Wednesday, October 2, 2013

တရား႐ုံး၊ တရားစီရင္ေရးစနစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အဆင့္ဆင့္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ သမၼတ သ၀ဏ္လႊာေပးပို႔

တရား႐ုံးႏႇင့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန ေအာက္ရႇိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ အဆင့္ဆင့္တို႔၏ အားနည္းမႈမ်ားအျပင္ သက္ဆိုင္ေသာ အျခားက႑စုံဆိုင္ရာ ကိစၥတို႔၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ ေထာက္ျပျခင္းႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လႊတ္ေတာ္သို႔ သ၀ဏ္လႊာ ေပးပို႔ခဲ့သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေပးပို႔လာသည့္ သ၀ဏ္လႊာကို ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ဖတ္ၾကားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔သည့္ သ၀ဏ္လႊာတြင္''(၁)ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့သည့္ အစီရင္ခံစာကို ပူးတြဲလွ်က္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးအတြက္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏႇင့္အညီ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ ေပးပို႔လာသည့္ သ၀ဏ္လႊာကို လက္ခံရရႇိပါသည္။(၂) အဆိုပါသ၀ဏ္လႊာတြင္ ေတြ႕ရႇိ သုံးသပ္ခ်က္(၂၁) ခ်က္ ေဖာ္ျပထားရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္ႏႇင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အခ်က္ ၁၅ ခ်က္ႏႇင့္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ႏႇင့္ သက္ဆိုင္သည့္အခ်က္ ေျခာက္ခ်က္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရႇိရပါသည္။ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ႏႇင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။ (၃) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ပါ၀င္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕အသီးသီးႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔က ေဆာင္ရြက္ရန္ ကိစၥမ်ားႏႇင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေခတ္စနစ္ႏႇင့္ ေလ်ာ္ညီသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား၊ အမိန္႔ႏႇင့္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရႇိရာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ႏႇင့္ ညီညြတ္ေစေရးအတြက္ တိုးျမႇင့္၍ ၾကပ္မတ္ ကြပ္ကဲလွ်က္ရႇိပါသည္။ (၄) လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ အေျခအေနမႇ စတင္၍ အစိုးရ အဆက္ဆက္တို႔ က်င့္သုံးသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပုံစံအရ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံခန္႔ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့သည္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒသစ္ႏႇင့္အညီ ေပၚေပါက္လာေသာ မိမိဦးေဆာင္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းမႈ တည္ေဆာက္ေရး၊ ျပည္ပပေယာဂ ဖိအားမ်ား ေလ်ာ့ပါးေရးတို႔မႇ အစျပဳ၍ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ စီးပြားေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏႇင့္ ပုဂၢလိက က႑ျမႇင့္တင္ေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတို႔ကို မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားခ်မႇတ္၍ အဆင့္ဆင့္ တိုးျမႇင့္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ ရႇိပါသည္။ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ရရႇိမႇသာ ေအာင္ျမင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ (၅)တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ခိုင္မာရန္အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၁ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၂၁၉ ပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၃၄၉ မႇပုဒ္မ ၃၉၀ ထိပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားအရ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၊ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရးအဖြဲ႕ႏႇင့္ ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ၿပီး အရည္အေသြးျမင့္သည့္ မီဒီယာမ်ားကလည္း သမာသမတ္ရႇိစြာျဖင့္ အၾကံျပဳ တည့္မတ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ (၆) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္းႏႇင့္ သက္ဆိုင္ေသာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးဆိုင္ရာ တိုးျမႇင့္ၾကပ္မတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားကို သတင္းရရႇိ၍ ေပးပို႔လာပါကလည္း ကိစၥရပ္အလိုက္ ထိန္းေက်ာင္း တည့္မတ္ေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး တိုးျမႇင့္ခံစားေစရန္အတြက္ ယခုအစီရင္ခံစာပါကဲ့သို႔ တရား႐ုံးႏႇင့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနေအာက္ရႇိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ အဆင့္ဆင့္တို႔၏ အားနည္းမႈမ်ားအျပင္ သက္ဆိုင္ေသာ အျခားက႑စုံဆိုင္ရာ ကိစၥတို႔၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ ေထာက္ျပျခင္းျဖင့္ ပိုမိုျပည့္စုံ ထိေရာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သ၀ဏ္လႊာ ေပးပို႔အပ္ပါသည္''ဟု ပါရႇိသည္။

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment