Tuesday, July 1, 2014

႐ိုးရာအေမြ ျမန္မာ့ သနပ္ခါး


ျမန္မာ့သနပ္ခါးဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ပင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ခြဲျခားမရေပ။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အပူဒဏ္ အႏၲရာယ္ ကာကြယ္ေရး ႏႈိးေဆာ္ခ်က္တြင္လည္း နံပါတ္ (၁၁)တြင္ မိတ္ဖု၊ ယားနာမ်ား ထြက္ပါက ေရေအးဝတ္ကပ္ျခင္း၊ သနပ္ခါး လိမ္းျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ပါဟု က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီး ဌာနက ေၾကညာထားသည္။ (အပရႏၲတိုင္း) တမၸဝတီတိုင္းတို႔ ေကာင္းစားစဥ္က တည္းကပင္ သနပ္ခါးကို အမ်ဳိးသမီးသာမက အမ်ဳိးသားမ်ားပင္ သံုးစြဲလာခဲ့သည္ဟု ေရွးေဟာင္းက်မ္းဂန္ မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။သကၠရာဇ္ ၇၄၅ ခုႏွစ္တြင္ ရာဇာဓိရာဇ္မင္းသည္ ဗညားႏြဲ႕မင္းသား ဘဝျဖင့္ ဒဂုန္သို႔ ခ်ီတက္ရာ၌ ၾကင္ယာသက္ထားက ေရးပို႔ေသာ (သံုးေထာင့္အိုင္) အိုင္ခ်င္းတြင္ ဤသို႔ေရးစပ္ ခဲ့ဖူးသည္။''သနပ္ခါး ေက်ာက္ျပင္ေပၚတြင္ ေသာက္ေရေအးႏွင့္ ေရာေသြးပါလွ်င္ နံ႔သာေပၚက်ဲ တတ္တယ္'' ဤအိုင္ခ်င္းကို ေထာက္႐ႈျခင္းျဖင့္ ထိုေခတ္ ထိုအခါကပင္ သနပ္ခါးကို အမ်ဳိးသမီးမ်ား သံုးခဲ့ပံုမွာ ထင္ရွားပါသည္။ သကၠရာဇ္ ၈၅၅ ခုႏွစ္ အင္းဝေခတ္တြင္ ရွင္မဟာရ႒သာရ စပ္ဆိုခဲ့ေသာ ဘူရိဒတ္ ဇာတ္ေပါင္းပ်ဳိ႕၌ သနပ္ခါးေမႊးကို ေသြး၍လူးသည့္ ပမာတင္စား၍ ''ဤစာသာရ၊ ေဂါ သီတကို နားဝႏွစ္ဖက္၊ ျမေက်ာက္ထက္၌၊ ဥာဏ္လက္ ကိုင္ေလး၊ ျဖည္းျဖည္းေသြး၍၊ န႔ံေမႊးတသံု၊ လိမ္းလင့္ကုန္''ဟု စပ္ဆိုခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အင္းဝေခတ္၌လည္း ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ သနပ္ခါးကို စံုစံုမက္မက္အထူးလိမ္းျခယ္ ေနၾကသည့္ ထံုးစံဓေလ့ ျဖစ္ေနၿပီဟု သိႏိုင္သည္။ စာဆုိေတာ္ႀကီး ဦးေၾကာ့ကလည္း သနပ္ခါးပင္ ေတးထပ္တြင္'' ေဟမဝန္ျမေၾကာ၊ နံ႔သာေတာရင့္မံႈ၊ လွလိုက္တာ ပင္နပ္ခါး၊ ရွင္နတ္မ်ား စိုက္ထားသည့္ပံု၊ အ႐ိုးက ကတိုးထံုသည္၊ အခိုးစံုပင္စည္ ေလွ်ာက္ပါလို႔၊ အေခါက္ ကေလးတရာ၊ ေမႊးတဲ့နံ႔သာ၊ ေရႊတသန္း ေဘြမန္းညာမွာ၊ ေရႊဂႏၶာ ဆင္ျမန္းဖို႔ေလး'' ဟူ၍ ေတးထပ္ျဖင့္ ေရးစပ္ေထာမနာ ျပဳခဲ့သည္။

ဟံသာဝတီ ျပည့္ရွင္မင္းႀကီး၏ သမီးေတာ္ ရာဇဓာတုကလ်ာသည္ မိမိအျမတ္တႏိုး ထားရွိ အသံုးျပဳ ေနေသာ ေက်ာက္ျပင္ကို ပဲခူးေရႊေမာေဓာ ဘုရား၏ ဌာပနာပစၥည္း တစ္ပါး အျဖစ္ပင္ လွဴထားသည္ကို ေထာက္လွ်င္ သနပ္ခါးကို မဆိုထားႏွင့္ ယင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေနသည့္ ေက်ာက္ပ်ဥ္ကိုပင္ မည္မွ်တန္ဖိုးထားသည္။ ျမတ္ႏိုးသည္ကို တြက္ဆ၍ ရႏိုင္ပါသည္။ သနပ္ ခါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပုဂံေခတ္တြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္ကို ျမန္မာမင္းမ်ား တခမ္းတနား က်င္းပခဲ့သည္။ ၄င္းမွာ''မီးဖုန္းလွဴပြဲ တပို႔တဲြ'' ဟူ၍ ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း တပို႔တြဲ လတြင္ မီးဖုန္းပြဲေတာ္ က်င္းပေလ့ ရွိခဲ့သည္။ တပို႔တြဲလတြင္ အေအးဓာတ္ လြန္ကဲသျဖင့္ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္အား ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရွိေစရန္ ရည္စူး၍ သနပ္ခါးေခ်ာင္းမ်ား မီးပံုကာ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိေခတ္အခါက သနပ္ခါး ေတာမ်ားကလည္းေပါေပရာ ထိုပြဲေတာ္တြင္ သာမန္ ထင္းတံုးမ်ား ကို မသံုးဘဲ သနပ္ခါး အတံုးမ်ား၊ အကိုင္းအလက္မ်ားကို ကရမက္၊ န႔ံသာျဖဴနီ စေသာ အျခား ေမႊးန႔ံသာ တံုးမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ၍ မီးပူေဇာ္ၾကသည္။ ထိုပြဲေတာ္အတြက္ တေပ်ာ္တပါး သနပ္ခါး ခုတ္ထြက္ၾကသည္။ သနပ္ခါး ရွားပါးလာေသာ ယခုေခတ္တြင္ ထိုယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့မွာ ကြယ္ေပ်ာက္ ခ့ဲေလၿပီ။ သနပ္ခါးသည္ ေဆးဖက္လည္း ဝင္သည္။ သနပ္ခါးျမစ္သည္ ပိုဝါ၍ ေအးသည္။ ေမႊးလည္းေမႊးသည္။ ကြၽန္မတို႔ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ေရခ်ဳိးၿပီး သနပ္ခါး ေျခဆံုး ေခါင္းဆံုးလိမ္းရမွ စိတ္ရႊင္လန္းၿပီး က်န္းမာသည္ဟု ထင္သည္။

ကိုယ္သားကိုယ္ရည္ ေအးျမ၍ ခ်ဳိင္းေခြၽးန႔ံမ်ား ေပ်ာက္သြားသည္။ တစ္ခါက ကြၽန္မ အေမရိကန္ ေရာက္စဥ္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးသနပ္ခါး လိမ္းထားသည္ျမင္၍ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ေမးျမန္း ၾကည့္ရာ ကြၽန္မက ''ျမန္မာျပည္ေမြး တ႐ုတ္ အမ်ဳိးသမီးပါ။ ဒါ ျမန္မာ့သနပ္ခါးလို႔ ေခၚတယ္။ အသားအေရလွၿပီး က်န္းမာရႊင္လန္းတယ္'' ဟုေျပာရာ ကြၽန္မသည္ ျမန္မာျပည္သူ ဟု မေျပာရဲဘဲ မ်က္ႏွာက မိတ္ကပ္ကို ေယာင္ယမ္းစမ္းၿပီး ရွက္စိတ္ျဖစ္ေပၚ ခဲ့ရသည္။

သနပ္ခါးကို ပ်ဳိပ်ဳိအုိအိုမေရြး ႏွစ္သက္ၾကသလို အလုပ္သမမ်ား၊ လယ္သူမမ်ားသည္ ေနေလာင္ျခင္း ဒဏ္ကို ကာကြယ္ႏုိင္ေစရန္ အလို႔ငွာ သနပ္ခါးကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ လိမ္းက်ံသည္။ ပါးကြက္ၾကား ကေလးမ်ား လိမ္းၾကသည္။ သို႔မွသာ အသားပပ္ျခင္း၊ ေနေလာင္၍ အသားညိဳညိဳ ေမာင္းေမာင္းျဖစ္ျခင္း၊ တင္းတိပ္စြဲျခင္းမ်ားမွ ကာကြယ္ႏိုင္ ေလသည္။

သနပ္ခါးကို စိတ္လက္ေပ်ာ္ရႊင္ရန္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္မွၿငီးေငြ႕မႈႏွင့္ ေခြၽးန႔ံေပ်ာက္ရန္ ေသာ္လည္းေကာင္း လိမ္းက်ံၾကသည္။ ကြၽန္မတို႔သည္ အလွဴမဂၤလာ သြားရာတြင္ မိတ္ကပ္မ်ား လိမ္းလာလွ်င္ ''ျပန္လာရင္ ဆပ္ျပာနဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး သနပ္ခါးေရက်ဲ ေလးလိမ္းထား။ သမီးတို႔အဂၤလိပ္ သနပ္ခါးက ဓာတုေဗဒပစၥည္း ေတြနဲ႔လုပ္ထားေတာ့ အခိုး အေငြ႕ပိတ္ အဆီပိတ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ၾကာ အသားအေရ ခန္းေျခာက္ၿပီး တင္းတိပ္စြဲ ဝက္ၿခံ ေပါက္နဲ႔ မ်က္ႏွာလည္း ပူေသးတယ္။ သနပ္ခါးအၿမဲ လူးရင္အသားအေရ ေလးကိုဝင္းၾကည္ ႏုညက္လာလိမ့္မယ္'' ဟုကြၽန္မ၏ အဘြားျဖစ္သူက မၾကာခဏ ေျပာဖူးသည္။

ကြၽန္မတို႔လည္း မိတ္ကပ္ၾကာၾကာ လိမ္းထားလွ်င္ မ်က္ႏွာပူေလာင္ တင္းက်ပ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သနပ္ခါးကို ျပန္လိမ္းၾကရသည္။ သႀကၤန္ ေရသဘင္ မ႑ပ္တြင္ သံုးရက္ေလာက္ မိတ္ကပ္လိမ္း၍ ေရကစားလွ်င္ အသားမဲြေျခာက္ေျခာက္ ျဖစ္လာ၍ အသားပံုမွန္ ျပန္ရရန္ သနပ္ခါးကို ထူထူပိန္းပိန္း ေန႔စဥ္ လိမ္းၾကရသည္။

သနပ္ခါး အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိရာတြင္ ေရႊဘုိသနပ္ခါးသည္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ျဖစ္သည္။ သနပ္ခါးဟု ဆုိလွ်င္ ေရႊဘိုပါမွ ျပည့္စံုေပမည္။ ေရႊဘိုနယ္မွထြက္ေသာ သနပ္ခါးသည္ မာက်စ္ေသာ ေက်ာက္ စရစ္ ေျမနီေၾကာမွ ေပါက္သျဖင့္ အသားသိပ္သည္း မာက်စ္ၿပီး နီၾကင့္ၾကင့္ အေပြးမ်ားျဖင့္ အေသြးခံသည္။ ရန႔ံေမႊးႀကိဳင္သည္။ ေက်ာက္စရစ္ေျမမွ ထြက္သည့္ နီရဲ အက္ကြဲေသာ အေပြးမ်ားရွိေသာ သနပ္ခါးတြင္ ႏွစ္ထပ္ေပြး၊ သံုးထပ္ေပြးဟူ၍လည္း ရွိသည္။ သံုးထပ္ေပြးသည္ အေပြးထူ၍ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး တစ္ထပ္ေပြးသည္ အေပြးပါးလ်ား၍ အေသြးမခံေပ။ သနပ္ခါးအဖို၊ အမဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္ စားရွိရာ အမသည္ပို၍ သင္းပ်ံ႕ေမႊးႀကိဳင္ၿပီး အဖိုသနပ္ခါးတံုးသည္ အမသနပ္ခါးေလာက္ ရနံ႔မသင္းေပ။

