အခုရက္ပိုင္းအတြင္း ထြက္ေပၚလာတဲ့ သတင္းေကာင္း တစ္ပုဒ္ကေတာ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနဟာ အေျခခံ ပညာအထက္တန္း ေက်ာင္းေပါင္း ၃,ဝ၀ဝ နီးပါးကို စာၾကည့္တိုက္ ထူေထာင္ေပးမွာျဖစ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္း ၃၀ဝ ကိုေတာ့ e- Library လို႔ေခၚတဲ့ ဒီဂ်စ္တယ္ စာၾကည့္တိုက္ေတြ ထူေထာင္ေပးေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းပါပဲ။ စာၾကည့္တိုက္ ထူေထာင္ေပးရာမွာ ပရိေဘာဂေတြ၊ သင္ၾကားေရးမွာ အသံုးျပဳႏိုင္မယ့္ စာအုပ္စာတမ္းေတြပါ ပါဝင္မယ္လို႔ သိရၿပီး အေသးစိတ္ကုိေတာ့ ေဆြးေႏြးေနဆဲလို႔ ဆိုပါတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းေတြအတြက္ စာၾကည့္တိုက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါသလဲဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္။
စစ္အစိုးရေခတ္က အေမြဆက္ခံရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ဟာ အလြန္ဆိုးရြားနိမ့္က်လွတဲ့ ပညာေရး စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းပါ ဘာသာရပ္ေတြကို တတ္ေျမာက္ျခင္း မရွိသလို၊ ပညာကို ျပင္ပေလာကနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္တတ္ေျမာက္ၾကျခင္းလည္း မရွိပါဘူး။ အဓိကျပႆနာက ပညာေရးစနစ္ ညံ့ဖ်င္းတာျဖစ္ၿပီး၊ အဲဒီ ပညာေရးစနစ္က ထြက္လာတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အရည္အေသြး နိမ့္က်တာေတြရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔နဲ႔ ကင္းကြာတယ္ဆိုရာမွာ သခ်ၤာ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဇီဝေဗဒလို သိပၸံ ဘာသာရပ္ေတြကို လက္ေတြ႔က်က် သင္ၾကားပ႔ို႔ခ်ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိ႐ံုမက ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ ေလာက္ကိုေတာင္ လက္ေတြ႔က်က် သင္မေပးႏိုင္တဲ့စနစ္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လြယ္ကူတဲ့ ဥပမာေတြ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ အတန္းငယ္စဥ္ သင္ၾကားရတဲ့ သင္ခန္းစာ
ေတြမွာေတာင္ ကြ်န္ေတာ္၏အမည္သည္ ေမာင္ဘ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ဖခင္သည္ ဦးျမနဲ႔ မိခင္သည္ ေဒၚလွျဖစ္ပါသည္လို႔ သင္လိုက္ရင္ တစ္တန္းလံုးဟာ "ကြ်န္ေတာ္၏ အမည္သည္ ေမာင္ဘ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ ဖခင္သည္ ဦးျမနဲ႔ မိခင္သည္ ေဒၚလွ" ေတြခ်ည္း ျဖစ္သြားလို႔ ပါပဲ။ ဆရာမက အသီးငါးမ်ိဳးသင္ရင္ သူသင္တဲ့ ငါးမ်ိဳးကသာ အသီးေတြျဖစ္ၿပီး အျခား အသီးေတြကေတာ့ အသီးလည္း မျဖစ္၊ အမွတ္လည္းမရတဲ့သေဘာအထိ
ျဖစ္ပ်က္ေနတာပါ။
နည္းနည္းေလး အတန္းရလာေတာ့ စာစီစာကံုး သင္ေတာ့လည္း ထို႔နည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ အသင့္ေရးၿပီး ထုတ္ေဝထားတဲ့ စာစီစာကံုးစာအုပ္ထဲက စာေတြက်က္ၿပီး ေရးၾကတာပါ။ ဆရာ ဆရာမေတြကလည္း ကိုယ့္စိတ္ကူးနဲ႔ ကိုယ္ ေရးတတ္လာေအာင္ သင္ေပးေလ့မရွိသလို ေက်ာင္းသားေတြက တတ္သေလာက္ ေရးလာတာကိုလည္း အမွတ္ေပးေလ့ မရွိၾကပါဘူး။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ သင္ၾကားရတဲ့ သင္ခန္းစာေတြဟာ လက္
ေတြ႕နဲ႔ ကင္းကြာသထက္ ကင္းကြာလာၿပီး ဘာပညာမွ မတတ္ေျမာက္တဲ့အေနအထား ေရာက္လာတာပါ။
ဒီလိုအေျခအေနေအာက္မွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စာၾကည့္တိုက္ေတြ ထူေထာင္ေပးမယ္၊ e- Library ေတြ ထူေထာင္ေပးမယ္ဆိုတာ သတင္းေကာင္းပါ။ စာၾကည့္တိုက္ ေတြဆိုတာဟာ ဓာတ္ခြဲခန္းေတြ၊ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္မႈေတြလုပ္ဖို႔ ပစၥည္းကိရိယာ တန္ဆာပလာေတြလို ကုန္က်စရိတ္ မႀကီးျမင့္တဲ့အျပင္ အသံုးျပဳႏိုင္ရင္ အသံုးျပဳႏိုင္သေလာက္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ပညာသင္ၾကားေရးကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစႏိုင္ၿပီး ဗဟုသုတနဲ႔ ျပည့္စံု၊ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးေတြလည္း ျပည့္ဝေစႏိုင္ပါတယ္။ e- Library ေတြ လုပ္ေပးမယ္ ဆိုေတာ့လည္း ဒီေန႔ ေခတ္ကာလဟာ အရင္ေခတ္ကလို သိပ္မခက္ခဲႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ပ႐ိုဂ်က္တာ၊ ပရင္တာ စတဲ့ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြဟာ အရင္ဘယ္ေခတ္ကနဲ႔မွ မတူ ေဈးေပါလာလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနဟာလည္း သူတို႔စုေဆာင္းထားတဲ့ ဒီဂ်စ္တယ္ ဖိုင္ေတြကို အခမဲ့ ျဖန္႔ျဖဴးေပးႏိုင္လို႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
စာအုပ္စာတမ္းေတြဆိုရင္လည္း အဲလိုပါပဲ။ အခု တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ရလာတာနဲ႔အမွ် အဖိုးတန္တဲ့ စာအုပ္ေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ထုတ္ေဝလာၾကပါတယ္။ ထုတ္ေဝေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ ထုတ္ေဝ လာမႈေတြကလည္း အားရစရာ ေကာင္းလာပါတယ္။ ဒီစာအုပ္စာတမ္းေတြကို ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြတင္မက ဆရာဆရာမေတြပါ ဖတ္မွတ္ၾကဖို႔ လိုေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးျပႆနာက ဒီ
စာၾကည့္တိုက္လိုအပ္ခ်က္ ျပႆနာကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက တာဝန္ရွိသူေတြ ေလးနက္ဖို႔နဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ စာသင္ေက်ာင္း အသီးသီးက ေက်ာင္းကို တာဝန္ယူတဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြ အထူးေလးနက္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္က တာဝန္ေပးေစခိုင္းလို႔ လုပ္ရကိုင္ရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ ကေလးေတြ ပညာေရးတင္မက ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ တိုးတက္ေရးအတြက္ပါ ဒီစာၾကည့္တိုက္ေတြ လိုအပ္တယ္ ဆိုတာကို သိျမင္ခံယူဖို႔ လိုပါတယ္။
အဲလို ခံယူခ်က္ရွိၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ့ ေငြေရးေၾကးေရးအခက္အခဲနဲ႔ တျခားအခက္အခဲေတြ အားလံုးကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက လက္ရွိတည္ေထာင္မယ့္ စာၾကည့္တိုက္ေတြ၊ e- Library ေတြဟာ အရင္ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္က ရွိခဲ့တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာခန္းေတြလို၊ Multi-Media အခန္းေတြလို အၿမဲတမ္း တံခါးပိတ္မထားေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔ ေန႔စဥ္အသံုးျပဳေနတဲ့ လည္ပတ္ေနတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ေတြ၊ e- Library ေတြျဖစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြအသံုး ျပဳခ်ငလ္ ာေအာင၊္ အသံုး ျပဳတတ္လာေအာင္၊ အသံုးျပဳသူမ်ားလာေအာင္ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခါ စက္ပစၥည္းေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္တာ၊ စာအုပ္စာတမ္းေတြ စုတ္ၿပဲတာ၊ ေပ်ာက္ဆံုးတာ စတာမ်ိဳးေတြ လည္းႀကံဳရမွာ ဓမၼတာပါပဲ။ ဒါေတြကိုစိုးရိမ္လို႔ စာၾကည့္တိုက္တံခါးေတြ၊ စာအုပ္ဘီ႐ိုေတြကို အေသပိတ္ထားတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
အခုဆိုရင္ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ သင္တဲ့ ျပည္တြင္းက ပုဂၢလိက စာသင္ေက်ာင္းေတြဆိုရင္ စာၾကည့္တိုက္ ေကာင္းေကာင္းထားတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ မီနီ e- Library ေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ပံုမွန္အသံုးျပဳတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးပါတယ္။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို ျပင္ပစာအုပ္ အကိုးအကားနဲ႔ ေရးသားတငျ္ပတတ္ေအာင္ သင္ေပးပါတယ္။ အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္းေတြဟာလည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္း သားေတြကုိ အဲဒီေက်ာင္းေတြနည္းတူ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ေက်ာင္းအုပႀ္ကီး ေတြအေနနဲ႔ အစိုးရ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စၿပီး တည္ေထာင္ေပးမယ့္ e- Library နဲ႔ စာၾကည့္တိုက္ေတြ ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာ ပိုၿပီး ႀကီးထြားလာေအာင္၊ ပိုၿပီး ျပည့္စံုလာေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ ၾကက္တူေရြးလို သင္ေပးသမွ် ျပန္ရြတ္တဲ့ အဆင့္အတန္းကေန၊ ျပင္ပ ေလာကႀကီးနဲ႔ ဆက္စပ္တတ္တဲ့၊ စဥ္းစားေဝဖန္ ပိုင္းျခား သံုးသပ္တတ္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးကို ရလာမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Wednesday, October 8, 2014
ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ ရွိရမယ္-စည္သူေအာင္ျမင့္
Mizzima
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment