Wednesday, June 17, 2015

" နတ္၀တ္ပုဆိုး တိမ္မီးခိုး "


လူတို႔သည္ အမွန္တရားကို ခ်စ္ၾကသည္ဟူ၍ကား ဆိုၾကပါ၏။ သို႔ေသာ္ အမွန္တရားကို တကယ္သိျမင္ေအာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၊ ရဲရဲရင့္ရင့္ ဆန္းစစ္၀ံသူကား ရွားပါးလွပါသည္။မိမိနွစ္သက္စြဲယူထားေသာ၀ါဒကိုသာလ်ွင္ အမွန္ဟု ဆုပ္ကိုင္ထားၿပီး ျဖစ္ေနတတ္သည္။မိမိကုိင္စြဲထားေသာအယူ၀ါဒကိုဘုရားရွင္ေဟာၾကားေသာတရားဓမၼမ်ားနွင့္တိုက္မစစ္ၾကည့္လိုၾက။ဘုရားေဟာထားေသာ တရားဓမၼမ်ားကပင္ မိမိအယူ၀ါဒနွင့္တူသေယာင္ အလြယ္ျပဳတတ္ၾကေလသည္ ။ဘုရားေဟာနွင့္မကိုက္ညီေၾကာင္း ၊ အယူဆမ်ားလြဲေနေၾကာင္း အျခားသူမ်ားက ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ျပလာလ်ွင္လည္း အသိဉာဏ္နား မ်က္လံုးမ်ားပိတ္ကာ ဇြတ္မွိတ္ျငင္းဆန္တတ္ၾကေလသည္။
*******************
" အရွင္ဘုရား ၊အရွင္ဘုရားေရးတဲ့ ေ၀ဖန္ေရးေဆာင္းပါးေတြ ဓမၼရံသီ ၊ ဓမၼရတနာ မွာ ဖတ္ရပါတယ္။ ဘုရားမေဟာေပမဲ့လဲ အခ်ိဳ႕အတတ္ပညာေတြ ရွိနိဳင္တာပဲ မဟုတ္လား "

" ဒကာႀကီးဆိုလိုတာက ဘယ္လိုအတတ္ပညာမ်ိဳးလဲ "

" ေဗဒင္ပညာတို႔ ၊ နကၡတၱပညာ ၊ ၀ိဇၨာပညာ မ်ိဳးေပါ့ဘုရား "

" ဒကာႀကီးေျပာတဲ့ အတတ္ေတြက ဒီေခတ္မွာမွေပၚတဲ့ အတတ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ကတည္းက ရွိခဲ့ေၾကာင္း ပိဋကတ္စာေပမ်ားမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ပိဋကတ္ထဲပါလို႔ ဘုရားလက္ခံထားတဲ့ အတတ္ေတြလို႔ မထင္နဲ႔ေနာ္ ။ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီအတတ္ေတြဟာ အက်ိဳးမဲ့ အခ်ီးအနွီး အတတ္ေတြအျဖစ္္ ေဟာထားတာပါ ။ ဒီေတာ့ ဒီအတတ္ေတြဟာ ရွိရွိ မရွိရွိေပါ့ ။ရွိရင္လည္း ေကာင္းက်ိဳးျပဳနိဳင္တဲ့အတတ္ေတြလား ……၊ မျပဳနိဳင္တဲ့အတတ္လားဆိုတာ ေ၀ဖန္ၾကည့္ၾကတာေပါ့ "

" ဒါေပမဲ့ကိုယ္ေတာ္ ၊ ကုိယ္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေရးေရး ၊ ဒီပညာကို အမ်ားကလက္ခံထားၾကတာဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တို႔ပဲ အမုန္းခံရမွာေပါ့ "

"ဒါကေတာ့ မဆန္းလွပါဘူး ဒကာႀကီးရယ္ ။ ေလာကဓံတရားဆိုတာ ဘုရားကိုေတာင္မွ အလြတ္မေပးေသးတာ ။ မမွန္တာႀကီးကို အမ်ားလက္ခံထားတာနဲ႔ပဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားရေတာ့မလား ။ ဦးဇင္းတို႔ကိုယ္တိုင္ တစ္ခ်ိန္ကမွားဖူးခဲ့တယ္ ။ ဒီလိုအမုန္းခံၿပီး ေရးၾကေဟာၾကတဲ့ ရဟန္းဆရာ ၊ လူဆရာေတြရဲ႕ စာေတြ၊တရားေဟာတာေတြကို ဖတ္ရ ၊ နာရလို႔ အခုလိုအသိမွန္လာတာ "

" ေဟာ…အခုကိုယ့္အလွည့္ေရာက္ၿပီ ၊ ဒါႀကီးကိုမွားမွန္းသိေနလ်က္နဲ႔ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဦးဇင္းတာ၀န္မေက်ရာ က်မွာေပါ့ ။ ဦးဇင္းကိုယ္၌ကလဲ ဒီအလုပ္ဟာမြန္ျမတ္တဲ့အလုပ္ ၊ ကုသိုလ္ရတဲ့အလုပ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ ေရးရတာပဲ "

" ကုသိုလ္လိုလို႔ေရးခ်င္ ၊ ေဟာခ်င္ရင္လဲ တရားအေၾကာင္းေတြ ေရးေပါ့ဘုရား "

"ဟ…ဒကာႀကီးရ ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးမသာသနာအေၾကာင္း ေရးေနတာ တရားအေၾကာင္းေရးေနတာေပါ့ ။ ဦးဇင္းရဲ႕စာဖတ္ၿပီး လူတစ္ေယာက္ အျမင္မွန္ ၊ အသိမွန္ ရသြားမယ္ဆိုရင္ ဦးဇင္းလည္းကုသိုလ္ရၿပီေပါ့ ။ ဒါတရားေပါ့ ။ ဒကာႀကီးက ရုပ္ နာမ္ အေၾကာင္းပါမွ တရားလို႔ထင္ေနတာလား။ ရုပ္ နာမ္ အေၾကာင္း ၀ိပႆနာအေၾကာင္းလဲ ဦးဇင္းေရးပါတယ္ "

" ကို္ယ္ေတာ့ကိုေတာ့ တားလို႔ရမွာမဟုတ္ပါဘူးေလ ။ တပည့္ေတာ္က စိုးရိမ္လို႔ေျပာတာပါ "

" ဒကာႀကီးက ဦးဇင္ကို စိုးရိမ္ရံုတင္ပဲလား ၊ ဒကာႀကီးမွာေကာ ဒီအယူမ်ိဳးရိွေနလို႔လား "

" တပည့္ေတာ္က ယံုလြန္အားႀကီးတယ္လို႔လဲ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ သူတို႔နည္းေတြက မွန္ေနေတာ့ ပယ္လဲ မပယ္ခ်င္ဘူး "

" အဲဒါ ဒကာႀကီး မျပတ္သားတာပဲ ။ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ ဒကာႀကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားကို မယံုၾကည္ေသးတာပဲ "

" ဟာ..အရွင္ဘုရားကလဲ ဘုရားကိုေတာ့ ယံုပါတယ္ "

" ဘုရားကိုယံုရင္ တျခားကိုမယံုဘူး ဒကာႀကီး ။ ကဲ..ဒကာႀကီးကို ဦးဇင္းနဲနဲ သံုးသပ္ျပမယ္။ တခ်ိဳ႕က ယၾတာေခ်လို႔ ၊ နတ္ကနားေပးလို႔ စီးပြားတက္လာတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။သူတို႔လက္ေတြ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ဉာဏ္အား ၊ ၀ီရိယ အားကိုေတာ့ ျပန္မၾကည့္ေတာ့ဘူး။ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထိုင္ေနၾကည့္ပါလား ။ရွင္းပါတယ္။ဘာမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး "

" လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ခ်မ္းသာ ၊ဆင္းရဲ ဆိုတာ အတိတ္ကံ ၊ပစၥဳပၸန္ကံကလဲ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္အေနနဲ႔ ပါေသးတယ္။ ကံဆိုတာလဲ အဲဒီ္လူ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ ဆိုးမႈ အလုပ္ေတြကုိေျပာတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘ၀ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲဆိုတာ အတိတ္ကံ ၊ ဒါမွမဟုတ္ ပစၥဳပၸန္ ကံရယ္ ၊ ဉာဏ္ ၀ီရိယေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြပါ "

" ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ယၾတာေခ်လို႔ ၊ နတ္ကနားေပးလို႔ ၊ဘိုးေတာ္ဘြားေတာ္မစလို႔ ၊ ဒါမွမဟုတ္ နွိပ္ကြပ္လို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ကံကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာက်ၿပီး မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္သြားေရာ ။ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံထားေပမဲ့ သူ႔မွာ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ မရွိေတာ့ဘူး။အဲဒါယၾတာေတြ ၊ နတ္ကနားေတြရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးပဲ "

" ဒကာႀကီးတို႔လို ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ေနသူေတြက ဒီအယူ၀ါဒေတြကို ရွင္းထားသင့္တယ္။ဒိ႒ိေစတသိက္ပါ၀င္တဲ့ စိတ္ကို အရေကာက္တဲ့အခါ အဲဒီလိုမွားယြင္းတဲ့ အယူ၀ါဒေတြကို ယံုၾကည္တဲ့စိတ္လို႔လည္း ေကာက္ရတယ္။ၿပီးေတာ့ သမၼာဒိ႒ိဆိုတဲ့ ပညာငါးမ်ိဳးမွာ ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ ပညာဟာ အေျခခံပညာပဲ ။ ၀ိပႆနာပညာက ေနာက္မွလာတာ ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အစဟာလဲ ကံ၊ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တဲ့ ဉာဏ္ပဲ "

" ေယာဂီႀကီးတစ္ဦးဟာဆိုရင္ တရားစခန္းၿပီးလို႔ ကိုယ့္ေနရာကို ျပန္ဖို႔အေရးေတာင္ ရက္ရာဇာေရြးၿပီးမွ ျပန္သတဲ့။ကေလးအေမတစ္ေယာက္ဆိုရင္လဲ သူ႔ကေလးေနမေကာင္းျဖစ္လို႔ ေဆးရံုတက္ကုတာ ၊ ကေလးက်န္းမာလို႔ ဆရာ၀န္က ေဆးရံုဆင္းခြင့္ျပဳတာေတာင္ လဆန္းတစ္ရက္ေန႔မို႔လို႔ မဆင္းဘူးတဲ့။ကဲ..အဲဒါ၀ါဒမွားေတြရဲ႕ မိႈင္းတို္က္မႈေၾကာင့္ပဲ "

" ေတာထြက္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါးဆိုရင္ ပိဋကတ္သုံုးပံုမွာ ေဗဒင္တစ္ပံုပါတယ္တဲ့။ဘယ္ေလာက္ ဆိုး၀ါးလိုက္သလဲလို႔။သူအယူမွားတာက သူတစ္ေယာက္တဲ နစ္နာတာမဟုတ္ဘူး။ဘုန္းႀကီးဆိုရင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လူေတြက သတ္မွတ္ထားေတာ့ ဘုန္းႀကီးကစမွားရင္ ေနာက္မွာမွားမဲ့လူေတြက တန္းစီေနၿပီေလ။ဘယ္ေလာက္အႏၱရာယ္ႀကီးလိုက္လဲ "

" ေျပာလက္စနဲ႔ ထပ္ေျပာလိုက္အံုးမယ္။ စာတတ္ေပတတ္္လို႔ အမ်ားက ၾကည္ညိဳေလးစားေနၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးဆိုရင္ သူေနမေကာင္းခဏခဏျဖစ္တာ ၿဂိဳဟ္သက္ေရာက္မေကာင္းလို႔တ့ဲ။သူ႔ဟာသူ အစားမွားလို႔လား၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္လား ၊ ကိုယ္တိုင္က အေနအထိုင္မတတ္လို႔လား မဆင္ျခင္ဘဲ ကမၻာနဲ႔ မိုင္သန္းခ်ီေ၀းတ့ဲ ၿဂိဳဟ္က လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာေနတဲ့ ကမၻာေပၚမွာ သူ႔ကိုမွ အေကာင္းအဆိုး လုပ္ေပးရသတဲ့လား။ ျမတ္စြာဘုရားက ' ေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာင္းေသာနကၡတ္ ၊ ေကာင္းေသာၿဂိဳဟ္ ၊ ေကာင္းေသာမုဟုတ္ ' လို႔ေဟာထားေလေတာ့ ၿဂိဳဟ္မေကာင္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူမေကာင္းတာ လုပ္ေနလို႔ပဲ "

