Thursday, February 20, 2014

******* ပုဂၢိဳလ္ေစာင့္၊သိုက္ေစာင့္ဟူသည္ ********


ဓမၼမိတ္ေဆြတစ္ဦးေမးလာသည့္ ေမးခြန္းတစ္ခုမွာ အခ်ိဳ႕ေသာသူသည္ သိုက္ဆက္နီးလြန္းအားၾကီးသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ မရေသာ အျဖစ္မ်ားၾကံဳဖူးၾကားဖူးသည္ဟု ဆုိသည္။ မွန္မမွန္ႏွင့္ ဘုရားေဟာ မည္သို႔ရွိသည္ႏွင့္ ေျဖရွင္းေပးရမည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ေခ်သည္။
သိုက္ ဟူသည္ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ား ထာပနာသိမ္းဆည္းမ်ား ထားသုိရာေနရာတစ္ခုဟု စာေရးသူသိထားပါ သည္။ သို႔ေသာ္ သိုက္ဟုဆုိလိုက္လွ်င္ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ားသာမက လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းက်ယ္ေသာ ေမွာ္ဆန္ဆန္ ျဒပ္ဝတၳဳႏွင့္ သတၱဝါမ်ား စုဖြဲ႔တည္ရွိရာ ဟုလည္း အမ်ားအသိျဖင့္ သိရွိထားပါေသးသည္။ သိုုက္ေစာင့္ေသာ နတ္၊ သိုက္ေစာင့္ေသာ ေျမြ၊ နဂါး၊ ျခေသၤ၊ က်ား၊ ဘီလူး၊ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ ရွိကုန္သည္။ မည္ကဲ့သို႔ပင္ ထူးေထြမ်ားျပားေစကာမွု အားလံုးမွာ ၃၁ ဘံုသားခ်ည္းျဖစ္ေခ်သည္။

အခ်ိဳ႕က သိုက္ဖြားဟုဆုိျပီး လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းက်ယ္မွုႏွင့္ၾကံဳသည္။ ကူညီေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား ႏွင့္ ၾကံဳသည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းတြင္ မည္သူက ကူညီေစာင့္ေရွာက္သနည္း။ ၾကားဖူးသည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုအရ သိုက္အတူတူ ေစာင့္ခဲ့သူ တစ္ဦးေသျပီး လူျဖစ္ေသာ္ ထုိဘဝထိ လိုက္လံေစာင့္ေရွာက္သည္ဟု ဆုိသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဤတြင္ ၃၁ ဘံုကို အက်ဥ္း ရွင္းျပန္ရန္လုိအပ္ေပသည္။ ငရဲၾကီး ၈ ထပ္၊ တိရစၦာန္ဘံု၊ ျပိတၱာဘံု၊ အသူရကယ္ဘံု၊ လူ႔ျပည္ ၁ထပ္၊ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼာ အထပ္ ၂၀ စုစုေပါင္း ၃၁ ဘံုရွိသည္။ သိုက္၊နန္းဟူသည္ ျဗဟၼာတုိ႔ႏွင့္ ဆက္စပ္မွုမရွိေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျဗဟၼာတုိ႔က ရုပ္သာရွိ (သို႔) နာမ္သာရွိ (သို႔) ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ ရွိၾကကုန္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ျပီး သူ႔ဘံုတြင္ အျမဲတည္ရွိသည္။

သို႔ေသာ္ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္ျဖစ္သည့္ စတုမဟာရာဇ္၊ တာဝတံိသာ၊ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမၼာနရတိ၊ ပရနိမၼိတဝသ ဝတၱိ ဟူ ၍ ေအာက္မွ အထပ္အထိ ရွိသည္။ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုသည္ နတ္မ်ားတြင္ အနိမ့္ဆံုးဘံုျဖစ္ျပီး နတ္ေသးနတ္မြားမ်ား က်ေရာက္ေသာဘံုျဖစ္သည္။ လူ႕ဘံုတြင္ ရွိေသာ ရုပ္ကၡဆိုးနတ္၊ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ ရြာေစာင့္နတ္၊ ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္ စသည္မ်ားမွာ စတုမဟာရာဇ္ ဘံုသားမ်ား ျဖစ္ၾကေခ်သည္။ သူတို႔သည္ တာဝတိံသာ နတ္ျပည္မွ နတ္သားမ်ားကဲ့သို႔ အေရာင္အေသြးမစံု၊ ဘုန္းကံမျမင့္ေခ်။

