Friday, November 13, 2015

ေျပာလည္း ေျပာခ်င္တယ္၊ ေျပာလည္း မေျပာရဲဘူး ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ေၾကး


ေၾကးမံုသတင္းစာတြင္ လူမႈဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ရသစာေပမ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္သလို႔ ေဖာ္ျပေပးလ်က္ရွိပါသည္။ ထို႔သုိ႔ ေဖာ္ျပေပးရာတြင္ စာဖတ္ပရိသတ္၏ ႏွလံုးသားတြင္ စြဲထင္က်န္ရစ္ေစမည့္ လူမႈဘဝျဖစ္ပ်က္ပံုမ်ားကို ရသ ေပၚလြင္ေအာင္ေရးသားၾကသည့္ ထင္ရွားေသာ စာေရးဆရာမ်ားအား ေရြးထုတ္ေဖာ္ျပေပးလ်က္ရွိပါသည္။ ယခု အပတ္စဥ္ စေနေန႔တိုင္းတြင္ ''ေျပာလည္း ေျပာခ်င္တယ္၊ ေျပာလည္းမေျပာရဲဘူး'' က႑သစ္ကို ဖြင့္လွစ္၍ စာဖတ္ ပရိသတ္အား အသိပညာမွ်ေဝေပးထားပါသည္။ ထုိက႑တြင္ စာေရးဆရာ ဆူဒိုနင္၏ လူမႈဘဝအေထြေထြအေပၚ ႐ႈျမင္ခ်က္မ်ားကို ေၾကးမံုသတင္းစာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ရန္အတြက္ အပတ္စဥ္ေဖာ္ျပေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (စာတည္း)အခါးေတြ မ်ားလာတဲ့ စကားနယ္

ႏႈတ္ခ်ဳိ လွ်ဳိတစ္ပါးဆိုတာ ျမန္မာဆို႐ိုးစကားပါ။ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာေျပာရင္ ေလယာဥ္ပ်ံေတာင္ အလကားစီးရသတဲ့ဆိုတဲ့ အတိႆယဝုတိၱအလကၤာအတိုင္း ပါပဲ။ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာေျပာျခင္းဟာ အင္မတန္ မဂၤလာရိွတဲ့ အလုပ္၊ ဘုရားႀကိဳက္ တဲ့ အလုပ္လို႔ပဲ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါတယ္။

ခက္တာက အခုေခတ္မွာ ႏႈတ္ခ်ိဳသူေတြ နည္းလာသလိုပဲ။ ေျပာလိုက္ရင္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေတြခ်ည္းပဲ အၾကားရမ်ားလာတဲ့အခါ နားဝမွာ ခါးလြန္း မက ခါးလာလို႔ သည္တစ္ပတ္ေတာ့ သည္အေၾကာင္းကို မရဲတရဲေျပာမယ္လို႔ စိတ္ကူးလိုက္မိရျပန္ပါတယ္။

အမိယုတ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္း

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ မိဘနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူးလို႔ ေျပာေကာင္း ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ လူ႔အျပဳအမူေတြ ေျပာင္းတတ္တဲ့ သေဘာကိုေတာ့ လူ႔အျပဳအမူကို သိပၸံနည္းက်ေလ့လာတဲ့ စိတ္ပညာဘာသာရပ္ က လက္ခံထားတာလည္း အမွန္ျဖစ္သလို ဘုရားေဟာ ေက်းညီေနာင္ ပံုျပင္က လည္း သတၱဝါတို႔ရဲ႕ အမူအက်င့္အေပၚ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္မႈသေဘာကို ပီပီျပင္ျပင္ ရည္ၫႊန္းထားပါတယ္။

ဆို႐ိုးစကားေတြဆိုတာလည္း ေယဘုယ်ေတြကို ဆိုလိုရာ ေရာက္တာမို႔ အမိယုတ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္း၊ အဘယုတ္ေတာ့ ကိုယ္အမူအရာၾကမ္းဆိုတဲ့ စကားဟာလည္းပဲ အမ်ားနဲ႔သက္ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ႁခြင္းခ်က္ေတြ ရွာေဖြႀကံဖန္ ကတ္သတ္ၿပီး ေထာက္ၾကစတမ္းဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူမဆို ေထာက္ႏိုင္မွာေပါ့ ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ အဲလိုေထာက္တာနဲ႔ မိမိတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေခ်ငံလာေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးစားတာနဲ႔ ဘယ္ဟာက ပိုၿပီး မဂၤလာရိွမလဲဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာစရာေတာင္ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ စာဖတ္သူလူႀကီးမင္းမ်ားမွာ ကိုယ္ပိုင္ ဆင္ျခင္Óဏ္ အသကအသကနဲ႔သာမို႔ မိမိတို႔ဘာသာ ဆင္ျခင္ေတာ္မူႏိုင္ၾက မွာလည္း မလြဲပါဘူး။

သြန္သင္မႈမဲ့ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းရယ္ၾကာ

ေျပာရတာေတာ့ သိပ္မေကာင္းပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူထုမွာ စားဝတ္ ေနေရးအတြက္ကို မဲတင္းေနရတာ ႏွစ္ေတြ မနည္းေတာ့ပါဘူး။ လူတိုင္းမွာ ဖိစီးမႈအျပည့္နဲ႔ပါ။ စားဝတ္ေနေရး အျပင္၊ မီးမလာ၊ ေရမလာမွာ ပူရ၊ လိုင္းကား ၾကပ္မွာပူရ၊ ဧည့္စာရင္းအေၾကာင္းျပနဲ႔ ညႀကီး အခ်ိန္မေတာ္ အိမ္ေပါက္ဝ ေရာက္ခ်လာမယ့္ လူေတြကို ပူရ၊ အထက္လူႀကီးအိမ္ကမိန္းမနဲ႔ အဆင္မေျပ ျဖစ္လာမွာပူရနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူဦးေရရဲ႕ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ အပူေတာထဲမွာ နစ္ေမ်ာေနခဲ့တာပဲ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။

အဲေတာ့လည္း မိဘအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ့္အပူနဲ႔ကိုယ္ လံုးခ်ာလိုက္ ေနရင္း သားသမီးေတြကို သြန္သင္ဖို႔ အထိုက္အေလ်ာက္ ပ်က္ကြက္ေနၾကပါ ေတာ့တယ္။ လက္ဦးဆရာ မိဘေတြတင္ အဲသလို အပူအပင္ေတြနဲ႔ ဖိစီးေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေက်ာင္းက ဆရာ၊ ဆရာမေတြခမ်ာမ်ားမွာလည္း အပူေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္နဲ႔ျဖစ္တဲ့ အျပင္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြမွာလည္း အျပဳအမူနဲ႔ ပတ္သက္တာ နကန္းတစ္လံုး မပါေလေတာ့ကာ တစ္ခ်ိန္က အင္မတန္ယဥ္ေက်း ပါတယ္ဆိုတဲ့ ေရႊျမန္မာေတြသည္ေခတ္မွာ တရားလြန္ ႏႈတ္ၾကမ္းကုန္ၾကတာ အဆိုးမဆိုးသာျပန္ပါဘူး။

ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏဆိုတဲ့ စကားအားကိုးေလးနဲ႔ သည္စာကို ကြၽန္ေတာ္ ေရးၾကည့္ပါတယ္။ (တကယ္ေတာ့ အားက ေသလုေအာင္ကို ပ်က္ေနပါၿပီ။)

ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္

အဓိကကေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ အားနည္းေနၾကတယ္လို႔ပဲ ယူဆမိပါ တယ္။ ကိုယ့္ကို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေျပာရင္ ကိုယ္ႀကိဳက္မလား၊ ဆဲဆို ေအာ္ဟစ္ၿပီး ေျပာဆိုတာကို ႀကိဳက္ပါတယ္ဆိုတဲ့လူ သည္ဇမၺဴမွာ မရိွေလာက္ ဘူး ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ကန္႔လန္႔တိုက္ၿပီး က်ဳပ္ကေတာ့အဲလိုေျပာမွ ႀကိဳက္တာ ပါဆိုတဲ့သူေတာ့ ရိွႏိုင္တာကိုလည္း မေမ့ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ အဲလိုလူလည္း သူမထင္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲသလို သြားေျပာရင္ ထမထိုးေတာင္ မ်က္ေထာင့္ေတာ့ နီသြားမွာလည္း မလြဲပါဘူး။

ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ဆိုတဲ့ စကားေလးက အင္မတန္တာသြားပါ တယ္။ ကိုယ့္ကို ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ေခ်ေခ်ငံငံ ေျပာတာ ႀကိဳက္လို႔ရိွရင္ ကိုယ္လည္း တျခားသူေတြအေပၚမွာ ေခ်ေခ်ငံငံ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ေျပာဆိုသင့္ပါတယ္။

ထိုင္းကိုပဲ နမူနာ ျပပါဦးမယ္။ ထိုင္းေတြ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ေျပာတာ အင္မတန္ ေတြ႕ရခဲပါတယ္။ သူတို႔ကို ေအာ္ရင္လည္း မႀကိဳက္ပါဘူး။ ေအာ္တာ ေဝးစြ၊ ထိုင္းမွာေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆို လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္က လမ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ပိတ္ရပ္ထားတဲ့ ကားကို စိတ္မရွည္လို႔ ဟြန္းတီးမိတဲ့အတြက္ ေသနတ္နဲ႔ လွမ္းပစ္တာေတာင္ ခံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ အတင္း ေမာင္းေျပးတာျမန္လို႔ လူကိုမထိခုိက္ေပမယ့္ ကားမွန္ကြဲတဲ့အထိ ပ်က္စီးသြားခဲ့ တာပါ။

ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့တာကေတာ့ တစ္ႏွစ္က သႀကၤန္မွာပါ။ ည ၁၂ နာရီေလာက္ အငွားယာဥ္တစ္စီးနဲ႔ ျပန္အလာ၊ လမ္းတစ္ေနရာမွာ နည္းနည္းမူးေနပံုရတဲ့ လူငယ္ေလးႏွစ္ဦး လမ္းကူးမယ္လုပ္တာျမင္ေတာ့ ကားဆရာက မ်ဥ္းၾကားမဟုတ္သည့္တိုင္ ကားကိုရပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ လူငယ္ ေလးေတြဟာ ကားဆရာကို လက္အုပ္ခ်ီ၊ ဦးၫြတ္ရင္းက လမ္းကူးသြားၾကတာကို ျမင္လိုက္တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ လိႈက္ကနဲခံစားလိုက္ရျခင္းနဲ႔အတူ ကြၽန္ေတာ့္ေျခေထာက္ကို တက္နင္းမိသြားတာေတာင္ ကန္ေတာ့ေနာ္၊ မေတာ္လို႔ပါ ခင္ဗ်ာလို႔ ေျပာရမွာ ဝန္ေလးကုန္ၾကတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသား ေတြကို ျပန္ျမင္ေယာင္မိလိုက္ရျပန္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္၊ ကြၽန္မလို႔ေတာင္ မေျပာႏိုင္ရွာ၊ ဆရာေခၚရမွာ ဝန္ေလးရွာကုန္ တဲ့ ေရႊျမန္မာတခ်ဳိ႕ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားတခ်ဳိ႕ဆို ကြၽန္ေတာ္၊ ကြၽန္မဆိုတဲ့ စကားေတာင္ မေျပာႏိုင္ရွာၾကေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ ႏွိမ့္ခ်ရမွာလဲဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ က်ေနာ္၊ က်မလို႔ အသံထြက္တဲ့အတိုင္းေရးလိုေရး၊ အခုဆို ကြၽန္ေတာ္ ကို ေက်ာ္လို႔ေတာင္ ထြင္ေရးေနတဲ့အထိ ျဖစ္လာပါၿပီ။

ဆရာေခၚဖို႔လည္း အင္မတန္ ဝန္ေလးတဲ့သူေတြလည္း ေတြ႕လာရပါတယ္။ ကိုယ့္ကို စာသင္ေပးတဲ့သူမွ မဟုတ္တာ၊ ဘာလို႔ ဆရာေခၚရမွာလဲဆိုတဲ့ စကားေတြလည္း ၾကားရေတာ့ ပင့္သက္ခ်မိရျပန္တယ္။ ဆိုက္ကားဆရာေရ ''အားသလားဗ်ာ၊ ကားဆရာႀကီးေရ'' ကြၽန္မကို ဒါေလးကူသယ္ေပးပါလားရွင္ ဆိုတာမ်ဳိးကို မၾကားဖူးၾကေတာ့တဲ့သေဘာကို ျပဆိုေနပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ လည္း အဲဒါမ်ဳိးကို သူတို႔မိဘေတြရဲ႕ ႏႈတ္ကထြက္တာေတာင္ မၾကားဖူးတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္လို႔ေနပါတယ္။

ဖြယ္ရာေခ်ငံျခင္းသာ ေအာင္ျမင္ရာ

လူ႔ေအာက္က်ဳိ႕လို႔ လူပိမေသဘူးဆုိတဲ့ စကားကလည္း အိုလွ ေဟာင္းလွ ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေအာက္က်ဳိ႕ရမွာကို ေသမေလာက္ ေၾကာက္ေနတတ္ၾကပါတယ္။

တကယ္က ႏႈတ္ခ်ဳိျခင္း၊ ဖြယ္ရာေခ်ငံျခင္းဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ရရိွေရး မွာ အင္မတန္အေရးပါပါတယ္။ ေဟ့ေကာင္ ''ဟိုဘက္နည္းနည္းတိုးစမ္းလို႔ လူအုပ္ၾကားက သူစိမ္းတစ္ေယာက္ကို သြားေျပာရင္ အဆင္မေျပတာကို လူတိုင္းနားလည္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုေလးေရ'' တဆိတ္ေလာက္ ဟိုဘက္နည္းနည္းတိုးေပးပါလားခင္ဗ်ာဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာလိုက္ရင္ တစ္ဖက္ သားက လိုလိုခ်င္ခ်င္တိုးေပးဖို႔ အလားအလာပိုမ်ားပါတယ္။

သည့္ထက္ အေရးႀကီးတဲ့ ဘဝထဲက ကိစၥေတြမွာေတာ့ ႏႈတ္ခ်ဳိျခင္း၊ မိမိကုိယ္ကို ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ လူ႔ေအာက္က်ဳိ႕ျခင္းဟာ အင္မတန္ေအာင္ျမင္တာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကိုယ္ေတြ႕ေတြ အမ်ားႀကီးရိွေပမယ့္ စာမ်က္ႏွာ အကန္႔အသတ္ ေၾကာင့္ နမူနာေတြ ေရးမျပႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အဲလိုေျပာတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ႏႈတ္မၾကမ္းဘူးလားဆိုေတာ့ အင္မတန္ ၾကမ္းလွတာကိုလည္း ဝန္ခံရမွာပါ။ သြားေလသူ ကြၽန္ေတာ့္အေဖေရာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ အေမပါ လြန္စြာ ႏႈတ္ၾကမ္းသလို အဆဲလည္းသန္ၾကတာမို႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း အင္မတန္ႏႈတ္ၾကမ္းလွပါတယ္။ တျခားေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာ အဆင္မေျပလည္း ကြၽန္ေတာ္ထဆဲမိတတ္ပါတယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာ နေမာ္နမဲ့နဲ႔ တစ္ခုခုကို တိုက္မိခိုက္မိသြားရင္လည္း အဆဲစကားလံုး ပါးစပ္ကထြက္တတ္ပါ တယ္။

တကယ့္ လူမႈဘဝနယ္ပယ္မွာလည္း ကြၽန္ေတာ့္ ေဒါသ၊ ကြၽန္ေတာ့္ ႏႈတ္ၾကမ္းမႈေၾကာင့္ မိတ္ပ်က္ရတာ၊ ေတာင္းပန္ရတာ၊ စိုတဲ့လက္ေတြ ေျခာက္ ကုန္တာ မနည္းမေနာပါပဲ။

သို႔ေပမယ့္ ဖြယ္ရာ ေခ်ငံရင္ ပိုအဆင္ေျပတာကို သတိထားမိလာတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္လည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုးဆင္ျခင္ေနပါတယ္။ သတိကို တတ္ႏိုင္သမွ်ထိန္းၿပီး အခါခပ္သိမ္း ေခ်ေခ်ငံငံေျပာျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေန ပါတယ္။

အက်င့္ကို အက်င့္နဲ႔ ျပင္ႏိုင္ပါေၾကာင္း

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာခ်င္ၾကပါလိမ့္မယ္။ အက်င့္ပါေနၿပီ၊ မရေတာ့ဘူးလို႔။

သည္စကားဟာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ မွန္ပါတယ္။ ေသြးထဲသားထဲ မွာသာမက အ႐ိုးထဲအထိေတာင္ စြဲေနတဲ့အက်င့္ေတြဟာ အင္မတန္ ျပင္ရခက္ တယ္ဆိုတာလည္း အမွန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ျပင္ခ်င္စိတ္ရိွရင္ေတာ့ ျပင္လို႔ ရပါတယ္။

အဲဒါလည္း မယံုမရိွနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႕ပါခင္ဗ်ာ။ အရင္ကဆို ထစ္ခနဲရွိ လက္ပါခ်င္တတ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အခုဆို ဘယ္သူ႔ အေပၚမွာမွ လက္မပါေတာ့တာ ၂၁ ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္လို႔ ၂၂ ႏွစ္ထဲ ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ။ ဘယ္လို ျပင္သလဲဆိုရင္ေတာ့ အက်င့္ပါေနတာကို ေနာက္ထပ္ အက်င့္တစ္ခုနဲ႔ပဲ ျပန္ျပင္ယူတာပါ။ စြဲေနတဲ့ အက်င့္ကို ျပင္ဖို႔ခက္တဲ့ ၾကားကပဲ အဲဒီ့အက်င့္ ဆိုးကို ေဖ်ာက္ယူတဲ့ အက်င့္ေလးျပန္စြဲလာေအာင္ လုပ္ယူခဲ့တာပါ။ မလြယ္တဲ့ ၾကားကပဲ သတိေလးနဲ႔ မရကုပ္ကပ္ ထိန္းယူခဲ့ရတာပါပဲ။

ေမာက္မာမႈရဲ႕ မူလဘူတ

လူ႔သဘာဝကို ေသခ်ာ ေစ့ငုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္မလံုၿခံဳသူ ေတြ၊ စိတ္သေဘာထား ႏုနယ္သူေတြဟာ အင္မတန္ ေမာက္မာၾကပါတယ္။ တစ္ဖက္သားကို အင္မတန္သေဟာက္သဟ လုပ္ခ်င္တတ္ၾကပါတယ္။ ပါးပိတ္ ႐ိုက္လိုက္မယ္တို႔၊ ေသခ်င္လားတို႔ ႀကံဳးဝါးေနသူမ်ားဟာ တကယ့္အတြင္းစိတ္ မွာ မလံုၿခံဳၾကသူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိန္က တကၠသိုလ္ ဆရာ ဆရာမႀကီးမ်ားဟာ တပည့္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ခင္ဗ်ား၊ ရွင္ ကြၽန္မနဲ႔ ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ တပည့္ေတြက သူတို႔ကို ဆရာ၊ ဆရာမ၊ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး၊ လို႔ ေခၚၾကသည့္တိုင္ သူတို႔ကေတာ့ တစ္သမတ္တည္းပါပဲ၊ ခင္ဗ်ား ကြၽန္ေတာ္၊ ရွင္ ကြၽန္မပါးစပ္က မခ်ပါဘူး။

စိတ္ပညာ ပါေမာကၡဆရာေဒါက္တာ ေက်ာ္စိန္၊ ကြယ္လြန္သူ ဆရာမႀကီး ေဒါက္တာ ေဒၚခင္ေအးဝင္း၊ ကြယ္လြန္သူ စိတ္ပညာဌာနမွဴး ေဒၚခင္မ်ိဳးရီ၊ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ခင္ေဆြတို႔ ပို႔ခ်တဲ့ သင္တန္းေတြကို ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တက္ခဲ့ဖူးတာမို႔ အဲဒီ့ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႕ ေခ်ငံဖြယ္ရာလွတဲ့အေျပာ အဆိုေတြက နားထဲမွာ စြဲေနပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ ျပည့္တဲ့ အိုးေတြ ေဘာင္ဘင္မခတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း အေသအခ်ာ သတိထားမိပါတယ္။

ဆရာတစ္ေယာက္ဆို သင္တန္းမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး၊ အမ်ားဗိုလ္ပံု အလယ္မွာ စကားေျပာရင္လည္း သူ႔ကိုယ္သူ ဆရာကေလ၊ ဆရာကေလနဲ႔ တစ္ျပားမွ မေလွ်ာ့ပါဘူး။ သူလည္းႏွယ္ႏွယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ ပါရဂူ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရပါပဲ။ သို႔ေပမယ့္ သူ႔ေျပာပံုဆိုလက္ကို နားေထာင္ရင္း သူ႔ ရင္တြင္းက သိမ္ငယ္စိတ္၊ မျပည့္ဝ စိတ္ကို လွစ္ခနဲလွမ္းျမင္လိုက္မိပါတယ္။

တဆိတ္ေလာက္ ကိုယ္ႀကိဳက္တာေလးပဲ ေရြးလုပ္ၾကပါလားခင္ဗ်ာ

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ဗ်ာ''ေမာက္မာျခင္း၊ ႏႈတ္ၾကမ္းျခင္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ေဖာ္ျခင္းမ်ားဟာ မိမိတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္သိမ္ဖ်င္းမႈ၊ မလံုၿခံဳမႈ၊ မျပည့္ဝမႈကို လွစ္ျပ ရာ ေရာက္ေနတာမို႔ စာဖတ္သူလူႀကီးမင္းမ်ားအေနနဲ႔ ဘယ္လမ္းကို ေရြးၿပီး ဘယ္ပံုေျပာဆိုသင့္တယ္ဆိုတာ ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိရပါတယ္။

ေျပာခဲ့ၿပီး စကားကိုပဲ ျပန္ေကာက္ပါရေစ။ ႏွစ္ထပ္ရိွရင္ မွတ္မိမလားဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ခပ္ပါးပါးနဲ႔ေပါ့ ခင္ဗ်ာ။

ကိုယ့္ကိုဘယ္လိုေျပာဆို ဆက္ဆံေစခ်င္ သလဲ၊ အဲဒီ့ပံုစံအတိုင္းပဲ ကိုယ္လည္းသူတစ္ပါးကို ေျပာဆိုဆက္ဆံသြားမယ္ ဆိုရင္ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာတဲ့ေရႊျမန္မာေတြဘဝကိုျပန္ေရာက္လာၾကပါလိမ့္မယ္။

တစ္နည္းေျပာရင္ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ေၾကးဆိုတာေလးကိုသာ အားလံုးက ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရႊျမန္မာေတြ ေရႊအစစ္ ျဖစ္လာႏိုင္မယ့္အေၾကာင္း မရဲတရဲနဲ႔ပဲ ဇြတ္မွိတ္ေျပာလိုက္ရျပန္ပါၿပီ။ အားလံုး အတြက္ ေတြးဆဆင္ျခင္စရာ တစ္ခုခုေတာ့ ရသြားလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါ တယ္ ခင္ဗ်ား။ ။

MOI Webportal Myanmar

0 comments:

Post a Comment