ေတာင္တက္လမ္းမ်ားအတုိင္း ေမာင္းႏွင္လာေသာ ကားေပၚတြင္ လုိက္ပါလာရင္း မူးေ၀ေ၀ျဖစ္လာသျဖင့္ ေမွး၍လုိက္လာခဲ့သည္။ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ခ်င္းအမ်ဳိးသမီး မရြန္းႏုိင္ပါး စီးနင္းလာေသာကားမွာ ေလထဲတြင္ ႏွစ္ပတ္သုံးပတ္လည္ကာ ေပတစ္ရာနက္ေသာ ေခ်ာက္အတြင္းသုိ႔ ထုိးဆင္းသြားခဲ့သည္။‘‘ကြၽန္မသိလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကားက ေလထဲမွာ ႏွစ္ပတ္သုံးပတ္လည္ေနၿပီ။ ကြၽန္မလည္းလန္႔ၿပီး အားခနဲေအာ္လုိက္တယ္။ ေနာက္ပုိင္း ဘာမွမသိေတာ့ဘူး။ သတိရခ်ိန္မွာ ေဆး႐ုံေရာက္ေနၿပီ’’ဟု အသက္မေသဘဲက်န္ခဲ့သူ မရြန္းႏုိင္ပါးကေျပာသည္။
ေမလ ၂၃ ရက္ ညေနက ဖလမ္းၿမိဳ႕မွ ကေလးၿမိဳ႕သုိ႔အျပန္ သုိင္းငင္းရြာအနီးအေရာက္တြင္ မရြန္းႏုိင္ပါးအပါအ၀င္ လူ ၁၂ ဦး စီးနင္းလာေသာ ကားသည္ ေပတစ္ရာအနက္ရွိ ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ ထုိးက်သြားခဲ့သျဖင့္ မရြန္းႏုိင္ပါး၏ အသက္(၄)ႏွစ္အရြယ္ လူမမည္ကေလးတစ္ဦးအပါအ၀င္ လူငါးဦး အသက္ဆုံး႐ႈံးသြားခဲ့သည္။
အလားတူပင္ ေမလ ၁၂ ရက္ကလည္း ကေလးႏွင့္ဟားခါးသုိ႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ ေရႊျခေသၤ့ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီးသည္ ဖလမ္းႏွင့္ ဟားခါးၿမိဳ႕အၾကား ရွန္လုံႏွင့္ တားရြာအနီး တိမ္းေမွာက္ခဲ့သည္။ ထုိယာဥ္တိမ္းေမွာက္ရာတြင္လည္း ကားေပၚပါ ခရီးသည္ ၄၃ ဦးအနက္ ႏွစ္ဦးဒဏ္ရာရၿပီး ကားစပယ္ယာ ေသဆုံးသြားခဲ့သည္။
ယင္းယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား အပါအ၀င္ ေမလတစ္လအတြင္း ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ခုနစ္ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ လူရွစ္ဦးအထိ ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း ခ်င္းျပည္နယ္ရဲတပ္ဖြဲ႕႐ုံးမွ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားေနျခင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ေပါ့ဆမႈမ်ားပါသလုိ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ထားရာတြင္လည္း ေတာင္တန္းမ်ား၏ ေျမသားမ်ားေၾကာင့္လည္းျဖစ္ေၾကာင္း ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္သည့္ အေတြ႕အႀကဳံရွိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
‘‘ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚမွာ ကားေမာင္းရတာ တစ္ေပေတာင္ အမွားမခံဘူး။ ေနာက္ကို ျပန္မလိမ့္ခင္ ဘရိတ္အုပ္ရင္ရတယ္။ ေနာက္ကုိ နည္းနည္းေလာက္ ျပန္လိမ့္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ထိန္းလုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ေခ်ာက္ထဲက်တာပဲ။ ကားတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေရွာင္ရွင္လည္း ကားသမားက ၀ါရင့္မွ။ ယာဥ္အကူကလည္း မပ်င္းမွ။ မဟုတ္ရင္ ေျမအငွားေပၚ ရပ္လုိက္မိတာနဲ႔ ေတာင္ေအာက္ကုိ ျပဳတ္က်ေတာ့တာ’’ဟု ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္သည့္ ၀ါရင့္ယာဥ္ေမာင္း ဦးပူးမားမာန္ကေျပာသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ ကားေမာင္းေတာ့မည္ဆုိပါက ကားေမာင္းတတ္႐ုံမွ်ျဖင့္ မလုံေလာက္၊ လမ္းပုိင္းမ်ားကိုလည္း အလြတ္ရေနသင့္သည္ဟု ဦးပူးမားမာန္က အႀကံျပဳသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ တစ္နာရီမုိင္ ၃၀ ႏႈန္းသည္ ကားဒ႐ုိင္ဘာမ်ားအတြက္ အျမန္ဆုံးပင္ ျဖစ္သည္။ ဖလမ္းႏွင့္ ဟားခါးအၾကား လမ္းေကာင္းသည္ဟုဆုိေသာ လမ္းပုိင္းတြင္ပင္ အလြန္ဆုံး ကီလုိမီတာ ၅၀ အထိသာ ေမာင္းႏွင္ၾကရသည္ဟု ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကေျပာသည္။