" ဟာ…အရွင္ဘုရားကလဲ "

" ဟုတ္တယ္ေလ ၊ သူေျပာပံုနဲ႔ ဘုရားေဟာထားတာနဲ႔က အဲဒီလိုႀကီးျဖစ္ေနတာကိုး။ဒကာႀကီးတို႔အိမ္မွာ ႂကြက္ရွိလား "

" ရွိတာေပါ့ အရွင္ဘုရားရယ္ ၊ ေသာင္းက်န္းလြန္းလို႔ ၊ အရွင္ဘုရားကိုလဲ ကန္ေတာ့ပါရဲ႕။ ေထာင္ေခ်ာက္နဲ႔ ဖမ္းေနရတယ္ဘုရား "

" ေအး..အဲဒါပဲ ။ အစားအေသာက္ေတြ ပစၥည္းေတြကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အသိမ္းမတတ္လို႔ သက္ရွိႂကြက္ကကို္က္တဲ့အခါ 'ေၾသာ္..သူ႔ခမ်ာတိရစၦာန္ပဲေလ၊ဘယ္သိပါ့မလဲ၊လွဴတယ္လို႔ သေဘာထားပါတယ္ ' ဆိုၿပီး အသင့္တင့္နွလံုးသြင္းလိုက္ရင္ ကုသိုလ္ေတာင္ ရနိဳင္ေသးရဲ႕။အခုေတာ့ အဆိပ္ခတ္သတ္ ၊ ေထာင္ေခ်ာက္ဖမ္းသတ္နဲ႔ ပါဏာတိပါတ ကံကို ရဲရဲႀကီး က်ဴးလြန္ၾကတယ္။ ေဟာ..ဘုရားေပၚက ၿဂိဳဟ္ႂကြက္ရုပ္ကိုက်ေတာ့ ေရခ်ိဳးေပးရတာနဲ႔ ၊ အစာခြ႔ံရတာနဲ႔ ။အံမယ္..တခ်ိဳ႕မ်ားဆို ရွိခိုးေတာင္ ရွိခိုးလိုက္ေသးရဲ႕ "

" အဲဒီ္လို အယူမွားေနတဲ့ ဆရာေတြက ေမြးထုတ္ေပးလို္က္မယ့္ သူတုိ႔တပည့္ေတြအတြက္ေတာ့ ရင္ေလးစရာပဲဒကာႀကီး။ကိုယ္ေတာ္ကေလးတစ္ပါးဆိုရင္ ဒီၿဂိဳဟ္ေတြကိုပဲ သြားပူေဇာ္ေနေသးတယ္ေလ။လုပ္ၾကံေျပာေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ လက္ညိွဳးထိုးျပလို႔ရတဲ့ ဦးဇင္းပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ ရွိေနတာ။ဒါေတြကို ေတြ႔ေနလ်က္နဲ႔ မေျပာဘဲေနရင္ ဦးဇင္းဘုရားသားေတာ္ မပီသရာက်မွာေပါ့ "

" ပိုၿပီးဆိုးကုန္တာက အဲဒီနတ္ကေတာ္ေတြ ၊ ဘိုးေတာ္ေတြက သာသနာျပဳ အမည္ခံလာၾကတာပဲ။ ဗဟုသုတအားနဲတဲ့လူေတြက အဟုတ္ႀကီးမွတ္ကုန္ၾကၿပီ။ အဲဒီအထဲမွာ ကိုယ္ေတာ္ေတြေရာ ပါေနတယ္ "

" ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ယသမေထရ္ အပါအ၀င္ ရဟႏၱာေျခာက္က်ိပ္ကို သာသနာျပဳမိန္႔ခြန္း ေဟာၾကားတဲ့အခါ ' ရဟန္းတို႔ ေဗဒင္ေဟာၾက ၊ ေဆးကုၾက ၊ အံဖြယ္သရဲ တန္ခိုးအစြမ္းေတြျပ၍ ေရႊ ၊ေငြ ၊ အလွဴခံၾက ၊ ေစတီေတြတည္ၾက ၊ ေက်ာင္းႀကီးကန္ႀကီးေဆာက္ၿပီး သာသနာျပဳၾက ' လို႔ မေဟာခဲ့ဘူးဒကာႀကီး "

" ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တာက ' ရဟန္းတို႔ ၊ ငါတို႔သည္ နတ္လူတို႔အာရံု ကာမဂုဏ္၌မွီေသာ တဏွာေလာဘ ေက်ာ့ကြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ။သင္တို႔လည္း လြတ္ေျမာက္ၾကေလၿပီ 'တဲ့ ။ ဒီစကားေတာ္ဟာ သာသနာျပဳမဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိသင့္တဲ့အခ်က္ပဲ ၊ ကိေလသာမွ မလြတ္ေျမာက္ေသးရင္ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ က်င့္ေနရလိမ့္မယ္ "

" ဒါဆိုရင္ စာခ် ၊ စာသင္ ေနတဲ့ ရဟန္းေတြက ကိေလသာက လြတ္ေအာင္ ကုန္ေအာင္ က်င့္ေနတာမဟုတ္ေတာ့ သူတို႔က သာသနာျပဳတာမဟုတ္ဘူးလား "

" စာသင္ေနတယ္ဆိုတာ ဒီအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ဖို႔ ၊ သူမ်ားကိုျပန္ေဟာျပသဖို႔ သင္ေနၾကတာဆိုေတာ့ သာသနာျပဳတာပဲေပါ့ ဒကာႀကီး ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လဲက်င့္ၾကၿပီး တပည့္ေတြကိုလည္း ပို႔ခ်ေတာ့ ဒါလဲ သာသနာျပဳတာေပါ့ ။ ၿပီးေတာ့ ပရိယတ္ဆိုတာ သာသနာရဲ႕ အရင္းအျမစ္ျဖစ္တယ္ေလ။ ယသမေထရ္တို႔ေတာင္ ပရိယတ္အျဖစ္ ဘုရားဆီက တရားနာယူမွတ္သား ရေသးတာပဲ "

" အဲ..ဂုဏ္လိုခ်င္လို႔ ၊ လာဘ္လာဘလိုခ်င္လို႔ စာခ် ၊ စာသင္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားေဟာထားတဲ့ ' အလဂဒၶဴပမသုတ္ ' အတိုင္း သူတို႔ထိုက္နဲ႔ သူတို႔ကံေပါ့။လူေတြဘက္ကလဲ ကိေလသာကုန္ေၾကာင္း နိဗၺာန္ကိုရည္စူးၿပီး သာသနာကို ေထာက္ပံ့ေနတာကလဲ သာသနာျပဳတာပါပဲ "

" သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ကိေလသာကုန္ေအာင္က်င့္ေန ၊ ယသမေထရ္တို႔ကေတာ့ က်င့္ၿပီးျဖစ္လို႔ ဘုရားရွင္က ' ရဟန္းတို႔ ၊ သင္တို႔သည္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ နတ္လူျဗဟၼာသတၱ၀ါတုိ႔၏ ေလာကီ ၊ ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာစီးပြား ေကာင္းက်ိဳးတရား ျဖစ္ပြားေစရန္ ေဒသစာရီလွည့္လည္ၾကကုန္ေလာ့ ' တဲ့ "

" ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သူ႔သားေတာ္ ရဟန္းေတြကို ေလာကီခ်မ္းသာျဖစ္တဲ့ စည္းစိမ္ ဥစၥာေတြက္ို မရွာခိုင္းေပမယ့္ သာမန္လူနတ္ျဗဟၼာေတြအတြက္ေတာ့ ေလာကီခ်မ္းသာကို မပယ္ခဲ့ဘူး။နည္းမွန္ ၊လမ္းမွန္နဲ႔ ညြန္ျပခိုင္းခဲ့ပါတယ္ "

" ေနာက္ၿပီးဘုရားရွင္က ' ရဟန္းတို႔ ၊ သင္တုိ႔သည္ စ လယ္ ဆံုး ေကာင္းျခင္းဂုဏ္နွင့္ ျပည့္စံုေသာ ၊ ထက္၀န္းက်င္ ဒုစရိုက္အညစ္ေၾကးမွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္ေသာ ၊ သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ သံုးပါးသိကၡာ သာသနာတည္းဟူေသာ အက်င့္ျမတ္ကို နတ္လူတို႔အား ေဟာကုန္ေလာ့ ' တဲ့ ။ ဒါလဲ ရွင္းပါတယ္။ဘုရားလိုလားတာ က သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ ပဲေလ "

" အဲ…ထပ္ၿပီးေတာ့ ညႊန္ၾကားထားေသးတယ္ ။ ' ရဟန္းတို႔ ၊ ဉာဏ္ပညာမ်က္စိ၌ ကိေလသာျမဴ နည္းပါးၾကကုန္ေသာ လူနတ္ျဗဟၼာမ်ားစြာတို႔သည္ တရားေတာ္ကို မနာၾကားရလ်ွင္ မဂ္ဖိုလ္ တရားထူးမွ ဆံု႐ံႈးၾကကုန္မည္ ' တဲ့ ။ ေလာကမွာ မဂ္ဖိုလ္ရနိဳင္တဲ့ တိဟိတ္ပဋသေႏၶပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိၾကတယ္ဒကာ ။ သူတို႔ဟာ တရားစစ္ တရားမွန္ကိုသာ ၾကားနာရရင္ မဂ္ဖိုလ္ ရနိဳင္ၾကတယ္ေလ "

" အဲ…အဇာတသတ္လဲ တိဟိတ္ပဲ။ဒါေပမဲ့ ေဒ၀ဒတ္ကို ဆရာတင္မွားေလေတာ့ ဒီဘ၀မွာ မဂ္ဖိုလ္မ်ိဳးေစ့ေလးျပဳတ္သြားတာေပါ့။ဒါေၾကာင့္ သာသနာျပဳမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ကိုယ့္ေၾကာင့္သူမ်ားရဲ႕ မဂ္ဖိုလ္မ်ိဳးေစ့ေလး ျပဳတ္မသြားပါေစနဲ႔။ကိုယ္ကလည္း ဆရာတင္ေတာ့မယ္ဆို သတိထားတင္ေပါ့ "

" ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့ ' ငါဘုရားသည္လဲ ကိုယ္တိုင္ တရားေဟာထြက္မည္ ' တဲ့ဗ်ာ " (တိပိဋကတ္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဟာဗုဒၶ၀င္ ဒုတိယတြဲကို မွီးသည္)။

" အဲဒါဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ သာသနာျပဳ စံညႊန္းေတြပဲ "

" ဘုရားေစတီတည္တာကို ဦးဇင္းကန္႔ကြက္ေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ တည္ၾကပါ။ သာဓုေခၚပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ ကေတာ့ ဘုရားေစတီေတြဟာ သာသနာမဟုတ္ဘူး။သာသနာ့မွတ္တိုင္ေတြလုိ႔ ေရးခဲ့တယ္ ဒကာႀကီး "

" ကဲ..စကားလဲ ရွည္သြားၿပီ။ ဒကာနားလည္မလည္ ၊ လက္ခံမခံ ေတာ့မသိဘူး။ဥိီးဇင္းေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက သံသရာလြတ္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာဆိုတဲ့ တိုက္ပံုအက်ႌလဲ၀တ္ပါ။ သူ႔ရဲ႕အေျခခံျဖစ္တဲ့ ကံ..ကံ၏အက်ိဳးကို အႂကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ျခင္း(ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ)ဆိုတဲ့ ပုဆိုး လံုခ်ည္ေလးလဲ ၀တ္ပါဒကာ။ ဒါမွ ၾကည့္ရ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္ "

" အရွင္ဘုရားေျပာသလိုဆို တပည့္ေတာ္တို႔က ပုဆိုးမရွိသလို ျဖစ္ေနၿပီ "

" ဒကာႀကီးတို႔မွာ ပုဆိုးရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုပုဆိုးလဲ ဆိုေတာ့.. ' နတ္၀တ္ပုဆိုး တိမ္မီးခိုး ' ေလ "

" ဟာ…အရွင္ဘုရားကလည္း "

အယူမွန္ၾကပါေစ….။

အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာကၽြန္း)

0 comments:

Post a Comment