Wednesday, May 7, 2014

ႏိုင္ဂ်ီးရီးယား ေက်ာင္းသူ ၂၀၀ ေက်ာ္ ျပန္ေပးဆဲြခံရမႈ၊ ဖိဖိစီးစီးလုပ္ရန္ အစုိးရကုိ ဆႏၵျပ

ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားႏိုင္ငံမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ၂၀၀ ေက်ာ္ ျပန္ေပးဆဲြခံရမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားအစိုးရအေနနဲ႔ ပိုၿပီး ဖိဖိစီးစီးလုပ္ေဆာင္ဖို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမ ၇ ရက္ေန႔က ၿမိဳ႕ေတာ္အဘူဂ်ာမွာ ဆႏၵျပခဲ့ၾကပါတယ္။

ေက်ာင္းသူေတြ ျပန္ေပးဆဲြခံခဲ့ရတာဟာ အခုဆို ရက္သတၱပတ္ ၃ ပတ္ရွိၿပီ ျဖစ္ၿပီး အဘူဂ်ာၿမိဳ႕ရဲ႕ အျခားေနရာေတြမွာလည္း အစိုးရရဲ႕ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆႏၵျပပဲြေတြ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။


ဆႏၵျပပဲြေတြကို အရင္ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားပညာေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း အိုဘီ အက္ဇီကြာဆီလီက ဦးေဆာင္ေနၿပီး ေက်ာင္းသူေတြအေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဖမ္းခံထားရတဲ့ အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူ နာအိုမီမူတာကို ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔လည္း ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။

ဆႏၵျပပဲြမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အဘူဂ်ာၿမိဳ႕က ရပ္ရြာေခါင္းေဆာင္တဦးကလည္း အစိုးရက ဒီေက်ာင္းသူေတြအေရးကိစၥမွာ အရင္က အေလးမထားခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္လာၿပီး သူတို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတာ၊ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီ ဖဲြ႔တာနဲ႔ ကတိ က၀တ္ေပးတာေတြ လုပ္လာၿပီလို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ဧၿပီ ၁၄ ရက္ေန႔က ဘိုကိုဟာရမ္ မြတ္စလင္သူပုန္ေတြဟာ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းက ခ်ီေဘာက္ရြာ အမ်ဳိးသမီးအထက္တန္းေက်ာင္းကို ေရာက္ရွိလာၿပီး ေက်ာင္းသူ ၂၀၀ ေက်ာ္ကို ကုန္တင္ကားေတြနဲ႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ပါတယ္။

အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ အာအီရွာ ဆာဒ့္ (Aisha Sa’ad) ကလည္း အစိုးရရဲ႕ အားစိုက္ လုပ္ေဆာင္မႈ ပိုလိုအပ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုၿပီး သမီးေပ်ာက္မိခင္တဦးအေနနဲ႔ ဒီအခ်ိန္ေတြကို ျဖတ္သန္းရတာ အေတာ္ကို ပင္ပန္းခက္ခဲလွၿပီလို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံက စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ကၽြမ္းက်င္သူေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသူေတြကို ကူညီရွာေဖြေပးဖို႔ ဒီ ၁ ပတ္ထဲမွာပဲ ကမ္းလွမ္းခဲ့ၿပီး ၿဗိတိန္၊ ျပင္သစ္နဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတို႔ကလည္း အကူအညီေတြ ကမ္းလွမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။

ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားအစိုးရရဲ႕ ေပ်ာ့ညံ့မႈကို ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားျပည္သူေတြ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားအစိုးရရဲ႕ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာက အထူး အာ႐ံုစိုက္ေနၾကၿပီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေမ ၇ ရက္ေန႔မွာ ကမၻာ့စီးပြားေရးဖိုရမ္ကို ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားႏိုင္ငံမွာ စတင္က်င္းပေနခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူျပန္ေပးဆဲြမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သတင္းေပးႏိုင္သူကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ သိန္း ဆုေၾကးေပးမယ္လို႔ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားရဲတပ္ဖဲြ႔က မေန႔က ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။

DVB

0 comments:

Post a Comment