Monday, June 8, 2015

နတ္ဒိုးမပါ၊ နတ္ကေတာ္မပါ၊ ဝက္သားဟင္း ေပါင္းစံုတင္တဲ့ နတ္ပြဲ





မအူပင္ သာဒြန္းရြာတြင္ ျမင္းျဖဴရွင္ ဘိုးဘိုးႀကီးကုိ ပူေဇာ္သည့္ နတ္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု – ေတဇလႈိင္ / ဧရာဝတီ)

စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ ၂ မိုင္ခန္႔အကြာ၊ အိမ္ေျခ ၆၀ သာသာေလာက္သာ ရွိတဲ့ မအူပင္သာဒြန္း ရြာေလးက တႏွစ္တခါ က်င္းပၿမဲ ျမင္းျဖဴရွင္ဘိုးဘိုးႀကီးကို ပူေဇာ္ပသတဲ့ပြဲဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံတဝွမ္းမွာ ေတြ႔ရေလ့မရွိတဲ့၊ ထူးျခားတဲ့ နတ္ပူေဇာ္ပြဲလို႔ ဆုိႏိုင္ပါတယ္။ဒီပူေဇာ္ပြဲကို ႏွစ္စဥ္ နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၅ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပေလ့ ရွိပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ပြဲေတာ္ေန႔ဟာ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ က်တယ္ဆိုရင္၊ ေနာက္ ၂ ရက္ကို ေရႊ႕ဆိုင္းပူေဇာ္ပါတယ္။ “ဗုဒၶဟူး နတ္ရူးေတာင္ မစားဘူး” ဆိုတဲ့ နတ္ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္သူေတြရဲ႕ အယူအရ ဗုဒၶဟူးေန႔ တင္တဲ့ပြဲေတာ္ကို နတ္ေတြက ပြဲေတာ္မတည္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ကန္ေတာ့ပြဲအတြက္ ရြာသူရြာသားေတြ၊ အေဝးေရာက္ ရြာသားေတြကို အခ်ိဳးက် အလွဴေငြ ထည့္ဝင္ၾကၿပီး တရြာလံုး စုေပါင္းလုပ္အားနဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္ ျပင္ဆင္ၾကတာမွာ အဓိကဟင္းလ်ာ ကေတာ့ ဝက္သားပါ။ နတ္နန္းေပၚကို အဓိက ပူေဇာ္ပသတဲ့ ကန္ေတာ့ပြဲ ၅ ပြဲကို ျပင္တဲ့အခါ ဝက္သားဟင္း၊ ထမင္း၊ ငါးရံ႕ေျခာက္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ ငခ်ိတ္ေပါင္း၊ ေကာက္ညႇင္းေရႊၾကည္၊ ေရႊဖရံုသီးဟင္း၊ ငရုတ္သီးေၾကာ္၊ လက္ဖက္၊ ကြမ္း၊ ႏြားရုပ္၊ ဆင္ရုပ္၊ ျမင္းရုပ္ ပံုစံလုပ္ထားတဲ့ မုန္႔၊ အုန္းသီးဆံ၊ ငွက္ေပ်ာ္သီး၊ ဝက္သား ေရႊဖရံုသီးေတြနဲ႔ ခ်က္ထားတဲ့ ဆန္ျပဳတ္ေတြ ပါပါတယ္။

အရသာ ခ်ိဳခ်ိဳေမႊးေမႊးရွိတဲ့ အဲဒီ ဝက္သား ဆန္ျပဳတ္ကို ေဒသအေခၚ ျဗဳန္းစပ္လို႔ ထူးထူးျခားျခား ေခၚပါတယ္။ ပြဲတင္တဲ့အခါ ဝက္သားတံုး၊ ေရႊဖရံုသီးတံုး၊ မုန္႔၊ ေကာက္ညႇင္းေရႊၾကည္၊ အုန္းသီးဆံေတြကို ခုနစ္တံုး၊ ခုနစ္ခု တင္ရတယ္လို႔ နတ္ပြဲတင္တဲ့ ရြာလူႀကီးေတြက ေျပာျပပါတယ္။

“ဝက္သားမတင္တာက ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္ ကိုးကြယ္သူေတြကပဲ မတင္ၾကတာ။ ျမင္းျဖဴရွင္ ဘိုးဘိုးႀကီးကို ဒီရြာမွာက ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ တင္လာတာဆိုေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ နတ္ဒိုးေတြ၊ နတ္ကေတာ္ေတြနဲ႔လည္း မတင္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ နတ္ကေတာ္ေတြက လာခ်င္တယ္ ေျပာတယ္၊ လာကမယ္ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ေခၚပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နတ္ကေတာ္ေတြက သူတို႔မႀကိဳက္တာ ပါေတာ့ မလာဝံ့ဘူး။ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္က ဝက္သား မႀကိဳက္ေတာ့ သူတို႔ကုိ ကိုးကြယ္တဲ့ နတ္ကေတာ္ေတြက် ဒီမလာဝံ့ဘူးေပါ့” လို႔ မအူပင္ သာဒြန္းရြာ ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ခင္က ဧရာဝတီကို ေျပာျပပါတယ္။

နတ္နန္းေပၚမွာ ကန္ေတာ့ပြဲျပင္ဆင္ၿပီးလို႔ တင္ၿပီးတဲ့အခါ ပြဲတင္လို႔ရၿပီ နတ္နန္းကို လာခဲ့ၾကေတာ့လို႔ ရြာလူႀကီး ေတြက ေဆာ္ၾသလိုက္တာနဲ႔ ရြာလမ္းတေလွ်ာက္ ေတာင္းေတြ၊ ပလံုးေတြ ကိုယ္စီရြက္လို႔ အလွ်ိဳအလွ်ိဳ ထြက္လာၾကတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။

နတ္နန္းအေျခကို အေရာက္မွာေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာေတြမွာ လင္ဗန္းေတြ၊ အိုးေတြ၊ ခြက္ေတြ၊ ေတာင္းေတြ၊ ပလံုးေတြကို အစီအရီ ေနရာတက် ခ်ၾကပါတယ္။ အားလံုး အဆင္သင့္ ျဖစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ရြာကာလသားေတြက နတ္နန္းေအာက္ ခ်ထားတဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးေတြ၊ ဟင္းေတြ၊ ထမင္းေတြ၊ မုန္႔ေတြ ျဗဳန္းစပ္ေခၚတဲ့ ဆန္ျပဳတ္ေတြကို ခ်ထားတဲ့ အိုးခြက္ေတြထဲ အညီအမွ် ေဝျခမ္းထည့္ပါတယ္။

အားလံုး အဆင္သင့္ ျဖစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ျမင္းျဖဴရွင္ ဘိုးဘိုးႀကီးကို ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကုိယ့္ဆိုင္ရာ အိုးခြက္ပန္းကန္ေတြကို ေတာင္းေတြ၊ စေကာေတြထဲ ထည့္လို႔ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ရြက္ထမ္းၾကရင္း တေပ်ာ္တပါး အိမ္ကို ျပန္ၾကၿပီး နတ္နန္းက စြန္႔လာတဲ့ စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြကို မိသားစု လက္ဆံု စားၾကပါတယ္။

အရင္ႏွစ္ေတြက ကန္ေတာ့့ပြဲေပါင္း ၂၅၀ ေက်ာ္ တင္လွဴခဲ့ၿပီး ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ကန္ေတာ့ပြဲေပါင္း ၃၂၀၊ ဝက္သား ၄၅ ပိႆာ တင္လွဴႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ က်င္းပလာခဲ့တဲ့ ဒီပြဲမွာ အေဝးေရာက္ မအူပင္ သာဒြန္း ရြာသားေတြဟာ မျဖစ္မေန ရြာကို ျပန္လာၿပီး ပူေဇာ္ပသမႈေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ ရြာ ၇ ရြာက ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ကို မိရိုးဖလာ ကိုးကြယ္လာခဲ့ သူေတြဟာလည္း ပူေဇာ္ပြဲကို တကူးတက လာေရာက္ၾကပါတယ္။

ျမင္းျဖဴရွင္ ဘိုးဘိုးႀကီး နတ္နန္းမွာ ပူေဇာ္ပသတာေတြ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းတယ္၊ ေတာင္သူေတြ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ စီးပြားေရး ေအာင္ျမင္ၿပီး ေကာက္ပဲသီးႏွံ ေပါမ်ားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ နတ္နန္းက ျပန္စြန္႔လုိက္တဲ့ အစားအေသာက္ ေတြကို စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ က်န္းမာတယ္၊ အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းတယ္ လို႔လည္း အယူ ရွိၾကပါတယ္။

အကယ္၍မ်ား နတ္တင္တဲ့ေန႔မွာ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားတာ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ မရွိတာမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရင္ ျမင္းျဖဴရွင္ ဘိုးဘိုးႀကီးက ရြာက သီလသမာဓိရွိတဲ့သူကို ဝင္ပူးၿပီး သူမေက်နပ္ေၾကာင္း ေျပာပါသတဲ့။ အဲဒီလိုျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ ကန္ေတာ့ပြဲ ထပ္လုပ္ေပးရတယ္၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ဒီလိုတႀကိမ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ ရြာသူရြာသားေတြက ေျပာျပပါတယ္။

“နတ္ဒိုးေတြ၊ သီခ်င္းေတြ၊ နတ္ကေတာ္ေတြ၊ နတ္အကေတြ မပါေပမယ့္ ရြာသားေတြ စုၿပီး ဝယ္ျခမ္းၾက၊ ခ်က္ျပဳတ္ၾက၊ ကန္ေတာ့ပြဲၿပီးေတာ့ အတူတူ စုေပါင္းစားၾကနဲ႔ဆိုေတာ့ အားလံုးက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပဲ။ ကန္ေတာ့ပြဲ ေဝျခမ္းေတာ့လည္း မမွ်တာ၊ မေက်နပ္တာ မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါက ရိုးရာပြဲဆိုေတာ့ တႏွစ္မွ မပ်က္ခဲ့ဘူး၊ ဘယ္လိုခက္ခဲ ခက္ခဲ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကတာပဲ။ ဒါမွ ဘိုးဘိုးႀကီးက ရြာကို ေစာင့္ေရွာက္မယ္၊ ေကာက္ပဲသီးႏွံ ေပါမယ္၊ ေဘးအႏၱရာယ္ ေတြကေန ကာကြယ္ေပးမယ္” လို႔ ရြာအႀကီးအကဲ တဦးျဖစ္တဲ့ အသက္ ၉၀ အရြယ္ အဘိုး ဦးေက်ာ္ခင္က ေျပာျပပါတယ္။

ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment