Sunday, September 29, 2013

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆြဲမႈ တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္၂၅ သိန္းခန္႔ အ႐ႈံးခံေနရဟု ဆို

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေပးေနေသာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္၂၅ သိန္းခန႔္ အ႐ႈံးခံေျပးဆြဲေပးေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက စက္တင္ဘာ၂၉ ရက္တြင္ ေျပာသည္။

ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ယင္းသို႔ ေျပာၾကားျခင္းမွာ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ အထူး ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသစ္ ေျပးဆြဲသည့္ ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သြားလာေရးအတြက္ ေျပးဆြဲေပးေနေသာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လုိင္းမွာ တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္၂၅ သိန္းခန္႔ အ႐ႈံးရွိေနသည္ဟု ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေျပာၾကားရာတြင္ “ၿမိဳ႕ပတ္မီးရထား တစ္ေခါက္ေျပးဆြဲရင္ ဒီဇယ္ ၇၅ ဂါလံ သံုးစြဲ ရတယ္။
ေငြေၾကးစရိတ္ ၂၆၀,၀၀၀ ေက်ာ္ ကုန္က် စရိတ္ရိွတယ္။ ျပန္ရတဲ့ စရိတ္နဲ႔ တြက္ရင္ တစ္ေခါက္ ေျပးဆြဲရင္ ေငြက်ပ္ တစ္သိန္းေက်ာ္ ႐ႈံးေနတာ ရိွတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆြဲမႈသည္ တစ္ေန႔လွ်င္ ေခါက္ေရ ၂၀ ခန္႔ ေျပးဆြဲေပးေနၿပီး တစ္ေခါက္လွ်င္ တစ္သိန္းေက်ာ္ အ႐ႈံးခံ ေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္သည္။

လက္ရွိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားအျပင္ ေအာက္တုိဘာ ၅ ရက္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ၀ယ္ယူထားေသာ အထူး ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသစ္ကို စတင္ေျပးဆြဲေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအသစ္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ယမ္းေငြ ၈၆၇၀,၀၀၀ (ျမန္မာက်ပ္ေငြ သိန္း ၉၀၀ ခန္႔) ျဖင့္္ ၀ယ္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ အထူး ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသစ္တြင္ အဲကြန္းစနစ္ပါ၀င္ၿပီး ထုိင္ခံု ၃၃၂ ခံုရွိကာ လူစီးသီးသန္႔ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ရာ ျပည္တြင္းခရီသြားတစ္ဦးကို လက္မွတ္ႏႈန္းခ က်ပ္ ၄၀၀၊ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြားတစ္ဦးကို ႏွစ္ေဒၚလာျဖင့္ သတ္မွတ္ကာ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိေျပးဆြဲေနေသာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား၏ ခရီးစဥ္တစ္ေခါက္ ေစ်းႏႈန္းမွာ က်ပ္ ၂၀၀ ျဖစ္သည္။

လက္ရိွ ရန္ကုန္တြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား အစီး ၂၀၀ ရိွၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုး ေျပးဆြဲေနသည့္ မီးရထား အစီးေရ ၄၀၀ ရိွသည္။ ရန္ကုန္တြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းသည့္ ခရီးသည္အေရအတြက္မွာ တစ္ေန႔လွ်င္ ျပည္တြင္းခရီးသြား ၉၀,၀၀၀ ႏွွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြား ၅၀ ခန္႔ ရွိသည္။

ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး မီးရထားလမ္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ က်ပ္ ၁ ဒသမ ၇ ဘီလီယံသံုးစြဲရန္ လ်ာထားၿပီး ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ကို ကနဦး အဆင့္ျမင့္တင္ရမည္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

Mizzima - News in Burmese

0 comments:

Post a Comment