ဦးသာလွ၏ ျမန္မာ့သနပ္ခါး စာေစာင္တြင္ နာမည္ရေတာ္ဝင္ သနပ္ခါးသည္ အေလာင္းမင္း တရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ် လက္ထက္ေတာ္က ေရႊဘိုခ႐ိုင္ ခင္ဦးၿမိဳ႕နယ္အပိုင္ ဧရာဝတီျမစ္ ၏ အေနာက္ဘက္ကမ္း သီဟေတာဘုရား၏ ေအာက္ဘက္ ႏွစ္မိုင္ခန္႔အကြာတြင္ ေရွးက ''သိန္းကေတာနယ္ေျမ'' ဟုေခၚတြင္ေသာ နယ္ေျမတစ္ခုရွိသည္။ သီဟေတာဘုရား နယ္ပယ္ လွဴဒါန္းရန္အတြက္ ေရႊႀကိဳးသတ္မွတ္ရာတြင္ ဘုရားဝတၱကေျမအတြင္း မပါရွိသျဖင့္ ကြက္က်န္ေနသည့္အတြက္ ''တကြက္''ဟု ေခၚတြင္ခဲ့သည္။

ယခုကာလေရြ႕ေလ်ာလာသျဖင့္ ''ကဗြက္''ဟုေခၚေသာရြာ ျဖစ္ေနသည္။

ထုိနယ္ေျမမွ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ အေကာင္းဆံုး သနပ္ခါး နန္းသံုးေတာ္ဝင္ သနပ္ခါး ထြက္သည္ဟု ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးက အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ အေထာက္အထား မ်ားလည္း ရွိခဲ့ေပသည္။

ထိုနယ္ေျမအနီး တစ္ဝိုက္တြင္ ေပါက္ေရာက္ေသာ သနပ္ခါးသည္ အေပြးနီဝါေရာင္ရွိ၍ ရန႔ံအလြန္ ေမႊးထံုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သိန္း ကေတာနယ္ေျမ တိုက္သူႀကီးက သနပ္ခါးမ်ားကို ခုတ္ယူ စုေဆာင္းၿပီးလွ်င္ ျပည္ေရႊဘို နန္းေတာ္ႀကီးသို႔ ထာဝစဥ္သြင္းရသည္ဟု ဆုိေပသည္။ ယခုအခါ ထိုနယ္ေျမမွ သနပ္ခါးမ်ားသည္ အမ်ဳိးပါ မက်န္ေအာင္ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း ခဲ့ေခ်ၿပီ။ လက္ညႇိဳးလက္မ အရြယ္ေလာက္ပင္ ရွားလွသည္။

