Sunday, February 22, 2015

ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ အစြန္းတရားႏွစ္ပါး - ေအာင္ဟိန္း

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ လူေျပာအမ်ားဆုံး စကားလုံးကိုေ႐ြးပါ ဆိုလၽွင္ ေက်ာင္းသား သမဂၢစကား လုံးကိုပင္ ေ႐ြးရပါမည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း တစ္ေလၽွာက္မွ အစိုးရ အဆက္ဆက္ကလည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဆိုသည္ႏွင့္ လက္ဝဲသမားမ်ား၊ ဗကပေျမေပၚ၊ ေျမေအာက္ယူဂ်ီမ်ား အုပ္စီးထားေသာ တကသ၊ ဗကသ တို႔ကို ေျပးျမင္ၿပီး ထိုစကားလုံးကို နားခါးသည္။ ေက်ာင္း သားမ်ားအေနျဖင့္လည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဆိုသည္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ကိုဗဟိန္း စသည့္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ သမိုင္း၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးသမိုင္း ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ သေကၤတျဖစ္သည္။ ယခု ပညာေရး ဥပေဒကို ေရးဆြဲခ်ိန္တြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက သမဂၢဆိုေသာ စကားလုံးကို ေရွာင္ သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက ထည့္ခ်င္သည္။ ေနာက္ဆုံး ပညာေရးဥပေဒကို ဆန္႔က်င္သည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၏အစမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ စကားလုံးကို အျငင္းပြားရာမွ စသည္ဟုဆိုလၽွင္ မွားမည္မထင္။အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ဆန္႔က်င္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဆႏၵျပခ်ီတက္မႈ မ်ား ေပၚေပါက္လာ ၿပီးေနာက္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးမႈမ်ား အၿပီးတြင္ NNERႏွင့္ သပိတ္ေမွာက္ ခ်ီတက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားကိုယ္ စားလွယ္မ်ားက ေရးဆြဲသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းအား လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းရန္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက သေဘာတူခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ အေျခခံဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းရန္အတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ကသာ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္သည္။ တင္သြင္းမည့္ဌာနႏွင့္ ေရးဆြဲသူမ်ားအၾကား ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၫွိႏႈိင္းရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္က တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ အျပင္မခံဟု ၾကားရသည္။ အစည္းအေဝးတက္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ကြန္ရက္က ပညာရွင္မ်ားကလည္း ၎အတုိင္းပင္ ေျပာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက သူတို႔ဆြဲတာမဟုတ္ပါ၊ ေဒါက္တာသိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာၫိုၫိုသင္းနဲ႔ ဦးေအာင္မႈိင္းဆန္း တို႔ ေရးဆြဲေသာ ဥပေဒၾကမ္းအတိုင္း တင္ပါသည္ဆိုသည့္ မွတ္ခ်က္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းၿပီး သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ထိုျပင္ဆင္ခ်က္ဥပေဒၾကမ္းကို ၾကည့္မည္ဆိုလၽွင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုသည့္ စကားလုံးကို အစိုးရဘက္က အသုံးျပဳရန္ ျငင္းဆန္မႈကို မေက်နပ္သည့္ ခံစားခ်က္မ်ား လႊမ္းမိုးေနျခင္း ကိုေတြ႕ရသည္။ ထိုခံစားခ်က္မ်ား ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၏ အခန္းက႑က ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး အပိုင္းမ်ား တြင္ ဝင္ပါေနျခင္းကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြက ေရးသူေတြမည္ သို႔ ေတြးၿပီးေရးသည္မသိ၊ လက္ေတြ႕ႏွင့္ ကင္းကြာလြန္းလွသည္။

ဥပမာ NNER ႏွင့္ ပညာေရးဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ သည့္ လႈပ္ရွားမႈကို ေခါင္းေဆာင္ေန သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ျပင္ဆင္ခ်က္ဥပေဒအရ ေက်ာင္းအားလုံးတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ႐ုတ္တရက္ ဖတ္လိုက္လၽွင္ ဟုတ္သလိုလို ထင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ပညာေရးဥပေဒက ေက်ာင္းမ်ားကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားရာတြင္ ေက်ာင္းဆိုသည္မွာ မူႀကိဳပညာေရး၊ အေျခခံပညာေရး၊ နည္းပညာႏွင့္ သက္ေမြးပညာေရး၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာ ေရးအတြက္ သင္ၾကားသင္ယူသည့္ဌာနဟု ေဖာ္ျပထား သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူႀကိဳေက်ာင္းမွစၿပီး ေက်ာင္းသား သမဂၢ မျဖစ္မေနဖြဲ႕ရမည့္အေျခအေနတြင္ ရွိေနေပသည္။
ဤအခ်က္မွာ လက္ေတြ႕က်/ မက်၊ အမ်ားရယ္စရာ ျဖစ္/မျဖစ္ ေရးဆြဲသူမ်ား သတိျပဳမိဟန္ မရွိေပ။

ထို႔အတူ မူလအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ထူးျခားသည့္ သဘာ၀ရွိသည့္ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္ အဖြဲ႕တို႔က ဖြင့္ထားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားကို ပညာေရးဥပေဒအရ စီမံခန္႔ခြဲမႈမွ ကင္းလြတ္ ခြင့္ေပးထား ျခင္းကိုလည္း ပယ္ဖ်က္လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္ မ်ား၊ ခရစ္ယာန္က်မ္းစာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ အျခားဘာသာမ်ား၏ ဘာသာေရး သင္တန္းေက်ာင္း မ်ားမွာလည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဖြဲ႕ရေတာ့မည္လားဟု ေမးခြန္း ထုတ္ရပါေတာ့မည္။

အလားတူပင္ NNER ႏွင့္ ပညာေရးဥပေဒကို ဆန္႔က်င္သည့္ လႈပ္ရွားမႈ ကို ေခါင္းေဆာင္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေပၚ ထား ရွိသည့္ မေက်လည္မႈကို အျခားပုဒ္မမ်ားတြင္လည္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ယခုတင္ထားသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေလ့လာ လၽွင္ ေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕၊ တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာင္စီအားလုံးတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္သည္။ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေရးဆြဲရာတြင္လည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢ၏ အခန္းက႑ ပါဝင္သည္။ ေက်ာင္း သားသမဂၢကလက္ခံသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ငါးဦး၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေ႐ြးခ်ယ္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ ႏွစ္ဦး၊ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ခန္႔အပ္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးျဖင့္ အမ်ိဳးသား သင္႐ိုးၫႊန္း တမ္း ေရး ဆြဲေရး ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕မည္ဟုဆိုရာတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢက လက္ခံသည္ဆို သည့္ စကားရပ္၏ က်ယ္ေျပာလွေသာအနက္အဓိပၸာယ္ကို စဥ္းစားၾကည့္လၽွင္ စိုးရိမ္စရာေကာင္း လွသည္။

တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ ေက်ာင္းမ်ား( ယခုဥပေဒၾကမ္းအရ ဆိုလၽွင္ မူႀကိဳမွ သာသနာေရးဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္အထိဟု နားလည္သည္။) က ေထာင္ေသာင္းခ်ီသည့္ သမဂၢေတြက မည္ကဲ့ သို႔စနစ္ႏွင့္ မည္သို႔ေ႐ြးမည္လဲ။ သင္ၾကားခံရမည့္ေက်ာင္းသားက ကိုယ္သင္ရမည့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို ေရးဆြဲမည့္သူကို ေ႐ြးခ်ယ္ေပးတဲ့စနစ္ ႏိုင္ငံတကာမွာပါ က်င့္သုံးမႈမ်ားရွိသလား။ ေလ့လာရန္လိုပါမည္။ မိမိလက္ လွမ္းမီသမၽွ မေတြ႕မိပါ။ ထို႔အတူ ယခုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕က ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ခန္႔ထားရာတြင္လည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢက ပါဝင္ ေနျပန္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးကို အကဲျဖတ္ျခင္း၊ရ ာထူးတိုးျခင္းမ်ားတြင္လည္း ပါဝင္ေနျပန္သည္။ ထိုအခ်က္မ်ားကိုလည္း လက္ေတြ႕က်၊ မက် အားလုံး ဝိုင္းစဥ္းစားသင့္ပါသည္။

လက္ရွိအေျခခံေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ရပ္တည္ေနေသာ ေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ႏိုင္ငံ ဝန္ထမ္းမ်ားျဖစ္ ပါသည္။ ထိုဝန္ထမ္းမ်ားခန္႔ထားမႈ၊ ရာထူးတိုးျမႇင့္ေပးမႈမ်ားကို ႏိုင္ငံဝန္ထမ္း ဥပေဒအရ သာ ေဆာင္႐ြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေက်ာင္းမ်ားက အစိုးရ အေထာက္အပံ့ မယူဘဲ မိမိဘာသာ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကပိုင္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနႏိုင္သည္ဟု ဆိုခဲ့ပါလၽွင္ NNER ႏွင့္ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ခ်င္သည့္ အတိုင္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါမည္။

သို႔ေသာ္ ယေန႔တကၠသိုလ္ ဘယ္ႏွခု၊ အေျခခံေက်ာင္း ဘယ္ႏွေက်ာင္းက အလႉေငြ၊ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားမွ ရရွိေငြျဖင့္ ရပ္တည္ေနႏိုင္သည္ဆိုတာကို စဥ္းစားရန္လိုပါသည္။

မိမိကိုယ္တိုင္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၏ မိဘလည္းျဖစ္ေနသျဖင့္ ယေန႔ ပညာေရးစနစ္သည္ ျပဳျပင္ရန္လိုအပ္ေနသည္ကို ယုံၾကည္ ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ အရည္အေသြးျမင့္မားရန္၊ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေက်းလက္အၾကား ပညာေရးအဆင့္အတန္း ကြာျခားမႈကို ေလၽွာ႔ခ်ႏိုင္ရန္၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ သင္ၾကား ေရးကို လြတ္လပ္စြာစီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ရန္ အတြက္သာ ျဖစ္ရပါမည္။ မူလအမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒသည္ အထက္ပါ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ား အတြက္ ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ ပညာေရးေလာကမွ ဆရာ၊ဆရာမႀကီး မ်ား၏ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားအရလည္း တိုင္းေဒ သႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အဆင့္မ်ားတြင္ ၊ ရန္ကုန္စိန္ရတုခန္းမတြင္၊ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ NNER မွ ေဒါက္တာသိန္းလြင္တို႔လည္း ပါသည္ ဟုဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အရာမွ ၿပီးျပည့္စုံမႈ မရွိ သည့္ ေလာကထုံးစံအတိုင္း လႊတ္ေတာ္က အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒကို အတည္ျပဳၿပီးသည့္အခ်ိန္ တြင္ ေဝဖန္ ေထာက္ျပမႈ မ်ား ေပၚလာသည္။ ထိုေဝဖန္မႈမ်ားကပင္ ပညာေရးဥပေဒကို ဆန္႔က်င္သည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္လိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားတြင္လည္း ပညာေရးအဆင့္ အတန္းျမင့္မားေစလို သည့္ ေစတနာရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ထိုဆႏ ၵႏွင့္ ေစတနာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ခံစားခ်က္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆမ်ားက လႊမ္းမိုးမသြားရန္လိုပါသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၏ အခန္းက႑ကို လည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ရန္လိုပါသည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား မ်ားကို ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး အသိပညာမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရန္ ေက်ာင္းသားေရးရာမ်ားကို တကၠသိုလ္ေကာင္စီအပါအဝင္ သင္ၾကားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို တင္ျပေပးႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ သည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရာ တြင္ ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္ကို နမူနာယူခဲ့သည္ဟု ေလ့လာဖူးပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ေခတ္က ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ အသီးသီးကိုဖိတ္ၾကား၍ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ စကားရည္လုပြဲမ်ားက်င္းပျခင္း၊ သမဂၢ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအားျဖင္ ႏိုင္ငံေရးအသိပညာမ်ား ပြင့္လင္း လာရန္၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ႏိုင္သည္။ မည္သည့္ပါတီ အတြက္မွ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ပင္လၽွင္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မည္ဟုဆုံးျဖတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး ဒို႔ဗမာအစည္း အ႐ုံးကို ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဖဆပလႏွင့္ ဗကပမ်ားက ေက်ာင္းသား သမဂၢကို အုပ္စီးႏိုင္ေအာင္ အျပန္အလွန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမွစ၍ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၏ အႏွစ္သာရ ေပ်ာက္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ေက်ာင္းသားလူငယ္တို႔ သမဂၢတန္ဖိုးကို နားလည္မႈ လြဲခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။

ယခု ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲမွ တင္သြင္းလိုက္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းပါ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၏ အခန္းက႑ကို ဖတ္ၾကည့္ရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ အင္တာနက္ေပၚတြင္ ေတြ႕ေနရ သည့္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တစ္ဖက္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားကို လက္ၫိုး ေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီး တင္းတင္းမာမာ ေျပာေနမႈမ်ားကို ျမင္ရခ်ိန္တြင္လည္းေကာင္း၊ တ႐ုတ္ျပည္ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးကာလ တြင္ ေက်ာင္းသားေကာ္မတီမ်ားက တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ေဖာက္ျပန္ေရးသမားမ်ားအျဖစ္ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေကာ္မတီမ်ားကခၽြန္ဖို႔မလို၊ နီဖို႔လိုတယ္ ဆိုၿပီး ေက်ာင္းဝင္ခြင့္မ်ားကို ျပင္ဆင္ခဲ့ျခင္းမ်ား။ (ယခု ဥပေဒၾကမ္းတြင္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားတက္ခ်င္သည့္ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ ရရမည္ဟု ပါရွိသကဲ့သို႔ မူလဥပေဒပါ ထူးခၽြန္ေက်ာင္းသား မ်ားကို ပညာသင္ဆုေပးႏိုင္ သည့္ ျပ႒ာန္း ခ်က္ကိုလည္း ပယ္ဖ်က္ထားသည္။) ကို ျပန္ၿပီးအမွတ္ရမိသည္။
ထိုအခ်ိန္က တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ပညာေရးစနစ္ မည္သို႔ျဖစ္သြားသည္ကို ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္ အာဏာရလာၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ရခ်ိန္တြင္ လက္ဝဲစြန္းသမားမ်ား ၏ ေက်ာင္းေကာ္မတီမ်ားကို ဖယ္ရွားၿပီး အရည္အေသြးျမင့္မားေရးကို အမ်ားႀကီး ျပန္လုပ္ခဲ့ရ သည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈတြင္အေရးႀကီး သည္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ တစ္ေခတ္ဆန္းေစခ်င္သည္ ဆိုလၽွင္ အစိုးရဘက္ကလည္း သမဂၢဆိုသည့္ စကားလုံးကို မေၾကာက္ဖို႔လိုသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္ကလည္း သမဂၢဟူသည္ ကြန္ျမဴနစ္အယူအဆ မဟုတ္သည္ကို နားလည္ဖို႔လို သည္။ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားက တျခားႏိုင္ငံက အစိုးရေတြကို တိုက္ခိုက္ရန္အတြက္သာ သမဂၢဆိုသည့္စကားကို သုံးၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားကို ခုတုံးလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္မွာမွ လြတ္လပ္ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ မရွိပါ။ ပါတီက ခ်ဳပ္ကိုင္ ထားေသာ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းသာရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢသမိုင္းကို တြင္တြင္ေျပာေနသူမ်ား ကို ၾကည့္လၽွင္ ကြန္ျမဴနစ္ေဟာင္းမ်ား၊ သူတို႔ မ်ိဳးဆက္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ကိုေတြ႕ရပါမည္။ သူတို႔ကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လြတ္လပ္ေသာ သမဂၢ ရွိသလားဟု ႀကဳံရင္ ေမးၾကည့္ၾကပါ။

သို႔ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ ဒီမိုကေရစီ ေရခံေျမခံတြင္သာ ဖြံ႕ၿဖိဳးသည့္အရာျဖစ္သည္။ ယခုအခါ အစိုးရ၏ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမႈ၏ ရလဒ္အျဖစ္ ေက်ာင္းသား သမဂၢဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးကို ေျပာႏိုင္၊ ေတာင္းဆိုႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုစကားလုံးကို စိုးရိမ္ သည့္ အစိုးရပင္လၽွင္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုေသာ စကားလုံးကိုလက္ခံလာၿပီ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ စစ္မွန္ေသာေက်ာင္းသား သမဂၢ ေပၚေပါက္ေရး အတြက္ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကို ေရွာင္ရွားၿပီး ျပင္သင့္သည္မ်ားကို ျပင္ေစလိုပါသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္မူ အမွန္တကယ္ ေက်ာင္းတက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ပါဝင္ သည့္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အမွန္တကယ္ ကိုယ္စားျပဳသည့္ ေက်ာင္းသား သမဂၢ မ်ား ေပၚေပါက္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းသားထုႀကီး တစ္ရပ္လုံးက ႀကိဳးစားၾကရန္ တိုက္တြန္း လိုပါသည္။


MOI

0 comments:

Post a Comment