Tuesday, January 20, 2015

ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းရာတြင္ ဘယ္ေမာင္း စနစ္မ်ားသာ ခြင့္ျပဳရန္ စီစဥ္ေန


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကမာၻ႔ နာမည္ႀကီး LAND ROVER ကား အေရာင္းျပခန္း (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)

၂၀၁၅ – ၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳရာတြင္ ဘယ္ေမာင္းစနစ္မ်ားသာ ခြင့္ျပဳရန္ စိစစ္ေနေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန(စီးပြား/ကူးသန္း)မွ သိရသည္။“ဒီ ၂၀၁၅ – ၁၆ ခုႏွစ္က စၿပီး Brand new ကားေတြ တင္သြင္းမယ္ ဆိုရင္လည္း ဘယ္ကားမဆို ဘယ္ေမာင္းေတြကိုပဲ ခြင့္ျပဳသြားမယ္”ဟု စီးပြား/ကူးသန္း ဒု ညႊန္ၾကားေရးမႉး တဦးက ေျပာသည္။

ဘယ္ေမာင္းစနစ္ ယာဥ္မ်ားကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ စိစစ္ရျခင္းသည္ ႏိုင္ငံတကာ၌ ဘယ္ေမာင္းစနစ္ က်င့္သံုးေနသည့္ အတြက္ ျပည္တြင္း၌ ႏိုင္ငံတကာ အလားတူ ဘယ္ေမာင္းစနစ္ ယာဥ္မ်ားကို တင္သြင္းရန္ စိစစ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာဆို သည္။

ထိုသို႔ ဘယ္ေမာင္းစနစ္ ယာဥ္မ်ားသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ ဆိုပါက လက္ရွိျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ အသံုးျပဳၿပီး ေသာ ညာေမာင္း ယာဥ္မ်ားကိုသာ အေရာင္းစင္တာမ်ားက အဓိက တင္သြင္းျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေရာင္း စင္တာမ်ား အၾကား ကြာဟခ်က္ ပဋိပကၡ ႀကီးမားလာႏိုင္ေၾကာင္း ကားေရာင္း၀ယ္ လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ားက ေျပာသည္။

“ဘယ္ေမာင္း ဆိုရင္ေတာ့ ဇိမ္ခံကားေတြပဲ၊ ဥေရာပ အေျခစိုက္ကားေတြက ဘယ္ေမာင္းေတြပါ၊ ေစ်းလည္း ျမင့္တယ္၊ ဒီလို မူ၀ါဒ သာ ဆိုရင္ ညာေမာင္းကိုပဲ အဓိက တင္သြင္းေနတဲ့ ကားကုမၸဏီေတြနဲ႔ ပဋိပကၡ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ဘယ္ေမာင္းသြင္းတဲ့ ကားေစ်းကြက္က ႀကီးလာႏိုင္တယ္”ဟု ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ဆရာစံလမ္းရွိ Future Auto ကားအေရာင္း စင္တာမွ မန္ေနဂ်ာ ဦးေဇယ်ာစိုး က ေျပာ သည္။

ကား အေရာင္းစင္တာ အမ်ားစုသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ကားကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ႀကိဳတင္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုထားမႈမ်ား ရွိေနၿပီး ကားအေရာင္း စင္ တာမ်ားသည္ ကားတင္သြင္းမႈ တရား၀င္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ အနည္းဆံုး မတည္ေငြ က်ပ္ သိန္း ၁၀၀၀ ရွိရၿပီး ကားအစီးေရ ၂၀၀ တင္ သြင္း ခြင့္ရွိကာ အစီး ၅၀ ေရာင္း၊ အစီး ၅၀ ျပန္သြင္းစနစ္(Recycling system) ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အေရာင္း စင္ တာ မ်ားက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းတြင္ ကား တရား၀င္ တင္သြင္းခြင့္ ရရွိထားေသာ ကားအေရာင္းစင္တာ ၁၇၀ တြင္ Brand new တင္သြင္းေသာ ကား အေရာင္း စင္တာ ၂၀ ရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ျဖဴးသူမ်ား အသင္း (MAMDA/Myanmar Automobile Manufactureers & Distributors Association) ၏ စာရင္းမွတ္တမ္းမ်ား အရ သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္ အထိ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၌ တင္သြင္းရန္ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီး ေရ စုစုေပါင္း ၆ သိန္း ရွိၿပီး ၄ သိန္းမွာ အသစ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း MAMDA ၏ စာရင္းမွတ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဘယ္ေမာင္းစနစ္ ယာဥ္ တင္သြင္းရန္ စိစစ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကားအေရာင္းအ၀ယ္ ျပဳလုပ္ေနသူ တဦးက“ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လမ္း အေနအထားအရ ဘယ္ေမာင္းပဲ သြင္းသြင္း Safety မျဖစ္ပါဘူး၊ စကၤာပူတို႔ ဂ်ပန္တို႔မွာေတာင္ ဘယ္ညာခြဲထားတာ မရွိပါဘူး။ ယာဥ္ေမာင္းသူကလည္း ကြ်မ္းက်င္မႈရွိမွ ရမွာပါ၊ အစိုးရကေရာ Traffic control ကို ဘယ္ေလာက္အထိ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပး ထားလို႔လဲ”ဟု ေျပာဆိုသည္။

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမႈမ်ား အတြက္ စတင္ ခြင့္ျပဳခ်ိန္မွ ယခုအခ်ိန္ အထိ ထုတ္ေပးသည့္ ပါမစ္ေပါင္းမွာ ၁၆၉၀၀၀၊ တဦးခ်င္း တင္သြင္းမႈမ်ားအတြက္ ၂၃၅၀၀၀၊ စုစုေပါင္း ၃ သိန္း ၉ ေသာင္း ရွိေၾကာင္း၊ ပါမစ္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားသည့္ အေရအတြက္ သည္ တရက္လွ်င္ အေစာင္ ၆၀ မွ ၈၀ အထိ ရွိေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ရွည္က်င့္သံုးႏိုင္မည့္ ေပၚလစီတရပ္ ယခုႏွစ္အတြင္း ေပၚေပါက္လာရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျဖန္႔ျဖဴးသူမ်ား အသင္းက ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျဖန္႔ျဖဴးသူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးစိုးထြန္းက“က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ ေပၚလစီ၊ ဥပေဒ ေပၚလာဖို႔ ႀကိဳးစားေန တယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ေပၚေပါက္လာဖို႔ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ အဓိက ပါလာမယ့္ အခ်က္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ ယာဥ္ေၾကာစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ဆိုေတာ့ လက္ရွိ ဂ်ပန္ကားေတြက ညာေမာင္းပဲ ျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္ေမာင္းပဲ သြင္းရမယ္ဆိုတဲ့ စိစစ္မႈ အေနအထားအရ ကားတင္သြင္းခြင့္က ေခ်ာင္လာဖို႔ မျမင္ပါဘူး”ဟု ေျပာဆိုသည္။


ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment