ဗီဒီယိုေလာကဟာ ပ်က္စီးယိုယြင္းလာေနတာေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္သူတခ်ဳိ႕ဟာ လုပ္ငန္းရပ္ဆိုင္းထားတာေတြရွိလာတဲ့အျပင္ ထုတ္ လုပ္သူ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကား႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္မႈကို ပိုမို အားစိုက္ထုတ္လုပ္လာေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေ ဆာင္ ကိုေပါက္ကေတာ့့ အခုလက္ရွိ သူ႔ရဲ႕အျမင္ကို ေျပာျပေပးတာကေတာ့..” အဓိကကေတာ့ ဗီဒီယိုေလာက အပ်က္ဘက္ေရာက္သြားတာပါ။ အစ္ကုိတို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ အရင္က ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဒီဗီဒီဆိုၿပီးေတာ့ ၃ မ်ဳိးနဲ႔ ရပ္တည္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီဗီဒီဆိုတဲ့ ေလာကတစ္ခု အရင္ပ်က္သြားခဲ့တယ္။ အႏုပညာသမားေတြ က်င္လည္က်က္ စားတဲ့ စားက်က္ ၃ ခုမွာ တစ္ခုေပ်ာက္သြား တဲ့ သေဘာေပါ့။ အခုတစ္ခါ ဗီဒီယိုဆိုတဲ့ စားက်က္လည္းပ်က္ၿပီလုိ႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့။ အခု ၇၅ ရာ ခိုင္ ႏႈန္းအထိ ဗီဒီယိုဟာပ်က္စီးေနၿပီ။
အဲဒီေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဘက္ကို ခုန္ကူးၾကတယ္။ အခု ဗီဒီယိုဟာနည္းသြားၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးကိုပဲ ႐ိုက္ကူး ၾကေတာ့တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ လည္း ေငြျပန္ ေဖာ္လုိ႔ရတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္လာေနတာကို ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြကတြက္ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဘက္ကို ခုန္ကူးလာၾကၿပီေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ႐ုိက္ ကူးမႈမ်ားလာေတာ့ ဘာကို တစ္ခုစိုးရိမ္လဲဆိုရင္ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကပ်က္သြားရင္ေတာ့ အစ္ကိုတို႔ ေလာကေတာ့ ေသၿပီပဲ။ အဲဒါေလး ကိုေတာ့ မပ်က္စီးပါေစနဲ႔လို႔ စိုးရိမ္ မိတယ္။ အဲဒါေတြကို ဘယ္သူေတြက ပ်က္ေအာင္လုပ္လဲဆုိရင္ အစ္ကိုတို႔ ေလာ ကသားေတြ ပဲ လုပ္ၾကတာေပါ့။ ဘယ္သူကမွ အျပင္ကလူက လာမလုပ္ၾကပါဘူး။ ကိုယ့္ေလာကသား ေတြပဲ ေလာဘေတြနဲ႔၊ အစ္ကိုတစ္ ေယာက္ တည္း အျမင္ကိုေျပာရရင္ အႏုပညာသမားေတြမွာ အႏုပညာ မာနက ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရွိ သင့္တယ္လုိ႔ အစ္ကိုျမင္တယ္။
အစ္ကိုတို႔ဆီမွာ အႏုပညာမာနက ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရွိလုိ႔ ပ်က္သလားေပါ့။ အႏုပညာရွင္တိုင္းမွာ အႏုပညာမာနေတြ ရွိေနမယ္ ဆုိရင္ အစ္ကိုတို႔ေလာကႀကီးဟာ ပ်က္စီးဖို႔ လမ္းေၾကာင္းထဲကို ေရာက္ရွိလိမ့္မယ္ မထင္ပါဘူး” လုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳဆုိပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာ ကထဲကို ေရာက္ရွိလာခဲ့တဲ့ အႏုပညာသက္တမ္း ၁၈ ႏွစ္အေတြ႕အႀကံဳကေန ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္း တစ္ကားျဖစ္ ဖို႔နဲ႔ ျပည္ပကို ထုိးေဖာက္ႏုိင္ဖုိ႔ဆိုတာမွာ ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြရဲ႕ အခန္းက႑က အဓိကအေရးႀကီးေနပါတယ္လို႔ ဆိုပါေသးတယ္။
” ပ႐ိုဂ်ဴဆာဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားအတြက္ ေရေသာက္ ျမစ္ပါပဲ။ ပ႐ိုဂ်ဴဆာအေနနဲ႔ ဇာတ္ကားအေပၚ ပံ့ပိုးမႈမေပးႏုိင္ရင္ ဖန္တီးသူေတြအေနနဲ႔လည္း ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ခု ဖန္တီးေပးႏုိင္ဖုိ႔ ဆိုတာ မလြယ္ကူပါဘူး။ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာရရင္ ဥပမာဗ်ာ- ဇာတ္ကားတစ္ကားကို သိန္း ၂ဝဝ ကုန္က်တဲ့ ဇာတ္ကားနဲ႔ သိန္း ၁ဝဝ ကုန္က်တ့ဲ ဇာတ္ကားဟာ ဘယ္ဇာတ္ကား ပိုေကာင္းမလဲဆိုတာ ရွင္းပါတယ္။ သိန္း ၁ဝဝ နဲ႔႐ိုက္တဲ့သူဟာ သိန္း ၁ဝဝ ဆိုတဲ့ ေငြေၾကးအကန္႔အသတ္ၾကားထဲမွာ စရိတ္အားလံုးကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးေတာ့ ႐ိုက္ ကူးရပါေတာ့မယ္။ အဲဒီေတာ့ ေျပာခ်င္တာက အဓိက အေရးႀကီးဆံုးက ပ႐ိုဂ်ဴဆာပါ။ ပ႐ိုဂ်ဴဆာဆိုတဲ့လူတန္းစားမွာ တခ်ဳိ႕က ပိုက္ဆံ လည္း ရွာတယ္၊ အႏုပညာကိုလည္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္။ အဲဒီလို လူေတြလည္းရွိပါတယ္။ အႏုပညာ အေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္ဟာ ရာခိုင္ႏႈန္း အနည္း အမ်ားေတာ့ ကြာျခားပါလိမ့္မယ္။ အႏုပညာေလာကကေန ၿပီးေတာ့ ဇာတ္ကားေတြထုတ္႐ိုက္လုိ႔ အက်ဳိးအျမတ္ေတြရၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးမွာ ႐ုပ္ရွင္ေလာကႀကီး ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ဖုိ႔အတြက္ ေရရွည္ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဘယ္သူမွမလုပ္ၾက ဘူး။ ဒီေလာကထဲမွာ စီးပြားရွာၿပီးေတာ့ တျခားမွာစီးပြားေရးျပန္လုပ္ၾကတယ္။ အႏုညာေလာကကိုျပန္ၿပီး ေတာ့ ပံ့ပိုးေပးၿပီး ျမႇဳပ္ႏွံတဲ့သူက မရွိသေလာက္ရွား တယ္။ အမွန္ေတာ့ အဲဒီလိုလူေတြကသာ အႏုပညာေလာကေကာင္းဖို႔အတြက္ စတူဒီယိုေတြ စုၿပီးတည္ေဆာက္ေပးတာတို႔၊ ဇာတ္ ကားေကာင္းေတြကို စုစည္းၿပီး အက်ဳိးတူစိုက္ထုတ္ေပးတာတို႔ဆို ရင္ အစ္ကိုတို႔ေလာကႀကီးဟာ မဂၤလာ ရွိတဲ့ေနရက္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ လာမွာပါ” လို႔ ဒါ႐ိုက္တာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကိုေပါက္က ေထာက္ျပေျပာဆိုပါတယ္။
ထက္လူ
Popular Myanmar
0 comments:
Post a Comment