Wednesday, December 4, 2013

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါမစ္ျဖင့္ သြင္းလာသည့္ က်ပ္သိန္းေသာင္းခ်ီတန္ ကားအစီးေရ ၁၀၀၀ ေက်ာ္အတြက္ အနည္းဆံုး အခြန္ေငြ က်ပ္ဘီလ်ံ ၂၀၀ အထိ နစ္နာ


ကားတင္သြင္းခြင့္ရရွိသည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္း ထိုက္သင့္သည့္ တန္ဖိုးမရရွိ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္လည္း ျပည္သူ႔ဘ႑ာ နစ္နာၿပီး ၾကားပြဲစား အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ပါမစ္၀ယ္ယူ တင္သြင္း သူအခ်ဳိ႕သာ ေကာင္းစားသြားသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကားပါမစ္ အစီအစဥ္အရ တင္သြင္းလာသည့္ လက္ရွိအစီးေရ ၁၀၀၀ အတြက္ပင္ အနည္းဆံုး အခြန္ေငြမွာ က်ပ္ဘီလ်ံ ၂၀၀ အထိ နစ္နာေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုတင္သြင္းေနသည့္ ကားအမ်ားစုမွာ တစ္စီးလွ်င္ အနိမ့္ဆံုး အခြန္က်ပ္သိန္း ၁၁၀၀ ေက်ာ္မွ အျမင့္ဆံုး က်ပ္သိန္း ၈၅၀၀ ေက်ာ္အထိ က်သင့္သည့္ ကားမ်ားကိုသာ အမ်ားဆံုး တင္သြင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။

အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ခြင့္ရသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကားပါမစ္ႏွင့္ ကညနခြန္ တစ္ခုတည္းကိုပင္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၆၀ သာေပးေဆာင္ရသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကားပါမစ္ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားျဖင့္ တင္သြင္းလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ ခ်ထားေပးသည့္ ကားပါမစ္မ်ားဟု ဆိုေသာ္လည္း အဖြဲ႕အစည္း အမည္ေပါက္မဟုတ္ဘဲ မည္သူမဆို ၀ယ္ယူစီးနင္းသူတိုင္း၏ တိုက္႐ိုက္ အမည္ေျပာင္းခြင့္ကိုလည္း ရရွိထားသည့္ ပါမစ္အမ်ဳိးအစားမ်ားျဖစ္ၿပီး ၾကားပြဲစားအဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ၀ယ္ယူစီးနင္းသူမ်ားသည္ အနိမ့္ဆံုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ တစ္သိန္းေက်ာ္မွ အျမင့္ဆံုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသိန္း၀န္းက်င္အထိ တန္ေၾကးရွိေသာ ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားကိုသာ အမ်ားအျပား တင္သြင္းလာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသိန္း၀န္းက်င္ တန္ေၾကးရွိေသာ Rolls- Royce ကဲ့သို႔ ကားတစ္စီးအား အခြန္ေပးေဆာင္၍ တင္သြင္းမည္ဆိုပါက အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၈၅၀၀ ေက်ာ္အထိ က်သင့္မည္ျဖစ္ၿပီး အခြန္ေဆာင္ၿပီး ကားတစ္စီးတန္ဖိုးသည္ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၁၃၀၀၀ ၀န္းက်င္အထိပင္ က်သင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ခြင့္ပါမစ္ဆိုပါက ၀ယ္ယူတင္သြင္းသူသည္ အခြန္ေငြက်ပ္ သိန္းေပါင္း ၈၅၀၀ ေက်ာ္အား လံုး၀ေပးေဆာင္ရန္ မလိုသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ မ်ားစြာနစ္နာၿပီး တင္သြင္းစီးနင္းသူႏွင့္ ၾကားပြဲစား အက်ဳိးအျမတ္မ်ားစြာ ရရွိသြားသည္။

အနိမ့္ဆံုးထား တင္သြင္းေနသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္သိန္း၀န္းက်င္ တန္ေၾကးရွိ Lexus အမ်ဳိးအစားတစ္စီးအတြက္ပင္ အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးလိုက္ပါက အခြန္ေငြက်ပ္သိန္း ၁၁၀၀ ေက်ာ္အထိ နစ္နာလွ်က္ရွိသည္။

ပါမစ္တန္ဖိုးမွာ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ မွ က်ပ္သိန္း ၁၅၀၀ အထိျဖစ္ ၍တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အမွန္တကယ္ရရွိသည့္ တန္ဖိုးမွာ ပါမစ္တစ္ေစာင္အတြက္ အနည္းဆံုး က်ပ္သိန္း ၅၀၀ မွ အမ်ားဆံုး က်ပ္သိန္း ၁၅၀၀ သာ ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါမစ္မ်ားျဖင့္ လက္ရွိတင္သြင္းထားသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသိန္း၀န္းက်င္အထိ တန္ေၾကးရွိေသာ Rolls Royce အမ်ဳိးအစားကားမ်ားမွာ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း အစီးေရ ၃၀ ၀န္းက်င္အထိပင္ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ သံုးသိန္းအထိ တန္ေၾကးရွိေသာ Bentley အမ်ဳိးအစားကားမ်ားသည္ အစီး ၂၀ နီးပါး အထိ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အစီးေရမ်ားစြာ ထပ္မံတင္သြင္းရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံအတြက္လုပ္တာပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဆိုရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ လႊတ္ေတာ္ကေနတစ္ဆင့္ ေတာင္းေပါ့။ တစ္ကယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေတာင္းတာပဲ။ မေပးဘူးဆိုရင္ ဒါလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္ပဲ။   အန္ကယ့္ အျမင္အရဆိုရင္ ေျပာပါတယ္ . . .


အဓိကအားျဖင့္ ျမ၀တီနယ္စပ္ႏွင့္ တာခ်ီလိတ္တို႔မွ တင္သြင္းလွ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ကညနသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္အရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါမစ္ျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ ကားမ်ားထဲတြင္ Rolls-Royce, Bentley, Lambor- ghini, Lexus, BMW ကဲ့သို႔ ကားမ်ားအမ်ားဆံုး နံပါတ္ထုတ္ယူေၾကာင္း သိရသည္။

အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ ခ်ထားေပးျခင္းျဖစ္ရာ အဖြဲ႕အစည္းအမည္ျဖင့္ တင္သြင္းအသံုးျပဳေနသည့္ ကားမ်ားကိုမူ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားသည္မွာ နည္းလမ္းတက် မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ မိမိအမည္ေပါက္ျဖင့္ တင္သြင္းအသံုးျပဳေနသည့္ ေဒၚလာ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ တန္ေၾကးရွိသည့္ ကားမ်ားအေပၚ၌မူ အခြန္ျပန္လည္ စည္းၾကပ္ရန္ လိုအပ္ေနသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါမစ္ျဖင့္ တင္သြင္းလာမည့္ ကားမ်ားအတြက္ နံပါတ္ေပးရာတြင္ ၉င/--- စီးရီး၌ အစီး ၃၀၀၀ အထိ ခ်န္ေပးထားသည္ဟု သိရသည္။

လက္ရွိအစီး ၁၀၀၀ ေက်ာ္အတြက္ပင္ အနည္းဆံုးအခြန္ေငြက်ပ္ ဘီလ်ံ ၂၀၀ အထိ နစ္နာသြားရာ အစီး ၃၀၀၀ အထိ တင္သြင္းခြင့္ေပးလိုက္ပါက အခြန္ေငြမည္မွ် နစ္နာသြားမည္ကို ခန္႔မွန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးေပးရာ၌ တစ္ႏွစ္လွ်င္ က်ပ္ ၁၈၅ ဘီလ်ံအ႐ံႈးေပးေနရ၍ဟုဆိုကာ ယခုလွ်ပ္စစ္မီတာခမ်ားအား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသံုးဆိုလွ်င္ ႏွစ္ဆအထိပင္ တိုးျမႇင့္ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ယခင္ကတည္းက ေနေရးစားေရးအတြက္ အလ်ဥ္မီရန္ ႐ုန္းကန္ေနရေသာ အမ်ားျပည္သူမွာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားခ တိုးသည့္ဒဏ္ကို ထပ္မံခံစားရဦးမည္ ျဖစ္သည္။

ထုိသို႔ေသာအခ်ိန္တြင္ အခြန္မေဆာင္ဘဲ ခ်မ္းသာေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕မွာ ကားတစ္စီးလွ်င္ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၈၅၀၀ ေက်ာ္အထိ က်သင့္မည့္အခြန္ကို ေပးေဆာင္စရာမလိုဘဲ က်ပ္သိန္းေပါင္း ေသာင္းခ်ီတန္သည့္ကားကို က်ပ္သိန္းေပါင္း ၅၅၀၀ ျဖင့္ စီးနင္းခြင့္ေပးထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနျခင္းမွာ မျဖစ္သင့္သည့္အတြက္လည္း အဖြဲ႕အစည္းအမည္ျဖင့္မဟုတ္ဘဲ မိမိအမည္ေပါက္ လုပ္ထားသည့္ ကားမ်ားကို အခြန္ျပန္ေကာက္ရန္လိုျခင္း ျဖစ္သည္။ 

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး ဦးေအးေမာက္က "ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ကားပါမစ္ေတြ ေပးေနတယ္ဆိုတာ သူတို႔မွာလည္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတာ့ ရွိတာေပါ့။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိေပမယ္လို႔လည္း ဒီလိုလုပ္တာေတြကို လႊတ္ေတာ္နဲ႔ညိႇေတာ့ ညိႇႏိႈင္းသင့္တာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါ policy ပိုင္း ျဖစ္လာၿပီေလ။ တကယ္ေတာ့ ဒါေတြလုပ္ရင္ ဥပေဒပိုင္း ျဖစ္လာၿပီလို႔လည္း ထင္တယ္ေလ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႕ေတြကို သူတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရၿပီးတဲ့ေနာက္ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ သူတို႔ရဲ႕ဘ၀ေတြကို ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေအာင္ ဒါေတြကလိုတယ္။ လိုတာေတြကို ဒါမ်ဳိးေလးေတြေလာက္တင္ မလုပ္ဘဲ ေရရွည္ တည္တံ့ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔လိုတယ္။ လုပ္ေပးဖို႔အတြက္က အစိုးရနဲ႔တင္မရဘူး။ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းၿပီး ဥပမာႏိုင္ငံေတာ္ကေန ဘာေတြေထာက္ပံ့ၿပီး ဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုတာ ဒါကအေသးစိတ္ ေရးဆြဲတင္ၿပီး လုပ္ကိုင္သင့္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံအတြက္လုပ္တာပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဆိုရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ လႊတ္ေတာ္ကေနတစ္ဆင့္ ေတာင္းေပါ့။ တကယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေတာင္းတာပဲ။ မေပးဘူးဆိုရင္ ဒါလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္ပဲ။ အန္ကယ့္ အျမင္အရဆိုရင္ ေျပာပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ေငြေၾကးကို တကယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္ ေတာင္းသင့္တယ္ ထင္တယ္"ဟု သုံးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ေငြစာရင္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဦးသူရိန္ေဇာ္က "အစိုးရအေနနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ အသုံးျပဳဖို႔ ဘတ္ဂ်က္ က်ပ္သန္း ၁၀၀၀၀ ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္က  ခြင့္ျပဳေပးၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီခြင့္ျပဳေပး ထားတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဘတ္ဂ်က္အျပင္ သမၼတ႐ုံး သီးသန္႔ရန္ပုံေငြထဲကေနလည္း ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအေနနဲ႔ သုံးလို႔ရပါတယ္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥမွာ အသုံးျပဳတဲ့ ကားပါမစ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္ရြက္တာမွာ ပိုမိုအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္"ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာမ်ား ထုတ္ျပန္၍ အခြန္သက္သာခြင့္ ေပးေနမႈမ်ားသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ အခြန္ဘ႑ာေငြ နစ္နာေနေသာေၾကာင့္ ယင္းသို႕ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာမ်ား ထုတ္ျပန္၍ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္ျပဳႏိုင္သည့္  အခြန္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားကို လႊတ္ေတာ္မ်ားက ျပင္ဆင္သင့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္ကိုတည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ သိရသည္။

ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္၊ ၀င္ေငြခြန္၊ အေကာက္ခြန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားရွိေနၿပီး ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ဥပေဒ၊ ၀င္ေငြခြန္ဥပေဒ၊ အေကာက္ခြန္ႏႈန္းဥပေဒ၊ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ ဥပေဒစသည့္ ဥပေဒမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 

ယင္းဥပေဒတိုင္းတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား လိုအပ္သလို ထုတ္ျပန္ႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အဆိုပါ ဥပေဒမ်ားအနက္ အခြန္ဆိုင္ရာ သက္သာခြင့္ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ေပးႏိုင္သည့္ ဥပေဒမ်ားမွာ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ဥပေဒ၊ ၀င္ေငြခြန္ဥပေဒ၊ အေကာက္ခြန္ႏႈန္းဥပ ေဒတို႕ျဖစ္ၿပီး အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာထုတ္ျပန္၍ အ ခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးႏိုင္သည္ကိုေတြ႕ရသည္။

ကားတင္သြင္းမႈကဲ့သို႕ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ဥပေဒျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၀င္ေငြႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၀င္ေငြခြန္ဥပေဒျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အေကာက္ခြန္ႏႈန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေကာက္ ခြန္ႏႈန္းဥပေဒျဖင့္ လည္းေကာင္း အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ား ေပးႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ားေပးရာတြင္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ဥပေဒဆိုပါက ပုဒ္မ ၈ အရလည္းေကာင္း၊ အေကာက္ခြန္ႏႈန္း ဥပေဒဆိုပါက ပုဒ္မ ၇ အရ လည္းေကာင္း အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ား ေပးႏိုင္သည္ကို ဥပေဒမ်ား၌ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ယင္းကဲ့သို႕ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ား ေပးႏိုင္မႈေပၚတြင္ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕ အပါအ၀င္ အဖြဲ႕အစည္းအခ်ဳိ႕မွ လူပုဂၢိဳလ္တခ်ဳိ႕က မိမိတင္သြင္းလိုသည့္ ပစၥည္းအမ်ဳိးအစားေပၚတြင္ အခြန္သက္သာေစရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ား သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ား ထံခ်ဥ္းကပ္လာဘ္ေပးကာ အခြင့္အေရးယူလာႏိုင္သျဖင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ခဲ့သည္။


တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားသည္ ဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဥပေဒေပၚတြင္ လႊမ္းမိုးသကဲ့သို႔ မျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာမ်ား မၾကာခဏထုတ္ျပန္၍ ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ားေပးမည္ဆိုပါက မူလဥပေဒအေပၚတြင္ ျပည္သူမ်ား ယံုၾကည္ေလးစားမႈ ေလ်ာ့က်ႏိုင္သည္ကို သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
    
ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒမ်ားအရ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုသလို အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ ထုတ္ျပန္ကာ အခြန္သက္သာခြင့္ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္းထက္ ဥပေဒမ်ားကို လိုအပ္သလိုျပင္ဆင္ကာ တိက်သည့္ အမ်ိဳးအစားသတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ မနစ္နာႏိုင္သည့္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ားေပးႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္မ်ားက ယင္းဥပေဒမ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္ကာ ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း အထက္တန္း ေရွ႕ေနတစ္ဦးက အၾကံျပဳခဲ့သည္။
    
တည္ဆဲဥပေဒမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ မျပဳေသးမီ ဤဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္သမွ် အတည္ျဖစ္သည္ဟူသည့္  ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၆ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ တည္ဆဲနည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ား၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာမ်ား အမိန္႔မ်ား၊ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳေသးမီ ဤဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္သမွ် အတည္ျဖစ္သည္ဟူသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု ေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၇ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒသည္ တည္ဆဲဥပေဒအားလံုး၏ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရွိရၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ပါက ယင္းဥပေဒသည္ အလိုအေလ်ာက္ အတည္မျဖစ္ေတာ့သည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။
    
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၈၉ အရ ႏုိင္ငံသားတုိင္းသည္ ဥပေဒအရ ေပးေဆာင္ရမည့္ အခြန္အေကာက္မ်ားကုိ ေပးေဆာင္ရန္ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္ျဖစ္ရာ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ သက္သာခြင့္မ်ား မၾကာခဏေပးေနပါက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒႏိႈင္းယွဥ္ ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
    
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒကို လိုက္နာၾကရမည္ျဖစ္ၿပီး မလိုက္နာသူရွိခဲ့ပါက စြပ္စြဲျပစ္တင္ခံရႏိုင္ကာ တာ၀န္မွ ရပ္စဲခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၇၁ ႏွင့္ ၂၃၃ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
    
အလားတူ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၂၉ တြင္ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္၏ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၃၀။ (က) ၌ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အရသုံး ခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အရသုံးခန္႔မွန္း ေျခေငြစာရင္းမ်ားကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက တာ၀န္ေပးအပ္ေသာ ဒုတိယသမၼတ တစ္ဦးဦးက ဦးေဆာင္စိစစ္၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားအပါအ၀င္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အရသုံးေငြစာရင္း လ်ာထားခ်က္ကုိ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္သုိ႔ တင္ျပရမည္ဟု  ျပ႒ာန္းထားသည္ျဖစ္ရာ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အပါအ၀င္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အရသံုးေငြစာရင္း လ်ာထားခ်က္ကို လိုသလို စစ္ေဆးႏုိင္သည္ကို သိရသည္။      

S.5.12


R.5.12

0 comments:

Post a Comment