“ဟာ… ေရးထားတာကလည္းကြာ၊ ဘယ္လိုဖတ္လို႕ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ေရာက္မွန္းမသိေအာင္ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနတာပဲ… သူရ… မင္းအဲ့ေလာက္ ညံ့ရလားကြာ… ေနာက္ငါ့ကို ဘယ္ေတာ့မွ စာလာမျပနဲ႕”
ဆရာဦးသိန္းဟန္၏အေျပာနဲ႕အတူ အမွတ္ေပးရာ စားပြဲေပၚကေန အတားအဆီးမဲ့ လြင့္က်လာတာက ကၽြန္ေတာ့ စာစီစာကံုး စာအုပ္ကေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ေက်ာင္းသားဘ၀ စိတ္၀င္စားရာ ဘာသာရပ္ကိုေျပာပါဆိုလွ်င္ တြက္ခ်က္မႈပိုင္းကိုသာ အားသန္ခဲ့ေသာ ကာလလို႕ေျပာရေတာ့မဲ့ အေျခအေနေလ။ အားအားရွိ တြက္ခ်က္ေနတဲ့၀ါသနာအရ သခ်ၤာ၊ ရူပေဗဒ ဘာသာရပ္ေတြက ကၽြန္ေတာ့အတြက္ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာ ျဖတ္သန္းခြင့္ရွိသေလာက္ ဤသို႕ေသာ ျမန္မာစာအေရးအသားနဲ႕ပတ္သက္လာတဲ့အခါ ဘယ္လိုမွေခါင္းတြင္းက ထုတ္လို႕မရေလာက္ေအာင္ စကားလံုးမ်ား ရွားပါးလြန္းလွပါသည္။ လြင့္စဥ္သြားေသာ စာအုပ္တြင္းမွ ျပဳတ္ထြက္စာရြက္မ်ားကိုထပ္ရင္း မသိနားမလည္မႈတခုအေပၚ အျပစ္တင္ေစာတတ္ေသာ ဆရာတေယာက္၏ လုပ္ရက္မ်ားကို နားမလည္ႏိုင္စြာျဖင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားေရွ႕ ရွက္စိတ္မ်ားနဲ႕အတူ ေဒါသျဖစ္ခဲ့ရေသာ ေန႕တေန႕ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့သည္။
ဆရာဦးသိန္းဟန္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့အိမ္ရဲ႕ တအိမ္ေက်ာ္ကပါ။ ဆရာနဲ႕ရင္းႏွီးသလို ဆရာ့ဇနီးႏွင့္လည္း ခင္မင္သူမို႕ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာ့အတြက္ သူစိမ္းေက်ာင္းသားတေယာက္မဟုတ္တာအမွန္ပါ။ တရပ္ကြက္ထဲသား၊ အိမ္နီးနားခ်င္း၊ တူလိုသားလို တပည့္လို ဆက္ဆံရင္း ခ်စ္ေၾကာက္ခဲ့တဲ့ ဆရာတေယာက္ျဖစ္ေပသည့္ ယခုလို လူဘံုအလယ္ ခပ္ေဆာင့္ေဆာင့္အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုမ်ိဳးက အင္မတန္မ်က္မုန္းက်ိဳးဖို႕ ေကာင္းလွခ်ည္ရဲ႕။ ခင္မင္တဲ့အတိုင္းအတာ၊ ရိုေသေလးစားမႈအျမင္ေတြအားလံုးကို ယေန႕ဆရာကိုယ္တိုင္ ရိုက္ခ်ိဳးလိုက္တဲ့အတြက္ ေဒါသလည္းျဖစ္မိသလို ခံျပင္းမႈကလည္း အတိုင္းထက္အလြန္ တိုးလို႕လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့စိတ္တြင္းမွာေတာ့ ဆရာ့ကို နာက်ည္းတဲ့စိတ္ကစတဲ့ မခံခ်င္စိတ္ေတြနဲ႕အတူ ျမန္မာစာကို ၀ါသနာပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ေလ့လာလိုက္စားဖုိ႕ရန္သာ အာရံုေတးထားရင္း ဆရာ့ထံ ယေန႕မွစ၍ ဘယ္ေသာအခါမွ် စာအုပ္မပံုေတာ့ရန္ ခံစားခ်က္ ခပ္ျပင္းျပင္းျဖင့္ သံဓိဌာန္ခ်မိပါေတာ့သည္။
အားလပ္ရက္ေတြကို နားခ်ိန္မယူေတာ့ပဲ စာေစာင္ေတြ၊ သတင္းစာေတြ၊ ပညာေပးရသစာေပေတြ ရွာေဖြဖတ္ရႈရင္း ကၽြန္ေတာ့စာအုပ္စင္ေလးမွာလည္း တျဖည္းျဖည္းကာလာစံုလာပါေတာ့သည္။ စာေရးသူအာေဘာ္ကအစ ေလ့လာမွတ္သားဖတ္ရႈၿပီး စာတပုဒ္မွာ မွတ္သားစရာ ပညာသားပါစကားလံုးဖြဲ႕စည္းမႈေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရင္း ေက်ာင္းကေပးလာေသာ ေခါင္းစဥ္တိုင္းကို စိတ္၀င္တစားအာရံုစူးစိုက္ကာ ေရးက်င့္ေနမိပါေတာ့သည္။ အိမ္ကေပးလာတဲ့ မုန္႕ဖိုးေလးေတြကို အမ်ားသူငွာ အစားအေသာက္ေတြစားရင္း ေပ်ာ္ျမဴးေနခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္မွာေတာ့ လစဥ္ထုတ္ ျမတ္မဂၤလာ၊ မဂၤလာေမာင္မယ္ စသည့္ ေက်ာင္းတြင္းမွ ၀ယ္ယူ၍ရေသာ စာအုပ္မ်ားကိုမပ်က္မကြက္ ဖတ္ရႈရင္း ဗိုက္ျပည့္ခဲ့ပါသည္။ စာစီစာကံုးဆုရ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ စာေပေရးသားေဖာ္ျပမႈေလးေတြကို ဖတ္ၾကည့္သည့္အခါတိုင္း အေကာင္းဆံုးတန္ဆာဆင္ ထားသိုႏိုင္ျခင္းမ်ား ေတြ႕ရျပန္ေတာ့ အားက်စိတ္ေတြက တဖြားဖြား။ သူတို႕ေရးသားတဲ့ စာေၾကာင္းေလးေတြမွာ လွပေသာ စကားလံုးတလံုးခ်င္းစီကို ပုလဲကံုးတခုႏွယ္ သီကံုးထားသကဲ့သို႕ ေခါင္းစဥ္တခုအဆံုးသတ္ကိုေရာက္သည့္ အခါတိုင္း တင့္တယ္၍အႏွစ္သာရရွိေသာ စာစီစာကံုးတပုဒ္အျဖစ္ ပဏာရမႈအတြက္ အားရေက်နပ္မႈ ရွိရစျမဲ။ ကိုယ့္ထက္ အေရးအသား ထူးခၽြန္ထက္ျမတ္ေသာသူမ်ား၏ ေခါင္းစဥ္ကြဲအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာရင္း စိတ္ႀကိဳက္ျဖည့္စြက္ ျပန္လည္ေလ့က်င့္ေရးသားျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုသာ ထပ္ခါတလဲလဲ အာရံုစူးစိုက္၍ ေရးသားလာခဲ့ပါေတာ့သည္။
“မေန႕က ေရးခိုင္းတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႕ စာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြ ဆရာ့စားပြဲေပၚလာတင္ပါ”
ဒါဆရာေျပာေနၾကစကားပါ။ စာအုပ္ထပ္ဖို႕၊ တင္ဖို႕တာ၀န္က ကၽြန္ေတာ့မွမရွိသလို၊ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာ့ေက်ာင္းသားတေယာက္မဟုတ္သလိုေနလိုက္ရင္းက “ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွငါ့ကို စာလာမျပနဲ႕” ဆိုေသာ စကားလံုးမ်ားကိုသာ နားထဲမွာပဲ့တင္ထပ္ေအာင္ ၾကားေယာင္ေနမိပါေတာ့သည္။ ဒီစကားတခြန္းေၾကာင့္လည္း ႀကိဳးစားပမ္းစားေရးထားတဲ့ စာစီစာကံုးေတြ မ်ားလာခဲ့ေပမဲ့ ဆရာဆီစာအုပ္မပံုခဲ့တာ အေတာ္အသင့္ၾကာခဲ့ေခ်ၿပီ။ ယခုလည္း အရင္လိုမတုန္မလႈပ္အမူအယာျဖင့္ ထိုင္ရာမွမထစတမ္း ေနေနလိုက္ပါသည္။ ဘတရာသားသမီးမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္လာေသာဆရာျဖစ္သည့့္အတြက္ ယခုကၽြန္ေတာ့လုပ္ရပ္အေပၚ ဆရာရိပ္မိမွန္းသိသိရက္ႏွင့္ နာက်ည္းစိတ္တခုေၾကာင့္ ဆရာ့အေပၚမထီမဲ့ျမင္ျပဳရာၾကခဲ့ေလၿပီ။
အခန္းတြင္းက ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအားလံုး၏ စာအုပ္မ်ားဆရာ့ဆီေရာက္သြားခ်ိန္ထိ ေခါင္းငံု႕ကာ ေနရာမွမထေသာကၽြန္ေတာ့ကို ဆရာကစတင္၍….
“သူရ စာအုပ္လာတင္ေလ”
ႏႈတ္ဖ်ားကမေျပာျဖစ္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့ရင္တြင္းမွစကားလံုးမ်ားကို ဆရာက တတ္သိနားလည္စြာ စကားတခြန္းဆက္ေျပာပါေတာ့သည္။
“ေယာက်္ားဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိရတယ္ကြ”
လာျပန္ေခ်ၿပီ။ စကားလံုးတခုကတိုေတာင္းလြန္းေပမဲ့ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္မႈက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္ေလ။ စာအုပ္မပံုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈမရွိရာေရာက္ရံုမက ေယာက္်ားမဟုတ္ေတာ့သည့္ အေနအထားမ်ိဳး။ မျဖစ္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့ေဒါသမ်ားကို သက္ျပင္းတခ်က္မႈတ္ထုတ္လိုက္ရင္း ဆရာ့စားပြဲေပၚအေရာက္ စာအုပ္ကို ပို႕ေဆာင္ေပးလိုက္ပါေတာ့သည္။ အခန္းတြင္းရွိ ေက်ာင္းသားမ်ားအားလံုး၏ စာအုပ္မ်ားကိုေက်ာ္လြန္၍၊ ကၽြန္ေတာ့ထက္ အမွတ္အေရအတြက္ ခပ္မ်ားမ်ားရသည့္ စာေရးေကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ ကၽြန္ေတာ့ စာအုပ္ကို ဦးစားေပးဖတ္ရႈေနျခင္းကို ျမင္ရျပန္ေတာ့ “ငါ့ကို ဘယ္အၿငိဳးနဲ႕ ႏိွပ္ကြပ္အံုးမွာပါလိမ့္”လို႕ ခပ္နာနာေလးေတြးမိပါလာျပန္ပါသည္။ မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာေတာ့….
“ဟာ.. ေမာင္သူရ… ငါမဖတ္ျဖစ္တဲ့ ရက္ေတြမွာ မင္းအေရးအသားေတြက သိသိသာသာတက္လာပါလား…”
နားရွိလို႕သာၾကားရသည္။ ဆရာ့စကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္မယံုခ်င္။ ထိုင္ရာမွထလာေသာ ဆရာ့ေျခလွမ္းမ်ားက ကၽြန္ေတာ္ရွိရာသို႕ ဦးတည္ေနသည့္တိုင္ မယံုမၾကည္ျဖစ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့မ်က္လံုးမ်ားက ခပ္ေပေပ။
“ေမာင္သူရ… ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ ငါ့တပည့္ရာ။ ငါမင္းကိုအျပစ္တင္တာ၊ မာန္မဲတာ လူအမ်ားေရွ႕တခမ္းတနားႀကီးျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာ ငါသိပါတယ္။ မင္းနဲ႕ငါဆိုတာ မစိမ္းတဲ့ဆရာတပည့္မွန္းငါသိလို႕ ဒီလိုလုပ္လိုက္တာပါ။ မင္းနဲ႕ ထဲထဲ၀င္၀င္ ေျပာဆိုဆက္ဆံမိေလ မင္းအေၾကာင္းကို ငါသိေလပဲ။ မင္းမွာမခံခ်င္စိတ္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈက ေလ်ာ့ရဲ၊ ေပါ့ပ်က္လြန္းတယ္။ အားလံုးေရွ႕မွာ ငါေျပာဆိုခဲ့သလို အားလံုးေရွ႕မွာပဲ ငါေျဖရွင္းပါတယ္။ မင္းငါ့ကိုနားလည္ေပးပါကြာ။”
ကၽြန္ေတာ့ေခါင္းကို တခ်က္ပုတ္ရင္း ကရုဏာစကားမ်ားဆင့္ကာဆင့္ကာ ေခၽြေနရွာပါေသာ ဆရာ့အား ကၽြန္ေတာ္မ်က္ရည္ၾကည္မ်ားထဲမွ ၀မ္းေျမာက္စြာျပံဳးျပလိုက္္သည္အခါ ဆရာက…
“တပည့္တို႕အားလံုး ေမာင္သူရေရးထားတဲ့ စာစီစာကံုးေလးကို လိုက္ေရးၾက။ ၿပီးရင္ သူ႕အေရးအသားေလးကို နမူနာယူၾကေပါ့ကြာ”
ေျပာေျပာဆိုဆိုကၽြန္ေတာ့ စာအုပ္ေလးကိုကိုင္ကာ စကားလံုးတလံုး၊ စာေၾကာင္းတေၾကာင္းခ်င္းစီကို ေျဖးေႏွးမွန္ကန္စြာ ရြတ္ဆိုျပေနေသာ ဆရာ့အားၾကည့္မိသည့္တခဏ ဆရာ့ရုပ္သြင္မွာ ၀ါသနာ၊ ေစတနာ၊ အနစ္နာ နာ(၃)နာျဖင့္ စည္းစနစ္တက်ပါ၀င္ေရာစပ္ထားေၾကာင္း သိသာလာသည္။ မိမိ၏ေျပာဆိုဆံုးမမႈတခုေၾကာင့္ တပည့္တေယာက္အေရာင္တက္လာျခင္းအေပၚ အားရ၀မ္းသာျဖစ္ေနသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္မႈက အထင္းသားေပၚလြင္ေနသည္။ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပစ္တင္မႈတခုအား ျပန္လည္ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ က်ိဳးေၾကာင္းစီေလ်ာ္ေသာ အားအင္မ်ားက စီးဆင္းေနသည္။ ထိုသူသည္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ေက်ာက္ေကာင္းတပြင့္ျဖစ္ေအာင္ ေသြးယူႏိုင္ေသာ ျမတ္ဆရာမည္ထိုက္သည့္ အနႏၱဂိုဏ္း၀င္ ေက်းဇူးရွင္တစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္…..။
(ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားၾကၿပီျဖစ္ေသာ ဖခင္ႀကီးဦး၀င္းၾကည္(ယခုေဆာင္းပါးတြင္ အမည္ေျပာင္းထားသည္)ႏွင့္ ဖခင္ႀကီး၏ ဆရာ အဘဦးသိန္းဟန္တို႕၏ ျဖစ္ရပ္တခုအား အေျခခံေရးသားျခင္းျဖင့္ ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့အပ္ပါသည္)
ေရၾကည္သူ
0 comments:
Post a Comment