Wednesday, May 14, 2014

တစ္မိုင္ တစ္ဦး အျမန္လမ္း

“ကို...ေရာဟင္...” ဟု ခုတင္ေပၚမွ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ဆန္႔ေနရသည့္ အသက္ ၃၂ ႏွစ္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသမီးက မပြင့္တပြင့္ ေလသံျဖင့္ ခပ္တိုးတိုးေလး ေမးရွာသည္။



သူမ၏ မ်က္ႏွာအႏွံ႔တြင္ ပြန္းရွထားသည့္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္တို႔က ျပည့္လုနီးပါး။ ေမးေစ့တစ္ခုလုံးမွာ မိုးက် သေျပသီးပမာ ညဳိေျပာင္ေျပာင္ အေရာင္ေတာက္ေနသည္။ ျပင္းထန္ေသာ အတြင္းပိုင္း ဒဏ္ရာတို႔ကို သူမက ေခတၱေမ့ထားဟန္ တူေသာ္လည္း ဦးေခါင္း အနည္းငယ္ ေစာင္း႐ုံျဖင့္ သူမထံမွ ေအာ္ညည္းသံ ထြက္လာသည္။ ေအာ္ညည္းသံၾကားမွပင္ ေမလ ၁၂ ညေနပိုင္းက ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္သြား ရာဇာမင္း အေဝးေျပးကားေပၚမွ သူမႏွင့္ ပူးတြဲထိုင္လိုက္လာေသာ ခင္ပြန္းကို သူမက ေမးျခင္းျဖစ္သည္။

အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ဖြယ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနေသာ ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းမေပၚတြင္ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ က်င္းပအၿပီး တစ္ရက္ခန္႔အၾကာ ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔ ညေန ၆ နာရီက ေနျပည္ေတာ္မွ ရန္ကုန္သို႔ ထြက္ခြာသြားေသာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္မွာ အျမန္လမ္းတြင္ တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ခရီးသည္ ၁၄ ဦးေသဆုံးၿပီး က်န္ရွိ ခရီးသည္ ၃၀ ေက်ာ္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။ ေသဆုံးသူ ၁၄ ဦးတြင္ သူမ၏ ခင္ပြန္းသည္လည္း တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္အတြင္း လူ ၁၀ ဦးထက္မနည္း ေသဆုံးခဲ့ေသာ ဒုတိယေျမာက္ အျမန္လမ္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈလည္း ျဖစ္သည္။

အျမန္လမ္း ၁၁၆ မိုင္တြင္ ဧၿပီလ ၁၂ ရက္ ည ၂ နာရီခြဲအခ်ိန္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အေဝးေျပးယာဥ္ႏွင့္ မတ္တူးယာဥ္ တိုက္မိအၿပီး ၁၃ ဦး ေသဆုံးၿပီးေနာက္ တစ္လခန္႔အၾကာ ရာဇာမင္း ယာဥ္တိုက္မႈ ထပ္ျဖစ္ပြားျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဟိုဘက္အေဆာင္မွာပါ။ ညီမေလး စိတ္မပူနဲ႔ေနာ္” ဟု ရာဇာမင္းယာဥ္ေပၚပါ ခင္ပြန္းသည္အေၾကာင္း ေမးေနသူကို လူနာေစာင့္ အမ်ဳိးသမီးက ျပန္အေျဖ ေပးလိုက္သည္။

သို႔ေသာ္ ေဘးမွ လူနာသတင္းေမးမ်ားကို ျမင္သာရန္ လူနာေစာင့္က မ်က္လုံးတစ္ဖက္ မွိတ္ျပလိုက္သည္။ ထိုလူနာေစာင့္၏ မ်က္ႏွာက တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ငိုမဲ့မဲ့။ ဆုံးပါးသြားသူ ခင္ပြန္း ရွိေနေသးေၾကာင္း လိမ္ေနရသည့္အျပင္ မခ်ိတင္ကဲ ၿပံဳးရသည့္ အလုပ္ကိုပါ လူနာေစာင့္က ပူးတြဲလုပ္ေနရသည္။
“ဘာမွမျဖစ္ဘူးေနာ္။ ေကာင္းသြားၾကမွာပါ” ဟူေသာ အားေပး စကားလုံးတို႔က ေသြးညီနံ႔၊ ေသြးပုပ္နံ႔တို႔က ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနေသာ ခြဲစိတ္ေဆာင္အမွတ္ (၁) ႏွင့္(၂) တို႔တြင္ ေရာႁပြမ္းေန၏။

