Thursday, September 26, 2013

ယခင္အစိုးရ လက္ထက္ကတည္းက ေလလံဆြဲထားသည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ေျမႏႇင့္ အေဆာက္အအံု မ်ားအတြက္ ေပးသြင္းရမည့္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၁၀၀ ေက်ာ္ကို ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ စက္တင္ဘာလအထိ မသြင္းေသးသူ မ်ားလည္းရႇိေန

ႏိုင္ငံပိုင္ေျမကြက္ႏႇင့္ အေဆာက္အအံု မ်ားအား ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ကတည္းက ေလလံဆြဲ ၀ယ္ယူထားၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရမည့္ ေျမကြက္ႏႇင့္ အေဆာက္အအံု တန္ဖိုးက်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၁၀၀ ေက်ာ္ကို ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ စက္တင္ဘာလ ေရာက္မႇသာ ေပးသြင္းသည့္ လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား ရႇိေၾကာင္းႏႇင့္ ယခုအထိ မသြင္းရေသးသူအခ်ဳိ႕ က်န္ရႇိေနေသးေၾကာင္း ထို႔အတြက္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာမႇာ မ်ားစြာနစ္နာလ်က္ ရႇိသည္ဟု သတင္းရရႇိသည္။

ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့မီးရထားပိုင္ ေျမကြက္ႏႇင့္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ႏိုင္ငံပိုင္ သိမ္းဆည္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားရႇိ အေဆာက္အဦမ်ားႏႇင့္ ေျမယာကြက္မ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီသို႔ အပ္ႏႇံကာ တင္ဒါေခၚယူ ေရာင္းခ်ရာ၌ ေျမကြက္ႏႇင့္ အေဆာက္အအံု ငါးခုအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရမည့္ တန္ဖိုးေငြထဲမႇ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၁၀၀ ေက်ာ္မႇာ အေႂကြးက်န္ ေနခဲ့ေၾကာင္း၊ အေက်မေပးသြင္းဘဲ အေႂကြးထားသည့္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၁၀၀ မႇ က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၆၀၀၀ ၀န္းက်င္ကိုမူ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ စက္တင္ဘာလေရာက္မႇ ေပးသြင္းေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေျမကြက္ႏႇင့္ အေဆာက္အအံု တစ္ခုအတြက္ အေႂကြးက်န္သည့္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၆၁၀၀ ေက်ာ္ကိုမူ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္အထိ မသြင္းေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ႏိုင္ငံပုိင္ အေဆာက္အအံုႏႇင့္ ေျမကြက္မ်ားကို တင္ဒါေခၚစဥ္က စည္းကမ္းခ်က္မ်ား သတ္မႇတ္ထားရာတြင္ သတ္မႇတ္ ကာလအတြင္း ေငြအေက် မေပးသြင္းပါက ေျမႏႇင့္အေဆာက္အဦ တန္ဖိုး၏ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းဆည္းၿပီး ပိုေငြကို ျပန္ေပးကာ ၀ယ္ယူခြင့္ကို ပယ္ဖ်က္မည္ ဟူေသာ စည္းကမ္းခ်က္ျဖင့္ တင္ဒါေခၚခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ လက္ရႇိ မေပးသြင္းသူမ်ားမႇာ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းအရ ေပးသြင္းရန္ သတ္မႇတ္ထားသည့္ ကာလထက္ တစ္ႏႇစ္ေက်ာ္ ႏႇစ္ႏႇစ္အထိပင္ ေက်ာ္လြန္သည္အထိ ေဖာက္ဖ်က္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔တင္ဒါ စည္းမ်ဥ္း ေဖာက္ဖ်က္ထားေသာ္လည္း ခ်မႇတ္ရမည့္ ျပစ္ဒဏ္၊ ေငြေၾကးစည္းကမ္း ခ်က္မ်ားျဖင့္ အေရးယူျခင္း မျပဳဘဲ ေပးသြင္းရန္ ႏိႈးေဆာ္စာမ်ားျဖင့္သာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာင္းခံခဲ့ရျခင္းဟုလည္း စံုစမ္းသိရႇိရသည္။

၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ လယ္ပုိင္းအထိ အလံုလမ္းရႇိ ျခံအမႇတ္ ၂၁၅ အတြက္ ေပးသြင္းရန္ က်န္သည့္ေငြမႇာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၆၅၅၀ ေက်ာ္၊ အလံုလမ္း ျခံအမႇတ္ ၂၃၁ အတြက္ ေပးသြင္းရန္ က်န္သည့္ေငြမႇာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၁၃၁၀၀ ေက်ာ္၊ အလံုလမ္း ျခံအမႇတ္ ၂၂၁ အတြက္ ေပးသြင္းရန္ က်န္ေငြမႇာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၉၀၀၀ ေက်ာ္၊ ဗဟိုလမ္း ျခံအမႇတ္ ၈၃ အတြက္ ေပးသြင္းရန္ က်န္ေငြမႇာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၆၁၀၀ ေက်ာ္ႏႇင့္ အင္းစိန္လမ္း အမႇတ္ ၁၂၈ အတြက္ ေပးသြင္းရန္ က်န္ေငြမႇာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၇၃၅၀ ေက်ာ္ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၁၀၀ ေက်ာ္ က်န္ရႇိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိသို႔ က်န္ရႇိရာမႇ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လမႇ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္ မတိုင္မီ ၾကားကာလအတြင္း အလံုလမ္းရႇိ ျခံအမႇတ္ ၂၁၅၊ ၂၃၁၊ ၂၂၁ ႏႇင့္ အင္းစိန္လမ္းရႇိ အမႇတ္ ၁၂၈ ေျမကြက္၊ ေျမကြက္ႏႇင့္ အေဆာက္အအံု ေလးခုအတြက္ အေၾကေပးသြင္းမႈ ျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္အထိ ဗဟိုလမ္းရႇိ ျခံအမႇတ္ ၈၃ အတြက္ ေပးသြင္းျခင္း မျပဳၾကေသးေၾကာင္း သိရသည္။

သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမႇ ေလလံတင္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ပိုင္ အေဆာက္အဦမ်ား ေရာင္းခ်ေရး ေကာ္မတီသို႔ အပ္ႏႇံကာ ေလလံတင္ ေရာင္းခ်ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေကာ္မတီ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္အတိုင္း ၀န္ႀကီးဌာနမႇ အေရးယူမႈ အပိုင္းထက္ ႏိႈးေဆာ္စာျဖင့္သာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုတ္ျပန္ရသည့္ နည္းလမ္းကို အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေႂကြးက်န္မ်ားေၾကာင့္လည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇာ စာရင္းစစ္ ကန္႔ကြက္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ေလလံဆြဲၿပီးေနာက္ ေငြေပးသြင္းရန္ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားထဲတြင္ အခ်ဳိ႕မႇာ ေလလံတင္စဥ္က ေျမဧရိယာႏႇင့္ ျပင္ပေျမဧရိယာ အပိုအေလ်ာ့ ျဖစ္သည့္အတြက္ ျပန္လည္တုိင္းတာျခင္း၊ ေလလံေအာင္ေငြကို အတိုးအေလ်ာ့ ျပန္လည္ျပဳလုပ္ တြက္ခ်က္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာျခင္းမ်ားလည္း ရႇိေၾကာင္း၊ ဘဏ္ေခ်းေငြ မရေသးသည့္အတြက္ ၾကန္႔ၾကာမႈလည္း ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံပိုင္မ်ား ေလလံတင္ရာတြင္ ကုမၸဏီမ်ားမႇ အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဒါ႐ိုက္တာ အဖြဲ႕၀င္အမည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တစ္ဦးတည္းမႇ ေျမႏႇင့္အေဆာက္အအံုငါးခု၊ ၁၀ ခုအထိ ေလလံ၀င္ဆြဲ ထားသူမ်ားရႇိၿပီး ေႂကြးက်န္ရာတြင္ ထိုသို႔လက္ဦးမႈ ရယူထားသူမ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ယခု က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၁၀၀ ေက်ာ္ ဆိုသည္မႇာလည္း ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာအျဖစ္ အမ်ားျပည္သူ အတြက္ ျပန္သံုးရမည့္ ေငြေၾကးမ်ားမႇာ ေလလံေအာင္သူမ်ား စည္းမ်ဥ္းအတုိင္း မသြင္းသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ အျဖစ္လည္း အခ်ိန္မီ မရသည့္အျပင္ မသြင္းသည့္ အတြက္ လုပ္ငန္းရႇင္မႇ အဆိုပါေငြကို အတိုးမဲ့ျဖင့္ ကာလရႇည္ သံုးခြင့္ရသည့္ သေဘာျဖစ္ေနသည္။

၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ရႇိသည့္ ေျမေစ်းႏႈန္းျဖင့္ တုိင္းတာက ေလလံေစ်းကို သတ္မႇတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ တြက္ထားသည့္ ပမာဏကို ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္မႇ သြင္းသည့္အတြက္ လက္ရႇိေပါက္ေစ်းအတုိင္း ျပန္လည္သတ္မႇတ္ကာ ေပးသြင္းေစ သင့္သည္ဟုလည္း ေစ်းႀကီးေပးကာ ေလလံဆြဲခဲ့ရၿပီး သတ္မႇတ္ထားသည့္ ကာလအတိုင္း ေငြေပးသြင္းခဲ့ရသူ လုပ္ငန္းရႇင္ တစ္ဦးက ေထာက္ျပခဲ့သည္။

ယခု ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လႏႇင့္ စက္တင္ဘာလ အတြင္း၌ အေက်ေပးသြင္းသည္ ဆိုေသာ္လည္း ၎တို႔မႇာ တင္ဒါစည္းကမ္းကို ႏႇစ္ကာလ ၾကာရႇည္ ေဖာက္ဖ်က္ခဲ့ၿပီးမႇ ေပးသြင္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စည္းမ်ဥ္းအတုိင္း အေရးယူမႈ မရႇိေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ဆိုပါက ေနာင္တြင္ ပုဂၢလိကသို႔ ေလလံတင္ရာ၌ ယခုကဲ့သို႔ စည္းကမ္းမဲ့မႈမ်ဳိး ထပ္မံေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေလလံဆြဲ ၀ယ္ယူသည္ ဆိုေသာ္လည္း ေလလံေအာင္သူမ်ားမႇာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုသာ အိတ္ထဲမႇ စိုက္ထုတ္ထားရၿပီး က်န္ေငြမ်ားကို ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ ေပးဆပ္ၾကရျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ လြယ္ကူသည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ရထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံဘ႑ာေငြကို ကာလၾကာရႇည္ မေပးသြင္းမႈမ်ားအေပၚ အနည္းဆံုး ရက္အလိုက္ ရက္လြန္ဒဏ္ေၾကး တပ္ျခင္းမ်ဳိး ျပဳသင့္ေၾကာင္း ကာလၾကာကိုလည္း သံုးသပ္ ေျပာၾကားမႈမ်ား ရႇိေနသည္။

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment