Sunday, December 15, 2013

လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီ အတြက္ ေမးခြန္းတစ္ခု . . .၊ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၉ ခု၊ ေၾကြးက်န္ေငြ က်ပ္ ၁၁၂၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၏ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္အရွင္းကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္မလဲ

S-16-12

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ တရား႐ံုးတစ္႐ံုးတြင္ လာဘ္ေငြေပးရန္ မလိုေၾကာင္း အသိေပးစာ ထုတ္ျပန္ထားသည္ကို ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေနထြန္းႏုိင္)

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက အစီရင္ခံစာ တစ္ရပ္ကို တင္သြင္းခဲ့သည္။ ထိုအစီရင္ခံစာသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လက ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က တင္သြင္းခဲ့သည့္ အစီရင္ခံစာအၿပီး ဒုတိယေျမာက္ ထြက္ေပၚလာသည့္ အစီရင္ခံစာ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ မတ္လအစီရင္ခံစာတြင္ ၀န္ႀကီးဌာန ေျခာက္ခု၏ ဘ႑ာေငြ အလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဘ႑ာေငြ အလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္သည္ဟု သတ္မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမွာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ သတၱဳတြင္း ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမေျခာက္လ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရအသံုး စာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၊ စာရင္းစစ္ ကန္႔ကြက္ခ်က္မ်ား အေရးယူ ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုး၏ အစီရင္ခံစာအေပၚ စိစစ္တင္ျပျခင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပၿပီးျဖစ္သည့္ ေၾကြးက်န္မ်ားအျပင္ ထပ္မံစစ္ေဆး ေတြ႕ရွိသည့္ ေၾကြးက်န္မ်ား၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ႏွစ္ ပထမေျခာက္လပတ္ ၀န္ႀကီးဌာန ခုႏွစ္ခု၏ ေၾကြးက်န္စာရင္း၊ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရန္ ယခင္ႏွစ္ အဆက္ဆက္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ေၾကြးက်န္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးဌာမ်ားအလိုက္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရန္ရွိသည့္ ေအာက္တိုဘာ ေနာက္ဆံုးပတ္အထိ စုစုေပါင္း ေၾကြးက်န္စာရင္း အစရွိသည္တို႔ကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ႏို၀င္ဘာ အစီရင္ခံစာ၏ ေဖာ္ျပခ်က္  

ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ႏို၀င္ဘာ အစီရင္ခံစာ ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုး၏ စစ္ေဆးမႈ အတိုင္းအတာ နယ္ပယ္ကို ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အျပင္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဘ႑ာႏွစ္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားမွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၂၀ ရက္အထိ ဆက္လက္ေပးသြင္းရန္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ ၿပီးျပတ္ရန္ က်န္ရွိေနေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ေျခာက္ခုကို ထပ္မံေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ထိုေဖာ္ျပခ်က္အရ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ေငြ ၁၁၇ ဒသမ ၇၀၁ သန္း၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း ၀န္ႀကီးဌာန (ယခု ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ၀န္ႀကီးဌာန) က က်ပ္ေငြ ၂၈၅၀၈ ဒသမ ၈၂၀ သန္း၊  စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ေငြ ၄၂ ဒသမ ၉၉၁ သန္း၊ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ေငြ ၂၅ ဒသမ ၇၃၀ သန္း၊ သတၱဳတြင္း ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ေငြ ၂၈၂ ဒသမ ၈၆၇ သန္းႏွင့္ ေရႊစင္ ၃၁၇၈၁ ဒသမ ၆၉ က်ပ္သား၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၄ ဒသမ ၈၉၄ သန္းကို ေပးသြင္းရန္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ထပ္မံစစ္ေဆး ေတြ႕ရွိခ်က္တြင္ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၂ ခုမွ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ျပန္လည္ေပးသြင္းရန္ ေၾကြးက်န္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္အနက္ အခ်ဳိ႕ေပးသြင္းၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေနသည့္ ၀န္ႀကီးဌာန ေလးခုမွာ ထပ္မံေပၚေပါက္ လာခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာေငြ ဒီႏွစ္အတြက္ ဘယ္ျပည္နယ္ ဘယ္တိုင္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ ခ်ေပးတဲ့အခါ ဌာနစရိတ္ဆိုၿပီး တခ်ိဳ႕ကလည္း ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ယူလိုက္ပါတယ္။ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပင္ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေခါင္းစဥ္မေဖာ္ဘဲ ထပ္ယူပါတယ္။ အဆင့္ဆင့္ျဖတ္ၿပီး တဲ့အခါမွာ ေအာက္ေျခကို ေရာက္တဲ့အခါ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀ ပဲ ေရာက္ပါတယ္ . . . . .

ထပ္မံစစ္ေဆး ေတြ႕ရွိခ်က္အရ ေၾကြးက်န္ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေနေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ေလးခုတြင္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေငြက်ပ္ ၃၀၀ ဒသမ ၉၄၃ သန္း၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ ၁ ဒသမ ၇၃၁ သန္း၊ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ေငြ ၆ ဒသမ ၄၅၂ သန္း၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ေငြ ၂ ဒသမ ၃၀၈ သန္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ပိုမ်ားလာတဲ့ ေၾကြးက်န္

၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ေျခာက္လပတ္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အရအသံုး စာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရာ၌ ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္း ရွစ္ခု၊ ၀န္ႀကီးဌာန ၂၉ ခုႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ/ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရန္ က်န္ေငြမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕မွာ ေပးသြင္းခဲ့ၿပီး ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေနေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ခုနစ္ခု ထပ္မံေပၚထြက္ လာခဲ့သည္။ ထို၀န္ႀကီးဌာန ခုနစ္ခုအနက္ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးဌာနက ေငြက်ပ္  ၉၀ ဒသမ ၄၁၀ သန္း၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း ၀န္ႀကီးဌာနက ေငြက်ပ္ ၂၉၆ ဒသမ ၉၆၆ သန္း၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနက ၂၈ ဒသမ ၈၂၅ သန္း၊ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ၁၄၄ ဒသမ ၉၄၂ သန္း၊ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ၇ ဒသမ ၃၀၈ သန္း၊ သတၱဳတြင္း ၀န္ႀကီးဌာနက ၃၂၀ ဒသမ ၅၅၄ သန္းႏွင့္ ေရႊစင္ ၈၂၁၆၆ ဒသမ ၄၄ က်ပ္သား၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေငြက်ပ္ ၁၁ ဒသမ ၉၉၄ သန္းႏွင့္ သံေခ်ာင္း ၅ ဒသမ ၃၆၂ တန္တို႔ ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိခဲ့သည္။

၎အျပင္ ႏွစ္အဆက္ဆက္ ေၾကြးက်န္စာရင္းအျဖစ္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၆ ခုက ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေငြမွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာအထိ က်ပ္ေငြ ၁၃၆၈ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၂ သန္း၊ FEC ၀ ဒသမ ၀၇၄ သန္း၊ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ၀ ဒသမ ၂၆၀ သန္း၊ ရင္းဂစ္ ၀ ဒသမ ၀၀၂ သန္း၊ ယူ႐ိုေငြ ၂ ဒသမ ၃၉၆ သန္း၊ ဒီဇယ္ဆီ ၁၄၄၆၈ ဂါလန္ ရွိခဲ့သည္။ ထိုေၾကြးက်န္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးက စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အေနျဖင့္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၈ ရက္အထိ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၅ ခု ႏွစ္အဆက္ဆက္ က်န္ရွိေနေသာ ေၾကြးက်န္မွာ က်ပ္ေငြ ၁၀၉၄ ဘီလ်ံ၊ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၉ ဒသမ ၄၈၇ သန္း၊ FEC ၀ ဒသမ ၀၇၄ သန္း၊ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ၀ ဒသမ ၂၆၀ သန္း၊ ရင္းဂစ္ ၀ ဒသမ ၀၀၂ သန္း၊ ယူ႐ိုေငြ ၂ ဒသမ ၃၉၆ သန္း ဆက္လက္က်န္ရွိေနသည္။

၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမပတ္ ေျခာက္လပတ္အထိ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၈ ရက္အထိ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၉ ခုက ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေနေသာ ေၾကြးက်န္စုစုေပါင္းမွာ က်ပ္ေငြ ၁၁၂၅ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၄ သန္းေက်ာ္ႏွင့္ ေရႊစင္ ၁၁၃၉၄၈ ဒသမ ၁၃ က်ပ္သား ျဖစ္သည္။

အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ

ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုး၏ အစီရင္ခံစာအရ ၀န္ႀကီးဌာန အဖြဲ႕အစည္း ၂၆ ခုတြင္ ဥပေဒ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ တည္ဆဲဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ ၀န္ထမ္းစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ မညီညြတ္ေသာ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မည္ကဲ့သို႔ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ မည္သူတို႔ကို အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းကိုမူ သိသာထင္ရွားစြာ မေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေပ။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၏ ၀န္ႀကီးဌာနအခ်ိဳ႕ အေနျဖင့္ မတ္လစစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားႏွင့္ ထပ္မံ စစ္ေဆး ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို စာရင္းရွင္းႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည့္အျပင္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမေျခာက္လအတြင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကိုလည္း ေျဖရွင္းရန္ တာ၀န္ရွိေနသည္။

ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွာမူ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၏ ႏွစ္အဆက္ဆက္ ေၾကြးက်န္မွာ မ်ားျပားလြန္းသျဖင့္ မည္ကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္မည္ ဆိုျခင္းကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ လာေရာက္ရွင္းလင္းရန္ လိုမည္ဟု မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေရးႏွစ္တစ္ခု စတင္ရန္ အခ်ိန္သံုးလခန္႔သာ လိုေတာ့ခ်ိန္၌ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၊ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ေၾကြးက်န္ကို ဘ႑ာေရးႏွစ္သစ္ မစတင္မီ မည္မွ်အထိ ေပးသြင္းႏိုင္မည္ ဆိုသည္မွာ မေရရာေသာ အေျခအေနတြင္ ရွိေနသည္။

ေၾကြးက်န္မ်ားႏွင့္ အလြဲသံုးစားမႈ ဆက္ႏႊယ္ေနသလား 

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ေၾကြးက်န္ေငြႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစား မည္မွ်ဆက္ႏႊယ္ေနသည္ ဆိုျခင္းကို ေမးခြန္းထုတ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားကမူ ၎တို႔၏ ေၾကြးက်န္မ်ားမွာ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစားမႈေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရျခင္း မဟုတ္ဘဲ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အမွားေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။

ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးအုန္းျမင့္က ၎တို႔၀န္ႀကီးဌာန၏ ေၾကြးက်န္ေငြမွာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ ေငြျပန္မဆပ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည္ဟု ေျပာၾကားသည္။

"ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေၾကြးေတြ ျပန္မရေတာ့ အ႐ံႈးေပၚတယ္။ ေနာက္ဒီလို အ႐ံႈးေပၚတဲ့ အစိုးရပိုင္ေတြကို ျပည္သူပိုင္ လုပ္ရမယ္ လႊတ္ေတာ္က ေတာင္းဆိုလာတယ္။ ဒီမွာ စာရင္းရွင္းဖို႔ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အေၾကြးျပန္သိမ္းတာရယ္၊ စာရင္းရွင္းလင္း ဖ်က္သိမ္းတာရယ္ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ စာရင္းအျမန္ရွင္းပါဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္က ေတာင္းဆိုတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ရေအာင္မေတာင္းႏိုင္ရင္ မေတာင္းတဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနကို အေရးယူမယ္။ အဲဒီမွာ လႊတ္ေတာ္က တစ္ရစ္ထပ္တိုးတယ္။ အလြဲသံုးစားတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ျပန္မဆပ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့" ဟု ဦးအုန္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

ဦးအုန္းျမင့္က ထိုကဲ့သို႔ ေျပာၾကားေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူအၾကား ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ရွင္းလင္းမႈသည္ 'ထမင္းေရပူ လွ်ာလႊဲ' သေဘာသာ ျဖစ္ေနသည္ဆိုေသာ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေၾကြးက်န္ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဌာနတြင္း လက္သိပ္ထိုး ေျဖရွင္းမႈျဖင့္သာ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ေၾကြးက်န္ကိစၥမ်ားတြင္ အလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္မႈ မည္မွ်ရွိေနသည္ ဆိုသည္ကို မွန္းဆရန္ ခက္ခဲေနသည္။ သို႔ရာတြင္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ စာရင္းစစ္အဖြဲ႕မ်ား ၀င္ေရာက္စစ္ေဆးမည္ ဆိုပါက ေငြေၾကးအလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္မႈမ်ား ေပၚေပါက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားမႈမ်ား ရွိေနသည္။

"၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ ေၾကြးက်န္ေတြ၊ ေငြအလြဲသုံးစား ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူေတြ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တိက်တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ေသာ္ လည္းေကာင္း ေျဖရွင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ၿပီးပါၿပီဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ေရာက္႐ုံေလာက္ လုပ္သြားတာကို ေတြ႕ရတယ္" ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က ေျပာၾကားသည္။


အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအၾကား အဂတိလိုက္စားမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္မႈမ်ားက အျမစ္တြယ္ေနဆဲ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ေၾကြးက်န္ေငြကိစၥမွာ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။
 
ျခစားမႈေတြကို ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးယူထားလဲ  


အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အဂတိလိုက္စားမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို အေရးယူႏိုင္မည့္ 'အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒ' မွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္တြင္ အာဏာတည္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အဆိုပါ ဥပေဒမွာ ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၈ ရက္က ဖြဲ႕စည္းထားေသာ 'လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီ' ၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း သိသာထင္ရွားစြာ မျမင္ရေသးေပ။

ထိုေကာ္မတီ၌ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကိုကို၊ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန (၁) ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသိန္းညြန္႔၊ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန (၂)  ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးေမာင္၊ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန (၃) ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း၊ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန (၅) ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးတင္ႏိုင္သိန္း၊  ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ေဒါက္တာထြန္းရွင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုး ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးလွထြန္းတို႔ ပါ၀င္ခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးက အဓိက ႀကိဳးကိုင္ခဲ့ေသာ 'လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီ' ၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိဘဲ ျပည္သူမ်ားကလည္း အားရမႈ မရွိေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။

"အခုခ်ိန္အထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပဲ မသိလို႔လားေတာ့ မသိဘူးခင္ဗ်။ ျပည္သူကို ခ်ျပတာတို႔၊ သူတို႔ေဆာင္ ရြက္ေန တာတို႔ကို အခုခ်ိန္ အထိေတာ့ မေတြ႕ေသးဘူး။ ဒါမ်ိဳးပဲ ရွိေနေသးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆက္ၿပီးေတာ့ မေၾကာက္မရြံ႔နဲ႔ လုပ္ေနၾကမလားလို႔ ထင္တယ္ခင္ဗ်" ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္ ဦးေအးေမာက္က ေျပာၾကားသည္။

၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ ေၾကြးက်န္ေတြ၊ ေငြအလြဲသုံးစား ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူေတြ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တိက်တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ေသာ္ လည္းေကာင္း ေျဖရွင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ၿပီးပါၿပီဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ေရာက္႐ုံေလာက္ လုပ္သြားတာကို ေတြ႕ရတယ္ . . . . .

ဦးေအးေမာက္သည္ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ထုတ္ Messenger သတင္းဂ်ာနယ္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ "ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လုပ္တာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ လူေတြက ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ ေျပာရရင္ ေျဗာင္ညာေနတဲ့ သေဘာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သမၼတႀကီးနားမွာ ရွိေနတဲ့ လူေတြက သမၼတႀကီးကိုေတာ့ မညာေစခ်င္ဘူး" ဟု ေျပာၾကားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၁၃ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ဒုတိယအႀကိမ္ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အစည္းအေ၀းတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားသည္ အစိုးရ၏ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစသျဖင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အျပစ္ေပးတားဆီးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၈ ရက္က ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ (Good Governance) ႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ (Clean Government) ျဖစ္ေစေရးအတြက္ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီး တစ္ဦးအား ႀကီးၾကပ္ေစခဲ့ရာ အဂတိလိုက္စားေသာ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ားအေပၚ အေရးယူေပးရန္ တင္ျပတိုင္ၾကားစာ ၁၁၉ ေစာင္ လက္ခံစစ္ေဆးမႈအရ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း ဥပေဒပုဒ္မ ၅၃ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ အေရးယူခံရသူ ၃၆၂ ဦး၊ ဌာနေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့သူ ၆၉ ဦး၊ အၿငိမ္းစားေပးခဲ့သူ ၁၈ ဦးႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရသူ တစ္ဦးရွိခဲ့ေၾကာင္း ဆိုသည္။