‘‘မုိးတြင္းဆုိရင္ ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ လမ္းကို တစ္ေတာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္သာ ျမင္ရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေမွာင္မည္းေနတာေတြရွိတယ္။ အရင္တုန္းက ေကာင္းေနၿပီး မိုးရြာမွမထင္မွတ္ထားဘဲ ေျမၿပဳိၿပီး သြားလုိ႔မရတာကိုမသိဘဲ ေမာင္းလုိ႔ရတယ္ထင္ၿပီး ေမာင္းတဲ့အခါ ကားေမွာက္တာေတြလည္း ေတြ႕ရတယ္’’ဟု ဟားခါး-ကေလး ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေမာင္း ကိုေဘာင္းဘီက သူ႔အေတြ႕အႀကဳံကုိ ေျပာျပသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္း သြားလာေရးအတြက္သုံးေသာ လမ္းပုိင္းမ်ား ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ရန္ ျပည္နယ္အစုိးရက ဘတ္ဂ်က္အမ်ားဆုံးခ်ကာ အသုံးျပဳလ်က္ရွိသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္မေနျခင္း၊ ေတာင္တန္းမ်ားသည္ သက္ႏုေက်ာက္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသျဖင့္ မုိးတြင္းေရာက္လွ်င္ ေျမၿပဳိမႈမ်ား အၿမဲလုိႀကဳံေတြ႕ေနရၿပီး တစ္ေနရာတည္းကိုပင္ သုံးႀကိမ္အထိ ျပန္ျပဳျပင္ရသည္မ်ားရွိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အသစ္တည္ေဆာက္ရသည္ထက္ ထုိသုိ႔ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ေသာလမ္းပိုင္းမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေနရျခင္းေၾကာင့္ပင္ ဘတ္ဂ်က္မေလာက္ငမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္ဟု ခ်င္းျပည္နယ္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဦးငြန္ဆန္းေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားေပၚတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ားမွာ လမ္းအရည္အေသြး မေကာင္းမႈေၾကာင့္လည္း ပါသလုိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္္လည္း အသက္စေတးခဲ့ရသည့္ နမူနာမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။
‘‘ခ်င္းျပည္နယ္မွာျဖစ္တဲ့ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြကို ေလ့လာမယ္ဆုိရင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕တယ္။ ေတာင္တန္းမွာ ကားေမာင္းရတာ ပင္ပန္းေတာ့ ေသာက္စားၿပီးေမာင္းတာ။ အႏၲရာယ္မရွိေလာက္ဘူးဆုိၿပီး ေပါ့ေပါ့ဆဆနဲ႔ ေမာင္းတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တတ္ေလ့ရွိတယ္’’ဟု ရဲအရာရွိႀကီးတစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္ ကားလမ္းမမ်ားထက္တြင္ ခရီးသြားလာရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အသက္(၄၅)ႏွစ္အရြယ္ ကိုပူးပါပီြက ‘‘ဒီလမ္းေတြေပၚမွာ ခရီးသြားေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ကို ဘုရားသခင္ဆီမွာ အပ္ႏွံထားတယ္။ လူေတြအသက္ကို မၾကာခဏရန္ရွာတတ္တဲ့ ဒီလမ္းမႀကီးအေၾကာင္း ေတြးမိရင္ သိပ္စိတ္နာတယ္’’ဟု ေျပာၾကားသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းက လမ္းမမ်ားထက္ သြားလာရင္း မထင္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ မရြန္းႏုိင္ပါးကဲ့သုိ႔ ရင္နစ္သည္းခ်ာမ်ားႏွင့္ ခ်စ္ရေသာေဆြမ်ဳိးမ်ား ဆုံး႐ႈံးလိုက္ရသည့္အျဖစ္မ်ား မနည္းေတာ့။
