Friday, November 21, 2014

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက သူရဦးေရႊမန္း နဲ႔ ဗြီအုိေအ သီးသန္႔ ေတြ႔ဆုံ ေမးျမန္းခန္း (အျပည့္အစံု)

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက သူရဦးေရႊမန္းကို ဗြီအိုေအ ဌာနမွဴး ဦးသန္းလြင္ထြန္းက ေနျပည္ေတာ္ လႊတ္ေတာ္မွာ သြားေရာက္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း

ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႕ ျပင္ဆင္မႈေတြဟာ လာမယ့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ၂၀၁၆ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာမွ ဖဲြ႔စည္းမယ့္ လႊတ္ေတာ္အသစ္မွာ အတည္ျပဳေပးရမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ဗြီအိုေအကို သီးသန္႔ ထပ္မံ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့ ျပင္ဆင္မႈေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥပမာအားျဖင့္ ျပည္နယ္ အစုိးရ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ခန္႔အပ္မႈမ်ိဳး၊ တရားသူႀကီးအဖဲြ႔ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ိဳး စတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ အခု လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းအတြင္း႐ုတ္တရက္ျပင္ဆင္လိုက္ရင္ လက္ရွိ အစုးိရတရားေရး က႑စတာေတြမွာရႈပ္ေထြးမႈေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ သူရဦးေရႊမန္းက ေျပာပါတယ္။ လက္ရွိ လႊြတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးေနတဲ့ထဲမွာ ပုဒ္မ (၅၉) (စ) ျပင္ဆင္ေရးပါ တပါတည္းပါတာမို႕ အကယ္၍ ျပင္ဆင္ေရး အတည္ျပဳခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ ဒုတိယသမၼတအျဖစ္ အမည္စာရင္းတင္သြင္းခြင့္ သမၼတအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံခြင့္ ရွိမရွိ ဆိုတာေတြကိုပါ ေနာက္လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္အသစ္အစပိုင္းမွာ တပါတည္း အတည္ျပဳေပးဖို႔ရႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ ဗြီအိုေအ ဌာနမႉးဦးသန္းလြင္ထြန္းက ေနျပည္ေတာ္လႊတ္ေတာ္မွာ သြားၿပီး ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့တာပါ။


ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ မဂၤလာပါ ဥကၠ႒ႀကီး ခင္ဗ်ာ။ အခု လာမယ့္ ၂၅ ရက္ေန႔ အထိ အေရးတႀကီး ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့အေၾကာင္းအရာက ဒီ လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ျပင္ဆင္ေရးမွာ အဓိကက်တဲ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးမွာ အႀကိတ္အနယ္ ညႇိႏိႈင္းေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဥကၠ႒ႀကီးကိုယ္တုိင္လည္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတခုမွာ ဒီျပင္ဆင္မႈေတြဟာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီး လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းက်မွ အေကာင္အထည္ေပၚလာမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးကို အျပင္ဘက္မွာ နားလည္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီကိစၥကို ဥကၠ႒ႀကီး အေနနဲ႔ အရင္ဆံုး နည္းနည္းေလး ရွင္းျပပါလားခင္ဗ်။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလမွာ Referendum (ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲ) လုပ္ၿပီး အတည္ျပဳခဲ႔တယ္။ ဒီဥပေဒဟာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲေပၚက ရလဒ္ေတြကို မူတည္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က်င္းပတယ္။ အဲဒီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က်င္းပတဲ့အခ်ိန္က်မွ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက အသက္၀င္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခု လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားဟာ ဒီလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ေဆြးေႏြးပြဲ ၿပီးဆံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အ့ဲဒီေနာက္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ကိစၥက ဥပေဒၾကမ္းျပဳစုေရးကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းျပဳစုေရးကို ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၃၊ ၄၃၄၊ ၄၃၅၊ ၄၃၆ နဲ႔ အညီ လႊတ္ေတာ္ကိုတင္ျပရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအပိုင္းကေတာ့ လာမယ့္ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္ အစည္းအေ၀းမွာ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ဆံုးျဖတ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ မဲခြဲၾကမယ္ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ မဲခြဲၾကမယ္။ မဲခြဲၾကမယ္။ အဲလိုမဲခြဲၿပီးေတာ့ ရလာမယ့္ အေျဖေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕ဥပေဒေတြဟာ လႊတ္ေတာ္တြင္းနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားမယ္။ တခ်ိဳ႕ ဥပေဒေတြကေတာ့ လူထုဆႏၵခံယူပြဲ ဆက္လက္လိုအပ္မယ္။ အဲဒီအပိုင္းက်တဲ့ အခါက်ေတာ့ လာမယ့္ ၂၀၁၅ ေမလ အတြင္းမွာ အၿပီးလုပ္မယ္လို႔ လ်ာထားသတ္မွတ္တယ္။ အဲဒီက ထြက္ေပၚလာတဲ့ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ အတည္ျဖစ္သြားၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ဒီအတည္ျဖစ္ေပမယ့္ အသက္၀င္လႈပ္ရွားဖို႔ကေတာ့ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး လႊတ္ေတာ္မ်ား ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းၿပီး ပထမဆံုးအႀကိမ္၊ ပထမဆံုးရက္ လႊတ္ေတာ္ က်င္းပတဲ့အခ်ိန္မွာ အသက္၀င္သြားမယ္။ အသက္၀င္သြားတဲ့အတြက္ အဲဒီအတုိင္းပဲ ေနာက္ဆက္ၿပီးေတာ့ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။က်ေနာ္ ဒီေနရာမွာ နားလည္တဲ့အခ်က္က လႊတ္ေတာ္တြင္း ျပင္ဆင္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒကို ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ လႊြတ္ေတာ္ေခၚတဲ့အခါမွာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ၂၀၁၁ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ ေခၚတဲ့အခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ပထမဆံုးလုပ္ငန္းက ဒီ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳလိုက္တဲ့၊ အသက္၀င္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ ရွိတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒီရွိၿပီးသား ဥပေဒ တခုကို ျပင္ဆင္တဲ့ကိစၥက ဘာေၾကာင့္မို႔ အခုလက္ရွိ ဥပေဒျပဳေနတဲ့လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာပဲ အသက္၀င္လႈပ္ရွားမႈ မျဖစ္ႏုိင္တာလဲ ဆိုတာေလးကို အဲဒါေလးကို က်ေနာ္သိပ္မရွင္းဘူး။ ဘာေၾကာင့္မို႔လို႔ ေနာက္လႊတ္ေတာ္အထိ ေစာင့္ရမွာလဲ။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ ဟုတ္တယ္။ အကယ္လို႔ ဒီကိစၥက အခုလို ေမးမွလည္း ပိုရွင္းလိမ့္မယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း လြယ္လြယ္နဲ႔ မသိႏုိင္ဘူး။ ဆိုၾကပါစို႔။ အကယ္လို႔ ခုနက ၂၀၁၅ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆႏၵခံယူပြဲ ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ၿပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဒီဟာ အသက္၀င္လႈပ္ရွားမယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္ ဖြဲ႔စည္းထားတာ ရွိတယ္။ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ ရွိတယ္။

အဲဒီမ႑ိဳင္ထဲမွာ ဆိုၾကပါစို႔။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္လိုက္တဲ့အခါမွာ ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားသည္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္က ေရြးခ်ယ္တဲ့ဟာကို သမၼတကေနၿပီးေတာ့ အတည္ျပဳတယ္ဆိုရင္ ခုန ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာမွာ ဒါပါသြားရင္ အဲဒီအတုိင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြဟာ ဒီေန႔ လူေတြ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

အဲဒီအတိုင္းပဲ၊ အစိုးရအဖြဲ႔ထဲမွာလည္း ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ဆိုၾကပါစို႔ အကယ္လို႔ ျပင္ဆင္ေရးမွာ ေအာင္ျမင္သြားမယ္ဆိုရင္ ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈပါသြားရင္ ဒီေန႔ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ၀န္ႀကီးေတြဟာ တမ်ိဳးတမည္ေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒီအတုိင္းပဲ၊ ဒီေန႔ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း လႊတ္ေတာ္က ေရြးခ်ယ္ တာ၀န္ေပးတဲ့ သူမ်ား ျဖစ္ရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အကုန္လံုး ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီဟာကို အသက္၀င္လႈပ္ရွားမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္ အတြင္းမွာ မလုိလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ တိုင္းျပည္အတြက္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။သေဘာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္တြင္း ျပင္ဆင္မႈေတြဟာ တျခားအုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္ကိုပါ သြားၿပီးေတာ့ သက္ေရာက္မႈေတြ ႐ုတ္ခ်ည္းျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေနအထားကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ဒါ ေနာက္ထပ္ လႊတ္ေတာ္အသစ္တက္လာတဲ့အခ်ိန္ေရာက္မွ အတည္ျပဳေပးမယ္၊ ေနာက္ထပ္ အစိုးရဖြဲ႔စည္းႏုိင္မယ့္ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာမွ အတည္ျပဳေပးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။အဓိက မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္ေပါ့။ မ႑ိဳင္တခုတည္းမဟုတ္ဘူး။ ဒီဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္မွာလည္း အေျပာင္းအလဲ ရွိႏုိင္တယ္။ အဲဒီအတုိင္းပဲ ေနာက္တခါ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ ၊ မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္မွာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားႏုိင္တဲ့ အတြက္ အဲဒီလိုသာ ေျပာင္းလဲသြားမယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ အေျခအေနေတြကို တမ်ိဳး ထိခိုက္သြားႏုိင္တယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ဒီအခ်ိန္မွာ လူထု အဓိက စိတ္၀င္စားေနတဲ့ အခ်က္က ဒီ ၄၃၆ ကို ျပင္ၿပီးၿပီ ဆိုရင္ အခုရွိေနတဲ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံ ဥပေဒႀကီးဟာ ျပဳလြယ္ ေျပာင္းလြယ္ ျပင္ဆင္လြယ္တဲ့ ဥပေဒတရပ္ ျဖစ္လာၿပီ။ အဲဒီအခါက်လို႔ ရွိရင္ ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္အလက္၊ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ျပင္ဆင္မႈေတြမွာ အားလံုးစိတ္၀င္စားေနတာက ၅၉(စ)၊ ၅၉ (စ) ဆိုလို႔ ရွိရင္ ဒါကို ျပင္ဆင္မွသာ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ အေလာင္းအလ်ာျဖစ္တဲ့ ဒုတိယသမၼတေတြကို ေရြးေကာက္ေပးရမယ့္ အေနအထား။ အဲေတာ့ အခုလာမယ့္ ၄၃၆ မွာ အခု ျပင္ဆင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ပထမ သက္တမ္းက်ေတာ့မွ စတဲ့ အခါက်ေတာ့မွ အတည္ျပဳေပးရမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၅၉ (စ) ကို မျပင္ေပးႏုိင္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ လူထု စိတ္၀င္စားေနတဲ့ အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါ၀င္ႏိုင္ခြင့္ဆိုတာက ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္မွာလဲ။ အဲဒီေတာ့ ပထမလႊတ္ေတာ္သက္တမ္းအတြင္းမွာ ဒီလို အစိုးရကို နာမည္စာရင္း မေပးခင္ ကာလအတြင္းမွာ ၅၉(စ) ျပင္ဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။ အခု ဒီေန႔ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔က ၄၃၆ တခုတည္းကို ေဆာင္ယူတာ မဟုတ္ဘူး။ ခုနက ေျပာတဲ့ ၅၉ (စ) စသျဖင့္ ပုဒ္မေတြ အမ်ားႀကီး ေဆာင္ယူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဒီတပတ္ လႊတ္ေတာ္မွာ ဥပေဒၾကမ္း ျပဳစုၿပီးေတာ့ အဆံုးအျဖတ္ ေပးတဲ့ ေနရာမွာ ၄၃၆ လည္း ပါတယ္။ ၅၉ (စ) လည္း ပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။တပါတည္း ပါသြားတာေပါ့။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။တပါတည္း ပါတယ္။ အဲေတာ့ တခ်ိဳ႕က ေျပာေနၾကတယ္။ ၄၃၆ တခုပဲ အာ႐ံုစူးစိုက္ ျပင္မယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ ၄၃၆ ျပင္လို႔ မရဘူးဆိုရင္ ဘာလုပ္မလဲ။ ျပင္လို႔ ရျခင္း မရျခင္းက ေလာေလာဆယ္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵပဲ ရွိတယ္။ ျဖစ္လာမယ္ မျဖစ္လာဘူးဆိုတာက လႊတ္ေတာ္က ခုနက မဲေပး ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါက်မွ ေပၚလာမွာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ခုနက ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာမွာ ၄၃၆ တခုတည္း ဦးတည္ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုေပမယ့္ က်န္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ ျပင္ဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထုိက္တာေတြ ျပင္ဖို႔ တပါတည္း ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ နားလည္ထားသေလာက္ကေတာ့ ၄၃၆ က အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ၄၃၆ ေၾကာင့္ပဲ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဥပေဒေတြဟာ ျပင္မလြယ္ ဆင္မလြယ္ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေနရတာပါ။ အထူးသျဖင့္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ကိစၥ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ တင္ရမယ့္ ကိစၥေတြဟာ မျဖစ္ႏုိင္သေလာက္ ျဖစ္ေနတာကိုး။ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ေတြ ျပင္ဆင္ေရးဟာ မျဖစ္ႏုိင္သေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဥကၠ႒ႀကီးလည္း ဟိုတေန႔က ေျပာခဲ႔ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕အမတ္ဦးေရဟာ - ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ အမတ္ဦးေရရဲ႕ ေထာက္ခံမဲတမဲမွ မရခဲ႔ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ၄၃၆ မျပင္ပဲ ၅၉ (စ) ျပင္ဖို႔ လုပ္ေနတယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္၊ တပါတည္း အကုန္လံုး ဆံုး႐ႈံးသြားမွာပဲ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလား။ ဘယ္လိုလုပ္ ဒီဟာေတြဟာ ျပင္ဖို႔ ျဖစ္လာႏုိင္မွာလဲ။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။ ၄၃၆ ကလည္း ၄၃၆ အပိုင္းပဲ။ ၅၉ (စ) ကလည္း ၅၉ အပိုင္းပဲ။ ၄၃၆ ကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္လည္း လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အပါ၊ ၅၉ (စ) လည္း ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အပါ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ တပါတည္းပဲ ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ၄၃၆ တခုတည္း ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒါ တခုတည္း ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒါၿပီးဖို႔ ဆိုရင္လည္း Referendum (လူထု ဆႏၵခံယူပြဲ) လုပ္ရဦးမွာ။ ၄၃၆ ကို ေျပာင္းခ်င္တယ္။ ေျပာင္းခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ေအာင္ျမင္သြားၿပီ။ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့အခါမွာ Referendum လုပ္ရဦးမွာ၊ Referendum လုပ္ၿပီးသြားရင္ Referendum က သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဆႏၵမဲရေတာ့မွ ၄၃၆ က အတည္ျဖစ္မွာ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ လုပ္ငန္းစဥ္နဲ႔ အတူတူ တပါတည္း ေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီမွာ ခုနက ေမးခြန္းနဲ႔ တဆက္တည္း ေျပာပါမယ္။ လႊတ္ေတာ္မ်ား ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းတဲ့အခါမွာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးလို႔ လႊတ္ေတာ္မ်ား ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းတဲ့အခါမွာ လႊတ္ေတာ္ေတြ ေပၚေပါက္လာၿပီ။ အဲဒီ လႊတ္ေတာ္ေတြ ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါမွာ အကယ္လို႔ ၅၉ (စ) ကို ျပင္ႏုိင္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီမွာ ျပင္ထားလိုက္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္တဲ့အေပၚမွာ အစိုးရဖြဲ႔စည္းလိုက္တယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ အကယ္၍ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ခုနေျပာတဲ့ ၅၉ (စ) ျပင္ထားတာနဲ႔ ညီညြတ္သြားတယ္ဆိုရင္ အစိုးရအဖြဲ႔မွာ ထိုက္သင့္တဲ့ေနရာ- ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဒုတိယ သမၼတ၊ အဲဒီကတဆင့္ သမၼတ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔ အခုလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ ရည္မွန္းခ်က္ကို အတိအက်ထားၿပီးတဲ့အခါမွာ ေအာင္ျမင္မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ၄၃၆ တင္ မကဘူး က်န္တဲ့ ဥပေဒေတြကိုပါ တခါတည္း ျပင္ဆင္ေပးၿပီးေတာ့ လာမယ့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီး ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ေတြက ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတာ၊ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရဖြဲ႔စည္းတာ၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းတာ၊ တိုင္းေဒသႀကီးမွာ ရွိတဲ့ တရားေရးမ႑ိဳင္ေတြ ဖြဲ႔စည္းတာ၊ ျပည္ေထာင္စုမွာရွိေနတဲ့ တရားေရးမ႑ိဳင္နဲ႔ အက်ံဴး၀င္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဥကၠ႒ႀကီးက ၿပီးခဲ႔တဲ့ရက္က တပ္မေတာ္ရဲ႕အခန္းက႑နဲ႔ တပ္မေတာ္အေပၚ ၾသဇာရွိတဲ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ အခန္းက႑၊ ဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမွာ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာဆိုသြားတာလို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ အဲေတာ့ အဲဒီ အေၾကာင္းကိုမရွင္းခင္မွာ က်ေနာ္ နည္းနည္းေလး ထပ္ေမးခ်င္တာက ဒီအခု လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဆိုလို႔ ရွိရင္လည္း ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီရဲ႕ အမ်ားစုေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ၅၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ၅၄ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကေရာ အခု အမ်ားစု အထူးသျဖင့္ NLD ပါတီနဲ႔ ဒီဘက္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ဘက္က တင္ျပေနတဲ့ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး အဆိုျပဳခ်က္ေတြ အေပၚကို ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံမႈေရာ ရွိရဲ႕လား။ က်ေနာ္တို႔က ဟိုဘက္က ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို မဲၿပီး ေျပာေနၾကတယ္။ ဒီ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳး ပါတီရဲ႕ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြထဲမွာ ၅၄ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ အမတ္ေတြထဲမွာေရာ ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံေပးမွာေရာ ရွိရဲ႕လား။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။ ဒီေနရာမွာ ပါတီရဲ႕မူ၀ါဒနဲ႔ပဲ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ပါတီရဲ႕မူ၀ါဒက ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔ စၿပီးေတာ့ အဆိုျပဳတယ္။ ၿပီးတဲ့ အခါမွာ ဒီအဆိုကို ေထာက္ခံတယ္။ ေထာက္ခံတဲ့အတြက္ ဒီေန႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ေကာ္မတီေတြဖြဲ႔၊ ၿပီးတဲ့အခါမွာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြး။ ပါတီအေနနဲ႔ အဓိက ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတယ္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဟာ ဟိုေခတ္ ဟိုအခါတုန္းက အမွန္ဆံုးလို႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေခတ္ ဒီအခါ က်တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီေခတ္ ဒီစနစ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းရမယ္၊ ျပင္ရမယ္။ ဘယ္အေပၚမွာ ျပင္ရမလဲ။ ဦးတည္ခ်က္က ၃ ခ်က္ထားတယ္။ နံပတ္ ၁- ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ပိုေကာင္းလာရမယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့ အခါမွာ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ပိုေကာင္းလာရမယ္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ ဒီေန႔ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အရွိန္အဟုန္ ပိုျမင့္လာရမယ္။ အဲလို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ တခ်ိဳ႕ ထားသင့္တာ ထားဖို႔လိုမယ္။ ျပင္သင့္တာ ျပင္ဖို႔လိုမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆက္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ၄၃၆ ျပင္ဖုိ႔ကိစၥကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီက ဒီလို သေဘာထား ရွိတယ္။ က်န္တဲ့ ဥပေဒ ေျပာင္းလဲသင့္ ေျပာင္းလဲထိုက္တဲ့ ဥပေဒေတြကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီက ေျပာင္းလဲဖို႔ စီမံေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ မဲေပးတဲ့ကိစၥ အေပၚမွာ ပါတီရဲ႕ မူ၀ါဒေတြ အေပၚမွာ ပါတီ၀င္မ်ား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား လိုက္နာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါ။ အဲ့ေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိစၥေတြ ကေနၿပီးေတာ့ တျခားအေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေလးတခုကို က်ေနာ္ေ ျပာင္းခ်င္ပါတယ္။ ဥကၠ႒ႀကီးလည္း ေစာေစာကေျပာပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥက ျပည္တြင္းမွာတင္မကဘဲ ျပည္ပ ႏုိင္ငံတကာကပါ အထူးတလည္ ေစာင့္ၾကည့္ေနရတဲ့ ကိစၥ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကိစၥေတြေပါ့ေနာ္။ဒီအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကိစၥေတြမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့လက လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ စာခ်ဳပ္ မျဖစ္မေန ထိုးၾကဖို႔ကိစၥ နည္းနည္းေလး တုံ႔ေႏွးေနၾကတဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ၿပီး တိုက္တြန္းထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၉ရက္ေန႔က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကခ်င္ျပည္မွာ ျဖစ္တဲ့တိုက္ပြဲသတင္းေတြေပါ့ေနာ္။ အထူးသျဖင့္ တပ္မေတာ္ကေနပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ကခ်င္အရာရွိငယ္ေတြ၊ အရာရွိေလာင္းေတြ ေသဆံုးရတဲ့ကိစၥ ဒီလိုပစ္ခတ္မႈေတြမွာ ႏွစ္ဖက္ တုိက္ခိုက္မႈေပါ့ေနာ္ ဟိုဘက္က ပစ္တာလည္း ရွိမယ္။ ဒီဘက္က ပစ္တာလည္းရွိမယ္ဆိုေပမဲ့ ဒါေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အင္မတန္ကို ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥေတြပါ။

ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာေတာ့ ဒီကိစၥမ်ိဳးကို အေရးတႀကီး အဆိုတင္သြင္းၿပီးေတာ့ တိုက္တြန္းမႈေတြ ႏွစ္ဖက္ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္၊ တဖက္က တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း လုပ္ေဆာင္ဖို႔အေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးတာေျပာဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕သေဘာထား ရယူတာေတြ က်ေနာ္ မေတြ႔ရဘူးခင္ဗ်။ အဲ့ေတာ့ အဲ့တာနဲ႔တဆက္တည္းပဲ ဥကၠ႒ႀကီးရဲ႕လမ္းညႊန္မႈနဲ႔ ဒီဘက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကိစၥေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသလဲဆိုတာေလးကို က်ေနာ္ သိပါရေစ။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေဆြးေႏြးေနတာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါတယ္။ တျခား တုိင္းျပည္တုိးတက္ေရး ဒီမိုကေရစီေရး လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥေတြပါ ေဆြးေႏြးေနတဲ့အတြက္ ခုနကိစၥမ်ား အကယ္လို႔ေပ့ါေလ လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း တင္ျပလာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ စဥ္းစားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အဆို ဆိုတဲ့အခါမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း တဦးကေနၿပီးေတာ့ အနည္းဆံုးတင္ျပၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္သူေတြ ေထာက္ခံမွ ဒီအဆုိကို ဆက္ေဆြးေႏြးရမွာပါ။ ဒီဟာကေတာ့ ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ မၾကာမၾကာျဖစ္တဲ့အတြက္ မၾကာမၾကာ လႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္းေဆာင္ရြက္ေနေပမဲ့ ဆက္ျဖစ္ေနတယ္။ လႊတ္ေတာ္လည္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရလည္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး။

သို႔ေသာ္လည္း ဒီလိုျဖစ္တဲ့ကိစၥေတြက သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ ဒီလိုပစ္ခတ္ တုိက္ခိုက္မႈေတြ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္မႈေတြေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ ထိခိုက္က်ဆံုးမႈေတြ ေဒသမွာ ရွိတဲ့ျပည္သူေတြအတြက္ လံုးဝကို မလိုလားအပ္တာ အမွန္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း မိမိတုိ႔ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ ဥပေဒျပဳေရး၊ အခ်င္းခ်င္း ျပန္လွန္ထိန္းေက်ာင္းေရးဆိုတဲ့ အဓိကတာဝန္အျပင္ ဒီကေန႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနတာ ခုနက ေျပာတဲ့အခ်က္ေတြ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညႊတ္ေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ၿပီးတဲ့အခါမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အေလးထားၿပီး လႊတ္ေတာ္က ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဥကၠ႒ႀကီးအေနနဲ႔က အခုလႊတ္ေတာ္မွာ ဥကၠ႒နဲ႔ နာယကႀကီး အျပင္ကို အရင္ကလည္း စစ္ဖက္ဆုိင္ရာမွာ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ရာထူးယူခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥေတြမွာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကိစၥေတြမွာ ဥကၠ႒ႀကီးရဲ႕ သေဘာထား ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီလိုတုံ႔ေႏွးမႈေတြ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီလိုမေျပလည္မႈေလးေတြ ရွိေနတာလည္း ဆိုတာအျပင္ကို တကယ္လို႔မ်ား ဥကၠ႒ႀကီးအေနနဲ႔ ဒီအေျခအေနေတြကို ထဲထဲဝင္ဝင္ဦးေဆာင္ရမယ့္ အေနအထား ေရာက္လာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ခ်င္သလဲ သိခ်င္ပါတယ္။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ အေသးစိတ္ေတာ့ မေျပာ-ႏိုင္ဘူး ေပါ့ေလ။ ခုနက ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အရင္လည္း အေတြ႔အႀကံဳရွိခဲ့တဲ့အတြက္ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ ဒီ့ထက္ေတာ့ ပိုၿပီး စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မယ္လို႔ထင္တယ္။ ဒါ ကိုယ့္အထင္ေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း အေျဖရွိေပမဲ့လို႔ တကယ္လက္ေတြ႔က်တဲ့အခါက်ေတာ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကပဲ အေျဖေပးမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ရွိပါတယ္။ သို႔ရာတြင္ စိတ္ထဲရွိေပမဲ့လို႔ ခုနက ေျပာသလိုေပါ့ လုပ္ႏုိင္ခြင့္နဲ႔ လုပ္ကိုင္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနအေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈအေျခအေနကေတာ့ လုပ္ၿပီးမွ ေျပာလို႔ရတဲ့အေနအထားရွိပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ အဲ့ေတာ့ ေစာေစာကေမးခြန္းကိုပဲ ျပန္ထပ္ဆက္ရမယ့္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီေမးခြန္းေမးတဲ့အတြက္ တခ်ိဳ႕လည္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခု ကခ်င္ကိစၥမွာ အခုေနာက္ဆံုးျဖစ္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္မွာဆိုလို႔ရွိရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဥကၠ႒ႀကီးေျပာသလုိ အဆုိတင္သြင္းလာသူရွိလာမယ္ဆိုရင္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ အဆိုျပဳခ်က္တင္တာရွိႏုိင္တယ္ ဒါမွမဟုတ္ အႀကံျပဳခ်က္ေတြ ေၾကညာခ်က္ေတြ ထုတ္လာႏုိင္တာေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း တင္တဲ့သူမရွိဘူး။ ဒါ တျခားအေၾကာင္းေတြနဲ႔ အလုပ္မ်ားေနတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေအာင္ေသာင္းကိစၥမွာဆိုရင္ ဒါ အေမရိကန္ကေနၿပီးေတာ့ Blacklist အမည္မည္းစာရင္းသြင္းၿပီးေတာ့ ဒဏ္ခတ္လိုက္တဲ့ကိစၥမွာ ဒါကို လႊတ္ေတာ္မွာ အေရးတႀကီး အဆိုတင္သြင္းၿပီးေတာ့ တထိုင္တည္းမွာပဲ အားလံုး ကန္႔ကြက္လုိက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥမ်ိဳးက်ေတာ့ ဟို က်ေနာ္တို႔ အျပင္အျမင္အရ ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလိုအမည္မည္းစာရင္း သြင္းခံထားရတဲ့သူေတြ ဆိုတာက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာပဲ ရွိေနတာပဲ။ နဂုိကတည္းကလည္း ရွိေနတယ္။ အလားတူပဲ အစိုးရအဖြဲ႔ေတြမွာလည္း ရွိေနၾကတာပဲ။