ထုိနည္းတူစြာ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္၌ ငရဲသားမ်ားအျဖစ္ေနကာ ငရဲဘံုက်သူမ်ားကို ႏွိပ္စက္ရာတြင္လည္း ထုိ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုမွ အာလာဝက နတ္ဘီလူးမ်ားက အလည့္က်သြားေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဘုရားေဟာ အဘိဓမၼာတြင္ ဖြင့္ဆုိရွင္းလင္းထားသည္။ နတ္မင္းၾကီး ေလးပါးတို႔ကို ဆည္းကပ္ခစားရေသာ လက္ေအာက္ခံ နတ္တု႔ိ၏ ေနရာဘံုဌာနျဖစ္သျဖင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုဟု ေခၚျပီး နတ္ႏွစ္ ၅၀၀ ျဖစ္ေခ်သည္။

(ဤတြင္စာဖတ္သူတို႔၏ အတြင္းစိတ္၌ “ဟာကြာမ်ားလိုက္တဲ့ ဘံုနဲ႔နတ္ေတြ” ဟု တစ္လြဲထင္ေနေကာင္း ထင္တတ္ ပါသည္။ စာေရးသူတင္ျပေသာ ၃၁ ဘံုမွာ အမွန္တကယ္တည္ရွိေသာ ဌာနမ်ားျဖစ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား မွ ေဟာၾကားခဲ့ေခ်သည္။ ထိုဘံုအလိုက္အထိုက္တြင္လည္း ပြင့္ဖူးခဲ့ေသာ ဘုရားအဆူဆူတို႔မွ က်င္လည္ကာ တရားမ်ား ေဟာျပဆံုးမခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။ အနီးစပ္ဆံု သာဓက အျဖစ္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မယ္ေတာ္ အျဖစ္ ေတာ္စပ္ခဲ့သူ သႏၱဳႆီတနတ္သားကို အမွဴးျပဳကာ တာဝတိံတာ နတ္ျပည္ တြင္ ေက်းဇူးဆပ္ခဲ့သည္။ ေက်းဇူးဆပ္ပံုမွာ အဘိဓမၼာတရားအက်ယ္ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအဘိဓမၼတရားကို အရွင္သာရိပုတၱရာအား အက်ဥ္းနည္းျဖင့္ ေဟာေျပာေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တပည့္ရဟန္း ငါးရာတို႔အား ေန႔ခ်င္းပင္ မက်ဥ္းမက်ယ္နညး္ျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာေတာ္မွုခဲ့ရာ ယေန႔တိုင္ တည္ရွိရာ အေျချပဳလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုအခ်က္ျဖင့္ ၃၁ ဘုံအမွန္တကယ္ရွိသည္ဟုလည္း ေထာက္ျပႏိုင္သည္။)

သိုက္အေၾကာင္းကိစၥျပန္ဆက္မည္။ စာဖတ္သူတို႔ စတုမဟာရာဇ္ဘံု သေဘာကို သိရွိျပီဆုိလွ်င္ သိုက္တြင္ေစာင့္ၾကပ္ေသာ နတ္မ်ားကို သိရွိျပီဟု စာေရးသူယံုၾကည္သည္။ သိုက္ေစာင့္နတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ အားလံုး သည္ ဘုရားထာပနာျဖစ္ပါကလည္း တာဝန္ရွိသျဖင့္ လာေရာက္ ေစာင့္ၾကပ္ေပး ရျခင္း ရွိ၏။ နတ္တို႔ႏွင့္ မျပီးေသးေခ်။ ဘုရားထာပနာေစာင့္ၾကပ္ရေသာ ေျမြ၊ နဂါးစသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေခ်ေသး သည္။

တိရစၦာန္၊ ျဗိတၱာ ႏွင့္ အသူရကာယ္တို႔လည္း ပါဝင္ေခ်ေသးသည္။ ထို ဘုံသားတို႔သည္ လူျဖစ္စဥ္က (ေသခါနီးအခ်ိန္) ေလာဘေဇာတက္ကာ ပိုင္ဆုိင္ေသာ (ဝါ) ပိုင္ဆိုင္လိုေသာ ပစၥည္းဥစၥာကို အစြဲျပဳျပီး ေသမည္ဆုိလွ်င္ ထိုပစၥည္းဥစၥာ တည္ေနရာ ႏွင့္ ျဒပ္ဝတၳဳတို႔တြင္ မၾကြတ္မလြတ္ႏိုင္ပဲ တိရစၦာန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျဗိတၱာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသူရကာယ္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ၾကရသည္။ ဥစၥာတို႔ကို ေစာင့္ၾကပ္ရသည္။

