ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမွင့္ေပးအပ္ပြဲ(သို႔မဟုတ္)အကယ္ဒမီေပးပြဲ က်င္းပလာခဲ့သည္မွာ အခုဆိုရင္ ၅၇ႀကိမ္ေျမာက္ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ အကယ္ဒမီဆုေပး ပြဲ အခမ္းအနား စီစဥ္တင္ဆက္မႈျမင္ကြင္းပံုရိပ္မ်ားနဲ႔အတူ အႏုပညာရွင္တို႔၏အကယ္ဒမီရင္ခုန္သံမ်ားကို ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ျပည့္စံုစြာ တင္ဆက္ေဖာ္ျပေပးႏိုင္ ရန္စြမ္းေ ဆာင္ၾကိဳးပမ္းၾကသည့္ သတင္းမီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ ယခုႏွစ္အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲမွာ လြတ္လပ္စြာသတင္းယူႏိုင္ျခင္းရွိမရွိအေပၚ စာနယ္ဇင္းမီဒီယာေလာ ကမွစာနယ္ ဇင္းဆရာမ်ားျဖစ္ ၾကသည့္ ဆရာဦးဝင္းျငိမ္း၊ ဆရာဦးျမတ္ခိုင္၊ ဆရာ ဦးေအာင္စိုးသူ၊ ဆရာေက်ာ္သီဟ(ဟသၤာတ)၊ ဆရာ လြမ္းေဝႏိုင္တုိ႔အားေမးျမန္းၿပီးအ ကယ္ဒမီ ဆုေပး ပြဲႏွင့္ အကယ္ဒမီဆန္ခါ တင္ ခုနစ္ကားအေပၚအျမင္မ်ားကုိ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။
မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ဖို႔ေနရာထားမယ္…
ဆရာဦးဝင္းၿငိမ္း
” မီဒီယာအတြက္ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကို ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ဖို႔ေနရာထားမယ္။ ၿပီးလို႔ ရွိရင္ မင္းသား၊မင္းသမီးေတြ စားဖို႔ေနရာလုပ္ ထားေပးမယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူတို႔ က ေအာက္ကို ဆင္းၾကမယ္။ မီဒီယာကေအာက္ကို မဆင္းရဘူး။ ေျပာရင္ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲမွာ ကင္မရာမင္းန္ေတြကို မျမင္ရဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ Actor, Actress ေတြရဲ႕ ႐ုပ္ေတြကို ပရိသတ္အကုန္လုံးျမင္ရ ေအာင္ျပႏိုင္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက်ေတာ့ လူေတြက တ႐ုန္း႐ုန္း၊ တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ ဝိုင္းအုံ ေတာ့ အဲဒီဆုရမင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကို မျမင္ရေတာ့ဘူး။ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲက ဒီမွာလို တ႐ုန္း႐ုန္း၊ တဝုန္းဝုန္းမျဖစ္ဘူး။ ေဘးက ျဖတ္သြားတဲ့အခ်ိန္ မွာ ထၿပီးႏႈတ္ဆက္တာေလာက္ ပဲရွိတယ္။ မရွိတဲ့အ တြက္ ျမင္ကြင္းအားလုံးက ရွင္းတယ္။ တို႔ဆီမွာက်ေတာ့ ဟိုဘက္၊ဒီ ဘက္ေျပးရင္း ႏႈတ္ဆက္၊ ေပြ႔ ဖက္ၾကတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲနဲ႔ ဒီဘက္ကို ယွဥ္လို႔ေတာ့ မရဘူးေပါ့။ အကယ္ဒမီဆုေရြးတာကလည္း ဇာတ္ကားအတြက္ဆိုရင္ ဇာတ္ အိမ္၊ ဇာတ္လမ္းေကာင္းရမယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုလည္း သ႐ုပ္ေဆာင္ မႈေျပာင္ေျမာက္တဲ့ လူေတြကို ေရြးတာေပါ့။