သို႔ေသာ္ေရႊဘို နယ္တြင္အျခား ေက်ာက္စရစ္ေျမမ်ားကလည္း သနပ္ခါး ထြက္ေသး၍ နာမည္ႀကီး ေနေသးသည္။ ယခုအခါ သနပ္ခါးပင္မ်ားကို ၿခံႀကီးမ်ားျဖင့္ စိုက္ပ်ဳိးၾကသည္။ ေရႊဘုိေျမမွ ထြက္ေသာ သနပ္ခါးသည္ ဆင္စြယ္ေရာင္ကဲ့သို႔ ျဖဴဝါဝါျဖစ္သည္။ ေသြးလိုက္လွ်င္ ရနံ႔သင္းႀကိဳင္ၿပီး အနည္းငယ္ ေစးညက္သည္။ လွ်ာႏွင့္တို႔ၾကည့္လွ်င္ အျခားနယ္မွ ထြက္ေသာ သနပ္ခါးထက္ အခါးေလးသည္။ ရွင္မေတာင္ သနပ္ခါးသည္ ေျမလတ္ပိုင္းမွ ထြက္၍ ႐ိုးရာအေမြ ျမန္မာ့ သနပ္ခါး ဗိႆႏုိးမင္းသမီး လိမ္းခဲ့ေသာ သနပ္ခါးဟူ၍ နာမည္ႀကီးသည္။ ေအာက္အရပ္တြင္လည္း အသံုးမ်ားသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေက်ာက္ဆည္၊ ပခုကၠဴ၊ ေတာင္တြင္းႀကီး၊ မံုရြာႏွင့္ အရာေတာ္ နယ္မ်ားမွ ပ်ဳိး၍ၿခံႀကီးျဖင့္ စိုက္ပ်ဳိးၾကသျဖင့္ ထြက္ကုန္မ်ားသည္။ ထိုသနပ္ခါးမ်ားသည္ ေရႊဘို သနပ္ခါးထက္ အနည္းငယ္ အျဖဴေရာင္လုၿပီး ေရႊဘိုသနပ္ခါးလို မညက္ေညာ။ ေသြးလိုက္ လွ်င္ အနည္းငယ္ဖြာၿပီး ရနံ႔သင္း႐ံုပင္ ရွိသည္။ ေရႊဘုိသနပ္ခါးသည္ အနည္းငယ္အဝါေရာင္ သန္းကာ ခပ္ေစးေစးႏွင့္ ညက္ေညာၿပီး ရန႔ံသင္းႀကိဳင္ လြန္းသျဖင့္ ေရႊဘုိသနပ္ခါး လိမ္းသူမ်ား သည္ ေရႊဘိုသနပ္ခါး လိမ္းရမွေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေရႊဘိုသနပ္ခါး အသံုးမ်ား လြန္း၍ ထြက္ရွိမႈႏွင့္ လံုေလာက္ျခင္း မရွိေပ။ ေရႊဘိုနယ္ အေရွ႕ဘက္ သပိတ္က်င္း၊ တေကာင္း၊ ၾကာညႇပ္ေဒသတို႔တြင္ အလြန္ႀကီးေသာ ၿမိဳင္သနပ္ခါးပင္ ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕က သီဟေတာ နယ္ေျမတစ္ေလွ်ာက္ ေပါက္၍ သီဟရာဇာ သနပ္ခါး(ဝါ) ၿမိဳင္သနပ္ခါးဟု ေခၚၾကသည္။

အပင္ႀကီးလြန္း၍ ခြဲျခမ္းမ်ား လုပ္ေရာင္းၾကသည္။ ေသြးလိုက္လွ်င္ အဝါေရာင္ထြက္ၿပီး အန႔ံ အနည္းငယ္သာ ရွိသည္။ ခပ္ေစးေစးႏွင့္ ညက္ေညာသည္။ ေျမပြတြင္ေပါက္ေသာ သနပ္ခါး သည္ အေပြးေပ်ာ့၍ အေသြးမခံေပ။ ေက်ာက္စရစ္ ကုန္းေျမတြင္ ေပါက္ေသာ သနပ္ခါးသည္ အေပြးမာက်စ္၍ အေသြးခံသည္။

သနပ္ခါးျမစ္ကို ခံုခံုမင္မင္လိမ္းေသာ မိန္းကေလးမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ သနပ္ခါးျမစ္သည္ အဝါေရာင္မ်ား၍ ကႏုကမာ၊ မုတ္ခြံ စသည္မ်ားျဖင့္ ေရာေသြးလိမ္းၾကသည္။ ပင္စည္အေပြး ထက္ပို၍ ေစးထန္းၿပီး အသားကို ပို၍ေအးျမေစသည္။ အသားအေရကို ပို၍ဝင္းပသည္ဟု အစြဲရွိၾကသည္။ ပို၍ခါးသက္ၿပီး မ်က္ႏွာေပၚမွ အဖုအပိန္႔ႏွင့္ ဝက္ၿခံမ်ားကို ေပ်ာက္ေစသည္ ဟုဆုိသည္။ ကိုယ္ေပၚတြင္ ယားယံေသာအခါ ဆားအနည္းငယ္ ထည့္၍ တစ္ကိုယ္လံုး လိမ္းၾကသည္။ သနပ္ခါးျမစ္သည္ ေဆးဖက္ဝင္ ပစၥည္းျဖစ္ပါသည္။

သနပ္ခါးကို စက္ျဖင့္ေသြး၍ စစ္ၿပီးလွ်င္ အခဲမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သနပ္ခါးစစ္စစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ သနပ္ခါးခဲသည္ ေပါ့ပါးသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ သနပ္ခါးခဲတြင္ အေပြးေရာ အတြင္းအူပါထည့္ ၍ ေသြးၾကသည္။ သနပ္ခါးမႈန္႔သည္ သနပ္ခါးတံုးကို ဓားျဖင့္ခုတ္၍ ေနလွန္းၿပီး အမႈန္႔ႀကိတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အျမစ္တံုးကို ႀကိတ္ေသာ အမႈန္႔သည္ အဝါေရာင္ အမႈန္႔ျဖစ္၍ အျဖဴအႏုတံုးကို ႀကိတ္ေသာအမႈန္႔သည္ အျဖဴေရာင္ျဖစ္သည္။ သနပ္ခါးမႈန္႔ အေကာင္းဆံုးမွာ ေလမႈန္႔ေခၚေလျဖင့္ ႀကိတ္ဆံုေဘးလြင့္ ကပ္ေနေသာ အမႈန္႔ျဖစ္ၿပီး အႏူးညံ့ဆံုး ျဖစ္သည္။သနပ္ခါး ေသြးလိမ္းၿပီးလွ်င္ တို႔ဖတ္ျဖင့္ သနပ္ခါး စစ္စစ္အမႈန္႔ကို မ်က္ႏွာပုတ္ၾကလွ်င္ မ်က္ႏွာအခိုးပြင့္၍ ေအးျမသည္။ မ်က္ႏွာေျပာင္၍ အဆီျပန္ျခင္း သက္သာေစသည္။

အလားတူ သနပ္ခါးအတုမ်ား ေပၚထြက္လ်က္ရွိရာ သနပ္ခါး အတုဆိုသည္မွာ သစ္ပေလြတံုး ကိုျဖတ္၍ သနပ္ခါးတံုး အျဖစ္ေရာင္းၾကသည္။ တူလည္း အလြန္တူသည္။ သို႔ေသာ္ေသြး ၾကည့္လွ်င္ အေရာင္ညိဳညစ္၍ သနပ္ခါးနံ႔မရေပ။ သနပ္ခါးသည္ေမႊး၍ လွ်ာႏွင့္တို႔ၾကည့္လွ်င္ ခါးသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း သနပ္ခါး အႏုတံုးမ်ားကို ေျမနီႏွင့္ရွားေစးမ်ား ေရာ၍ျခယ္သသျဖင့္ အေပြးရင့္ ေနသေယာင္ ထင္ရသည္။ သို႔ေသာ္သစ္ပေလြ ေခါက္ထက္စာလွ်င္ ေတာ္ေပ ေသးသည္။

ကြၽန္မတို႔ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အဂၤလိပ္ သနပ္ခါးအစား (ဝါ)ႏုိင္ငံျခား မိတ္ကပ္ကို အထင္ႀကီးစြာ သံုးစြဲမည့္အစား ေငြယိုေပါက္ကို ပိတ္သည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာ့သနပ္ခါးကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သံုးသင့္ပါ သည္။ သနပ္ခါးသည္ သဘာဝသစ္ေခါက္ရည္ ျဖစ္သျဖင့္ လွပယဥ္ေက်း ႐ံုသာမက စိတ္ၾကည္လင္ ခ်မ္းေျမ့ျခင္း၊ ကိုယ္ရည္ေအးျခင္း၊ အခိုးအဆီပြင့္ျခင္း၊ အသားအေရစိုျပည္ ဝင္းပျခင္း၊ ေရေမႊး လြတ္၍ ရနံ႔သင္းပ်ံ႕ျခင္း စသည့္အက်ဳိး ေက်းဇူးေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ျမန္မာ့သနပ္ခါးကိုသာ စြဲစဲြၿမဲၿမဲ သံုးသင့္ပါေၾကာင္း တုိက္တြန္းေရးသား အပ္ပါသည္။

ျမ၀တီ

0 comments:

Post a Comment