တိမ္းေမွာက္သြားေသာ ရာဇာမင္း ယာဥ္သည္ ညေန ၆ နာရီ ၄၅ ဝန္းက်င္၌ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း၊ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၁၉၇ မိုင္ဝန္းက်င္ရွိ တံတားေပၚ အတက္တြင္ လမ္းေခ်ာ္၍ ေခ်ာက္အတြင္း ျပဳတ္က်ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းကားေမွာက္သည္ကို ဝင္ေရာက္ကူညီ ကယ္ဆယ္ခဲ့သည့္ မေကြးၿမဳိ႕မွ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕သို႔ အျမန္လမ္းမွ ျပန္လာသူ ဦးစိုးမင္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။

ဦးစိုးမင္းလြင္မွာ ထိုးက်သြားေသာ ယာဥ္ေပၚမွ ခရီးသည္မ်ားကို ပထမဆုံး ကူညီခဲ့သူ။

အျခား ယာဥ္တိမ္းေမွာက္၊ တိုက္မႈမ်ားကဲ့သို႔ပင္ အျမန္လမ္း သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ လူအမ်ားဆုံး ေသဆုံးခဲ့ေသာ ယခုယာဥ္တိုက္မႈကိုလည္း လူ႔အျပစ္ေလာ၊ လမ္းအျပစ္ေလာ အျငင္းပြားၾကဦးမည္။ လမ္းအျပစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသူတို႔တြင္လည္း သက္ေသမ်ားရွိသည္။

လမ္းတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားကို အသုံးျပဳ၍ အမွန္တကယ္ အရည္အေသြး ျပည့္ဝသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းမ်ားကို အသုံးျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေသခ်ာသည့္ သက္ေသသာဓက မေတြ႕ရေသးေၾကာင္း လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးအျဖစ္ ၁၅ ႏွစ္နီးပါး လုပ္သက္ရွိသူ ေတာင္ငူၿမဳိ႕ခံ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။

“ကြန္ကရစ္လမ္း ခင္းမယ္ဆိုရင္ ေအာက္ခံေျမသားက အနည္းဆုံး အသားေသေလာက္တဲ့ အတိုင္းအတာ ပမာဏေလာက္ ထားရွိရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ အျမန္လမ္းမႀကီးက ႏွစ္တိုတိုအတြင္း ၿပီးစီးၿပီး ႏွစ္တိုတို အတြင္းမွာပဲ ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ ျပဳခဲ့တာကို ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး” ဟု ၎က ထပ္ေလာင္းေျပာဆိုသည္။

ယခုႏွစ္ သႀကၤန္ေလးရက္တာ ကာလအတြင္းမွာပင္ အဆိုပါ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚ၌ ယာဥ္မေတာ္မဆ ျဖစ္ပြားမႈေပါင္း ၂၂ ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး လူေသဆုံးမႈ ၁၆ ဦး အထိရွိခဲ့ကာ လူေပါင္း ၄၃ ဦး ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာ၏ ေျပာဆိုခ်က္ကို ေထာက္႐ႈပါက အျမန္လမ္း၏ အေနအထားမွာ စိုးရြံ႕စရာပင္။

ထိုနည္းတူ ယာဥ္ေမာင္းအျပစ္ (လူ႔အျပစ္) ဟုဆိုရန္လည္း အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ား ရွိေနသည္။

ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔ ညေန ၆ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ ၿမဳိ႕မေစ်းကားဂိတ္မွ ထြက္ခဲ့ေသာ ရာဇာမင္းကားသည္ ေနျပည္ေတာ္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္အထြက္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းေပၚ စေရာက္ကတည္းကပင္ ဘယ္ညာယိမ္းေနၿပီဟု ခရီးသည္အျဖစ္ လိုက္ပါသြားသည့္ အစိုးရဝန္ထမ္း အမ်ဳိးသမီးက ဆိုသည္။
“ျမန္တာကလည္း ျမန္တယ္။ ထိန္းမရျဖစ္တာ သိသာတယ္” ဟု ၎က ခုတင္ေပၚမွ ပက္လက္ အေနအထားျဖင့္ ေျပာသည္။

ကားေပၚလိုက္ပါခဲ့သည့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕ေန အသက္ ၄၅ ႏွစ္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးကမူ ကားေမာင္းသူမွာ မူမမွန္ဟု ေျပာသည္။
“ကားေမာင္းတဲ့သူက မူးေနတာေလကြာ” ဟု ဘယ္လက္ေမာင္း႐ိုးႏွင့္ နံ႐ိုးႏွစ္ေခ်ာင္း က်ဳိးသြားေသာသူက မေက်နပ္ေသာ ေလသံျဖင့္ ဆိုသည္။

ကားေမွာက္ရျခင္းမွာ လမ္းေခ်ာေနသျဖင့္ဟု ေျပာဆိုေနေသာ္လည္း အခင္းျဖစ္ပြားၿပီး မၾကာမီ အဆိုပါ ေနရာသို႔ ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္ လမ္းမွာ ေျခာက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ကြန္ပ်ဳတာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာဦးဘေဆြက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဒီေတာ့ လူအမွားေတြလည္း မကင္းဘူးလို႔ ေျပာရမွာပါ” ဟု ၎ကဆိုသည္။

လူအျပစ္လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ လမ္းအျပစ္လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ႏွစ္ခုစလုံးလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

ယင္းေၾကာင့္ပင္ အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး ရဲမွဴးႀကီး ဦးေနဝင္းက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားသည္ ကားႀကံ့ခိုင္ေရး ေကာင္းမြန္ျခင္း မရွိသည့္ အမွားမ်ား ရွိသကဲ့သို လူသားအမွားေၾကာင့္ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ပြားရျခင္းေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ရွိ အခ်ဳိ႕လမ္းပိုင္း ေနရာမ်ားသည္ တစ္ေျဖာင့္တည္းရွိၿပီး အေကြ႕အေကာက္ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ဂ႐ုစိုက္ ေမာင္းႏွင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သတိေပး ေျပာဆိုထားသည္။

ယာဥ္တိုက္၊ တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား မ်ားျပားလာကတည္းက အျမန္လမ္းမႀကီး ပုံမွန္ျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ထိန္းသိမ္းကြပ္ကဲမႈ႐ုံးမွ အထက္ျမန္မာျပည္ အင္ဂ်င္နီယာမွဴး ဦးျပည္ၿဖဳိးဆယ္က ေျပာၾကားသည္။

“ရာဇာမင္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမွာ ယာဥ္ေမာင္းအေနနဲ႔ ေပါ့ဆမႈေလးေတြကို ေတြ႕ရွိထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ရာဇာမင္း ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္စဥ္တြင္ ၄၄ ဦးအနက္ ၁၄ ဦး ဆုံးပါးသြားခဲ့ၿပီး က်န္ရွိသူမ်ားမွာ အနည္းႏွင့္အမ်ား ဒဏ္ရာရၾကသည္။ အားလုံး ေနျပည္ေတာ္ ခုတင္ ၁၀၀၀ ေဆး႐ုံတြင္။

နံ႐ိုးက်ဳိးျခင္း၊ အ႐ိုးအက္ျခင္း၊ ေခါင္းကြဲျခင္း၊ ခါးမလႈပ္ႏိုင္ျခင္း၊ မ်က္ႏွာဖူးေရာင္ျခင္းႏွင့္ မျမင္ႏိုင္သည့္ ကိုယ္တြင္းပိုင္း ေဝဒနာတို႔က အသက္ရွင္ က်န္ခဲ့သူတိုင္းတြင္ ျဖစ္ေနဆဲ။ ထူးျခားသည္မွာ ေခါင္းကြဲ၊ ေျခေပါက္ဒဏ္ရာတို႔က သုံးေျမႇာင့္ပါ စေကဘာေခၚ အခြၽန္လက္နက္ျဖင့္ ထိုးခံရသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ (ဥပမာ-မာစီဒီးကားတံဆိပ္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္)။ ထို႔အျပင္ ဦးေခါင္းတြင္ ေပါက္ၿပဲဒဏ္ရာေၾကာင့္ ကြက္၍ရိပ္ထားရေသာ ကတုံးကြက္တို႔က လူနာအမ်ားစုတြင္ ရွိျပန္သည္။

“ကားေရွ႕ပိုင္းနဲ႔ အရင္က်တာ။ ေရွ႕မွန္ကြဲသြားေတာ့ ေက်ာ္ခြၿပီး အျပင္ထြက္လိုက္တယ္။ ေဘးမွာက ေသြးေတြနဲ႔ အကုန္ေသေနၿပီလို႔ေတာင္ ထင္ထားတာ” ဟု ေနျပည္ေတာ္မွ ျပန္လာေသာ အစိုးရဝန္ထမ္းက သူမ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳကို ျပန္ေျပာျပသည္။

အဆိုပါကား ျပဳတ္မက်မီကပင္ ခရီးသည္တို႔က ေအာ္ဟစ္ျခင္း မရွိသလို၊ အခင္းျဖစ္ၿပီး ခ်ိန္တြင္လည္း က်ယ္ေလာင္ေသာ ေအာ္ဟစ္သံမထြက္ဟု သူမက ထပ္ေလာင္းဆိုသည္။

ခရီးသည္မ်ား၏ ေအာ္ဟစ္ ညည္းတြားသံက လူနာေဆာင္တစ္ခုလုံး ခပ္သဲ့သဲ့ ထြက္ေနသည္။ ယမန္ေန႔ ညပိုင္းကတည္းက တာဝန္က်ေနေသာ ဆရာဝန္ႏွင့္ သူနာျပဳမ်ားက လူနာ၏ ဒဏ္ရာမ်ားကို ခ်ဳပ္ေပးရသည့္ အလုပ္က ေမလ ၁၃ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီ ဝန္းက်င္ အခ်ိန္အထိ မၿပီးေသး။ မစိုးရိမ္ရသည့္ အေသးစား ေပါက္ၿပဲဒဏ္ရာတို႔ကို ခ်ဳပ္ေပးေနရသည့္ အလုပ္က တစ္ခုတင္ဝင္ တစ္ခုတင္ထြက္ ။

“ညတည္းက မအိပ္ရေသးဘူး။ စိတ္ခ်ရေလာက္မွ ျပန္ရမွာ” ဟု အသက္ ၃၀ ဝန္းက်င္ခန္႔ရွိ သူနာျပဳ ဆရာမေလးတစ္ဦးက ဆိုသည္။ သူမ စြပ္ထားေသာ လက္အိတ္ႏွင့္ ေဆးတြန္းလွည္းေပၚတြင္ ေသြးစတို႔က ျမင္မေကာင္း။

ေခါင္းတြင္ ဆယ္ျပားေစ့ခန္႔ ေဟာင္းေလာင္း ေပါက္ေနသည့္ လူနာ၊ အျပင္းအထန္ ညည္းတြားေနၿပီး နာလြန္းသျဖင့္ ေအာက္ပိုင္းအဝတ္ပင္ မကပ္ႏိုင္ေအာင္ ႐ုန္းေနေသာ လူနာ စသည္ျဖင့္ . . . ။

