Sunday, May 10, 2015

မင္းတို႔အတြက္လည္း ပန္းေတြပြင့္ပါတယ္


သည္ႏွစ္ ကြၽန္ေတာ့္ သားငယ္ ေလးတန္းေအာင္သည္။ အဆင့္က A။ သူ A အဆင့္ျဖင့္ေအာင္သည္ကို မယံုမည္စိုး၍ ဖုန္းျဖင့္ဓာတ္ပံု႐ိုက္ လာၿပီး သူလိုခ်င္သည္မ်ားကိုဝယ္ ေပးရန္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ရာဇသံေပး သည္။ ကြၽန္ေတာ္က သူ႔ေအာင္ ျမင္မႈကိုဂုဏ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ အုိေကဟု ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ေတာ့ သားငယ္က ေပ်ာ္သြားၿပီး ေဟးဟုေအာ္ကာ ေျပးထြက္သြားသည္။ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ A ၏ အဓိပၸာယ္ကိုေတြးေတာရင္း က်န္ခဲ့၏။ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ ပါတီ၏ ဆုိရွယ္လစ္အေတြး အ ေခၚမ်ား သြတ္သြင္းထားသည့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားႏွင့္သာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရသည့္ ကြၽန္ေတာ္။ ပညာေရးစနစ္အေျပာင္းအလဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည့္ ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သားငယ္အဆင့္ (A)ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ကို အကဲမျဖတ္လို။ A,B,C,D ဆုိေသာသတ္မွတ္ခ်က္ကစတုတၳတန္းကေလးေတြအတြက္ မွန္ကန္သည့္သတ္မွတ္ခ်က္၊ သင့္ေလ်ာ္ျပည့္စံုသည့္ အကဲျဖတ္ခ်က္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ကြၽန္ေတာ္မသိ။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ သည္သတ္မွတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရပ္ကြက္ထဲမွာေတာ့ ပြက္ေလာ႐ိုက္သြား ခဲ့သည္။

အၿမဲတမ္းအဆင့္ (၁)ရေန သည့္ကေလးက ေအာင္စာရင္း မွာ B တို႔၊ C တုိ႔ျဖင့္ပါလာေတာ့ မိဘေတြက ဆရာေတြကို အျပစ္ တင္ၾကသည္။ က်ိန္ဆဲၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကေလးေတြ D ျဖင့္က်၍ မိဘေတြ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ၾကသည္။ငါတုိ႔အရွက္ကို ခြဲရေကာင္းလား ဆိုၿပီး ကေလးေတြကိုလွိမ့္ဆူ၊ လွိမ့္႐ိုက္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အေပၚ သိတတ္ခဲ့မႈျဖင့္ အလြယ္တကူ အဆင့္ (၁) ရခဲ့ေသာ အေျခအေနမွ အစိုးရစစ္ဆုိေသာအေျခအေနက ေျပာင္းျပန္လန္သြားခဲ့၏။ (A)အဆင့္ျဖင့္ ေအာင္သည့္ကေလးက တကယ္တတ္၊ တကယ္ေတာ္လား ဆိုျပန္ေတာ့ ဒါကလည္းမေသခ်ာ။ သည္လိုဆုိရင္ အေျဖစစ္စစ္က ဘာလဲဆိုသည္ကို မည္သူမွ်မသိေသး။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စာေမးပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆန္းစစ္သည့္ ညီလာခံတစ္ခု ေနျပည္ေတာ္မွာလုပ္ရန္ အခုမွစီစဥ္တုန္း ရွိေသးသည္။ ေျပာရလွ်င္ သူတုိ႔ လုပ္သည့္စနစ္မွန္၊ မမွန္ကို သူတုိ႔ပင္ အပ္က်မပ္က်မသိေသး။ ေလးတန္းက ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ရွစ္တန္းက ၅၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲေအာင္သည္။ ဒါကို မေအာင္ ေအာင္ေအာင္ စာေမးပြဲထပ္ေျဖရဦးမည္။ မိဘေတြပ်ာသြားသလိုသူတုိ႔ကိုယ္တိုင္လည္း ခ်ာခ်ာလည္သြားသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း ငါတုိ႔သင္ခဲ့တာေရေပၚ အ႐ုပ္ေရးသလိုပါလားဟုသိသြားခဲ့ပံုရသည္။ အစိုးရမင္းမ်ားကေတာ့ ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းမွရ မည္ဆိုတာကို သိသြားပံုရ၊ မရ ေတာ့မသိ။ ပညာေရးစနစ္ေျပာင္း ဖို႔ ေအာ္သည့္ကေလးေတြကို ငါတုိ႔ကို အန္တုသလားဆုိၿပီး ေရႊ ေဖာ့႐ိုးျဖင့္မဆံုးမဘဲ ေထာင္ခ်ပစ္ ဖို႔ပင္ ႀကိဳးစားေနေလသည္။ ဒါ ေတြက တစ္ပိုင္း ထားေတာ့။

မိဘေတြအေနျဖင့္ သား၊သမီးေတြကိုခ်စ္သည္ဆုိၿပီး အစဥ္အဆက္ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြး၊ လက္ေဆာင္ပဏၰာျဖင့္ အက်င့္ပ်က္ေအာင္လုပ္၊ ကေလးေတြကို ခါးကိုင္းေအာင္ေက်ာပိုး အိတ္တနင့္တပိုးသယ္ေစၿပီးက်ဴ ရွင္ၿပီးက်ဴရွင္၊ ဂိုက္ၿပီးဂိုက္ဆုိတာေတြ အလုပ္မျဖစ္မွန္းသိဖို႔လိုမည္ထင္သည္။ ကေလးေတြမေအာင္ျမင္တာ၊ ဆံုး႐ႈံးရတာ ငါတုိ႔ညံ့လို႔ဟု ေတြးမိမွ ေတြးမိပါေလစ၊ အရြယ္ႏွင့္ လိုက္ဖက္စြာရွိရမည့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကေလသလား စဥ္းစားခဲ့ပါေလစ။ မိဘတုိင္းက သားသမီး ေတြကို ေအာင္ျမင္ေစလိုသည္။ ႀကီးျမင့္ေစလိုသည္။ ဒါကျငင္း၍မရသည့္ ထာဝရအမွန္တရား။ သို႔ေသာ္လည္း မေတာ္တဆ႐ႈံး နိမ့္သြားခဲ့ရင္ေကာ။ အဲဒါနင့္ေၾကာင့္ဆုိသည့္ မုန္တိုင္းထန္ ေသာျပစ္တင္သံတို႔ျဖင့္ ကေလး ေတြကို စိတ္ဒဏ္ရာေပးမွာလား။ ညႇိဳးငယ္သိမ္ဖ်င္းေစမွာလား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆုံးေစမွာလား။

ကဗ်ာဆရာ မိုဃ္းေဇာ္က ေတာ့ ‘လက္ေဆာင္’ဆိုေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖင့္ သူ႔သားသမီး ေတြကို အားေပးသည္။

လက္ေဆာင္

လက္ေဝွ႔ထိုးမယ္ဆုိရင္

မိုဟာမက္အလီေလာက္ေတာ့

ျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါ ငါ့သား။

ေဂါက္သီး႐ိုက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့

မင္းရဲ႕ၿပိဳင္ဘက္ဟာ

အနည္းဆံုး တိုက္ဂါးဝုဒ္

ေလာက္ျဖစ္ရမယ္။

ဘာပဲလုပ္လုပ္ေလ

ကမၻာေက်ာ္ေတြကို မင္းရဲ႕

ၿပိဳင္ဘက္ေတြလို သေဘာထားမွ

ကမၻာမေက်ာ္သည့္တိုင္ေအာင္

မင္းစိတ္ဓာတ္ဟာ

ကမၻာ့အဆင့္မီေနမွာေပါ့။

ဒါမွမဟုတ္

ကမၻာ့ေထာင့္က်ဥ္းကေလးထဲက

ေၾကကြဲစရာထိုင္ခံုကေလးေပၚမွာ

ဆုတံဆိပ္ေတြနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ၿပီး

မင္း႐ႈံးနိမ့္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာင္

စိတ္ဓာတ္မက်လိုက္ပါနဲ႔ကြာ။

ကမၻာႀကီးမွာ ေအာင္ျမင္သူေတြ ၾကည္ႏူးဖို႔အတြက္သာ မဟုတ္ ပါဘူး

႐ႈံးနိမ့္သူေတြပါ စိတ္သက္သာရ ေအာင္

ပန္းေရာင္စံုေတြ ပြင့္ေနဦးမွာပါ။

သည္ကဗ်ာက သရဖူမဂၢ ဇင္း ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ ေသာကဗ်ာ။ အနက္ေတြဝွက္ မထား၊ ဂမၻီရဆန္ဆန္ စကားလံုး ေတြကို အသံုးမျပဳ၊ သားကိုေပးခ်င္သည့္မက္ေဆ့ခ်္မို႔ ရွင္းလင္း သည္။ ဖခင္တစ္ေယာက္၏ ႐ိုးရွင္းေသာဆႏၵကိုေဖာ္ျပသည္။ လက္ေဝွ႔ထိုးမယ္ဆိုရင္ မိုဟာမက္ အလီ၊ ေဂါက္႐ိုက္မယ္ဆုိရင္ တုိက္ဂါးဝုဒ္တို႔ေလာက္ကို ၿပိဳင္ဘက္ထားပါဟု ဆုိသည္။ ကတ္စပါေရာ့ေလာက္နဲ႔ စစ္တုရင္ ကစားမွ၊ မက္ဆီ၊ ေရာနယ္ဒိုတုိ႔ႏွင့္ အၿပိဳင္ေဘာလံုးကန္ႏုိင္မွ၊ ရာေဖးနာဒယ္ေလာက္က ကိုယ့္ရဲ႕တင္းနစ္ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္မွဆုိသည့္ စိတ္မ်ိဳးကို သားကိုေမြးျမဴခုိင္း သည္။ ကမၻာေက်ာ္ေတြကို ၿပိဳင္ဘက္လိုသေဘာထားမွ ကမၻာ မေက်ာ္သည့္တုိင္ စိတ္ဓာတ္က ကမၻာ့အဆင့္မီမွေပါ့ဟု စိတ္ဓာတ္ကိုျမႇင့္သည္။

