Thursday, June 11, 2015

အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မွာကို လက္ခံေပမယ့္ ျပင္ဆင္ခ်က္ ဥပေဒၾကမ္းကို လက္မခံဟု အင္န္အယ္လ္ဒီ ေျပာ

အာဏာရပါတီက ဦးေဆာင္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို ့ ယမန္ေန႔က တင္သြင္းခဲ့သည့္ ဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို အတိုက္အခံ NLD ပါတီက လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ပါတီ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္ အမတ္ ဦးဝင္းျမင့္က ယေန ့ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး အၿပီးတြင္ မီဒီယာကို ေျပာသည္။


“ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ဖို႔သာ သေဘာတူတာ။ ျပင္ပံုျပင္နည္းကို သေဘာမတူဘူး။ ျပင္ပံု ျပင္နည္းကို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တို႔ ေဆြးေႏြးမယ္။ ဒါက အစကတည္းက ရွင္းေအာင္ေျပာမယ္။ ေနာက္တစ္ခု ခုနက ေျပာတဲ့ ၅၉(စ)နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ၅၉(စ)က လံုးဝ တစ္ပုဒ္လံုးေတာင္ မပါသင့္တာ။ အဲ့ဒီ ၅၉(စ) တစ္ခုလံုး မပါသင့္တာ” ဟု ၎က ေျပာသည္။NLD ပါတီသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾကားျဖတ္ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဝင္စဥ္ကတည္းက NLD က ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့သည့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးဟူသည့္ သုံးခု၌ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ပါဝင္ခဲ့ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ NLD အမတ္ဦးေရက ႏွစ္ဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း မရွိသျဖင့္ ဥပေဒျပင္ဆင္မည့္ အဆို တင္သြင္းရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း၊ ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ရွိေသာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက ဥပေဒျပင္ဆင္ဖို႔ လက္မွတ္စုသည့္အခါ အစကတည္းက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေႂကြးေၾကာ္ထားသည့္ NLD ပါတီက လက္မွတ္ထိုးေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းပါ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားကိုမူ လက္မခံႏိုင္ ေၾကာင္း ဦးဝင္းျမင့္က ရွင္းျပသည္။

“လြတ္လပ္တဲ့ တရားမွ်တတဲ့ သန္႔ရွင္းတဲ့ စကားလံုးကို ဘာလို႔ ေ႐ြးသံုးလဲ ဆိုရင္ အားလံုးက လြတ္လပ္ မႈ ရိွရမယ္။ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္တယ္ဆိုတာ တရားမွ်တမႈ ရိွရမယ္ေလ။ ဒီအရည္အခ်င္း တစ္ခုက ဟိုလူနဲ႔ ေတာ့ မကိုက္ညီဘူး။ ဒီအရည္အခ်င္းက ငါနဲ႔ပဲ ကိုက္ညီတယ္။ ငါပဲ သင့္ေတာ္တယ္။ အဲ့ဒီလို သတ္မွတ္ၿပီး ၿပိဳင္တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲက သန္႔ရွင္းတယ္လို႔ ဘယ္သူက ေျပာမွာလဲ။ ဒါေၾကာင့္ တို႔က လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တဖို႔ သန္႔ရွင္းတဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ဒါကို တကယ္ဦးတည္ရင္ ၅၉(စ)ကို ပယ္ဖ်က္ရမယ္။ ဒါ တို႔ရဲ႕ ရပ္တည္ ခ်က္ပဲ။ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ဖို႔ကေတာ့ သေဘာတူတယ္၊ ျပင္ပံု ျပင္နည္းက လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးမယ္” ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္သို ့တင္သြင္းႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ လက္မွတ္မ်ား စုေဆာင္းရာတြင္ လက္မွတ္ မထိုးလိုက္သည့္ တိုင္းရင္းသား ပါတီအခ်ိဳ႕လည္းရွိသည့္အျပင္ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားအေပၚ အားမရေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကား ၾကသည္။

“မေန႔က လက္မွတ္ေတြ လိုက္စုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ေရာ တခ်ိဳ႕တိုင္းရင္းသားပါတီေတြပါ လက္မွတ္ မထိုး လိုက္ၾကဘူး။ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ခ်င္ၾကေပမယ့္ ကိုယ္ မဖတ္ရေသးတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြအတြက္ လက္မွတ္ မထိုးခ်င္တဲ့ သေဘာပါ” ဟု SNLD (က်ားျဖဴပါတီ) မွ ကြန္ဟိန္းၿမိဳ ့နယ္အမတ္ ေဒၚနန္းဝါႏုက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး “ကၽြန္မ အျမင္ကေတာ့ သိပ္ၿပီး ထူးထူးျခားျခားရွိတာ မေတြ႔ရဘူူး။ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးခန္႔တာ၊ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ခန္ ့တာေတြေတာ့ ပါပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဖြင့္ေပးထားၿပီး ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြ ပါေနတယ္။ ေနာက္ ဒုတိယသမၼတေတြဟာ ေ႐ြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္မွ ျဖစ္ပိုင္ခြင့္ ရွိတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဇယား ၁ နဲ ့၂ ကို လုပ္ခြင့္ျပဳေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စုက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒနဲ ့အညီဆိုေတာ့ လုပ္ရတာ ခက္ခဲႏိုင္တယ္။ က႑အားလုံးကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက တစ္ခုခ်င္း လိုက္ၿပီး ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္မလားလို ့ေမးစရာ ျဖစ္လာတယ္။ ျပည္ေထာင္စုက ဥပေဒျပ႒ာန္းေပးမွပဲ တိုင္းေဒသ ႀကီးနဲ ့ျပည္နယ္က လုပ္ခြင့္ရမယ့္သေဘာ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ျပည္နယ္နဲ ့ျပည္ေထာင္စု ဥပေဒကို ပူးတြဲျပ႒ာန္း လိုက္ရင္ ပိုအဆင္ေျပႏိုင္မယ္” ဟု ၎က သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒသည္ မိမိတို႔လိုလားသည့္ အတိုင္းအတာအထိ မေရာက္ေသး ေသာ္လည္း အနည္းငယ္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈ ရွိလာေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ decentralization ကို ယခုထက္ ပိုၿပီး ေလွ်ာ့ေပးသင့္ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာသည္။

“Decentralized ကို အခုထက္ ပိုၿပီး ေလွ်ာ့ေပးသင့္တယ္၊ အခုက ဇယား ၁ ထဲကေန ဇယား ၂ ကို ေပးတယ္ဆိုေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စုက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒနဲ ့အညီဆိုၿပီး ျပန္ခ်ဳပ္လိုက္တယ္။ မွန္းထားတဲ့ အဆင့္ကို မေရာက္ဘူးလို ့ေျပာရမယ္” ဟုလည္း သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ၊ မြန္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇) မွ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၊ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး စိစစ္သုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ ၁၀၈ ဦးအနက္ တစ္ဦးအပါအဝင္ လည္းျဖစ္၊ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ ၃၁ ဦးတြင္လည္း ပါဝင္သူ ေဒါက္တာ ဗညားေအာင္မိုးကမူ “အခု ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ တင္လာတဲ့ဟာေတြ အားလုံးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို ့ေဆြးေႏြးထားဖူးတဲ့ အခ်က္ေတြေပၚ အေျခခံၿပီး အလယ္အလတ္က်က် ခ်မွတ္ထားတဲ့ အခ်က္ ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ေဆြးေႏြးထားတဲ့အတိုင္း အတိအက် သေဘာတူတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အနီးစပ္ဆုံးျဖစ္ ေအာင္ ဥပမာအားျဖင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ရဲ႕ သုံးပုံႏွစ္ပုံလို႔ တင္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က တက္ေရာက္လာတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ရဲ့ သုံးပုံႏွစ္ပုံ၊ တခ်ိဳ ့က အစည္းအေဝး တက္ခြင့္ရ ကိုယ္စားလွယ္ရဲ႕ သုံးပုံႏွစ္ပုံ၊ အခု ျပင္ဆင္ခ်က္မွာ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ ့သုံးပုံႏွစ္ပုံက နည္းနည္းပဲ ကြာတယ္။ သုံးပုံႏွစ္ပုံက ၆၆ ဒသမ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အခု ျပင္ခ်က္ေတြဟာ အမ်ားက လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ၾကားထဲမွာ ခ်ထားေပးတဲ့ သေဘာရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ထို ့အျပင္ ဒုတိယသမၼတမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ ေ႐ြးရမည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မွာ လည္း ေကာ္မတီဝင္မ်ား မူလ ေဆြးေႏြးထားသည့္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယခု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားကို မိမိတို ့လက္ခံႏိုင္ေၾကာင္း၊ မျပင္တာႏွင့္ စာလွ်င္ ျပင္ဆင္ျခင္းကို လက္ခံရမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

သမၼတ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္ ျဖစ္သည့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ကို ျပင္ဆင္မႈအေပၚ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုတို ့က အားမရၾကေသာ္လည္း မူလအစက NLD ပါတီဝင္၊ ထို ့ေနာက္ NDF ပါတီဝင္၊ ထို ့ေနာက္ သဃၤန္းကၽြန္းအမတ္ ဦးသိန္းညြန္ ့၏ ဒီမိုကေရစီသစ္ ပါတီ၊ ယခု တစ္သီးပုဂၢလအမတ္ အျဖစ္ သီးျခားရပ္တည္ ေနသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္၏ အျမင္က ထူးျခားေနသည္။

“၉၅(စ) ျပင္ဆင္ခ်က္မွာ ခက္တာက ဒီမွာက Head of State နဲ ့Head of Government က တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေနတယ္။ အစိုးရအဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္ လိုခ်င္ရင္ performance ကိုပဲ ၾကည့္ရမွာ။ ႏိုင္ငံ့့ ေခါင္းေဆာင္ကို လိုခ်င္ရင္ေတာ့ စစ္တပ္က သူတို ့ယုံၾကည္တဲ့သူကိုပဲ ၾကည့္မွာ။ သမၼတ တစ္ဦးအျပင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ပါ ထားလိုက္ရင္ ေကာင္းမွာ၊ အဲဒီမွာ အစိုးရအဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္ဟာ ျဖဴျဖဴ မည္းမည္း ႂကြက္မိဖို ့ပဲ အဓိက ဟာကိုး။ ေၾကာင္ျဖဴ ေၾကာင္မည္း အေရးမႀကီးဘူး၊ ေျပာမယ္ဆိုလို ့ရွိရင္ ႏိုင္ငံျခားသားေတာင္ ျဖစ္လို႔ ရတယ္။ စစ္တပ္က ဖြဲ ့ထားတဲ့ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးကေတာ့ ဒါကို လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲလည္း ရွိေလေတာ့ အခုလိုပဲ ကန္ ့သတ္တာဟာ သူတို ့မွန္ပါတယ္” ဟု ၎က သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ ့စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ ၃၁ ဦးတြင္ ပါဝင္သည့္ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္အမတ္ ေဒၚနန္းေစအြာ (ဖလုံစေဝၚပါတီ)ကမူ အဆိုပါ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ခ်က္ ေရးဆြဲရာတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ ၃၁ ဦး၏ ဆႏၵျပဳခ်က္မ်ားထဲက မဲအမ်ားဆုံးရေသာ အခ်က္ကို ထည့္သြင္းေရးဆြဲမည္ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၎နွင့္ တိုင္းရင္းသား အမတ္အခ်ိဳ ့ ထိုအစည္း အေဝးမွ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ သမိုင္းတရားခံ အျဖစ္မခံႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း မဇၥ်ိမကို ေျဖၾကားခဲ့သည္။

“၄၃၆ ကို ျပင္ဆင္ခ်က္နဲ ့ပတ္သက္ရင္ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲျဖစ္သင့္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ေနတာကိုလည္း မႀကိဳက္ပါဘူး။ ေနာက္အစိုးရ သက္တမ္းအတြင္းမွာ အဲဒီအခ်က္ေတြကို လာမယ့္လႊတ္ေတာ္ေတြက ျပင္ဆင္သြားႏိုင္မယ္လို ့ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္” ဟုလည္း ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာခဲ့သည္။

ထိုသို ့အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ ေရးဆြဲၿပီးစီးျခင္းကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၏ လက္မွတ္မ်ား စတင္ေကာက္ခံသည့္ေန႔အထိ ထိုသို ့ျပင္ဆင္ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီဝင္ အမ်ားစုတို ့က မသိရွိၾကေၾကာင္း ေျဖၾကားၾကၿပီး ျမစ္ႀကီးနား ၿမိဳ ့နယ္အမတ္ ဦးသိန္းေဇာ္ နွင့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီဝင္ အခ်ိဳ ့တို႔ကသာ ေရးဆြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားလ်က္ရွိသည္။

မဇၩိမ

0 comments:

Post a Comment