ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အ႐ႈပ္အေထြးေတြ ၾကားမွာ ေျပာဆိုေထာက္ျပ ေ၀ဖန္စရာေတြ ကေတာ့ ေျပာမကုန္ေအာင္ ျဖစ္ေနရပါတယ္။ တာ၀န္ ယူထားတဲ့ အစိုးရ အဖြဲ႕ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အားနည္းမႈေတြကို ျပည္သူေတြ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲ ျဖစ္သလို ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုၿပီး ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ ကိုင္ထား ၾကသူေတြရဲ႕ အားနည္းတဲ့ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္စြမ္းေတြေၾကာင့္လည္း ျပည္သူေတြ ခမ်ာ အားကိုးရာမဲ့ လာၾကရပါတယ္။ဒီအထဲကမွ ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံ လုပ္ကိုင္ေနၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံ့ ၀န္ထမ္းေတြခမ်ာ တာ၀န္ ခံထားၾကရတဲ့ ျပည္သူေတြ အတြက္လည္း ထိေရာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္စြမ္း နည္းရတဲ့ အျပင္ ျပန္လည္တင္ျပ သတင္းပို႔ၾကရတဲ့ တာ၀န္ ရွိသူေတြ ဘက္ကေနလည္း ထိေရာက္တဲ့ အေထာက္အပံ့ေတြမရ ျဖစ္ၾကရေလေတာ့ အေျခခံ ျပည္သူေတြ ထက္ေတာင္ က်ဥ္းက်ပ္တဲ့ အေနအထားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾက ရပါတယ္ဆိုရင္ လြန္မယ္ မထင္ပါဘူးဗ်ာ။
ျပည္သူေတြ ဘက္ကမွ အဆင္မေျပတာ၊ မႀကိဳက္တာေတြ ႀကံဳလာရရင္ အျပစ္တင္စရာ၊ ေ၀ဖန္စရာ၊ လက္ညႇိဳး ထိုးၫႊန္ျပစရာ အာဏာ သံုးရပ္ကို ကိုင္စြဲထားတဲ့ သူေတြ ရွိေနေသးေပမယ့္ ျပည္သူနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာ ယူထားသူေတြ အၾကား ရပ္တည္ ေနၾကရတဲ့ အေျခခံ ၀န္ထမ္းလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံ့ ၀န္ထမ္းေတြခမ်ာ ႏွစ္ဖက္ မ်က္ႏွာၾကည့္ၿပီး အားမလိုအားမရ ျဖစ္ၾကရတဲ့ အျပင္ ကိုယ့္ရဲ႕ရွင္သန္ ရပ္တည္မႈ အတြက္ေတာင္ နိစၥဓူ၀ ေတြးပူေနရတဲ့ အေျခအေနေတြကို ရင္ဆိုင္ ေနၾကရတာပါ။
ဆရာၾကည္ေရ၊ လတ္တေလာ ျပည္သူေတြ အၾကား စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တယ္ ဆိုမွေတာ့ ပညာေရး အေၾကာင္းပဲ စကားစပ္ ရေတာ့မွာေပါ့ဗ်ာ။ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္မွာ စတင္ ၾကားနာ ေဆြးေႏြးေနၿပီျဖစ္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒ၊ ျပဳျပင္ေရး ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းလို လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြရွိေန၊ ေပၚေပါက္ေနၿပီ ဆိုေပမယ့္ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ပညာေရး အေနအထား ေတြကေတာ့ အားရစရာ မေကာင္းလွဘူးဗ်ာ။
လက္ရွိအစိုးရရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္လဲေရး အမည္ခံ ျပင္ဆင္လိုက္တဲ့ အေျခအေနေတြက စစ္မွန္တဲ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္လဲေရးဆီကို ဦးတည္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး ဆိုတာကို အဓိက ေျပာျပခ်င္တယ္ဗ်ာ။ တစ္ေန႔ က မိတ္ေဆြဆရာ တစ္ေယာက္က အမိန္႔စာ တစ္ေစာင္ ယူလာျပတယ္ဗ်။ အေျခခံ ပညာေရး က႑ကေန အလယ္တန္းျပဆရာ၊ ဆရာမေတြဆီကို ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ အေၾကာင္းၾကားစာ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။
အေၾကာင္းၾကား စာမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို မေျပာေသးခင္ အစိုးရရဲ႕ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ပညာေရး စနစ္အခ်ဳိ႕ကို အရင္မိတ္ဆက္မွ ဒီအေၾကာင္းၾကားစာရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကို နားလည္ႏိုင္မယ္။ အေျခခံက႑မွာ စတုတၳတန္းနဲ႔ အဌမတန္းကို ခ႐ိုင္ စစ္ေဆးေရးနဲ႔ တိုင္းစစ္ေဆးေရး စာေမးပြဲ ပံုစံေတြ ေျပာင္းလုိက္တယ္ဗ်၊ စတုတၳတန္းကို အရင္လို ကိုယ့္ေက်ာင္းက ကိုယ္ပိုင္ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး အတန္းတင္ ေပးရတဲ့ စနစ္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ခ႐ိုင္ ပညာေရးမွဴး႐ံုးကေန တစ္ခ႐ိုင္လံုးစာ ေမးခြန္း တစ္စံုတည္း ထုတ္ၿပီး စစ္ေဆးမယ့္ သေဘာေပါ့ဗ်ာ။
ဒီလိုပဲ အ႒မတန္း ကိုလည္း တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ ပညာေရးမွဴး ႐ံုးေတြဟာ ကိုယ္တိုင္း၊ ကိုယ္ျပည္နယ္ တစ္ခုလံုးစာ ေမးခြန္း တစ္စံုတည္း ထုတ္လို႔ စစ္ေဆးၾကရမယ့္ ပံုစံေပါ့ဗ်ာ။ စစ္ေဆးၾကမယ့္ စနစ္မွာ ေမးခြန္းကို တစ္ပံုစံတည္း ျဖစ္ေအာင္၊ ေမးခြန္း ေပါက္ၾကားမႈေတြ မျဖစ္ေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ ဦးစီးဌာန ေတြက ဦးေဆာင္ႀကီး ၾကပ္ၾကတာကို ဘာမွ ေ၀ဖန္စရာ မရွိေပမယ့္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ၾကတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အမွန္တကယ္ေရာ ေပါက္ေျမာက္မႈ ရွိေအာင္ လုပ္ၾကရဲ႕လား ဆိုတာ ျပန္လည္ ေမးခြန္း ထုတ္ရမယ့္ ကိစၥဗ်။
စတုတၳတန္း ေျဖေတာ့ေတာင္ လူမႈ မီဒီယာေတြမွာ ေမးခြန္း ႀကိဳတင္ေပါက္ၾကားတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ပလူပ်ံေအာင္ ၾကားလိုက္ရေသးတာ ဘာၾကာေသးလို႔လဲဗ်။ ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္လို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ သက္ဆိုင္ သူေတြေတာ့ ဒီကိစၥရဲ႕အမွားအမွန္ကို ေသခ်ာသိၾကမွာပါ။ ဟုတ္လိုေက်ာ္ ပုပ္လိုေပၚ မျဖစ္ေစနဲ႔လို႔ေတာ့ ဆုေတာင္းမိပါရဲ႕။
အဲစကားဆက္ရရင္ ဒီလိုျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္လိုက္ေပမယ့္ စစ္ေဆးတဲ့ စနစ္ေတြကေတာ့ ေရးေျဖ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အလြတ္ က်က္မွတ္ထားသမွ်ကို ျပန္လည္ခ်ျပရတဲ့ စနစ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ အသံုးျပဳၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကို စစ္ထုတ္ၾကမယ္ေပါ့။ မေအာင္ျမင္သူ မရွိရေလေအာင္ က်႐ႈံး ဘာသာရပ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စာေမးပြဲေတြလည္း စီစဥ္ထားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
အဲဒီစနစ္ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းေတြခမ်ာ ၾကားညပ္ရတဲ့ မသက္မသာ ကိစၥရပ္ေတြ ေပၚလာတယ္ ဆိုပါေတာ့။
အထက္က ဆိုခဲ့တဲ့ အမိန္႔စာ တစ္ျဖစ္လဲ အေၾကာင္း ၾကားစာမွာ ပါလာတာက သက္ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ ကိုယ္ စားေသာက္ၿပီး မိမိတို႔ ေနထိုင္ရာ ေဒသေတြကေန တိုင္းပညာေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ႐ံုးေတြရွိရာ ၿမိဳ႕ေတြဆီကို အေျဖလႊာ စစ္ေဆးဖို႔ လာေရာက္ ၾကရမတဲ့။ ဒီလိုလာၾက တဲ့အခါမွာ ခရီးစရိတ္ ကိုေတာ့ Travel Allowance ဆိုတဲ့ ခရီး သြားခြင့္ျပဳစရိတ္ ကေန ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထား ရယူႏိုင္ခြင့္ ရွိေပမယ့္ တျခား ၿမိဳ႕နယ္ကို သြားေရာက္ၿပီး စာစစ္စဥ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္စဥ္ ကာလမွာ ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ ကိုယ္စားေသာက္ ၾကရမယ္တဲ့။
ဒါ့အျပင္ ဒီဆရာ၊ ဆရာမေတြ ေနထိုင္ဖို႔ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ စီစဥ္ ေပးထားတယ္ ဆိုေပမယ့္ အေတြ႕အႀကံဳေတြ အရ ေနစရာ ေနရာပဲ ထားရွိေပးၿပီး အိပ္ရာထိုင္ခင္းက အစ လွ်ပ္စစ္မီးလို၊ ေသာက္ေရ သံုးေရလို ေန႔စဥ္ဘ၀ရဲ႕ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္း ပစၥယေတြ မရွိတဲ့ အေနအထား အတြက္လည္း ကိုယ့္ဘာသာပဲ စီစဥ္ၾကရတာေလ။
ခရီးသြား ခြင့္ျပဳစရိတ္ ဆိုတာ ကလည္း ဒီပညာသင္ႏွစ္မွာမွ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ၿပီးလို႔ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနကို တင္ျပလိုက္ရင္ ေနာက္ပညာသင္ ႏွစ္မွာမွ ထုတ္ေပးေနၾကေပါ့။ တခ်ဳိ႕ဆို လံုး၀ ထုတ္မေပးဘဲ အဆင့္ဆင့္ ျဖတ္ယူၾကတဲ့ တာ၀န္ ရွိသူေတြလည္း ႀကံဳေန၊ ၾကားေနရတုန္းေပါ့ဗ်ာ။
(လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက သြားထားတဲ့ စရိတ္ေတြေတာင္ ထုတ္ယူလို႔ မရေသးတဲ့ သူေတြ ခုထိရွိေနပါရဲ႕)။ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္း ဘ၀တူခ်င္း ဇာတ္တူသား စားရက္ၾကတာ ကိုေတာ့ ထူးၿပီး ရွင္းျပစရာ လိုမယ္ မထင္ဘူး။ ဆိုေတာ့ဗ်ာ။ ဒီဆရာ၊ ဆရာမေတြ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ၿမိဳ႕ေတြကို ခရီး ထြက္ရာကေန တာ၀န္ ခ်ိန္ၿပီးဆံုးမယ့္ ႏွစ္ပတ္တာ ကာလမွာ ကုန္က်မယ့္ စရိတ္စကကို တြက္ၾကည့္လိုက္ရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ သိန္းဂဏန္း အထက္ပါဗ်ာ။
ဒီပမာဏဟာ ဒီဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးေခ်ေနတဲ့ လစာ ပမာဏထက္ ပိုမ်ားေနတာကို သာမန္ပဲ ေတြးျမင္ၾကည့္လို႔ မရႏိုင္ဘူးဗ်။ ခင္ဗ်ားပဲ စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။ ဒီဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း အျဖစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ေနၾကလို႔ ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးေခ်းေနတဲ့ လစာနဲ႔ပဲ ရွင္သန္ ရပ္တည္ ေနၾကရတာ။
လစာလို႔ ေျပာထားတဲ့ အတြက္ ရတဲ့ လုပ္အားခကို တစ္လလံုးစာ တြက္ခ်က္ၿပီး သံုးစြဲ ေနၾကရတာ။ ဒီလစာ ထက္ ပိုမ်ားတဲ့ ပမာဏကို ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရင္း ႏွစ္ပတ္ေလာက္နဲ႔ ကုန္က်ခံရမယ္ ဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ရက္ေတြ အတြက္ ဘယ္လိုရွင္သန္ ရပ္တည္ ၾကရမလဲ။ သူတို႔တစ္ေတြ ရွင္သန္ ရပ္တည္ဖို႔ တတ္တဲ့ ပညာေတြ အသံုးခ်ၿပီး အပိုခ်ိန္လို က်ဴရွင္ေတြ သင္ျပန္ေတာ့ ျပည္သူေတြကလည္း ေ၀ဖန္သလို အထက္က တာ၀န္ ရွိသူေတြကလည္း ဆရာ၊ ဆရာမရဲ႕ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္မို႔ အေရးယူပါ့မယ္ ဟန္တျပင္ျပင္ လုပ္ထားေလေတာ့ ဒီလိုသာ ရွာမထားတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဆို ဘယ္လိုမ်ား ရပ္တည္ ၾကရေတာ့မလဲဗ်ာ။
ဒီလို ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုယ့္ရဲ႕၀မ္းေရး အတြက္ ႐ုန္းကန္ ေျဖရွင္းၾကရတယ္ မဟုတ္လားဗ်။ ဒီလိုနဲ႔ ျပည္သူနဲ႔ အစိုးရ ႏွစ္ခုအၾကား ေခ်ာင္ပိတ္ ခံၾကရတဲ့ ၾကားထဲက က်ဴရွင္ေတြ ဖန္တီးၿပီး ေငြရွာၾကရ ေလေတာ့တာေပါ့။ ဒီအေနအထားကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ရင္ က်ဴရွင္ သင္ေနၾကသူေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္လား၊ က်ဴရွင္မသင္ မျဖစ္သင္ရေလေအာင္ ဖန္တီး ေပးေနၾကသူေတြရဲ႕ စနက္ေၾကာင့္လား ဆိုတာ ျမင္သာမယ္ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။