ဟုတ္သည္ေလ၊ ကိုယ့္ထက္ လက္ရည္နိမ့္က်ေသာသူကို ၿပိဳင္ ဘက္လုပ္ၿပီး ကိုယ္က အၿမဲအႏိုင္ ရေနလိုသည့္ စိတ္မ်ိဳးကို ေမြးျမဴ မိလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကေလးေတြ ဘယ္ေတာ့မွ လူလားမေျမာက္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ေဆာ့ကစားေလ့ရွိသည့္ အခါတိုင္း ကေလးငယ္မ်ားေက် နပ္မႈရရွိေစရန္ အၿမဲအ႐ႈံးေပးရေလ့ရွိသည္။ ကေလးငယ္က လည္း သူပင္အၿမဲေတာ္သည္၊ အၿမဲႏုိင္သည္ဟု ထင္တတ္သည္။ပညာသင္ၾကားရသည့္အရြယ္မွ စ၍ ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ တုိးဝင္လာရ သည့္အခါမ်ိဳးတြင္ မိမိအၿမဲအႏုိင္ ရခဲ့သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကမရွိ ေတာ့။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ သားကို မိမိႏွင့္ လက္ရည္ျမင့္သူမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လိုစိတ္ရွိေအာင္ ကဗ်ာ ဆရာက ေသြးထိုးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈက အၿမဲထာဝရရွိေနတတ္ေသာ အရာေတာ့မဟုတ္။ တစ္ခါတေလဆံုး ႐ႈံးႏုိင္သည္။ အခါခါလဲၿပိဳႏိုင္သည္။ ထိုသို႔ေသာအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစိတ္ဓာတ္က်မႈမ်ိဳး မုခ်ႀကံဳရပါလိမ့္မည္။ ဒါကို ကဗ်ာဆရာက ‘ကမၻာ့ေထာင့္က်ဥ္း’ဆုိသည့္ အသံုးအႏႈန္းျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲႀကိဳးဝိုင္းထက္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေလာကအျပင္သို႔ သားကို ဆြဲေခၚလာၿပီး ဆုတံဆိပ္ေတြနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ၿပီး ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့ရင္ေတာင္ စိတ္ဓာတ္မက်ဖို႔သားကိုအားေပးသည္။

ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ဆရာခ်စ္စံဝင္း၏ စာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ခဲ့ ဖူးသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္ ျပာပံုအတိျဖစ္ခဲ့ေသာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ မွ လူငယ္ေလးမ်ား စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းမ်ား စတင္လုပ္ကိုင္ေသာ အခါ အ႐ႈံးႏွင့္ရင္ဆုိင္ရသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ သူတုိ႔၏ ႐ႈံးနိမ့္မႈ အတြက္ လက္သန္းဖ်ားမွ လက္ တစ္ဆစ္ကိုျဖတ္ပစ္သည္တဲ့။ ထို ေခတ္၊ ထိုကာလက ဂ်ပန္တြင္ လက္တစ္ဆစ္မျပတ္ဖူးသူ ရွာမွ ရွားဟုဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ သူမွေတာ့ လက္ႏွစ္ဆစ္မျပတ္။ ပထမတစ္ႀကိမ္ ႐ႈံးနိမ့္မႈ၏ တြန္း အားက ဒုတိယတစ္ႀကိမ္ ေအာင္ ျမင္မႈ၏ အသီးအပြင့္ကိုျဖစ္ေစ၏။ ထိုအသီးအပြင့္က သာမန္အသီး အပြင့္ေတာ့မဟုတ္။ မိမိကိုယ္လက္အဂၤါႏွင့္ရင္းခဲ့ရသည့္ အသီး အပြင့္။ ပို၍ႀကီးမားသည္၊ ပို၍ ေမႊးပ်ံ႕သည္၊ ပို၍ခ်ိဳၿမိန္ပါလိမ့္ မည္။ ဘဝမွာ မ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့ရဖူးသူရွိခဲ့ပါသည္ဆိုလွ်င္ ထိုလူက နတ္ေဒဝတာတစ္ပါးသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း

ကမၻာႀကီးမွာ

ေအာင္ျမင္သူေတြ ၾကည္ႏူးဖို႔ အတြက္သာ မဟုတ္ပါဘူး။

႐ႈံးနိမ့္သူေတြပါ စိတ္သက္သာရာ ရေအာင္

ပန္းေရာင္စံုေတြ ပြင့္ေနဦးမွာပါ

ဟု ကဗ်ာဆရာမိုဃ္းေဇာ္က ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သားသမီး ေတြ ဘယ္ေလာက္႐ႈံးနိမ့္႐ႈံးနိမ့္ သူတုိ႔တစ္ေန႔ (A) အဆင့္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ဒါကကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ သားသမီးေတြ အေပၚ တကယ္ခ်စ္တတ္၊ မခ်စ္တတ္အေပၚမွာ မူတည္ေနသည္ ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္သည္။

7Day Daily

0 comments:

Post a Comment