လွပေသာ မိန္းကေလးတို႔ကုိ ေတာထဲတြင္ ေတြ႕လွ်င္ ဥစၥာေစာင့္ဟုဆိုၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ သူတို႔သည္ ထုိ ပစၥည္းဥစၥာကိုအစြဲျပဳျပီး ေသလြန္ၾကသျဖင့္ မကြ်တ္ မလြတ္ႏုိင္ေသာ ျဗိတၱာႏွင့္ အသူရကယ္ (သို႔) စတုမဟာရာဇ္ ဘံုသားမ်ား ျဖစ္ရေခ်သည္။ သူတို႔ေစာင့္ၾကပ္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာအေပၚ ေႏွာက္ယွက္လုိသူတို႔ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ရေသာ္ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ေမာင္းထုတ္ရေခ်သည္။

အထက္ပါ ရွင္းလင္းခ်က္သည္ ျဒပ္ဝတၳဳသာရွိေသးသည္။ သက္ရွိ သတၱဝါတို႔အား စြဲလမ္းမွု၊ေစာင့္ၾကပ္မွု ရွိေသးေခ်သည္။ သာဓကတစ္ခုအရ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးသည္ သူခ်စ္ေသာ အမ်ိဳးသမီးကို စြဲလမ္းစိတ္ျဖင့္ ေသလြန္သည္ရွိေသာ္ ေကာင္းရာဘံုဘဝသို႔မေရာက္ႏိုင္ပဲ ေလာဘစိတ္အေျခခံ ပဋိသေႏၶေၾကာင့္ အသူရကာယ္၊ ျဗိတၱာကဲ့သို႔ေသာ ဘံုဘဝသို႔ေရာက္ရသည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ သူခ်စ္ရေသာ မိန္းကေလးကို အမ်ားသူကာ အႏၱာရယ္မွ လြတ္ကင္းေအာင္ကူညီျခင္း၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အျခားသူ တစ္ဦးႏွင့္ ခ်စ္ၾကိဳက္သြားမည္ကုိ စိုးရိမ္သျဖင့္ လိုက္လံေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမ်ား ျပဳတတ္ေခ်သည္။

ဤတြင္ အေၾကာင္းမဲ့ခံရသည္ မဆိုလို။ ထိုကဲ့သို႔ ေႏွာက္ယွက္မွုကို ခံရရန္ ကံပါမွလည္း လိုက္လိုက္ေႏွာင့္ယွက္ (သို႔မဟုတ္) ကူညီေဖးမမွုကိုခံရသည္။ (ဥပမာေနာက္တစ္ခုအရ။ ။ ေသေသာ ကေလး (ကေလးေျခာက္)က ဘံုဘဝစြဲလမ္းသျဖင့္ အေမ့ကို အိပ္မက္ေပးျခင္း၊ အတိတ္စိမ္းေပးျပီး ကူညီျခင္းမ်ိဳး)

ထုိအခ်က္ႏွင့္လည္း မလံုေလာက္ေသးေခ်။ တစ္ခါတစ္ရံ ဝဋ္ေကြ်းေၾကာင့္ လည္း မိမိလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို တားဆီးပိတ္ပင္မွုခံရသည္။ ဥပမာတစ္ခုအရ ဘုရားေဟာဇာတ္ေတာ္ တစ္ခုတြင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ အရိယာတစ္ဦးကို ႏွုတ္ေရးျဖင့္ ဆဲေရးတိုင္းထြာျပဳမိေသာေၾကာင့္ သူဆဲခဲ့ဖူးသည္ ျပည့္တန္ဆာမ ဟူေသာ စကားလံုးအတိုင္း ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ျပည့္တန္ဆာ အမ်ိဳးသမီး၊ ယုတ္ညံ႔ေသာ တိရစၦာန္ ျဖစ္ရသည္။

ဘုရင္သမီးေတာ္ ျဖစ္သည့္ ဘဝတြင္ပင္ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာသျဖင့္ ႏုိင္ငံေပါင္း မ်ားစြာက လိုလားကာ စစ္မက္ျဖစ္မည္ကို ဘုရင္က ေၾကာက္လွန္႔သျဖင့္ မည္သူကိုမွ မေပးစားႏိုင္ပဲ ထိုႏိုင္ငံဘုရင္၊ အိမ္ေရွ႕မင္းသား မ်ားအတြက္ ျပည့္တန္ဆာသေဘာမ်ိဳးသာ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ (ေနာက္ဆံုး ဘဝတစ္ခုတြင္ ထိုအမ်ိဳးသမီးလည္း မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ရေခ်သည္။) (ဘုရားေဟာဇာတ္ေတာ္ျဖစ္ သည္။ အတိအက် သိလိုေသာ္ ေမးႏိုင္ပါသည္။)

ဆုိလိုသည္မွာ ဘဝတစ္ခုတြင္ ျပဳခဲ့မိေသာ အကုသုိလ္ထူးတစ္ခုေၾကာင့္ ဘဝဆက္တိုင္းတြင္ မျပတ္ႏိုင္ပဲ တူညီစြာပင္ ဝဋ္ေကြ်းဆပ္ရျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ထူးေၾကာင့္လည္း ဘဝဆက္တိုင္းအက်ိဳး ေပးေကာင္းရျခင္း မ်ိဳးလည္းရွိသည္။ အိမ္ေထာင္ေရးအျမဲ အဆင္မေျပ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး ခံရသည္ဆုိျခင္းမွာ သိုက္ေစာင့္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိေရွးဘဝက ၾကီးမားေသာ အိမ္ေထာင္ေရးရာ ေႏွာင့္ယွက္က်ဴးလြန္ သည့္ အကုသိုလ္ကံတစ္ခုခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္သည္။ (ဥပမာ- သူေတာ္ေကာင္းတို႔ မဂ္လာကိစၥခမ္းနားကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးျပဳလုပ္ျခင္းမ်ိဳး)

အိမ္ေထာင္ေရးတစ္ခုတြင္သာမဟုတ္ သက္ဆိုင္ရာသက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာကိစၥရပ္တိုင္းတြင္ ေရွးဘဝအေၾကာင္းကိစၥ (ကံ) ေၾကာင့္ ဝဋ္တစ္ခုသဖြယ္ ဆက္တိုက္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ- ခ်မ္းသာရန္ အခြင့္အျမဲၾကံဳေသာ္လည္း အျမဲလိုလို ဆင္းရဲရျခင္း၊ ဆင္းရဲရန္ အေၾကာင္းအျမဲၾကံဳေသာ္လည္း ကူညီေဖးမမွု (ဝါ) ကံေထာက္ပံ့မွုေၾကာင့္ အျမဲခ်မ္းသာရျခင္း စသည္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ မည္က့ဲသို႔ေသာ္ ပုဂၢိဳလ္သိုက္ ေစာင့္ေစာင့္၊ ကံဝဋ္ေကြ်းမည္မွ်ပင္ က်န္က်န္ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုႏွင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရမည္ျဖစ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္တရားမ်ား ကို အစဥ္တစ္ဆိုက္ပြားမ်ားက်င့္ၾကံအားထုတ္ရေခ်မည္။

ဘဝမ်ားရွည္လ်ားလွသည္။ ဝဋ္ေၾကြးမ်ား ေပါလွေခ်သည္။ ေကာင္းမွုရွိသလို၊ မေကာင္းမွုရွိသျဖင့္ ဘံုအေထြေထြတြင္ ၾကင္လည္ျပီး ဝဋ္ခံၾကရသည္။ ထုိ ဘံု၊ ဝဋ္ မ်ားမွ ၾကြတ္လြတ္ေအာင္၊ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးမ်ား အေဟာ သိကံျဖစ္ေအာင္ နိဗၺာန္ဝင္ႏိုင္ရန္ ပြားမ်ားၾကင့္ၾကံရေခ်မည္ ျဖစ္သည္။ ဝဋ္ေၾကြးသည္ နိဗၺာန္ဝင္ခါနီးအထိတြင္ပင္ ဆပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ သာဓကအျဖစ္ ပရိနိဗၺာန္စံသျဖင့္ သိျမင္ရသည္။

သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္သုိ႔ေရာက္လွ်င္ ထိုေၾကာင္းက်ဳိးမ်ားလြတ္ကင္းရေခ်သည္။ သင္ၾကားေလ့လာခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာက်မ္းမွ ကိုးကား၍ ကုသိုလ္ျဖစ္ ေဆာင္းပါးေရးသား ကုသုိလ္ျပဳအပ္ပါသည္။

စာဖတ္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ေၾကာင္းက်ိဳးလြတ္ကင္း၊ ဆင္းရဲဝဋ္ ကင္းမဲ့ေသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾက ပါေစ။

-ေအာင္ခမ္း(ရိုးရာေလး)
:ေမာင္မိုးတိမ္

0 comments:

Post a Comment