ထိုအေရးယူမႈ ပမာဏသည္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြင္း ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျခစားမႈမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ထိေရာက္ေသာ အေရအတြက္ မဟုတ္သည့္အျပင္ ထိေရာက္မႈ မရွိေသာ အေရးယူမႈမ်ား ျဖစ္သည္ဟုလည္း ႐ႈျမင္ေနၾကသည္။

ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ား၏ အဂတိ လိုက္စားမႈအေပၚ အေရးယူျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရပုဂၢိဳလ္၊ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္အား ေမးျမန္းရာ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန (၂) ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးေမာင္ထံသို႔ ေမးျမန္းရန္ လမ္းညႊန္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးသို႔ ဆက္သြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္း မရွိခဲ့ေခ်။


"တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေသးစား အေရးယူလိုက္ရတာ ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ထုတ္ပယ္လိုက္ရတာ ရွိတယ္။ အေရးယူသင့္ ယူထိုက္သူမ်ားကို အေရးယူရန္ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔မွားယြင္းတာေတြဟာ အလြဲသံုးစား လုပ္တာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေၾကာင့္ မွားယြင္းတာ၊ ၾကန္႔ၾကာေအာင္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အတြက္ အလြဲသံုးစား လုပ္လို႔ဆိုၿပီး ေထာင္က်သြားတာ မရွိပါဘူး" ဟု ဦးအုန္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
 
အငယ္ဆိုရင္ Under Table အႀကီးဆိုရင္ Share Table  
  

အစိုးရအဖြဲ႕အတြင္း အဂတိလိုက္စားမႈ၊ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစားျပဳမႈမ်ားႏွင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားမွာ ယဥ္ေက်းမႈသဖြယ္ အျမစ္တြယ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု Weekly Eleven က ေတြ႕ဆံုခဲ့ေသာ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ကိုင္ေနရသူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ အခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းမ်ားမွာမူ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ လာဘ္ေငြယူသည္ဟု ၀န္ခံေျပာၾကားခဲ့ၿပီး အထက္လူႀကီးမ်ား၏ လာဘ္ယူမႈမ်ားကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။

"အခ်ိဳ႕ ၀န္ႀကီးဌာနေတြမွာလည္း Under Table ေပါ့ေလ။ ေအာက္ပိုင္းရာထူးေတြ အတြက္ကေတာ့ Under Table လို႔ ေခၚပါတယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈက ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈကလည္း အားနည္းေနတာကို ၀န္ႀကီးဌာန အမ်ားစုမွာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ အဲဒီလို အေရးယူမႈ အားနည္းလို႔ ရွိရင္ေတာ့ျဖင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ၊ အဂတိ လိုက္စားမႈေတြက ဆက္ၿပီးအားေကာင္းေနဦးမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္လို႔ရပါတယ္။ အထက္ပိုင္း လူႀကီးေတြက်ေတာ့ Under Table မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ Share Table လို႔ ေျပာရမလား မသိပါဘူး" ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ား စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာၾကားသည္။

ထို႔အျပင္ Bank Information Center (BIC) မွ မစၥတာ ဂ်ဲလ္ဆန္ဂါစီယာ ေျပာၾကားေသာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၁ ဘီလ်ံ ကိစၥမွာလည္း တစ္ေန႔တြင္ ေပၚထြက္လာမည့္ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္သည္ဟု သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၁၁ ဘီလ်ံကိစၥေပါ့။ ၁၁ ဘီလ်ံကိစၥက ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီထက္ မကပါဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ မဟုတ္ပါဘူး။ Share Table ရထား တဲ့ Share ေပါ့ေလ။ ဒါေတြက Share ရထားတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းႀကီးေတြမွာေလ။ ၁၁ ဘီလ်ံ မကပါဘူး။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒါေတြက ေပၚထြက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံက ဘယ္ဘဏ္ေတြမွာ ထားလဲဆိုတာ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ သိပါတယ္။ ပမာဏသာ မသိတာပါ။ ဒါေတြက တစ္ခ်ိန္မွာ ေပၚထြက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္" ဟု သူရဦးေအာင္ကိုက ဆိုသည္။

ျပည္သူဆီေရာက္တာ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀

အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားထံသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္က ဘတ္ဂ်က္အျပည့္အ၀ သတ္မွတ္ေပးေသာ္လည္း ေအာက္ေျချပည္သူလူထုထံ အမွန္တကယ္ ေရာက္ရွိသည့္ ပမာဏမွာ ခြင့္ျပဳေပးေသာ ဘတ္ဂ်က္၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀ ခန္႔သာရွိေၾကာင္း သိရသည္။

"ပလိုင္းေပါက္နဲ႔ ဖားေကာက္ေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာေငြေတြက ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုေပ့ါေလ။ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာေငြ ဒီႏွစ္အတြက္ ဘယ္ျပည္နယ္ ဘယ္တိုင္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ ခ်ေပးတဲ့အခါ ဌာနစရိတ္ဆိုၿပီး တခ်ိဳ႕ကလည္း ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ယူလိုက္ပါတယ္။ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပင္ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေခါင္းစဥ္မေဖာ္ဘဲ ထပ္ယူပါတယ္။ အဆင့္ဆင့္ျဖတ္ၿပီး တဲ့အခါမွာ ေအာက္ေျခကို ေရာက္တဲ့အခါ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀ ပဲ ေရာက္ပါတယ္။ ရာခိုင္ႏႈန္း ၆၀ ကေတာ့ အဆင့္ဆင့္ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး တရား၀င္ေရာ၊ တရားမ၀င္ေရာ ေလလြင့္ကုန္တာ မ်ားပါတယ္။ ဌာနတိုင္း လိုလိုပါပဲ။ အေလအလြင့္ေတြ မ်ားေနပါတယ္" ဟု သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာၾကားသည္။

"နယ္ေတြမွာ ျဖစ္ေနတာက တိုင္း/ေဒသႀကီးအဖြဲ႕က ေငြခ်ေပးလိုက္တယ္။ ေငြခ်ေပးလိုက္လို႔ရွိရင္ တခ်ိဳ႕၊ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို လာေျပာၾကတာေပါ့။ ဘာသံုးသြားမွန္း မသိဘူး။ ဘယ္လိုသံုးသြားမွန္း မသိဘူး။ ေငြကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ကုန္သြားၿပီ။ ဘယ္ေလာက္က်မွန္းလဲ မသိဘူး" ဟု ဦးေအးေမာက္က ေျပာၾကားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္မွ်သံုးသည္ဆိုျခင္းကို သိရွိႏိုင္ရန္ လြတ္လပ္သည့္ ေဒသဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းစစ္ေဆးသင့္သည္ဟု ဦးေအးေမာက္က အၾကံျပဳသည္။

"ျပန္ၿပီးေတာ့ ေကာင္တာဖြဲ႕ စစ္ေဆးတဲ့အဖြဲ႕ မရွိဘူး။ သူ႔ဌာန အတြင္းမွာသာ စစ္ေဆးတာသာရွိေတာ့ အျပင္အဖြဲ႕အေနနဲ႔ စစ္ေဆးသင့္တယ္။ ဘတ္ဂ်က္ဆြဲေတာ့ မူ၀ါဒအပိုင္းမွာ ဒါေလးေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးပါဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္တင္ျပတယ္။ ဒါေပမဲ့ တက္မလာဘူးဗ်" ဟု ဦးေအးေမာက္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ကာကြယ္ေပးေနသလား  

အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၌ ျခစားမႈမ်ား က်ယ္ျပန္႔စြာ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကို လႊတ္ေတာ္ပိုင္းက ေ၀ဖန္ေထာက္ျပျခင္းမ်ား ရွိေသာ္လည္း ထိေရာက္စြာ အေရးယူမႈမ်ား မရွိျခင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ကာကြယ္ေပးေနသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

"တာ၀န္ယူမႈ တာ၀န္ခံမႈက ေလးစားဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ျဖစ္သင့္တယ္။ ကိုယ့္တာ၀န္ ကိုယ္ယူသြားရတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြအတြက္ က်န္တဲ့လူေတြကို အေရးယူမယ္ဆိုရင္ အခုလက္ရွိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ အရာရွိႀကီးပိုင္းေတြပါ ပါသြားမယ့္သေဘာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက ဖုံးဖုံးဖိဖိနဲ႔ လုပ္သြားၾကတာ ရွိတယ္လို႔ သုံးသပ္ခ်င္ပါတယ္" ဟု ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က ေျပာၾကားသည္။

၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ေျခာက္လပတ္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အရအသံုး စာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရာ၌ ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္း ရွစ္ခု၊ ၀န္ႀကီးဌာန ၂၉ ခုႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ/ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရန္ က်န္ေငြမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕မွာ ေပးသြင္းခဲ့ၿပီး ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေနေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ခုနစ္ခု ထပ္မံေပၚထြက္ လာခဲ့သည္ . . . . .

"ျပန္ၾကားေရးက သတင္းစာကိစၥဆိုရင္ အလြဲသုံးစားလုပ္တဲ့သူက ေထာင္ထဲေရာက္ေနတယ္။ ေထာင္အက်ခံမယ္။ ဒီလိုက်ပ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ အလြဲသုံးစားမႈက တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ လုပ္လို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ေသခ်ာေပၚေအာင္ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ စစ္မယ္ဆိုရင္ တျခားအလြဲသုံးစားမႈေတြပါ ေပၚလာမယ္။ အစိုးရ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႕ ညာေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔လည္း ထဲထဲ၀င္၀င္ စစ္ေဆးဖို႔ လိုပါတယ္" ဟု ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အပိုင္းမ်ားတြင္ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက အကာအကြယ္ေပးမႈမွာ အထင္အရွား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာၾကားမႈမ်ား ရွိေနသည္။

"အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ၀င္ေရာက္ကာကြယ္ေပးေနတာ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ အခုဟာက တအံုေႏြးေႏြးႀကီးလို ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြက။ ဘာမွ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေပါ့ေလ။ Do or Die ေပါ့ေလ။ အဲဒါမ်ိဳးေလးေတြေတာ့ သြားမေတြ႕ရဘူး" ဟု ဦးေအးေမာက္က ေျပာၾကားသည္။  

လာမည့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၉ ခု၏ ေၾကြးက်န္ကိစၥ ရွင္းလင္းရန္ အခ်က္ကို တိုက္တြန္းမည့္အျပင္ သံုးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္မႈကိုလည္း ေမးျမန္းရန္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

"သူတို႔ေတြ ေျဖမလားေတာ့ မသိဘူး။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ အားလံုးရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ ဌာနတစ္ခုခ်င္း၊ ဒီဌာနေတြရဲ႕ ၿပီးခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ဘယ္ေလာက္မ်ား စြမ္းေဆာင္လုပ္သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အထိမ်ား အတိုင္းအတာအထိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သလဲေပါ့ေလ။ ျပည္သူေတြ လက္ခံလာေအာင္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခင္ဗ်ားတို႔ လုပ္တာေတြ ေအာင္ျမင္သလား၊ မေအာင္ျမင္သလား ေမးမယ္" ဟု ဦးေအးေမာက္က ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိတြင္ ရပ္ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွအစ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအထိ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈရွိေသာ အဂတိ လိုက္စားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုင္ၾကားစာမ်ားကို လက္ခံရရွိထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က ေျပာၾကားသည္။ ထိုတိုင္ၾကားစာမ်ားထဲတြင္ အမ်ားစုမွာ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပတ္သက္ေနၿပီး ဘ႑ာအခြန္ ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ားကိုလည္း ရရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။

၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ မေလ်ာ္မကန္ ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ထိေရာက္ေသာ အေရးယူမႈ မရွိေသးျခင္းေၾကာင့္ အဂတိ လိုက္စားမႈႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ားမွာ ဆက္လက္အားေကာင္း ေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

table1-16-12
table2-16-12
table3-16-12
table4-16-12

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment