဲ့သလား ဟူေသာ အေတြးကလည္း ၀င္ေရာက္ လာျပန္ပါ သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လကေန ဒီဇင္ဘာဘအထိ ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိ လမ္း၊ တံတားမ်ားအား KIA အဖြဲ႕ ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့ ေသာ အႀကိမ္အေရအတြက္ သည္ ၁၂၂ ႀကိမ္ ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ တစ္ဖန္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလအထိ လမ္း၊ တံတားမ်ားအား KIA အဖြဲ႕ မိုင္းခြဲဖ်က္ဆီးမႈ ၇၆ ႀကိမ္ ရွိခဲ့ပါသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း အမ်ားျပည္သူ သြားလာအသံုးျပဳလ်က္ရွိသည့္ အဓိက ဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ျမစ္ႀကီးနား-ဗန္းေမာ္လမ္း၊ ျမစ္ႀကီးနား-ကန္ပိုက္တီး-ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္လမ္း၊ နန္႔စီးေအာင္-ျမစ္ႀကီးနား မီးရထားလမ္း၊ ျမစ္ႀကီးနား-ပူတာအိုလမ္း၊ တႏိုင္း-နမၼတီး လမ္းတို႔အား KIA အဖြဲ႕မွ မိုင္းခြဲတိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးမႈ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ယေန႔ KIA အေနျဖင့္ တ႐ုတ္ကို သစ္ခုိးထုတ္ေရာင္းခ်ၿပီး သူတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြား ေသာ လမ္း၊ တံတားမ်ားအား ျပင္ဆင္သည္ဆိုလွ်င္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ၾကည့္တတ္ေသာ အဖြဲ႕အျဖစ္ နားလည္ လက္ခံႏိုင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ပ်က္စီးသြားေသာ လမ္း၊ တံတားမ်ား မျပင္သလို၊ ေနာက္ထပ္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ေသာ လမ္း၊ တံတားမ်ား လည္း မရွိေပ။ တ႐ုတ္ကုန္ သည္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းကာ ႏိုင္ငံပိုင္ အဖိုးတန္သစ္ေတာ သယံဇာတမ်ားအား ခိုးထုတ္ေရာင္းခ် ေနသည္မွာ KIO/KIA အဖြဲ႕၏ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားတစ္ခုတည္း အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိ ျပည္သူလူထု အတြက္ မဟုတ္သလို ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိေသာ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ေဒါက္တာ တူးဂ်ာ ေျပာခဲ့သလို လမ္းလုပ္မယ္၊ တံတားလုပ္ဖို႔ ေငြလိုတဲ့အတြက္ သစ္ပါမစ္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ စကားသည္ ဟာသျပက္လံုးတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါသည္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္ေနေသာ သစ္ခိုးထုတ္သည့္အမႈကို ဆင္ေသကို ဆိတ္သားေရနဲ႔ ဖံုးသလို ျဖစ္မေနဘူးလားလို႔သာ ေျပာခ်င္ပါသည္။

တကယ္လို႔မ်ား KIA သာ သစ္ခိုး မထုတ္ဘဲ လမ္း၊ တံတားမ်ား ေဆာက္ခဲ့လွ်င္ ယေန႔အခ်ိန္ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ အစင္းေပါင္း ရာေထာင္မကေသာ လမ္း၊ တံတားမ်ားကို ျပင္ေနရေလာက္ပါၿပီ။ ယခုမူ ရာေထာင္မကေသာ လမ္း၊ တံတားမ်ား ျမင္ရမည့္အစား ျပဳန္းတီးေနေသာ အဖိုးတန္ သစ္ေတာမ်ားကိုသာ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ေနရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ေန၀န္းသစ္
ေန႔စဥ္သတင္း

0 comments:

Post a Comment