Wednesday, July 23, 2014

လႊတ္ေတာ္ေပၚတြင္ မူတည္ေနေသာ ျမန္မာ့ပညာေရးအနာဂတ္


အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ေက်ာင္းဆင္းလာစဥ္ [ဓာတ္ပံု - ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)]

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ လာမည့္တစ္ပတ္အတြင္း အေက်အလည္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖင့္ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ယခုႏွစ္ မတ္လက တင္သြင္းခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ေလးလေက်ာ္ကာလအတြင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးျပင္ဆင္ၿပီးေနာက္ အတည္ျပဳႏုိင္မည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ေရာက္ရွိ၍ ပညာေရးအဆင့္အတန္း နိမ့္က်သြားခဲ့ရေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံအနာဂတ္အတြက္၊ ျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတြက္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ေသေရးရွင္ေရးတမွ် အေရးႀကီးေနသည္။

‘‘အမ်ားႀကီးေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ပညာေရးအေမြဆိုးနဲ႔ ေမြးဖြားလာေတာ့ ကေလးေတြအတြက္ ပညာေရးစနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲေစခ်င္တယ္။ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒအတြက္ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးေနၾကတာကုိလည္း ၾကားတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ အရင္ကထက္ေတာ့ ပုိေကာင္းလာမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္’’ဟု အေျခခံပညာသင္ယူေနေသာ ကေလးႏွစ္ဦး၏ဖခင္ ဦးမင္းသန္႔ကေျပာသည္။

ဥပေဒၾကမ္း စတင္တင္သြင္းခ်ိန္က အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔၏ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု တိုက္ဆုိင္ေန၍ ပူးေပါင္းလုိက္ေသာေၾကာင့္ အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမအသင္းတို႔က တညီတၫြတ္တည္း ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလုိက္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ ၇၁ ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျပဳလုိက္ၿပီးေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေနသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ အတည္ျပဳႏုိင္ရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔၏ သေဘာထားကြဲလြဲခ်က္မ်ားကုိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္း ဆံုးျဖတ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္က်င္းပရက္ ကာလတုိးျမႇင့္ရဖြယ္ ရွိေနသည္။

‘‘ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကုိ တင္ဖုိ႔ရည္ရြယ္ထားတယ္။ လကုန္ရက္ထိ ေရာက္ႏုိင္တယ္။ ဒီလႊတ္ေတာ္အမီၿပီးဖို႔ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္’’ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာျမဦးကေျပာသည္။

မူလက ဇူလုိင္ ၂၅ ရက္တြင္ လႊတ္ေတာ္ေခတၱရပ္နားရန္ စီစဥ္ထားရာမွ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားအေပၚ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္း ဆံုးျဖတ္ရန္ ဇူလုိင္လကုန္အထိ တုိးျမႇင့္ရဖြယ္ရွိေနေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေျပာသည္။

‘‘ေတာ္ေတာ္ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ အျငင္းအခံုေတြနဲ႔ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ ေျပာဆုိၾကတယ္။ ေဝဖန္မႈေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း ျပန္ျပင္ၿပီး ျပန္က်လာတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီမုိကေရစီဆန္ေပမယ့္ တစ္ဖက္ကလည္း လႊတ္ေတာ္ေရာက္တဲ့အခါမွ အပိုဒ္လိုက္ျဖဳတ္လိုက္၊ စကားလံုးေတြ ျပင္လုိက္နဲ႔ဆိုေတာ့ အခုမွျပန္စသလို ျဖစ္သြားတယ္’’ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးခုိင္ေမာင္ရည္က ေျပာသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္အေပၚ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္၊ ပယ္ဖ်က္ခ်က္ႏွင့္ အသစ္ျဖည့္စြက္ခ်က္ အမ်ားအျပားျဖင့္ အတည္ျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားကုိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ရဖြယ္ ရွိေနသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္း၍ ဒုသမၼတတစ္ဦးက ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အျခားသင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။

အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ဥပေဒတြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းရာ၌ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးက ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ပညာေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ေရးရာေကာ္မတီမ်ားမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တုိင္းရင္းသားပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အျခားသင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္အတည္ျပဳလုိက္သည္။

အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ တကၠသုိလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္းတို႔က ဒုသမၼတတစ္ဦး ဥကၠ႒တာဝန္ယူထားေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာင္စီကုိ ကန္႔ကြက္ထားခဲ့ၾကသည္။

လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္းမွ ေဒါက္တာအာကာမုိးသူက ‘‘ထူးထူးျခားျခားကြဲျပားၿပီး ေျပာင္းလဲတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ကို ပီပီျပင္ျပင္ မေတြ႕ရေသးဘူး။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကုိင္မႈေတြ မ်ားေနေသးတယ္’’ဟု ေဝဖန္သံုးသပ္သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အမ်ိဳးသားပညာေရးဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ရွိ တုိင္းရင္းသားအားလံုး၏ ဘာသာစကား၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာႏွင့္ ႐ိုးရာဓေလ့မ်ား၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို တန္ဖိုးထား၍ ေခတ္စနစ္၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ တုိင္းရင္းသားအားလံုး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေခတ္္မီတုိးတက္ေရးသုိ႔ လမ္းၫႊန္ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္စြမ္းရွိသည့္ ပညာေရးဟူေသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကိုလည္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ထည့္သြင္းသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ရွိ တုိင္းရင္းသားအားလံုး၏ ဘာသာစကား၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ၊ ႐ိုးရာဓေလ့ႏွင့္ သမုိင္းအေမြအႏွစ္မ်ား၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို တန္ဖုိးထားျမႇင့္တင္ၿပီး ဘက္စံုအေတြးအေခၚမွန္ကန္၍ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ေသာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရးစနစ္ကို ဆိုလုိေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္တစ္ဦးက အမ်ိဳးသားပညာေရး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္တြင္ ပါဝင္ျခင္းမရွိေသာ အားကစားစကားရပ္ကုိ ျဖည့္စြက္ထည့္သြင္းမည္ျဖစ္ၿပီး ဥပေဒအတည္ျပဳၿပီးက လုိက္နာက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္၍ ေဆြးေႏြးထည့္သြင္းခ်က္မ်ားက အေရးႀကီးေၾကာင္းလည္း ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္ (NNER)မွ ေဒၚသူသူမာက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္တြင္ ‘ဘက္စံု အေတြးအေခၚမွန္ကန္၍’ဟူေသာ စကားရပ္အေပၚ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္းဆုိသည္။

‘‘အေတြးအေခၚလြတ္လပ္တဲ့ ပညာေရးျဖစ္ဖုိ႔လိုတယ္။ ဘယ္လိုအေတြးအေခၚမ်ိဳးကုိ မွန္ကန္တယ္လို႔ ေျပာမလဲ။ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚတတ္တဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္ဖို႔လုိတယ္။ ဘယ္သူ႔အယူအဆမွ လႊမ္းမိုးမႈမရိွဘဲနဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္’’ဟု ေဒၚသူသူမာက ေျပာသည္။

‘ဘက္စံုအေတြးအေခၚ မွန္ကန္၍’ဟုဆိုရာတြင္ အာဏာပုိင္မ်ား၏ အေတြးအေခၚကို အမွန္ဟုယူဆ၍ ေက်ာင္းသားမ်ားအား လုိက္နာသင္ယူက်င့္သံုးေစျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္လာမည္ကုိ စိုးရိမ္ပူပန္ေၾကာင္း ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ရရွိေရး ႀကိဳးပမ္းေနေသာ အထက္ပါအမ်ိဳးသမီးကဆုိသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အဓိကအေျပာင္းအလဲတစ္ခ်က္အေနျဖင့္ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေသာစနစ္ကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးရန္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုးက အတည္ျပဳလုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ စကားရပ္သံုးစြဲမႈတြင္ သေဘာထားကြဲလြဲမႈ ရွိေနေသးသည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ‘သင္ယူလိုသူ၏ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ဆႏၵကို အေျခခံၿပီး ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ရွိေသာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္စနစ္ကို က်င့္သံုးျခင္း’ဟူေသာ စကားရပ္ကုိ အသံုးျပဳသည္။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ‘သင္ယူလိုသူ၏ဆႏၵကုိ အေျခခံၿပီး သက္ဆုိင္ရာ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ား၏ သတ္မွတ္ထားေသာ အရည္အခ်င္းျပည့္မီမႈအရ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ရွိေသာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္စနစ္ကုိ က်င့္သံုးျခင္း’ဟူေသာ စကားရပ္ကို အသံုးျပဳထားသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုးက လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပြဲရလဒ္ျဖင့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ျပဳေနေသာ စနစ္အစား ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ဆႏၵကုိ အေျခခံေသာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္စနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲရန္ အတည္ျပဳလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးရင္ ပုိၿပီးသေဘာက်ပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာရပ္ကိုမွ နိမ့္တယ္၊ ျမင့္တယ္လို႔ သေဘာမထားသင့္ပါဘူး။ အခုက အမွတ္နိမ့္လို႔ သမိုင္းတုိ႔၊ ပထဝီဝင္တို႔ ေရာက္သြားတာ ရွိေနတယ္။ အဲဒီလို မျဖစ္သင့္ပါဘူး’’ဟု ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ကုိစည္သူေမာင္က ေျပာသည္။

လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာထားကြဲလြဲမႈတြင္ အေျခခံပညာေရး၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး၊ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရး၊ တုိင္းရင္းသားဘာသာစကား သင္ၾကားေရး စသည့္ က႑အသီးသီးတုိ႔ ပါဝင္ေနၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ထပ္မံ၍ အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြးရဖြယ္ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ လာမည့္တစ္ပတ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေဆြးေႏြးျငင္းခံုၾကမည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းသည္ တုိင္းျပည္၏ နိမ့္က်ေနေသာ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ျပန္လည္ျမင့္မားလာေစရန္ မ်ားစြာအေရးပါေနသည္။

ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ပင္ အဘက္ဘက္က သိသာဆုိးရြားစြာ နိမ့္က်ေနေသာ ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ေနေသာ မိဘျပည္သူမ်ားအတြက္ မၾကာမီ အတည္ျပဳႏုိင္ဖြယ္ရွိေနေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေကာက္႐ိုးတစ္မွ်င္ ျဖစ္သည္။ ။


7Day Daily

0 comments:

Post a Comment