Wednesday, October 29, 2014

ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားေသာ ဒါနအက်ဳိးငါးမ်ဳိး

ဗဝသာလီျပည္၌ ျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ သီဟစစ္သူႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ဆည္း ကပ္၍ ဤသို႔ေလွ်ာက္ေလ၏။

''ျမတ္စြာဘုရား၊ ဒါန၏ မ်က္ေမွာက္ခံစားရေသာ အက်ဳိးကို ျပဆိုႏိုင္ပါမည္လားဘုရား''

ဤသို႔ေမးေလွ်ာက္ေသာ အခါ ျမတ္စြာဘုရားက ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။

''သီဟ၊ ဒါန၏ မ်က္ေမွာက္ခံစားရေသာအက်ဳိးကို ျပဆိုႏုိင္၏။
(၁) ေပးလွဴေသာသူသည္ လူအမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္းကိုခံရ၏။
(၂) ေပးလွဴေသာသူကို သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ဆည္းကပ္ၾက၏။
(၃) ေပးလွဴေသာသူသည္ ေကာင္းေသာဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းရွိ၏။
(၄) ေပးလွဴေသာသူသည္ မည္သည့္ပရိသတ္သို႔မဆုိ ဝင္ေရာက္လွ်င္ ရဲဝ့ံရႊင္ပ်စြာ ဝင္ေရာက္၏။
(၅) ေပးလွဴေသာသူသည္ ေသလြန္ေသာအခါ နတ္ရြာဂတိသို႔ လားရ၏။''ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ သီဟစစ္သူႀကီးက-


''ျမတ္စြာဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရားမိန္႔ၾကားေတာ္မူသည့္ ဒါန၏ မ်က္ေမွာက္အက်ဳိးငါးမ်ဳိးအနက္ ေရွ႕ ေလးမ်ဳိးကို တပည့္ေတာ္ယံုၾကည္လက္ခံျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားကို ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ တပည့္ေတာ္သိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။ တပည့္ေတာ္သည္ ေပးလွဴတတ္သူ အလွဴရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ လူအမ်ားသည္ တပည့္ေတာ္ကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးၾကပါသည္။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ တပည့္ေတာ္ထံ ဆည္းကပ္ၾကပါသည္။ တပည့္ေတာ္သည္ ေကာင္းေသာဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာသူ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ပရိသတ္သို႔မဆို ဝင္လွ်င္ ရဲဝံ့ရႊင္ပ်စြာဝင္ရပါသည္။

(ပၪၥကအဂၤုတိၱဳရ္၊ သီဟေသနာပတိသုတ္)

ဤေလာက၌ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးစိတ္အေထြေထြ စ႐ိုက္အဖံုဖံုရွိပါသည္။ သူ တစ္ပါးအား ေပးကမ္းေထာက္ပံ့လုိေသာ သဒၶါတရားအားေကာင္းသူေတြရွိသလုိ သဒၶါတရားအားနည္းသူေတြလည္းရွိပါ၏။ အခ်ဳိ႕သူေတြက သူတို႔၏လက္ေတြကို အၿမဲ ''ဆုပ္''ထား၏။ ဘယ္ေတာ့မွမေျဖ။ အစဥ္သျဖင့္ သူတို႔အတြက္ ရယူဖို႔ သိမ္း ပိုက္ဖို႔ခ်ည္း အားထုတ္၏။ သူတစ္ပါးအေပၚ လူသားခ်င္း ငဲ့ညႇာေထာက္ထားစိတ္ျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ေပးကမ္းဖို႔ စိတ္မကူး။ သည္လိုလူေတြက သဲကႏၲာရႏွင့္ ပမာတူပါသည္။ သဲကႏၲာရတုိ႔မည္သည္ သူႏွင့္ထိစပ္ရာအရည္မွန္သမွ်ကို တစ္စက္မွ်မခ်န္ စုပ္ယူ မ်ဳိခ်သည္။ သူ႔ထံမွမူ မည္သည့္အရာမွ် ျပန္မထြက္။ အၿမဲ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕ေန သည္။ ထိစပ္ပတ္သက္ေသာ လူႏွင့္ သက္ရွိသတၱဝါအားလံုးအား အပူဓာတ္ကိုသာ ေပးၿပီး ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ေစသည္။ ဝိသမေလာဘအားႀကီးၿပီး သဒၶါတရားအား နည္းလြန္းသူတို႔သည္လည္း ရွာေဖြရရွိထားေသာဥစၥာပစၥည္းတို႔ကို မက္ေမာႀကီးစြာ ထုပ္ထုပ္ပိုက္ပိုက္လုပ္၏။ ဘာသာသာသနာအတြက္ လူအမ်ားအတြက္ စြန္႔လႊတ္ လွဴဒါန္းရန္မူ တြန္႔ဆုတ္တတ္ၾကပါသည္။ သူ၏ရင္ထဲ၌ရွိေသာ ေလာဘႏွင့္မစၧရိယ တို႔က အၿမဲတမ္း ကန္႔ကြက္ေနေသာေၾကာင့္ ''ဒါနမႈ''မျပဳျဖစ္။

အခ်ဳိ႕သူေတြကမူ သူတို႔၏လက္ေတြကို အၿမဲဆုပ္မထားၾကပါ။ အခါ အားေလ်ာ္စြာ ျဖန္႔ထုတ္သည္။ သူတစ္ပါးထံမွ ရယူဖို႔ သိမ္းပိုက္ဖို႔ခ်ည္း အားမထုတ္၊ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ေပးကမ္းဖို႔အတြက္လည္း အားထုတ္သည္။ သည္လိုလူေတြက မိုး ေကာင္းကင္ႏွင့္ ပမာတူသည္။

မိုးေကာင္းကင္တို႔မည္သည္ ျမစ္ေခ်ာင္း ပင္လယ္ သမုဒၵရာတို႔မွစုပ္ယူထားေသာ ေရခိုးေရေငြ႕မ်ားကို မိုေရစက္မ်ားအျဖစ္ ကမၻာေျမ အျပင္သို႔ သြန္ခ်ရြာသြန္းသည္။ သည္မိုးေရစက္မ်ားေၾကာင့္ လူတို႔စိုက္ပ်ဳိးရာသီးႏွံ ပင္မ်ားႏွင့္ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးႀကီးထြားသည္။ ေတာေတာင္ေရေျမ လူေန ေဒသမ်ား စိမ္းလန္းစိုျပည္သည္။ မိမိတို႔ တရားသျဖင့္ရွာေဖြရရွိထားေသာ ေငြ ေၾကးဥစၥာမ်ားကို မိမိတစ္ဦးတည္းအတြက္သာ သံုးစဲြမႈမျပဳမူလ်က္ ဘာသာသာ သနာအတြက္ ႏြမ္းပါးခ်ဳိ႕ငဲ့သူမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေပးကမ္းစြန္႔လႊတ္သူမ်ားသည္ သူတို႔ရင္ထဲရွိ ေလာဘမစၧရိယမည္ေသာ သံသရာေအာက္ဆြဲအားမ်ားကို ဒါနမႈျဖင့္ တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္ေနသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းေပးကမ္းျခင္းဟူေသာ ဒါနလက္နက္ျဖင့္ ေလာဘႏွင့္မစၧရိယတို႔ကို ပါးလ်ားေအာင္ လွီးျဖတ္သုတ္သင္ ေနသူမ်ားလည္း ျဖစ္ပါ၏။

ဤေလာက၌ 'အယူ' ႏွင့္ 'အေပး'ဟူ၍ရွိရာ အယူခ်ည္းသာျဖစ္၍ အေပး မရွိေသာ သူ၏ဘဝသည္ မမြန္ျမတ္ေလပါ။ တန္ဖိုးလည္းမရွိေလပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သူ၏ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းမႈသည္ အတၱဟိတတြင္သာ လမ္းဆံုးေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ အတၱဥခြံက်ဥ္းက်ဥ္းေလးတြင္သာ က်င္လည္ေနေသာ သူ၏ ဘဝသည္လည္း က်ဥ္းေျမာင္းသည္ႏွင့္အမွ် ဂုဏ္ေရာင္မေျပာင္ရႊန္းပါ။ လူ႐ုိေသ ရွင္ေလးစားေသာ ဘဝမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ေလပါ။

ေလာက၏ ဧည့္သည္အျဖစ္ေနစဥ္အခိုက္ ရရွိထားေသာဘဝကို အဓိပၸာယ္ ရွိေသာဘဝ၊ တန္ဖိုးျမင့္မားေသာဘဝ၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိေသာဘဝျဖစ္လုိေသာ္ အယူ ခ်ည္းသာရွိေသာ ''အတၱဥခံြ''က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးထဲက ေဖာက္ထြက္ရေပလိမ့္မည္။ စင္စစ္ ေလာဘအရွိန္ျဖင့္ အယူခ်ည္းသာရွိေနၿပီး စြန္႔လႊတ္ေပးကမ္းမႈမျပဳဘဲ စုေဆာင္းရရွိထားေသာ ေငြေၾကးဥစၥာတို႔ကို တိမ္းပါးကြယ္လြန္ေသာအခါ အားလံုး ကို ထားခ်န္ရစ္ခဲ့၊ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရေပသည္။ တစ္ျပားတစ္က်ပ္မွ်ပင္ တမလြန္သို႔ယူ ေဆာင္သြား၍ မရပါေပ။ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ထားခ်န္ရစ္ခဲ့ရမည့္ ေငြေၾကးဥစၥာ တို႔ကို မကြယ္လြန္မီ ''ဒါန''ျပဳျခင္းအားျဖင့္ တမလြန္သုိ႔တိုင္ လိုက္ပါအက်ဳိးေပးမည္ ''ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ''အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသင့္ပါသည္။


ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက က-

''အဖိုးတန္ပစၥည္းေတြဝယ္ထား႐ံုနဲ႔ အဖိုးတန္ပစၥည္းေတြသံုးေန႐ံုနဲ႔ လူ႔ အဖိုးတန္မျဖစ္ဘူး။ လူ႔အဖိုးတန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ လူေတြကို ေကာင္းက်ဳိးျပဳတဲ့အလုပ္ကို လုပ္မွပဲရတယ္''ဟု ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ေလာကီစည္းစိမ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံစားေန ႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ လူ႔အဖိုးတန္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာအေပၚ ခ်စ္ျမတ္ ႏိုးစိတ္ျဖင့္ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ႀကီးပြားတိုးတက္ေစရန္ရည္ရြယ္ၿပီး လွဴဒါန္း မွသာ လူ႔အဖိုးတန္ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ လူအမ်ား၏ ပညာေရး က်န္းမာေရးေတြအတြက္ စြမ္းႏိုင္သမွ် ကူညီေထာက္ပံ့မွသာ လူ႔အဖိုးတန္ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ မိမိပတ္ဝန္းက်င္မွ လူအမ်ား ႏွလံုးစိတ္ဝမ္းခ်မ္းေျမ့ေစမည့္ စာနာေထာက္ထားမႈ၊ ႐ိုင္းပင္းကူညီမႈ စြန္႔လႊတ္ေပးကမ္းမႈမ်ားကိုျပဳႏိုင္မွသာ ''အတၱဥခြံ''က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးထဲမွ ႐ုန္းထြက္ ႏုိင္ေသာ လူ႔အဖိုးတန္ ပရဟိတသမား ျဖစ္ႏိုင္ေပမည္။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ''ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာမွသာ လွဴႏုိင္မည္''ဟု ယူဆ တတ္ၾကပါသည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္မူ ထုိစကားသည္ မွန္ပါ၏။ သို႔တေစ 'ဒါန' တြင္ 'ဝတၴဳဒါန'ႏွင့္ 'ေစတနာဒါန'ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိရာ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးျပည့္စံုမွသာလွ်င္ ဒါနတစ္ခုျဖစ္ေျမာက္ပါသည္။ ဤဒါနႏွစ္မ်ဳိးတြင္ 'ေစတနာဒါန'က လုိရင္းျဖစ္ပါ၏။ ျမတ္စြာဘုရားက (တိကအဂၤုတၱိဳရ္၊ ဒုပဏၰာသက၊ ျဗဟၼဏဝဂ္၊ ဝစၧေဂါတၱသုတ္)၌ 'ေစတနာဒါန'ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဤသို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

''ဝစၧ၊ ငါဘုရားသည္ စင္စစ္အားျဖင့္ ဤသို႔ေဟာ၏။

အိုးခြက္ေဆး ေသာေရမ်ားကို ေရအိုင္ေရေျမာင္းထဲတြင္ သြန္ပစ္ရာ၌ပင္ 'ေရအိုင္ထဲ မွာရွိေသာပိုးမႊားေတြ စားၾကပါေစ'ဟူေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ သြန္ပစ္ လွ်င္ ယင္းသို႔ အုိးခြက္ေဆးေသာေရကို ေစတနာျဖင့္ သြန္ပစ္ျခင္းဟူ ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျဖစ္သည္ဟု ငါဘုရားေဟာ ေတာ္မူ၏။''

အထက္ပါ ဘုရားရွင္၏ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္ အရ ေငြေၾကးမခ်မ္းသာ ေသာေၾကာင့္ မလွဴဒါန္းႏိုင္ဟု အားငယ္စရာမလိုပါ။ ႏွလံုးသားထဲ၌ ေစတနာ ေကာင္းေသာ သန္႔သန္႔စင္စင္တည္ကိန္းပါလွ်င္ ေငြေၾကးမခ်မ္းသာေစကာမူ၊ တစ္ႏုိင္တစ္ပိုင္ျပဳႏိုင္ေသာ ဒါနေကာင္းမႈမ်ားရွိေနသည္သာျဖစ္ပါ၏။

လံုးသား၌ သဒၶါတရားတည္ကိန္းသူအဖို႔ လွဴစရာေတြရွိေနေၾကာင္း ကို ရဟႏၲာဟုအေက်ာ္အေစာရွိေတာ္မူခ့ဲေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဦးသီလက ေရႊက်င္ ၿမိဳ႕ သိမ္သမုတ္ပဲြၾကြေရာက္ခဲ့စဥ္က ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ။ ။ မင္းတို႔ေတာင္ေပၚမွာ ခ်မ္းသာတဲ့လူေပါၾကရဲ႕လား။
ဒကာမ်ား ။ ။ မေပါပါဘုရား။ ဆင္းရဲတဲ့လူေတြပဲ မ်ားပါတယ္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ။ ။ ေရမိုးေရာ ျပည့္စံုၾကရဲ႕လားကြယ္။
ဒကာမ်ား ။ ။ ျပည့္စံုပါတယ္ဘုရား။ ေရလဲ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ။ ။ အိမ္း- ဒါျဖင့္ ေနရာက်သားပဲ။ မင္းတို႔ ဆင္းရဲတဲ့ ကရင္ ဒကာေတြ ပိုက္ဆံမကုန္ဘဲနဲ႔ ကုသိုလ္ရေအာင္ ဘုရားကို ေန႔တိုင္း ေရတစ္ခြက္ႏွစ္ခြက္ လွဴၾက။ ၾကားလား။

ဒကာမ်ား ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ။ ။ ဒါန ဘာခက္သလဲကြဲ႕။ ပန္းမပြင့္တဲ့အခါမ်ဳိး သစ္ခက္ သစ္ၫြန္႔ကေလးေတြခ်ဳိးၿပီး လွဴ။ ဖေယာင္းတိုင္မဝယ္ႏိုင္ တဲ့အခါ ေကာက္႐ိုးေတြစည္းၿပီး ဘုရားကုိ မီးပူေဇာ္ၾက။ ကဲ-ကဲ ငါးပါးသီလယူၿပီး ျပန္ၾက။

ေစတနာေကာင္းအရင္းခံျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ ဒါနေကာင္းမႈမွန္သမွ် ေကာင္း က်ဳိးေပးမည္သာျဖစ္ပါ၏။ ဆရာႀကီး ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္၏ ရတနာသံုးပါးေက်းဇူး စာအုပ္ႀကီး၌ ယဥ္ေက်းမႈအရာရွိဦးေက်ာ္ဝင္းက ငွက္ကေလးေတြကို ဆန္လက္ တစ္ဆုပ္လွဴေသာေၾကာင့္ ရေသာဒါနအက်ဳိးကို ဤသို႔ ေရးသားခဲ့ပါသည္။

''ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဝတ္တစ္ခုလုပ္ထားတယ္။ မနက္ အိပ္ရာကထ တာနဲ႔ ဆန္အိုးထဲက ဆန္လက္တစ္ဆုပ္ယူၿပီး အစာရွာထြက္လာစ က်ီးေတြငွက္ေတြ ကိုေကြၽးတာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ရွိၿပီ။ မ်က္ႏွာသစ္ယင္း အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ ေမတၱာပို႔ ရင္းနဲ႔ သူတို႔ေလးေတြ ဝမ္းသာအားရ စားေနၾကတာၾကည့္ၿပီး ျဖစ္ရတဲ့ ပီတိဟာ အလြန္ၿမိန္တာကလား။ သစၥာဆိုလို႔ရေအာင္ ေန႔စဥ္ဝတ္ထားၿပီးလုပ္တာပဲ။

သိသာထင္ရွားလာတာကေတာ့ ဒီတစ္သက္မွာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ ငတ္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒုဗိၻကႏၲရကပ္မဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ သာဓကကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့အျပင္ စီးပြားေရးမွာလဲ အဆင္မေျပ တာရယ္လို႔ မရွိခဲ့ဖူးဘူး။ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ လြယ္ကူေျပလည္သြားတာခ်ည္းပဲ။ အဲ သီလသမာဓိရွိတဲ့သူေတာ္ေကာင္းေတြကို ေကြၽးေမြးလွဴဒါန္းရလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးႀကီးတယ္ဆိုတာ က်ီးေတြငွက္ေတြက ေဟာတာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္အမ်ားႀကီး သေဘာေပါက္သြားၿပီ။''

ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တစ္ႏုိင္ဒါနေကာင္းမႈမ်ားကိုျပဳေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား အာမခံေတာ္မူေသာအလွဴဒါနအက်ဳိးငါးမ်ဳိးကို ရရွိခံစားႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

TheFlowerNews

0 comments:

Post a Comment