အဲက်ဴရွင္သင္တဲ့ အေပၚရပိုင္ခြင့္ေတြ အေပၚ သာယာလာလို႔ သမေလာဘကေန၊ ၀ိသမ ေလာဘ ျဖစ္လာၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ပိုမို အသံုးခ်လာၾကတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြကိုေတာ့ မဆိုလိုဘူးေပါ့ဗ်ာ။
အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒလို တစ္ခါတုန္းကမွ မရွိခဲ့တဲ့ ဥပေဒတစ္ ခုကိုျပ႒ာန္းဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတာကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဥပေဒနဲ႔ ဆက္ဆက္ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး ကစားကြက္မွာ လိုသလို ခင္းက်င္း ကစားေနတာ ကိုေတာ့ မျမင္လို မေတြ႕လိုေပမယ့္ ျမင္ေနေတြ႕ေနရတာကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ပညာေရး ဆိုတာ ကစားစရာ မဟုတ္သလို ႏိုင္ငံရဲ႕ပစၥဳပၸန္သာမက အနာဂတ္ကိုပါ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ဖို႔ အေရးပါဆံုးေသာ အရာပါ။
ဒီလိုအေရးပါလွတဲ့ ပညာေရးကို ဥပေဒတစ္ခု ခ်မွတ္ၿပီး လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ မေဖာ္ ႏိုင္ေသးခ်ိန္မွာ လက္ရွိ က်င့္သံုးေနရဆဲ စနစ္ေတြ၊ နည္းလမ္းေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ျပင္ၾက ဆင္ၾကဖို႔လည္း မျဖစ္မေန လိုအပ္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို ျပင္ဆင္ လုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ ေနရာမွာ ၾကားေကာင္း႐ံု၊ စာရြက္ေပၚမွာ ျမင္ေကာင္း႐ံုေလး လုပ္ေနၾကတာေတြ မ်ားေနပါတယ္။
အခုျဖစ္ရပ္ဆိုလည္း သာမန္ ျဖစ္ေနက် ျဖစ္ရပ္ေလး တစ္ခုကို မျမင္မိဖို႔နဲ႔ ဒီျဖစ္ရပ္မ်ဳိးကို သက္ဆိုင္ရာ ဖန္တီးရွင္ေတြ သတိျပဳမိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုတာ ပညာေရး ၀န္ထမ္းတစ္ျဖစ္လည္း၊ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕အက်ဳိးအတြက္ ထမ္းရြက္ ေနၾကရသူေတြပါ။ ဒီ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးကို အခက္ေတြ႕ေစေအာင္ ဖန္တီးထားတယ္ဆိုရင္ ဒီျပႆနာေတြ ေျပလည္ဖို႔ ၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ ႀကိဳးစား ႐ုန္းကန္ၾကရပါတယ္။ ဒီအခါ သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ ပစ္မွတ္ဟာ ျပည္သူေတြသာ ျဖစ္ၾကရၿပီး လစာနည္း ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ အဆင္ေျပေရး ဖန္တီး လုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ ျပည္သူေတြသာ နစ္နာေစတဲ့ နည္းလမ္းေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြ နစ္နာတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဖက္ဖက္က အခါခါ နာၾကရတာ ျပည္သူေတြပဲ ျဖစ္ေနတာမို႔ ျပည္သူကို အမွန္တကယ္ ကူညီရာ ေရာက္ေစဖို႔ဆိုရင္ ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံေနၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းေတြကို လုပ္ေပ်ာ္တဲ့ အလုပ္ ၀န္းက်င္ေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။
လုပ္ေပ်ာ္တဲ့ အလုပ္ ပတ္၀န္းက်င္ ဆိုရာမွာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္မႈ သာမက လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ ဗ်ဴ႐ုိကေရစီ ဆန္ဆန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကိုပါ ဆိုလိုခ်င္တာပါ။ ပညာေရး နယ္ပယ္မွာ ဆိုရင္ အေျခခံ ပညာက႑မွာ ဗ်ဴ႐ုိကရက္ေတြ ပိုမ်ားလာလို႔ အခုလို ေျပာရတာပါ။ သက္ဆိုင္ရာ ပညာေရးမွဴးေတြ အျပင္ ကိုယ့္ေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြကုိပါ အာဏာရွင္လို ေၾကာက္ၾက၊ သတိထားၾကရတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြခမ်ာ အထက္ကဆိုၿပီး ခုိင္းသမွ်ကို ျပန္မျငင္းရဲဘဲ လုပ္ကိုင္ေနၾက ရရွာပါတယ္။
အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရွားပါးလွတဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ ရထားတဲ့ အလုပ္အကိုင္ေလး တစ္ခု တည္ၿမဲဖို႔အေရး အဆင္မေျပမႈေတြကို ခါးစည္းခံၿပီး အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူႏွစ္ဖက္စလံုးရဲ႕ အမုန္းကို ခံစားၾကရတာ အေျခခံပညာ က႑က ဆရာ၊ ဆရာမေတြပါ။ အေၾကာက္တရားကို ရင္မွာပိုက္ထားၾကတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အေနနဲ႔ တာ၀န္ ေပးအပ္လာမႈကို မျငင္းဆန္ႏိုင္ဘဲ ထမ္္းေဆာင္ လိုက္ၾကရင္ေတာင္ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္မႈေတြ ရွိေနခဲ့ရင္၊ အထူးသျဖင့္ အခုလို ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ ကိုယ္က်ခံရမယ့္ ခရီးစဥ္မ်ဳိး နဲ႔ ႀကံဳလာခဲ့ရင္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခ်ိန္မွာ အျပည့္အ၀ စိတ္ႏွစ္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အခ်င္းကို စစ္စစ္မွန္မွန္ အသံုးခ်လိမ့္မယ္လို႔ အာမမခံႏိုင္ပါဘူး။
တာ၀န္ေက်႐ုံေလးသာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကမယ္ဆိုရင္ နစ္နာတာက အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ တင္မကေတာ့ဘဲ ဆရာ၊ ဆရာမ ကိုယ္တုိင္ အတြက္လည္း နစ္နာ သြားေစႏုိင္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္းရဲ႕လုပ္အားကို အျပည့္အ၀ မရရွိေတာ့ဘဲ အစိုးရအေနနဲ႔ အလုပ္ရွင္ေကာင္း အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို ဒီ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စီမံမႈကို ခံရမယ့္ ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြေတြနဲ႔ ေထာက္ပံ့ ထားရမႈက မတန္မရာ ျဖစ္သြား ေစႏိုင္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အားနည္း ခ်ဳိ႕ယြင္းလာမႈကေတာ့ အဆုိးရြားဆံုးေသာ ဆံုး႐ႈံးမႈ ျဖစ္လာေစပါတယ္။ ဒီလိုေတြသာ ဆင့္ပြား စဥ္းစားလိုက္ရင္ ဒီအေၾကာင္းၾကားစာ တစ္ခုမွာ ပါလာတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြက ျမန္မာျပည္ ပညာေရးစနစ္ကို ဘယ္ေလာက္ အထိ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈ ရွိေစႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ျမင္သာ၊ ထင္သာ ျဖစ္သြားေတာ့မွာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီကိစၥကို သာမန္ ကိစၥငယ္ေလး တစ္ခုလို သေဘာမထားၾကဖို႔နဲ႔ အထူးအေလးျပဳမိၾကဖို႔ သတိေပးရျခင္းပါဗ်ာ။
ဆရာၾကည္ေရ ၊ ဒီဆရာ ၊ ဆရာ မေတြခမ်ာ လူငယ္ေတြရဲ႕ လက္ရွိ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေနအထားေတြမွာ အားမရ ျဖစ္စရာေတြ ႀကံဳလာျပန္ရင္လည္း အျပစ္ တင္ခံရမႈကေန မလြတ္ကင္း ႏိုင္ၾကျပန္ပါဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ ပဲ့ကိုင္ရွင္ေတြဟာ အေျခခံပညာက ဆရာ၊ ဆရာမေတြပဲမို႔ ဒီကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ ျဖစ္ပ်က္ ေနသမွ်ကို ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ သြန္သင္ ဆံုးမမႈ၊ သင္ၾကား ျပသမႈေတြနဲ႔ အၿမဲခ်ိန္ ထုိးခံရပါတယ္။
ဘာသာတရား လႊမ္းမိုးမႈ အားႀကီးလို႔ ဆရာဆိုတဲ့ ေနရာအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈ၊ ေမွ်ာ္လင့္မႈေတြက ပိုႀကီးျပန္ တာကလည္း ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုရခ်ိန္ ပိုမ်ားလာတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ သင္ၾကား သြန္သင္ ႏိုင္စြမ္းေတြက ပိုၿပီး အေရးႀကီးလာပါတယ္။ ေခတ္ကာလက ဒီလုိအေရး ႀကီးတဲ့ အေနအထား တစ္ရပ္ကို ေတာင္းဆို လာေနေပမယ့္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြ ကေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမဆိုတဲ့ က႑အေပၚ တန္ဖိုးထား ျဖည့္ဆည္းမႈက အားမရစရာပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ပညာေရးေလာက ၀န္ထမ္းေတြ အေပၚ ဆက္ဆံမႈေတြကို ၾကည့္ရင္ပဲ အစိုးရ နဲ႔ ျပည္သူ ႏွစ္ရပ္လံုးရဲ႕ တန္ဖိုးထားမႈကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ အစိုးရဘက္ကလည္း ဆရာ၊ ဆရာမဆိုတဲ့ အလုပ္ တာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ လူေရြးခ်ယ္ရာမွာ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္း စနစ္ကလည္း အရည္အခ်င္း အရွိဆံုး အေနအထား တစ္ရပ္ကို အသံုးျပဳ မထားသလို ျပည္သူေတြဘက္ကလည္း ၀ါသနာနဲ႔ ေစတနာကို အရင္းခံၿပီး ဒီအလုပ္ကို ေလွ်ာက္ထား ၾကတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ လုပ္စရာ အလုပ္ မရွိခါမွ ၀င္ေရာက္ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ေတြ႕ေန၊ ျမင္ေနၾကရပါတယ္။
ဒါဟာ လက္ရွိ အစုိးရ လက္ထက္မွာလည္း ပညာေရး ၀န္ထမ္းေတြ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုပါ။ လက္ရွိ ပညာေရး နယ္ပယ္က ၀န္ထမ္းေတြကို ၾကည့္ရင္ အမ်ဳိးသမီး ဦးေရ ပိုမ်ားေနတာကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္မွာပါ။ ဒီလုိ ျဖစ္ေနရတာဟာ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေတြ အတြက္ အလုပ္အကိုင္ ရွားပါလာခ်ိန္မွာ ေနရာအရ တန္ဖိုးတစ္ခု သတ္မွတ္ခံရတဲ့ ဆရာမဆိုတဲ့ အလုပ္ကို ေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ လိုၾကသူေတြ မ်ားလို႔လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေကာက္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ပါတယ္။
အဆင္မေျပၾကတဲ့ အလုပ္အကိုင္ခ်င္း တူရင္ ဆရာမ အလုပ္ဟာ ဂုဏ္သိကၡာပိုင္းမွာ ပိုအေလးသာတာမို႔ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေတြ အတြက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ အလုပ္တစ္ခု အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ လာၾကတာကို ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ အသီးသီးမွာ ေမးျမန္း ဆန္းစစ္ၾကည့္ႏိုင္ပါ တယ္။
ဒီလိုေရြးခ်ယ္ လာၾကတာကို အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္မႈ အပိုင္းမွာ အစိုးရဘက္က မျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္တဲ့ အခါ ပညာေရး ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းပိုင္းမွာ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္စရာေတြ ျဖစ္လာ၊ ႀကံဳလာ ၾကရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အလုပ္အေပၚ ဂုဏ္ယူျမတ္ႏိုးစြာ လုပ္ေဆာင္ လိုၾကလို႔ မဟုတ္ဘဲ အေျခအေနအရ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾက သူေတြ မ်ားလာခဲ့ရင္ ဆံုး႐ႈံး လုိက္ရမယ့္ စိတ္ဓာတ္ တန္ဖိုးေတြကိုပါ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ ရေတာ့မွာပါ။ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးကို တာ၀န္ ရွိသူေတြ အေနနဲ႔ အျမန္ဆံုး ထိန္းမတ္ေပးႏုိင္ဖို႔ အေရးႀကီး လွပါတယ္။
ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ကို ႏိုင္ငံအတြက္၊ ျပည္သူ႔အတြက္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ဖို႔ လုံေလာက္တဲ့ အေနအထား တစ္ရပ္ မဖန္တီးေပးႏိုင္ဘူး ဆိုတာ အစိုးရအတြက္ ၀မ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ ကိစၥတစ္ရပ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါတူး။ လုပ္ခ လစာကို ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္နဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္း ၿပီး တိုးျမႇင့္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုလိုတာ မဟုတ္ေပမယ့္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ခ်ိန္ေတြ အတြက္ က်ခံရမယ့္ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ကိုေတာ့ အျပည့္အ၀ က်ခံ ေပးႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပးၾက ေစခ်င္ပါတယ္။
မၾကာခင္ ေရာက္လာေတာ့မယ့္ ဘ႑ာ ႏွစ္သစ္မွာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ လစာ ႏႈန္းထားေတြ စတင္ ခံစား ခြင့္ျပဳေတာ့မယ္လို႔ ၾကားသိထားရတာ မဂၤလာ တစ္ပါးပါ။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ခံစားခြင့္ေတြကို ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီေအာင္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြေတြနဲ႔ ေပးေခ်ႏုိင္တယ္ ဆိုရင္ ႏုိင္ငံ့ ၀န္ထမ္းေတြကိုလည္း ေပးေခ် ႏိုင္သင့္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔ တက္ေရာက္ရတဲ့ သင္တန္းေတြ၊ နယ္ေျမ ရပ္ျခားမွာ ထမ္းေဆာင္ၾကရတဲ့ တာ၀န္ေတြ အတြက္လည္း တာ၀န္ယူ ႏုိင္သင့္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ေပ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခု ျဖစ္မလာႏုိင္ဘဲ တာ၀န္ေက်႐ုံ၊ အျပစ္တင္ မခံရ႐ုံ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြသာ ထြက္ေပၚလာႏိုင္ၿပီး၊ အရည္အခ်င္း ျပည့္၀တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ႏိုင္ငံ့ အေနန႔ဲေရာ၊ ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔ပါ ဆံုး႐ႈံးရေတာ့မွာပါ။
ဒီအေနအထား တစ္ရပ္ကို လက္ရွိ အစိုးရ အေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ အထိ ျပဳ ျပင္ ေျပာင္းလဲ ေပးႏိုင္မလဲ ဆိုတာက လက္ရွိ အစိုးရစတင္ တာ၀န္ယူခ်ိန္က ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရနဲ႔ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျဖစ္ေစရမယ္ ဆိုတဲ့ ေျပာစကားေတြရဲ႕ အေျဖ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ ဒါကို ေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္ႏုိင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ ကာလက အနည္းငယ္သာ က်န္ေတာ့တာပါလို႔ သတိ ေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္....
Messenger News Journal
Friday, March 20, 2015
ကိုယ့္စရိတ္ကို စားၿပီး ႏိုင္ငံ့ ၀န္ထမ္းၾကရမည္ ဆိုပါလွ်င္- မင္းသန္႔ငယ္ (ကေလး)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment