စက္ဆီ၊ေခ်ာဆီ ဆုိတာမ်ိဳးကလည္း ကားမွာ အေရးၾကီးပါတယ္။ သူမပါရင္ ကားေမာင္းလို႔ မရပါဘူး။ ေမာင္းလို႔ ရလည္း နာရီပိုင္းေတာင္ မၾကာပါဘူး။ ကားပ်က္ကိုပ်က္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
ေခ်ာဆီ ႏွင့္ရည္ရြယ္ခ်က္
- အင္ဂ်င္ႏွင့္ စက္အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား အေအးခံရန္
- စက္ပစၥည္းမ်ား ပြန္းပဲ့မွု ကင္းေဝးေစရန္
- သံေခ်းတက္ျခင္းႏွင့္ အျခားပ်က္ဆီးမွုမ်ားမွ ကာကြယ္ရန္
- စက္ပစၥည္းမ်ား လည္ပတ္ရန္ေထာက္ပံ့ျခင္း
အင္ဂ်င္ႏွင့္ စက္အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား အေအးခံရန္
အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အေအးခံဖို႔ပါပဲ။ ပူေလာင္ေနတဲ့ ကားအင္ဂ်င္နဲ႔ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ားကို အေအးခံဖုိ႔ က်ေတာ့ ေခ်ာဆီကို အသံုးျပဳေပးရပါတယ္။ ေခ်ာဆီက ပူေတာ့ မေနပါဘူး။ သာမန္ ဆီမ်ားထက္ အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာ သန္႔စင္ထားတဲ့ ယင္းဆီဟာ အပူေတြကို သယ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ အရွင္းဆံုး ဥပမာ ေပးရမယ္ဆုိရင္ ပူေနတဲ့ ဖန္ေရေႏြးခြက္ကို ေရေအးထဲ ခ်လိုက္တဲ့အခါ အျပင္ပိုင္းဟာ ျပန္ေအးသြားပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ပူေလာင္ေနတဲ့ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြကို အေအးခံဖို႔ အတြက္ ေခ်ာဆီက အျပင္ကေန ေအးသြားေစပါတယ္။ အေအးခံျခင္း မွာ ေရနဲ႔အေအးခံတာလည္း ရွိေပမယ့္ ယခုက ေခ်ာဆီ အေၾကာင္းဆုိေတာ့ ေခ်ာဆီနဲ႔ အေအးခံတာကိုပဲ ရွင္းလင္းပါ့မယ္။
စက္ပစၥည္းမ်ား ပြန္းပဲ့မွု ကင္းေဝးေစရန္
--------------------------------------------
စက္ပစၥည္းမ်ား ပြန္းပဲ့မွု ကင္းေဝးေစရန္ အေပၚတစ္ခ်က္က ရွင္းျပီးျပီ။ ဒုတိယတစ္ခ်က္ကို သိပ္မရွင္းဘူးထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တု႔ိ လက္စြတ္ကို ခြ်တ္မရ ျဖစ္တဲ့အခါ ဆီေလးနဲ႔ လိမ္းျပီးခြ်တ္ရင္ ကြ်တ္သလိုပါပဲ။ အဲ့ဒီမွာ လက္ကလည္း မနာမက်င္၊ မပြန္းမပဲ့၊ လက္စြတ္ကလည္း မပ်က္မစီး မပြန္းမပဲ့နဲ႔ ကြ်တ္သြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုး မပ်က္ဆီးပါဘူး။ ဒီလိုပါပဲ အင္ဂ်င္နဲ႔ လွုပ္ရွားေနတဲ့ ကားအစိတ္အပိုင္းေတြက တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ထိဆက္ျပီး အလုပ္လုပ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုထိခိုက္ပါမ်ား၊ ပြတ္တိုက္ပါမ်ားတဲ့ အပိုင္းေတြကို ႏွစ္ခုႏွစ္ဖက္စလံုး မထိခိုက္ေစေအာင္ ေခ်ာဆီက ၾကားခံ ကာကြယ္ေပးထားပါတယ္။
သံေခ်းတက္ျခင္းႏွင့္ အျခားပ်က္ဆီးမွုမ်ားမွ ကာကြယ္ရန္
--------------------------------------------------------------
တတိယ တစ္ခ်က္ကေတာ့ အားလံုးသိေလာက္ပါမယ္။ ဘယ္ သံ အစိတ္အပိုင္းမဆို ဆီသုတ္လိမ္းအား ေကာင္းရင္ ေတာရံု နဲ႔ ေခ်းမတက္ပါဘူး။ မတိုက္စားပါဘူး။ မပ်က္ဆီးပါဘူး။ အေၾကာင္းအရင္းက ဒီလိုပါ။ သံေခ်း တက္တယ္ဆုိ တာ ေလမွာပါ တဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႔ သံမွာပါဝင္တဲ့ Iron (Fe) သံဓာတ္တုိ႔ ေပါင္းစပ္မိ သြားျပီး သံေအာက္ဆိုဒ္ (အိုင္းရြန္းေအာက္ဆိုဒ္) ကို ျဖစ္ေပၚေစ ပါတယ္။ ဆုိးက်ိဳးကေတာ့ နဂုိကတည္းက သန္မာေနတဲ့ သံဟာ ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႔ ေရာစပ္သြားမွုေၾကာင့္ ပ်က္ဆီး သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႔ တင္မကပဲ အျခား ဓာတ္ေငြ႔ မ်ားနဲ႔လည္း ဓာတ္ျပဳျပီး Corrosion အၾကီးစား၊ Rusting အၾကီး စားေတြ ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ ယင္းျပႆနာကို ေခ်ာဆီမွာပါဝင္တဲ့ ဓာတ္မ်ားက ေျဖရွင္းေပးပါတယ္။ ေခ်ာဆီမွာ အဲကာလိုင္းတို႔လို ဓာတ္ပါျပီး အက္ဆစ္ေတြ၊ သံေအာက္ဆိုဒ္ေတြကို ေခ်ျဖတ္ေပး ပါတယ္။
စက္ပစၥည္းမ်ား လည္ပတ္ရန္ ေထာက္ပံ့ျခင္း
-------------------------------------------------
ကားမွန္ေတြမွာပါ။ ပါဝါဝင္ဒုိးစနစ္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေခ်ာဆီ တစ္မ်ိဳး(အမဲဆီ) တစ္မ်ိဳးကို အသံုးျပဳပါတယ္။ အေပၚတက္ေအာက္ ဆင္းျဖစ္ေအာင္ လွ်ပ္စစ္ခလုပ္က အလုပ္လုပ္တယ္ ဆုိေပမယ့္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ အလုပ္လုပ္မွုကိုက် ယင္းေခ်ာဆီ က ေထာက္ပ့ံေပး ပါတယ္။ ဥပမာ ျမင့္ေအာင္ တင္ေပးလိုက္တာမ်ိဳး၊ က်ေအာင္ ခ်ေပးလိုက္တာမ်ိဳးက အထဲမွာ Grease က ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုက္ဒေရာလစ္နဲ႔မတူေသးပါဘူး။ ဘရိတ္မွာက် ဟိုင္းဒေရာလစ္ကို သံုးပါတယ္။ ေရျမွဳပ္ေသာ္ လည္းေကာင္၊ ေလအိုးေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳတာမ်ိဳးက သက္သက္ ရွိပါေသးတယ္။ ယခုက ေခ်ာဆီရဲ ႔ အသံုးျပဳမွုကိုသာ ခြဲျခားေဖာ္ျပတာပါ။
အျခားေနရာမ်ားတြင္ အသံုးျပဳျခင္း
-------------------------------------
အျခားေနရာ ဆုိတာ ဒီလိုပါ။ စက္ပစၥည္းေတြ အျဖဳတ္အတပ္ ျပဳလုပ္ တဲ့အခါ ေခ်ာဆီကို အသံုးျပဳ ရပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ကိုယ္ျဖဳတ္တပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းအေပၚ မူတည္ျပီး ေခ်ာဆီ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အသံုးျပဳ ပါတယ္။ ေစ်းအေပါဆံုး အမဲဆီက စလို႔ ေစ်းအၾကီးဆံုး ဆီအမ်ိဳးစံု ထိေအာင္ကို အသံုးျပဳ ပါတယ္။ ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ ဆုိ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးမ်ိဳးကို အေျမာ္ကအမ်ားစုေဆာင္းသိမ္း ဆည္းထား ရျပီး ကားျပင္ဆင္ျခင္းမွာ အသံုးျပဳရပါတယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရ ရင္ ေရခ်ိဳးေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ကားမွာပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြကို သန္႔ရွင္းဖို႔က် ေရနဲ႔ သြားေလာင္းလို႔ မရပါဘူး။ ပုိေတာင္ ပ်က္ဆီးသြားေစပါတယ္။ ေခ်ာဆီေရနဲ႔ ေလာင္းေပးရျပီး ေသခ်ာ သုတ္လိမ္း ေပးျခင္းျဖင့္ စိတ္ပစၥည္းမ်ားရဲ ႔ သက္တမ္းကို ရွည္ၾကာေစ ပါတယ္။
အသံုးျပဳသည့္ ေနရာ ဥပမာ
ကားမွာပါတဲ့ ဝက္အူရစ္ေတြ၊ ေဂြေတြ၊ အကြင္းအဆက္ေတြ၊ ဂီယာေတြကို တပ္ဆင္တာ ဒီတိုင္း ပလိန္းၾကီး တပ္ရ၊ ျဖဳတ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တပ္ပဲတပ္တပ္၊ ျဖဳတ္ပဲ ျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေခ်ာ ဆီေလာင္း ထားေပးရပါတယ္။ ကားတစ္စီးရဲ ႔ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ခြဲထုတ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဆီေတြနဲ႔ ေပေနတာကို အလြယ္တကူ ျမင္ေတြ႔ သိရွိႏိုင္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္ ပစ္စတင္နဲ႔ အင္ဂ်င္ဆလင္ဒါ ၾကားက ဆက္စပ္မွုကလည္း ဒီတိုင္းပလိန္းၾကီးမဟုတ္ပါဘူ။ အေပၚတက္ ေအာက္ဆင္း အလုပ္ လုပ္ေနရတဲ့ အင္ဂ်င္ ပစ္စတင္ ေဘးပတ္လည္မွာ ေခ်ာဆီမ်ား သြားလာေနျပီး အေအးခံရန္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မပ်က္ဆီးရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အလြယ္တကူ မထစ္မေငါ့ပဲ သြားလာလည္ပတ္ႏိုင္ ရန္လည္ေကာင္း အသံုးျပဳရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကားၾကီးေတြမွာ ဆုိ ေခ်ာဆီတိုင္ကီဆုိျပီး သီးသန္႔ေတာင္ ရွိလာပါတယ္။ ယင္းတိုင္ကီကေန ေခ်ာဆီက တစ္ကားလုံးက အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္း မ်ားဆီ ပို႔လြတ္ေပးေရသလိုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေခ်ာဆီအမ်ိဳးမ်ဳိး
ကားအင္ဂ်င္မွာ သံုးေတာ့ ကားအင္ဂ်င္ဆီ၊ ကားမွာသံုးေတာ့ ကားဆီ၊ ပါဝါဝင္းဒိုးမွာ သံုးေတာ့ ပါဝါဝင္းဒိုးဆီ၊ ဘရိတ္မွာ သံုးေတာ့ ဘရိတ္ဆီ၊ ကား အူလည္တိုင္မွာ သံုးေတာ့ အူလည္တိုင္ဆီ၊ ဘုိ႔နဲ႔ နတ္ေခ်ာင္းေတြ မွာ အသံုးျပဳေသာ ဘုိ႔နဲ႔ နတ္ဆီ အမ်ိဳးအစားအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲပါတယ္။ နတ္ဆုိလု႔ိ မိုးေပၚက နတ္ကိုဆုိလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ Nut လို႔ေခၚတဲ့ အစြတ္အတပ္လုပ္ရတဲ့ အေခ်ာင္းအတံပစၥည္းေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကားတစ္စီးမွာတင္ အသံုးျပဳတဲ့ ေခ်ာဆီက ၁၀ မ်ိဳးမက ကြဲသြားရပါတယ္။ ကြဲရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းက ယင္းအစိတ္အပိုင္း အားလံုးမွာ အသံုးျပဳတဲ့ သံအမ်ိဳးအစားမ်ား ကြဲျပားေန ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ကားပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဆိုင္ကယ္မွာသံုးတဲ့ေခ်ာဆီ၊ ေလယာဥ္မွာ သံုးတဲ့ ေခ်ာဆီ၊ သေဘၤာမွာ သံုးတဲ့ေခ်ာဆီ အစရွိသျဖင့္တို႔လည္း ထပ္မဲ ကြဲျပားေနျပန္ပါေသး တယ္။ ထုတ္လုပ္တာကေတာ့ ေရနံကေန အဆင့္ဆင့္ၾကိဳခ်က္တာပါပဲ။ အဆင့္ဆင့္ ၾကိဳခ်က္ျပီး ထပ္မံ ေပါင္းထပ္ေပးရတဲ့ ဓာတုဓာတ္ေပါင္းမ်းလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဓာတု ဓာတ္ေပါင္းမ်ား ထပ္မံေပါင္းစပ္လို႔ ေနာက္ဆံုးမွာ အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲတဲ့ ေခ်ာဆီမ်ား ရရွိပါေတာ့တယ္။
ကားတစ္စီးမွာ ေခ်ာဆီသာ ပါမလာခဲ့ရင္
-------------------------------------------
ကားလို႔ေတာင္ မေခၚခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ကားရယ္လုိ႔ ျဖစ္မလာခင္ စက္အစိတ္ အပိုင္း တစ္ခုခ်င္းဆီ စတင္ေပၚေပါက္ ကတည္းက ေခ်ာ ဆီဆုိတာ အသံုးျပဳရတာပါ။ ဥပမာ ဂီယာဘီးေတြ စတင္ေပၚကတည္း က ေခ်ာဆီကို အသံုးျပဳေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ကားအင္ဂ်င္နဲ႔ ကားအစိတ္အပိုင္းမ်ား စတင္ေမြးဖြားလာကတည္းက ေခ်ာဆီ က ေဘးကေန ကန္႔လန္႔ပါလာပါတယ္။ ကားတစ္စီးမွာ ေခ်ာဆီ ၊စက္ဆီေတြသာ ေကာင္းေကာင္း ေထာက္ပံ့ မေပးႏိုင္ ေနာက္ဆံုး သြားရမယ့္ ခရီးက ပ်က္ဆီးျခင္းပါပဲ။
အႏွစ္ခ်ဳပ္
ဒါေၾကာင့္ ကားတစ္စီးဝယ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ အေဟာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အသစ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေခ်ာဆီ၊စက္ဆီ ကိစၥကို ဂရုစုိက္ေပးသင့္ပါတယ္။ သူ႔ကိုမွ ေသခ်ာဂရုမစိုက္ရင္ ကားတစ္စီး အသက္တိုရျပီးျမန္ျမန္ပ်က္ ရပါတယ္။ ပ်က္လို႔ ဝပ္ေရွာ့ပုိ႔ျပီးျပင္၊ သနပ္ခါးျပန္လူးေပးေတာ့ ေကာင္း
တယ္လိ႔ု အေပၚယံက ထင္ရ၊ျမင္ရေပမယ့္ တကယ္က် အဲဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိန္ၾကာလာ တာနဲ႔အမွ် ပိုျပီး ပ်က္ဆီးရပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ ကားတစ္စီးရဲ ႔ ေခ်ာဆီအေၾကာင္း အၾကမ္းဖ်င္း ေလ့လာမိျပီလို႔ ေမ်ာ္လင့္
ပါတယ္။
YoYarLay
0 comments:
Post a Comment