အဲဒီအထဲမွာ သတိထားမိတဲ့တစ္ ကားရွိတယ္။ အဲဒီကားက ေမာ္ကင္းဥဒါန္းကားနဲ႔ေနာက္ ရန္ကုန္ ပရိသတ္ လုံးဝမၾကည့္ ရေသးတဲ့ အေမြခံထိုက္သူျဖစ္ ပါေစေပါ့ေ နာ္။ ေမာ္ကင္း ဥဒါန္းမွာဆိုရင္ ဦးေက်ာ္ဟိန္းနဲ႔ ဦး ညြန္႔ဝင္း တို႔က အၿပိဳင္သ႐ုပ္ ေဆာင္ၾကတယ္။ ဦးစိတ္ထဲ မွာေတာ့ ေမာ္ကင္းဥဒါန္းထဲက အမ်ဳိးသားတ စ္ေယာက္ ေယာက္ ေတာ့ အကယ္ဒမီ ခ်ိတ္လိမ့္မယ္ လို႔ထင္တယ္။ေနာက္တစ္ကား အတြက္ေတာ့ လက္ပံဇာတ္ကားမွာ သ႐ုပ္ ေဆာင္တဲ့ ေျပတီဦးေပါ့။ ေျပတီဦးက အငယ္ခန္းမွာလည္း ပါသလို၊ အႀကီးခန္းမွာ လည္း ပါတယ္။ အဲဒီအပိုင္းႏွစ္ခု စလုံးမွာ ေျပတီဦးရဲ႕ သ႐ုပ္ ေဆာင္မႈက ၿငိမ္တယ္။ အလႈပ္ နဲ႔အၿငိမ္ဘယ္ သူအားသာသြား မလဲဆိုတာ ကေတာ့မ်ားေသာ အားျဖင့္လူႀကီးေတြရဲ႕ မ်က္စိမွာ အလႈပ္ က ပိုအားသာသြားတတ္ တယ္။ အမ်ဳိးသမီးဆုအတြက္က ေတာ့ နဝရတ္က တိမ္မင္းသမီး နဲ႔ အေမြခံထိုက္သူဇာတ္ကား ႏွစ္ ကားရွိမယ္။ အေမြခံထိုက္သူ ျဖစ္ပါေစမွာ သူေတာ္ေတာ္ လုပ္ရတယ္။ တိမ္မင္းသမီးက အဓိကေပါ့။ အေမြခံထိုက္သူ ဇာတ္ကားမွာ ကေလးသ႐ုပ္ ေဆာင္ အားသစ္ေလးက အဓိကေပါ့။ နဝရတ္က အလားအလာေတာ္ ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။
ဟိုဘက္က လက္ပံဇာတ္ကားမွာလည္း ေဖြးေဖြးက ေတာ္ေတာ္ေလး ႀကိဳးစားထားတယ္။ မင္းသမီးဆု ကေတာ့ နဝရတ္နဲ႔ ေဖြးေဖြးကေတာ့ အၿပိဳင္ပဲ။ အဲဒီႏွစ္ ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ကေတာ့ ခ်ိတ္သြားမွာပဲ။ ” ဥ” ဇာတ္ကားမွာ ေခ်ာရတနာက အ႐ူးခန္းနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ေတာ္တယ္။ အ႐ူးခန္းဆိုတာက ေတာ့ အလႈပ္ေပါ့။ ဒီဘက္က စိုးျမတ္ သူဇာလုပ္ရတဲ့အရာက အၿငိမ္ေပါ့။ ဒီမွာလည္း အလႈပ္ နဲ႔အၿငိမ္ ဘယ္ဟာျဖစ္မလဲ ဆို တာ စဥ္းစားစရာတစ္ခု ျဖစ္ မယ္။ ဇာတ္ပို႔အမ်ဳိးသမီးမွာ ဆိုရင္ စိုးျမတ္သူဇာ ဒါမွမဟုတ္ ေခ်ာရတနာပဲ။ ဓာတ္ပုံကို ေျပာရရင္ ကယန္းအလွက အာဆီယံဓာတ္ပုံၿပိဳင္ပြဲမွာ ဆုရထားတယ္။ ဒီဘက္ ေမာ္ကင္းမွာလည္း Photography ေတာ္ေ တာ္ေ ကာင္း တယ္။ လက္ပံဇာတ္ကားမွာ ဒါရိုက္တာဝိုင္း႐ိုက္ေပးသြားတာ ဓာတ္ပုံဆရာက အထူးသျဖင့္ ဦးအႀကိဳက္ဆုံး အခန္းတစ္ခန္း ကေတာ့ ေဖြးေဖြးက သူ႔ အေၾကာင္း ေျပတီဦးကို ျပန္ေျပာျပတဲ့အခ်ိန္မွာ ၃၆ဝ ဒီဂရီပတ္လည္ လွည့္ၿပီးေတာ့ ႐ိုက္သြားတယ္။ ကင္မရာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လက္ပံ၊ ကယန္းအလွ၊ေမာ္ကင္း ဥဒါန္းဇာတ္ ကားေတြကို ေျပာလို႔ရတယ္။ သေဘာက်တာေပါ့။ ကို ေအာင္ကုိလတ္ရဲ႕ ကယန္းအလွ ဇာတ္ကားကိုေတာ့ အာဆီယံဆု ေတာ့ ေပးလိုက္ၿပီးၿပီ။ ဒီမွာ ေတာ့ေပး၊ မေပး ေစာင့္ၾကည့္ ရမွာေပါ့၊”
ျပန္ၾကားေရးက လူေတြကိုလည္း Media Box မွာထားသင့္တယ္ …
ဆရာဦးျမတ္ခိုင္
” ဒီခုနစ္ကားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံႏႈန္းေတြ ရွိတယ္။ ခုနစ္ကားကို ၾကည့္တဲ့အခါမွာ တစ္ေန႔ကို ႏွစ္ကားႏႈန္းၾကည့္ရတဲ့ ရက္ရွိသလို တစ္ ကားတည္းၾကည့္ ရတဲ့ ရက္လည္းရွိတယ္။ စၾကည့္တဲ့ေန႔မွာပဲ ၾကည့္တဲ့ကားကို ျပန္ၾကည့္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိမရွိ မွတ္ခ်က္ေတာင္းတယ္။ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးၾက တယ္။ ျပန္ၾကည့္ စရာ မလိုဘူးဆိုၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးၾကတာရွိတယ္။ တစ္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွာ အကယ္ဒမီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သတင္းယူဖို႔ ကိစၥစာ နယ္ဇင္းေတြ ကို ေခၚေတြ႕ၿပီး ရွင္းလင္းပြဲလုပ္ၾကတာေပါ့ ေနာ္။ အဲဒီအခါမွာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးဦးသိန္းထြန္းေအာင္ Power Point နဲ႔ ရွင္းျပတဲ့အထဲမွာ ၁၂ဆုလို႔ ေျပာသြားတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီႏွစ္ကေတာ့ ၁၂ ဆုေပးမယ္လို႔ သေဘာရတယ္။ တကယ္ရွိတာက ၁၁ဆုပဲ ရွိတာေလ။ သူတို႔ကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သေဘာထား (ဂိုက္လိုင္းေပါ့ေနာ္)ေပး ပါလို႔ ေျပာ တယ္။ ဒီ၁၁ဆုထဲ မပါဘဲနဲ႔ သီးျခား ေပးခ်င္တာရွိရင္လည္း စဥ္းစားလို႔ရပါတယ္။ အထူးတလည္ မစဥ္းစားပါနဲ႔လို႔ စကားခံ ထားတာရွိတယ္။ ၁၂ဆုလို႔ ထည့္ေျပာသြားေတာ့ ၁၂ဆု ေပးမယ္သေဘာရွိတယ္။ ၁၁x ၁ လာႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။
သုဝဏၰ ရဲ႕ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိတဲ့ ၾကမ္းခင္းႀကီးထဲမွာ စတိတ္ခုံႀကီးကို ပုံစံေျပာင္းလိုက္တဲ့အတြက္ ေနရာက်ဥ္းသြား တယ္။ ဒီအတြက္ ႐ႈပ္႐ႈပ္ယွက္ယွက္ေတြလည္း မျဖစ္ရေအာင္၊ ျမင္ကြင္းလည္းေကာင္းေအာင္ live လႊင့္ေပး မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အိမ္မွာထိုင္ၾကည့္ ၾကတဲ့လူေတြ လည္း စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ မျဖစ္ရေအာင္ ျမင္ကြင္းရွင္း တဲ့ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးက လူေတြပဲအဓိကေပါ့ ေနာ္။ Box ထဲဆင္းမယ္၊ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းနဲ႔ သတင္းထုတ္ျပန္မယ္ဆိုတဲ့အစီအစဥ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကို ရွင္းျပတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ကန္႔ကြက္တယ္။ သေဘာမတူဘူး။ Equal Chance ျဖစ္သင့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုအေပၚမွာ Media Box ထားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပန္ၾကားေရးက လူေတြကို လည္း Media Box မွာထားသင့္တယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ fair ျဖစ္မယ္။ မဟုတ္ရင္ ဒီသတင္းယူမယ့္ ကိစၥလက္ဝါး ႀကီးအုပ္ထားသလိုျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ အႀကံျပဳထား တယ္။ကို လူမင္းကလည္း ဒါကို သေဘာတူတယ္ လို႔ အစည္းအေဝးမွာ ေျပာသြားတယ္။
႐ုပ္ရွင္သမားမဟုတ္တဲ့ လူေတြ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးမွာ လက္မွတ္အေရာင္းအဝယ္လုပ္ၿပီးေတာ့ အထဲေရာက္လာတဲ့ ဗ႐ုတ္ဗရက္ေတြေတာ့ မရွိသင့္ဘူး။ တကယ္႐ုပ္ရွင္ သမားေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ပြဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္ရွင္သမား စစ္စစ္ေတြကိုပဲ ရွိေစခ်င္တယ္။ ႏွစ္စဥ္ႀကဳံေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲ ေတြဆိုရင္ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေပးသင့္ တဲ့ဟာ ကိုပဲ ေပးမယ္ဆုိတဲ့ မူေလးေတာ့ ရွိတယ္။ ဝတ္ေက်တန္းေက်ဆယ့္ တစ္ဆုလုံးေပးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ဳိးေတာ့ မရွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆိုရင္ မေပးတဲ့ဆုေတြေတာင္ ရွိတယ္။ အကယ္ဒမီဆိုတာ ၿပိဳင္ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ျပၿပီးတဲ့ကား အေပၚမွာ အကဲျဖတ္ရတာ။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒီမွာ ဇာတ္ညႊန္းဆု ဆိုတာ ေလးက ျပႆနာတစ္ခုရွိတယ္။ သူ႔ကို မတင္ရင္ မေပးဘူးဆိုတဲ့မူ အရင္ကလည္းရွိတယ္။ အခု လည္းရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ထက္ ၾကည့္ရတဲ့အေပၚမွာ ဇာတ္ညႊန္းမ တင္တဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီ ေတာ့ ဇာတ္ညႊန္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဥပမာ ဇာတ္ညႊန္းဆုရလို႔ စာအုပ္ထုတ္တယ္။ အဲဒါ ေတြအားလုံးက ဇာတ္ကားကို ၾကည့္ၿပီးမွ ျပန္ေရးထားတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေဝဖန္ခ်က္ ေတြရွိတယ္။
စည္းကမ္းတက်၊ စည္းစနစ္က်က်နဲ႔ သတင္းယူရမယ္…
ဆရာေအာင္စိုးသူ
” အကယ္ဒမီဆုဆိုတာ ကိုယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ အႏုပညာေလာကမွာ အျမင့္ဆံုးဆုႀကီးတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ သတင္းကို ေရွာေရွာ ရွဴရွဴနဲ႔၊ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ တက္ေရာက္ ယူခြင့္ေ တာ့ လိုခ်င္တာေပါ့။ ဒီႏွစ္မွာလည္း အစည္းအ႐ံုးေရာ၊ တာဝန္ရွိ သူေတြေရာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ သတင္းတက္ ေရာက္ယူခြင့္ လုပ္ေပးေစခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ မီဒီ ယာေတြ အေနနဲ႔ကလည္း စည္းကမ္းတက်ေလးနဲ႔ေပါ့။ မီဒီယာဆိုတာက ကိုယ့္စိတ္ထဲ မွာ ဘယ္လုိပဲရွိေန၊ ရွိေန မီဒီယာသမားဆိုတာ ၾကားထဲ မွာရွိရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မီဒီယာသမား ေတြကလည္း စည္းကမ္းတက်၊ စည္းစနစ္က် က်နဲ႔သတင္းယူရမယ္။ သက္ဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူေတြကလည္း အႏုပညာေလာကမွာ အျမင့္ ဆံုးဆု တစ္ဆုျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီဆုအေပၚမွာ မီဒီယာေတြ ခမ္းခမ္းနားနား ဂုဏ္ျပဳတင္ဆက္လို႔ရေအာင္၊ သတင္းကို လြယ္လြယ္ကူကူ တက္ေရာက္ ယူခြင့္ေတြ ေဆာင္ ရြက္ေပး ေစခ်င္တယ္”