ဒါေပမဲ့ ဦးေအာင္ေသာင္းကို အခုလုိ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းကာလမွာ အမည္မည္းစာရင္း အမည္တင္သြင္းခံရတယ္ဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္ကေန အေရးတႀကီး အဆိုတင္သြင္းၿပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္လုိက္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ တကယ္တမ္းျဖစ္သင့္တာက ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ဗမာျပည္ရဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တဖက္ဖက္ရဲ႕ နားလည္ လြဲမွားမႈပဲ ျဖစ္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အမွန္တကယ္ အခ်က္အလက္ေတြ ပါသလားဆိုတာ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ စံုစမ္း ၾကားနာမႈ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈ တခုခု မလုပ္သင့္ဘူးလား။ ဒါက္ို တခဲနက္ ကန္႔ကြက္လုိက္ၾကတယ္ဆိုတာထက္ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဥကၠ႒ႀကီးက ဒီကိစၥေတြမွာ အခုလႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဦးစီးၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့သူမို႔လို႔ က်ေနာ္ေမးတာပါ။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ မွန္ပါတယ္။ ဒီကိစၥဟာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ။ အဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲကမွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ထဲကမွ ေကာ္မတီဥကၠ႒။ အဲ့ သူ႔ကို ဒီလိုေဆာင္ရြက္လိုက္တဲ့ကိစၥမွာ ဘာေၾကာင္းေတြဆိုတာ လႊတ္ေတာ္က စံုစမ္းစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒါ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕လုပ္ငန္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီဥကၠ႒ တစ္ေယာက္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံက ဒီလို၊ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းက ဒီလုိလုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို တနည္းမဟုတ္ တနည္း ထိခိုက္ႏုိင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္။ အဲ့လိုယူဆတဲ့အတြက္ အဲ့လိုဟာကို လႊတ္ေတာ္က ကန္႔ကြက္တယ္။ အဲ့လိုပဲ ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ သတင္း ေပးသူကိုလည္း ႐ႈတ္ခ်တယ္။

ဒါသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးရဲ႕ အခြင့္အေရး၊ ျမန္မာႏုိင္ငံသား တစ္ေယာက္ရဲ႕အခြင့္အေရးကို ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္က ေဆာင္ရြက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့သလိုေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ အေမရိကန္ႏုိင္ငံရဲ႕ ဆက္ဆံေရးဟာ ေကာင္းလာမယ့္အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဒီလိုလုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ အေမရိကန္နဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရးထိခိုက္မွာလည္း စိုးရိမ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကန္႔ကြက္တယ္ ႐ႈတ္ခ်တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေမရိကန္-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံဆက္ဆံေရးကို ထိခိုက္မွာစိုးတယ္ဆိုတာလည္း ဖတ္ၾကည့္ရင္ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဲ့လိုပဲ ထိထိေရာက္ေရာက္ တန္ျပန္ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို မိမိတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြက အခ်ဳပ္ အျခာအာဏာကို ေစာင့္ထိန္းေပးဖို႔ လႊတ္ေတာ္က ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဦးေအာင္ေသာင္းဆိုတာနဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ မည္သည့္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မဆို မည္သည့္ႏုိင္ငံသားမဆို ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္အတြင္းမွာ ဒီလိုျဖစ္ေပၚလာတဲ့ကိစၥကိုေတာ့ မိမိတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္တုန္းကမွ လက္ခံခဲ့တာမရွိပါဘူး။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ အဲ့ေတာ့ ဒီပံုစံဆိုလို႔ရွိရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာပဲ ရွိတဲ့ တျခား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရွိပါေသးတယ္။ အမည္ေတြေတာ့ က်ေနာ္လည္း အတိအက် မမွတ္မိဘူးေပါ့။ ေခါင္းထဲ ခ်က္ျခင္း ထြက္လာတာဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဦးခင္ေရႊတို႔လိုရွိလိမ့္မယ္ေလ။ သူတို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ အမည္မည္းစာရင္း တင္သြင္းခံထားရတာပဲ။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ ဘယ္သူလဲ။ ဘယ္သူလဲ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဦးခင္ေရႊတို႔။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ ဟုတ္ၿပီ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ အမည္မည္းစာရင္း တင္သြင္းခံထားရတဲ့သူေတြကို ဒါဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲေနၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥေတြကို ေနာက္ဆက္တြဲ ၾကားရမယ့္ ပံုစံမ်ိဳး ရွိေနတာေပါ့။

သူရဦးေရႊမန္း။ ။ မဆိုင္ပါဘူး။ အခုဟာက်ေတာ့ သူတို႔ရွိရင္ရွိေနမယ္။ ဦးေအာင္ေသာင္းဆိုတဲ့သူတေယာက္ကိုပဲ ကန္႔ကြက္တယ္။ ၿပီးတဲ့အခါမွာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္တယ္။ ထုတ္ျပန္ေၾကညာတဲ့အခါမွာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ဆိုးဝါးပါတယ္။ ေနာ္။ ဦးေအာင္ေသာင္းကို ထိခိုက္တာထက္ အဖြဲ႔အစည္းကိုလည္း ထိခုိက္တယ္။ ၿပီးတဲ့အခါမွာ လႊတ္ေတာ္လည္း ထိခိုက္တယ္။ အဲ့ဒီ့ဟာသည္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ေလး သပ္သပ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အဲဒီကေန အေၾကာင္းၾကားစာအရ အခုလိုဆိုးဆိုးဝါးဝါးျဖစ္သြားတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဥကၠ႒ႀကီးရဲ႕ အခုလက္ရွိလုပ္ငန္းေတြအျပင္ေပါ့ေနာ္ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြလည္း နီးလာပါၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ဥကၠ႒ႀကီးအေနနဲ႔ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီကို ျပန္လည္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ အၿပီးမွာ ျပန္လည္ ဦးေဆာင္ရမွာပါပဲ။ အဲဒီအခါက်လို႔ ရွိရင္ ဥကၠ႒ႀကီး နဂိုေျပာၾကားထားခ်က္အတိုင္းပါပဲ ရည္မွန္းခ်က္ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ၊ သမၼတအေနနဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ အေနနဲ႔လည္း ဥကၠ႒ႀကီး ေနနဲ႔ ေျပၾကားထားၿပီးသားပါ။ …ဆိုေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြမွာဆိုရင္ တဖက္မွာဆိုရင္လည္း အနီးစပ္ဆံုး ေျပာရမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကလည္း ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ အျဖစ္မ်ိဳးကို လိုခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ေဆာင္လိုတာမ်ိဳးေတြကို ေျပာၾကားထားေတြရွိေနေတာ့ အခုလက္ရွိအခ်ိန္ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒုတိယသမၼတေတြအျဖစ္ကို အရင္ဆံုး အမည္တင္သြင္းခံရဖို႔ လုပ္ၾကရမွာေပါ့။

လုပ္ၾကရဖို႔ဆိုရင္ တပ္မေတာ္က တေယာက္ ရွိမယ္၊ တိုင္းရင္းသားေတြထဲက တေယာက္ရွိမယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ ဥကၠ႒ႀကီးနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔က ေနာက္ထပ္ က်န္ေနတဲ့တေနရာ ဒုတိယသမၼတနာမည္ တင္သြင္းခံရဖို႔အေရးကို အၿပိဳင္အဆိုင္၊ တကယ္လို႔ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကို ျပင္ခဲ႔တယ္ဆိုရင္ေပါ့ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမယ့္ပံု ရွိပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဥကၠ႒ႀကီး ေနနဲ႔ ဘယ္လို သေဘာရွိပါသလဲခင္ဗ်။

သူရ ဦးေရႊမန္း။ ။ ဘယ္လုိ သေဘာရွိသလဲဆိုရင္ ၿပိဳင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ၿပိဳင္ဆိုင္မယ္။ က်န္တဲ့ တျခားသူ ရွိမယ္ဆိုရင္လည္း ၿပိဳင္ဆိုင္မယ္။ ဒါက အခြင့္အေရးပါပဲ။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈအတြက္ မိမိတို႔ လိုလားတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း အခု ပါတီခ်င္းၿပိဳင္ဆိုင္ေနတာပဲ။ လူခ်င္းလည္း ၿပိဳင္ဆိုင္ေနတယ္။ အဲဒီလို ၿပိဳင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီလို ရွိတဲ့ေနရာမွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ရန္သူလို သေဘာထား ေဆာင္ရြက္မယ့္အခ်ိန္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဟုိတုန္းကလို ပါတီခ်င္းအေနနဲ႔လည္း အျပဳတ္တိုက္ဖို႔ အျပတ္ရွင္းတဲ့အခ်ိန္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီဟာသည္ ေခတ္စနစ္နဲ႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့ကိစၥ ျဖစ္တယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈအတြက္ လိုလားတယ္။ မည္သူမဆို ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္တယ္။ ဒီကေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နဲ႔ ခင္ခင္မင္မင္ေနၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ေနရာမယ္ ႏုိင္ငံနဲ႔ႏုိင္ငံသား အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ဆိုရင္ အားလံုး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မယ္။ သို႔ေသာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုရင္ ၿပိဳင္မယ္။ အႏိုင္ရေအာင္။ အဲဒီအတိုင္းပဲ ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပိုင္း ျဖစ္လာမယ့္ကိစၥလည္း ၿပိဳင္မယ္။ ေကာင္းေသာ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း၊ တရားေသာ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းအတြက္ ႏွစ္ေယာက္လံုးက သေဘာတူပါတယ္။

VOA

0 comments:

Post a Comment