ခ်င္းျပည္နယ္သူ၊ နယ္သားမ်ားအတြက္မူ အႏၲရာယ္မ်ားလွေသာ ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚက လမ္းပုိင္းမ်ားတြင္ လုိရာခရီးေရာက္ရန္ အသက္မ်ားကို ယာဥ္ေမာင္းမ်ား လက္အပ္ကာ သြားလာေနၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ေမလ ၂၃ ရက္ ညေနက ဖလမ္းၿမိဳ႕မွ ကေလးၿမိဳ႕သုိ႔အျပန္ သုိင္းငင္းရြာအနီးအေရာက္တြင္ မရြန္းႏုိင္ပါးအပါအ၀င္ လူ ၁၂ ဦး စီးနင္းလာေသာ ကားသည္ ေပတစ္ရာအနက္ရွိ ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ ထုိးက်သြားခဲ့သျဖင့္ မရြန္းႏုိင္ပါး၏ အသက္(၄)ႏွစ္အရြယ္ လူမမည္ကေလးတစ္ဦးအပါအ၀င္ လူငါးဦး အသက္ဆုံး႐ႈံးသြားခဲ့သည္။
အလားတူပင္ ေမလ ၁၂ ရက္ကလည္း ကေလးႏွင့္ဟားခါးသုိ႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ ေရႊျခေသၤ့ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီးသည္ ဖလမ္းႏွင့္ ဟားခါးၿမိဳ႕အၾကား ရွန္လုံႏွင့္ တားရြာအနီး တိမ္းေမွာက္ခဲ့သည္။ ထုိယာဥ္တိမ္းေမွာက္ရာတြင္လည္း ကားေပၚပါ ခရီးသည္ ၄၃ ဦးအနက္ ႏွစ္ဦးဒဏ္ရာရၿပီး ကားစပယ္ယာ ေသဆုံးသြားခဲ့သည္။
ယင္းယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား အပါအ၀င္ ေမလတစ္လအတြင္း ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ခုနစ္ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ လူရွစ္ဦးအထိ ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း ခ်င္းျပည္နယ္ရဲတပ္ဖြဲ႕႐ုံးမွ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားေနျခင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ေပါ့ဆမႈမ်ားပါသလုိ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ထားရာတြင္လည္း ေတာင္တန္းမ်ား၏ ေျမသားမ်ားေၾကာင့္လည္းျဖစ္ေၾကာင္း ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္သည့္ အေတြ႕အႀကဳံရွိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
‘‘ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚမွာ ကားေမာင္းရတာ တစ္ေပေတာင္ အမွားမခံဘူး။ ေနာက္ကို ျပန္မလိမ့္ခင္ ဘရိတ္အုပ္ရင္ရတယ္။ ေနာက္ကုိ နည္းနည္းေလာက္ ျပန္လိမ့္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ထိန္းလုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ေခ်ာက္ထဲက်တာပဲ။ ကားတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေရွာင္ရွင္လည္း ကားသမားက ၀ါရင့္မွ။ ယာဥ္အကူကလည္း မပ်င္းမွ။ မဟုတ္ရင္ ေျမအငွားေပၚ ရပ္လုိက္မိတာနဲ႔ ေတာင္ေအာက္ကုိ ျပဳတ္က်ေတာ့တာ’’ဟု ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္သည့္ ၀ါရင့္ယာဥ္ေမာင္း ဦးပူးမားမာန္ကေျပာသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ ကားေမာင္းေတာ့မည္ဆုိပါက ကားေမာင္းတတ္႐ုံမွ်ျဖင့္ မလုံေလာက္၊ လမ္းပုိင္းမ်ားကိုလည္း အလြတ္ရေနသင့္သည္ဟု ဦးပူးမားမာန္က အႀကံျပဳသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚတြင္ တစ္နာရီမုိင္ ၃၀ ႏႈန္းသည္ ကားဒ႐ုိင္ဘာမ်ားအတြက္ အျမန္ဆုံးပင္ ျဖစ္သည္။ ဖလမ္းႏွင့္ ဟားခါးအၾကား လမ္းေကာင္းသည္ဟုဆုိေသာ လမ္းပုိင္းတြင္ပင္ အလြန္ဆုံး ကီလုိမီတာ ၅၀ အထိသာ ေမာင္းႏွင္ၾကရသည္ဟု ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကေျပာသည္။
‘‘မုိးတြင္းဆုိရင္ ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ လမ္းကို တစ္ေတာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္သာ ျမင္ရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေမွာင္မည္းေနတာေတြရွိတယ္။ အရင္တုန္းက ေကာင္းေနၿပီး မိုးရြာမွမထင္မွတ္ထားဘဲ ေျမၿပဳိၿပီး သြားလုိ႔မရတာကိုမသိဘဲ ေမာင္းလုိ႔ရတယ္ထင္ၿပီး ေမာင္းတဲ့အခါ ကားေမွာက္တာေတြလည္း ေတြ႕ရတယ္’’ဟု ဟားခါး-ကေလး ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေမာင္း ကိုေဘာင္းဘီက သူ႔အေတြ႕အႀကဳံကုိ ေျပာျပသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္း သြားလာေရးအတြက္သုံးေသာ လမ္းပုိင္းမ်ား ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ရန္ ျပည္နယ္အစုိးရက ဘတ္ဂ်က္အမ်ားဆုံးခ်ကာ အသုံးျပဳလ်က္ရွိသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္မေနျခင္း၊ ေတာင္တန္းမ်ားသည္ သက္ႏုေက်ာက္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသျဖင့္ မုိးတြင္းေရာက္လွ်င္ ေျမၿပဳိမႈမ်ား အၿမဲလုိႀကဳံေတြ႕ေနရၿပီး တစ္ေနရာတည္းကိုပင္ သုံးႀကိမ္အထိ ျပန္ျပဳျပင္ရသည္မ်ားရွိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အသစ္တည္ေဆာက္ရသည္ထက္ ထုိသုိ႔ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ေသာလမ္းပိုင္းမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေနရျခင္းေၾကာင့္ပင္ ဘတ္ဂ်က္မေလာက္ငမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္ဟု ခ်င္းျပည္နယ္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဦးငြန္ဆန္းေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားေပၚတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ားမွာ လမ္းအရည္အေသြး မေကာင္းမႈေၾကာင့္လည္း ပါသလုိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္္လည္း အသက္စေတးခဲ့ရသည့္ နမူနာမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။
‘‘ခ်င္းျပည္နယ္မွာျဖစ္တဲ့ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြကို ေလ့လာမယ္ဆုိရင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕တယ္။ ေတာင္တန္းမွာ ကားေမာင္းရတာ ပင္ပန္းေတာ့ ေသာက္စားၿပီးေမာင္းတာ။ အႏၲရာယ္မရွိေလာက္ဘူးဆုိၿပီး ေပါ့ေပါ့ဆဆနဲ႔ ေမာင္းတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တတ္ေလ့ရွိတယ္’’ဟု ရဲအရာရွိႀကီးတစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္ ကားလမ္းမမ်ားထက္တြင္ ခရီးသြားလာရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အသက္(၄၅)ႏွစ္အရြယ္ ကိုပူးပါပီြက ‘‘ဒီလမ္းေတြေပၚမွာ ခရီးသြားေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ကို ဘုရားသခင္ဆီမွာ အပ္ႏွံထားတယ္။ လူေတြအသက္ကို မၾကာခဏရန္ရွာတတ္တဲ့ ဒီလမ္းမႀကီးအေၾကာင္း ေတြးမိရင္ သိပ္စိတ္နာတယ္’’ဟု ေျပာၾကားသည္။
ခ်င္းေတာင္တန္းက လမ္းမမ်ားထက္ သြားလာရင္း မထင္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ မရြန္းႏုိင္ပါးကဲ့သုိ႔ ရင္နစ္သည္းခ်ာမ်ားႏွင့္ ခ်စ္ရေသာေဆြမ်ဳိးမ်ား ဆုံး႐ႈံးလိုက္ရသည့္အျဖစ္မ်ား မနည္းေတာ့။
ခ်င္းျပည္နယ္သူ၊ နယ္သားမ်ားအတြက္မူ အႏၲရာယ္မ်ားလွေသာ ခ်င္းေတာင္တန္းေပၚက လမ္းပုိင္းမ်ားတြင္ လုိရာခရီးေရာက္ရန္ အသက္မ်ားကို ယာဥ္ေမာင္းမ်ား လက္အပ္ကာ သြားလာေနၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
7Day Daily
0 comments:
Post a Comment