ယံုယံုၾကည္ၾကည္ နဲ႔ လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဘာျပႆနာ မွ မရွိပါဘူး …
ဆရာလြမ္းေဝႏုိိင္
” အာဏာရွင္အစိုးရလက္ ေအာက္ေတြမွာေတာ့ သတင္းသမားအားလံုးဟာ လံုၿခံဳေရးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ သတင္းယူရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတယ္။ တိုင္းျပည္ ကႏွစ္ ၅ဝေလာက္ ဝ႐ုန္းသုန္းကား ျဖစ္လာခဲ့ေတာ့ မီဒီယာသမားအေနနဲ႔ စဥ္းစားဖို႔က အႏုပညာရွင္ေတြ ေပ်ာ္တဲ့ပြဲမွာ ကိုယ္က အလုပ္သြားလုပ္တာ။ အဲဒါေလး တစ္ခ်က္ စဥ္းစားဖို႔ပါ။ ဒီဘက္ကလည္း ပြဲက်င္းပတဲ့ လူေတြကလည္း မီဒီယာသမားေတြကို သူတုိ႔အလုပ္လာ လုပ္ၾကတယ္လို႔ ျမင္ဖို႔ အေရး ႀကီးတယ္။ တစ္ေယာက္ အေပၚ တစ္ေယာက္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ နဲ႔ လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဘာျပႆနာ မွမရွိပါဘူး”
ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ သိပ္ ေတာ့မထူးျခားပါဘူး…
ဆရာေက်ာ္သီဟ(ဟသၤာတ)
” အမွန္ကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းကလုပ္တာနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက လုပ္တာႏွစ္ ပိုင္းေတြ႕ရတာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက လုပ္တာကေတာ့ ၿပီးသြားၿပီေပါ့။ အခု ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးကလုပ္ေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ အပိုင္းမွာ ဘာထူးျခားလာမလဲ၊ဘာေျပာင္းလဲလာမလဲဆိုတဲ့ဟာကို ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ ေပါ့။ သတင္းယူရတာက ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ သိပ္ေတာ့မထူးျခားပါဘူး။ ေျပာင္းလဲသြားတာက ေနျပည္ေတာ္ရယ္၊ အခုသုဝဏၰမွာ မီဒီယာေဘာက္စ္ေတြကေန ဓာတ္ပံု ေတြ႐ိုက္ၾကတယ္။ အရင္တုန္း ကေတာ့ အတြင္းထဲအထိ ဝင္႐ိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီဟာေလးပဲ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ကင္မရာႀကီးတာ၊ ေသးတာအဓိက အေရးမႀကီး ေတာ့ဘူး။ ပံုက ဒီပံုေတြ ပဲထြက္ ၾကမွာပဲေလ။ အရင္တုန္းက ေလာက္ သိပ္ရင္မခုန္ေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက မင္းသား၊ မင္းသမီးဓာတ္ပံုရဖို႔ကို ႀကဳိးစားပမ္းစား ႐ိုက္ရတဲ့ ဓာတ္ပံုက႑ေတြရွိတာကိုး။ အခုက မီဒီယာ ေဘာက္စ္ထဲမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ အိုက္တင္နဲ႔ Position ကို ႐ိုက္ရတာကိုး”
မ်ိဳးေမာင္၊ M ဘြယ္
Popular Myanmar
ဆရာဦးဝင္းၿငိမ္း
ဆရာဦးျမတ္ခိုင္
ဆရာေအာင္စိုးသူ
ဆရာလြမ္းေဝႏုိိင္
ဆရာေက်ာ္သီဟ(ဟသၤာတ)
Popular Myanmar
0 comments:
Post a Comment