ထိုလူနာမ်ားတြင္ အစာစားႏိုင္သည့္ လူနာဟူ၍ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိသည္။ ရာဇာမင္းကားကို ေမာင္းႏွင္သည့္ ဒ႐ိုင္ဘာက အတြင္းလူနာအျဖစ္ ကုသေနရသည္။ ယာဥ္အကူကား အျခားခရီးသည္ ၁၃ ဦးႏွင့္အတူ လူ႔ေလာကကို စြန္႔ခြာသြားၿပီ ျဖစ္သည္။

လူနာတခ်ဳိ႕သူတို႔မွာ စိုးရိမ္ရေသးသည္ဟု ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီမွ သတင္းထြက္သည္။ နံနက္ပိုင္းတြင္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးႏွင့္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးတို႔ ေရာက္လာသည္။ လူနာ တစ္ဦးစီအတြက္ ေထာက့္ပံ့ေငြမ်ား ေပးသည္။ သတိရသူကို အားေပးစကား ေျပာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေထာက္ပံ့ေငြ အေရအတြက္ မသိရ။
“စာအိတ္ေလးနဲ႔ ထည့္ေပးသြားတယ္။ ဘယ္ေလာက္မွန္း မသိပါဘူး” ဟု လူနာေစာင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

သူမေစာင့္ေနေသာ လူနာအမ်ဳိးသမီးမွာ အသက္ ၅၀ ခန္႔အ႐ြယ္ ရွိသည္။ လူနာ သတိမရေသး၍ ဆရာဝန္ႏွစ္ဦး နံေဘးတြင္ ရပ္ေစာင့္ေနသည္။ က်န္လူနာေစာင့္ တစ္ေယာက္က သတိေမ့ေနသူ၏ ႏွာေခါင္းေပၚတြင္ သံပုရာသီး တစ္လုံးျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနသည္။ အငိုတစ္ဝက္ မ်က္ဝန္းတို႔က ပူေလာင္ေနသည့္ဟန္ျပ၏။

ဝန္ႀကီးတို႔က လူနာမ်ားကို ၾကည့္၍ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သည့္ဟန္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းပိုင္းတြင္ ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္း သြားလာေနေသာ ကားအစီးေရမွာ ၃၀၀ နီးပါး ရွိေနၿပီး ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္အနက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ မျဖစ္ပြားေသးေသာ ကားလိုင္းမွာ မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ယာဥ္လိုင္းတစ္လိုင္းမွ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ေမွာက္သည့္ ယာဥ္မ်ားေမွာက္ ေနသည္။ လမ္းျပင္သူမ်ားကလည္း ဆက္ျပင္ေနသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မကုန္မီ လမ္းတိုးခ်ဲ႕ မႈမ်ားအျပင္ ၂၅ မိုင္ အရွည္ထိ ကတၱရာ ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား စတီးလက္ရမ္းမ်ား တပ္ဆင္ျခင္း ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အျမန္လမ္း အင္ဂ်င္နီယာမွဴး႐ုံးမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။
“ကားသမား ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ရင္ေတာင္မွ ထိခိုက္ဆုံး႐ႈံးမႈ အနည္းဆုံး ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့အထိ ျပဳျပင္ေဆာင္႐ြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ မ်ားလာသျဖင့္ ေသမင္းတမန္လမ္းဟုပင္ သမုတ္ခံလာရေသာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း၏ အရွည္ကား ၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလုံ ရွိသည္။

လမ္းစဖြင့္သည့္ ၂၀၀၉ မွ ယေန႔အထိ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မူေၾကာင့္ ၃၆၇ ဦး ေသဆုံးခဲ့သည္။
ေသဆုံးမႈသည္ တစ္မိုင္တစ္ဦးႏႈန္း ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ အျမန္လမ္း ျဖစ္ေနၿပီ။

Written by ေအာင္ထက္၊ ေဇယ်ာကို (ေတာင္ငူ)
The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment