Sunday, November 23, 2014

အတိုက္အခံ ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ

"၂၀၁၅ မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ရင္ ျမန္မာျပည္ႀကီး ခ်မ္းသာမယ္။ ျမန္မာဆိုတာကို ကမ႓ာ့အလယ္မွာ ဝင့္ထည္ႏိုင္မယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္မွ ဒီမိုကေရစီ အစစ္အမွန္ရမယ္။"
NLD ေတြႏွင့္ ေဒၚစု ေထာက္ခံသူ အေတာ္မ်ားမ်ား ဒီစကားထြက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ ဝါ ေဆြးေႏြးၾကတိုင္း ဒီပြိဳင့္မွာ အျငင္းပြားရတယ္။ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာက "ေဒၚစု သမၼတျဖစ္တာ၊ မျဖစ္တာ ဒီေလာက္ႀကီး စိတ္မဝင္စားဘူး။ ဒီမိုကေရစီအစစ္/အတုက ဘာကိုၾကည့္ဆံုးျဖတ္မလဲ။ ေဒၚစုသမၼတျဖစ္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီအစစ္ဆိုတာကဘာလည္း ဘာနဲ႔တိုင္းတာလဲ။ ေဒၚစုသမၼတျဖစ္ေရး/မျဖစ္ေရး | ဦးသိန္းစိန္ သမၼတျဖစ္ေရး၊ မျဖစ္ေရးသည္ ပုဂၢလိကေရးရာ ခံယူခ်က္မ်ားျဖစ္ၿပီး NLD အာဏာရသည္ျဖစ္ေစ၊ ႀကံ့ဖြံ႔အာဏာရသည္ျဖစ္ေစ၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ လက္နက္ကိုင္တပ္မ်ားကိစၥႏွင့္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ လိုလားခ်က္မ်ား ေဆြးေႏြးေရး၊ (အထူးသျဖင့္ KIA, "ဝ" ကဲ့သို႔ေသာ မာဖီးယားဆန္ဆန္ ေက်ာက္စိမ္း၊ သစ္၊ ဘိန္း ေမွာင္ခို လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔မ်ား အေရး)၊ ဘဂၤါလီအေရးကိစၥ ႏွင့္ နယ္စပ္ျပသနာမ်ား တည္ၿငိမ္ေရး၊ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၊ ျပည္သူမ်ားေတာင္းဆိုေသာ acts/laws မ်ား ထပ္မံထည့္သြင္းျပဌာန္းေရး တို႔ကို လုပ္ေစခ်င္တယ္" လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အခ်က္အလက္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သေဘာတူညီၾကေပမယ့္ အဓိက ကြဲလြဲတာက အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးပါ။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ရမွာကို ကြ်န္ေတာ္လက္ခံတယ္။ ဘယ္ဥပေဒမဆို ျပင္ဆင္သင့္တာက ျပင္ရမွာပဲ။ သို႔ေသာ္ နည္းလမ္းတက်လုပ္ပါ။ ၅၉ (စ) ျပင္တာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေစခ်င္လို႔ ျပင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုဂၢလိကေရးရာအရ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားသေဘာတူရင္ ျပင္လို႔ရပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ဖို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုက သတ္မွတ္ခ်က္နည္းလမ္းအတိုင္း ျပင္ပါ။ တကယ္တမ္းျဖစ္ေစခ်င္တာကေတာ့ မည္သည့္အစိုးရ အာဏာရသည္ျဖစ္ေစ၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ၂၀၁၆ ေလာက္အထိ သြားၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ ဒါဆိုရင္ အလြဲလည္း ေတြ႔ရမယ္။ အမွန္ကိုလည္း ေတြ႔ရမယ္။ ဒီၾကားထဲ ျပင္သင့္တာကိုလည္း ျပင္သြားေပါ့။ အေရးႀကီးပုဒ္မမ်ားကိုေတာ့ ၂၀၁၆ ေနာက္ပိုင္းမွ referendum လုပ္ၿပီး ျပင္။ ဒီအခ်ိန္ေရာက္လာရင္ ဘယ္ပုဒ္မကိုေတာ့ ျပင္သင့္တယ္။ ဘယ္ပုဒ္မကိုေတာ့ ခ်န္ထားသင့္တယ္။... ဆိုတာ ျပည္သူက အဆံုးအျဖတ္ ေပးႏိုင္ၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုႀကိဳက္ရင္ မျပင္ေတာ့သည္အထိ ဆံုးျဖတ္တာ၊ လံုးဝမႀကိဳက္ရင္ အသစ္ေရးဆြဲတာေတြအထိ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ျပည္သူေတြရဲ့ ရွင္းလင္းေသာအျမင္ႏွင့္ မွန္မွန္ကန္ကန္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ခုခ်ိန္ကေတာ့ ျပည္သူေတြမွာ ဆႏၵာဂတိေတြလႊမ္းၿပီး ကြဲျပားေသာ သေဘာထားေတြ မရွိၾကဘူး။ ခုအခ်ိန္ျပင္ရင္ ျပင္/မျပင္ အျငင္းပြားမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး ရႈပ္ေထြးႏိုင္တယ္။

စစ္သား ၂၅% လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရွိေနတာကို ဖယ္ရွားေရးကိစၥ။ ဒီကိစၥမွာ ဒီစကားထြက္ေနၾကသူေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေမးစရာေမးခြန္းရွိပါတယ္။ စစ္တပ္သည္ ၂၅% ယူထားလို႔ ဗီတိုအာဏာရယူထားသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနလို႔ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးမွာ အခက္အခဲျဖစ္၊ တစ္နည္း ၅၉ (စ) ျပင္မရမွာစိုးလို႔ ဖယ္ရွားခိုင္းတာလား? ဒါမွမဟုတ္ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္က ၂၅% အထိ မလိုအပ္ဖူး၊ (ဝါ) စစ္သားကိုယ္စားလွယ္ မလိုအပ္ဖူးလို႔ ျမင္လို႔ ဖယ္ရွားခ်င္တာလား? ပထမအခ်က္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာႏွင့္ မကိုက္လို႔ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ပူဆာတဲ့သေဘာဆိုေတာ့ အျငင္းမပြားလိုပါဘူး။ NLD ကလည္း ဖယ္ခ်င္မွာ ျဖစ္သလို စစ္သားကလည္း ကာကြယ္မွာပဲ။ လႊတ္ေတာ္မွာ ကိုယ့္ဘက္ကို ကပ္ေျပာေနတာေတြ ျမင္ေနရတာေတာ့ ေခါင္းေပါင္းေပါင္း ပဝါခ်ၿပီး ကေလးရန္ေတြ႔ေတြ႔ေနတယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ အဆင္ေျပမယ့္အခ်က္ ျမင္မိတာေတာ့ ၇၅% သေဘာတူမွ ဆိုသည့္အစား ၆၅% လို႔ တိုးျပင္ေပးလိုက္ရင္ေတာ့ ရွဥ့္လည့္ေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းစြဲသာ ျဖစ္ပါမယ္။ ဒုတိယအခ်က္အရဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားရပါမယ္။ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္ လို/မလို။ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနၾကပဲကြာ၊ မလိုပါဘူးလို႔ ေတြးစရာရွိပါတယ္။

သို႔ေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္လံုးရဲ့ ငါးပံုသံုးပံုခန္႔သည္လည္း လစာသာယူေနၿပီး ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနသူ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သံုးစားမရသူမ်ားျဖစ္တယ္ဆိုတာကို မေမ့ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရေသးသည့္ အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္သည္ လႊတ္ေတာ္မွာ လိုအပ္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၅% လိုမလို ႏွင့္ ၂၅% သေဘာမတူလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ခြင့္ ရွိမရွိကိုသာ စဥ္းစားၾကရမွာပါ။ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္ကေတာ့ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ရွိသေရြ႕လိုေနဦးမွာပါ။ စစ္တပ္ဖက္ကလည္း တစ္ခုေတာ့ ကတိထားဖို႔ လိုပါတယ္။ မည္သည့္အစိုးရလက္ထက္ျဖစ္ေစ၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရလွ်င္ လႊတ္ေတာ္မွ ထြက္သြားေပးမယ္ဆိုတဲ့ ကတိပါ။ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ဒီလိုအေျခအေနျဖစ္လာလွ်င္ေတာင္မွ နယ္စပ္ျပသနာမ်ားအတြက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၁၀% ေလာက္ေတာ့ က်န္သင့္ေသးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္က ေနာက္ျပန္လွည့္ေနသလား? ဒီေမးခြန္းကို အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမား အျမင္အေပၚ အေျခခံၿပီး စဥ္းစားရပါမယ္။ အိုဘားမားကေတာ့ ျမန္မာျပည္သည္ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရးမွာ တိုးတက္လာတယ္လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီေရးမွာေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေနတယ္လို႔ ဆိုသြားတယ္။ ဒီမိုကေရစီေရးဆိုတာ ဘာေတြလဲ။ အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ အရင္းရွင္ ႏိုင္ငံႀကီးေတြက အာရွႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕မွာ ျပည္တြင္းေရးဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ခ်ယ္လွယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြပါ။ ျမန္မာျပည္အေနႏွင့္ ေျပာရရင္ ရိုဟင္ဂ်ာ(ဘဂၤါလီ)အေရး၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္၊ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္... စတာေတြပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕စြပ္စြဲခ်က္ေတြက မွန္ႏိုင္ေပမယ့္ အနည္းငယ္သာျဖစ္ၿပီး အမ်ားစုက အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပါ။ ကမ႓ာ့အျမင္မွာ၊ အေနာက္တိုင္းႏိုင္ငံတစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ့အျမင္မွာ ျမန္မာသည္ ဒီမိုကေရစီေရးအရ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတဲ့အေနအထားႏွင့္သာ ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္းမျပန္ပါဘူး။ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္ႏိုင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကာကြယ္သင့္လို႔ ကာကြယ္ရတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အတိုက္အခံမ်ားအေနႏွင့္ သတိထားဖို႔လိုတာက အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားရဲ့ သံေယာင္ကိုလိုက္ၿပီး အစိုးရထိခိုက္ေစခ်င္တာ တစ္ခုတည္းႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေရးမွာ အစိုးရက ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေနပါတယ္ဆိုၿပီး ဒီကိစၥကို တမံတရန္လုပ္ အစိုးရကို တိုက္ခိုက္ရင္ ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းသလို ျဖစ္ပါမယ္။ အစိုးရက ထိခိုက္ႏိုင္ေပမယ့္ အဓိက ထိခိုက္မွာက အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ျပည္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲလုပ္လုပ္ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာ ၾကည့္ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရက ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ပါတယ္လို႔ ကိုယ္ကဆိုေပမယ့္ ကိုယ္ကိုတိုင္က လမ္းမထြက္ၿပီး ဆူၾကဟစ္ၾကေဟ့ ေအာ္ေနရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သူဆိုတာ သတိထားမိဖို႔ လိုပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တက္လာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ စစ္မွန္မယ္လို႔ ဆိုတယ္။ အနာဂတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး။ မျငင္းလိုဘူး။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိအေျခအေနအရ သံုးသပ္ၾကည့္ၾကမယ္။ ဒီမိုကေရစီသည္ အမ်ားသေဘာတူ သို႔မဟုတ္ အမ်ားက တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ့ သေဘာတူညီမႈအရ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာ ဆံုးျဖတ္တာကို ဆိုလိုတယ္။ မဲမ်ားသူရဲ့ သေဘာထားကို ရယူတယ္။ က်န္သူရဲ့ သေဘာထားကိုလည္း မပစ္ပယ္ဘူး။ ဒါက ဒီမိုကေရစီရဲ့ အႏွစ္သာရ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကသာ သူ႔သေဘာသူ႔ဆႏၵအတိုင္းသာ အတည္ျဖစ္သည္၊ က်န္သူမ်ားက မိမိသေဘာကို လြန္ဆန္စရာမလိုဟု ဆိုလာလွ်င္ ဒါက ေအာ္တိုခေရစီ။ ေျပာစရာရွိလာတာက ေလးပြင့္ဆိုင္။ ေလးပြင့္ဆိုင္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ လက္ရွိအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းက ၾသဇာအႀကီးဆံုး သံုးေယာက္တို႔ေတြ႔ၿပီး ဆံုးျဖတ္မယ္လို႔ NLD က အဆိုျပဳတယ္။ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတာကို လက္ခံပါတယ္။ ဒါက ဒီမိုကေရစီဆန္တယ္။

သေဘာမက်တာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုး၊ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြ အကုန္လံုး၊ ပါတီေတြအကုန္လံုးကို ကိုယ္စားျပဳသလား? NLD က ျမန္မာျပည္မွာ အႀကီးဆံုးပါတီမို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တက္ေရာက္တာကို အၾကြင္းမဲ့လက္ခံတယ္။ သို႔ေသာ္ က်န္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္း၊ ပါတီေတြသည္လည္း တက္ေရာက္ရမယ္။ လူနည္းစုသေဘာထားကို ရႈံးနိမ့္ခဲ့လွ်င္ေတာင္မွ အေလးထားေပးတာသည္ ဒီမိုကေရစီ အႏွစ္သာရ။ ငါနဲ႔ ၿပီးတယ္ ေခၚစရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အျပဳအမူက ေအာ္တိုခေရစီ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနႏွင့္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေခၚယူလိုတယ္ဆိုလွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ က်န္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္/မကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ပါတီမ်ားအားလံုးရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္လႊဲစာ ရယူဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ေလးပြင့္ဆိုင္ဆိုသည္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ ေအာ္တိုကေရစီဆန္ဆန္ ငါတေကာေကာတဲ့ လုပ္ရပ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။

Myo Min Thant (fb)

0 comments:

Post a Comment