ဖုန္ၾကားရွင္ဦးေဆာင္တဲ့ ကိုးကန္႔ေသာင္းက်န္း သူအဖြဲ႕ေတြကကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေလာက္ကိုင္ ေဒသနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္က အစိုးရတပ္စခန္းေတြအျပင္ ေလာက္ကိုင္ၿမိဳ႕တြင္းမွာရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံး၊ ရဲစခန္းနဲ႔ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားပါမက်န္ပစ္ခတ္တိုက္ ခိုက္ခဲ့ၾကလို႔ ေဒသခံေတြ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီကာထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ခဲ့ရပါတယ္။တုိက္ပြဲအေျခအေနဟာ ပိုမို ျပင္းထန္လာၿပီး လိုအပ္ခ်က္အရ ႏုိင္ငံေတာ္သမ္ၼတ ႀကီးကေဒသတည္ၿငိမ္မႈနဲ႔ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို အျမန္ထိန္းသိမ္းရန္ ၁၂.၂.၂၀၁၅ရက္ေန႔မွာပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္လုိက္ပါသည္။ အဲဒီေနာက္ ၁၇.၂. ၂၀၁၅ ရက္ေန႔မွာသမ္ၼတ၏ ဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာ တည္ေသာအမိန္႔အရ အေရးအေပၚအေျခအေန ၎င္းေန႔မွာပဲစစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္႔ထုတ္ျပန္ေၾကညာကာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ထံ အာဏာလႊဲ ေျပာင္းေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ သမၼတႀကီးလႊဲေျပာင္းေပးအပ္လိုက္တဲ့ အခြင့္အာဏာကိုတပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကေဒသကြပ္ကဲမႈစစ္ဌာနခ်ဳပ္ (ဒကစမွဴး) ထံ တစ္ဆင့္ျပန္လႊဲအပ္လိုက္တာကို လည္းအားလုံးအသိပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္မႈေတြ၊ မွတ္ခ်က္ေတြ နဲ႔ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚထြက္လာရာမွာ ပါတီေခါင္း ေဆာင္တစ္ဦးရဲ႕အျမင္ကေတာ့ လက္ရွိတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေနရသူေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြအတြက္ စိတ္ ပ်က္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ျပက္လုံးတစ္လိုျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူေျပာလိုက္တာက စစ္ေရးအရ လိုအပ္၍စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္ေဆာင္ရေသာ္လည္း တရား ဥပေဒစိုးမိုးေရးအေလးထားရန္ လိုအပ္တယ္တဲ့။ မည္သည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္သည္ျဖစ္ေစ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အေလးထားရန္ လိုအပ္ သည္ဟု ၀ါးလုံးရွည္ျဖင့္ သိမ္းရမ္းလုိက္သလိုျဖစ္သြား ပါတယ္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံ အတြက္၊ေဒသတစ္ခုအတြက္၊ ျပည္သူအတြက္ အင္မတန္အေရးႀကီးေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူမ်ား အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကိုထိပါးအႏၲရာယ္ျပဳကာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ဆူပူေသာင္းက်န္မႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ အဓမၼနည္းမ်ားျဖင့္ရယူရန္၊ ထိပါး ေႏွာင့္ယွက္ရန္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနေသာ ေသာင္း က်န္းသူတို႔ကို ဘယ္လိုတရားဥပေဒနဲ႔အညီ အေလးထားေဆာင္ရြက္လို႔ရမွာလဲခင္ဗ်ာ။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈပ်က္ယြင္းကာစည္းလြတ္၀ါးလြတ္ျဖစ္ေန ေသာ အၾကမ္းဖက္ေသာင္းက်န္းသူတို႔ ခိုေအာင္း လႈပ္ရွားရာေဒသကို စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေၾကညာကာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေအာင္၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ပုံမွန္အေျခအေနရွိ တဲ့ေဒသမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရေဆာင္ရြက္မႈနဲ႔ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ ဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာတည္ ေသာ အေရးေပၚအေျခအေနထုတ္ျပန္ထားတဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္သည့္နယ္ေျမေဒသတြင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးေဆာင္ရြက္မႈတို႔ကိုေရာေထြး၍ ေလွနံ ဓားထစ္မသတ္မွတ္ရန္ သတိျပဳေစလိုပါတယ္။ ဒီလို မသိနားမလည္သူေတြက လူၿပိန္းႀကိဳက္ေ၀ဖန္လာ မွာကိုသိလည္း ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအခန္း (၁၀၁) တြင္ အေရးေပၚကာလဆုိင္ရာျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားျဖင့္စနစ္တက်ေဖာ္ျပ ျပ႒ာန္းထားၿပီးျဖစ္ပါ တယ္။
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ အေရးေပၚ ကာလာဆုိင္ရာျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအေနနဲ႔ ပုဒ္မ ၄၁၂ (က) တြင္ တုိင္းေဒသႀကီးတစ္ခုတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ျပည္နယ္တစ္ခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမတစ္ခု တြင္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ပိုုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရစီရင္စုတစ္ခုတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ယင္းတို႔၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသတြင္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္သူမ်ား၏အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို ထိပါး အႏၲရာယ္ျပဳမည့္အေရးေပၚအေျခအေနေပၚေပါက္ လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ထုိသုိ႔ေပၚေပါက္ရန္ လုံေလာက္ေသာအေၾကာင္းရွိေၾကာင္းသိလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုသို႔ေပၚေပါက္ရန္ လုံေလာက္ေသာအေၾကာင္းရွိ ေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာေဒသအာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္း က တင္ျပလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္သမ္ၼတ သည္အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ ႏွင့္ညိႇႏိႈိင္းၿပီး ဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာတည္သည့္အမိန္႔ ထုတ္ျပန္၍ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာႏိုင္သည္။ ပုဒ္မ ၄၀၃ (ခ) တြင္လည္း အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာသည့္ကိစ္ၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမ္ၼတသည္လိုအပ္ပါကစစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္႔တစ္ရပ္ထုတ္ ျပန္ႏိုင္သည္။ ယင္းစစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္႔တြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာလုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး သက္ဆုိင္သည့္တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာလုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္မ်ားကိုလည္းေကာင္း သတ္မွတ္ေပးရမည္။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ယင္းလုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္မ်ားကို မိမိကိုယ္တုိင္က်င့္သုံးေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္သင့္ေလ်ာ္သည့္စစ္ဘက္အာဏာပိုင္တစ္ ဦးဦးကို က်င့္သုံးေဆာင္ရြက္ေစျခင္းျပဳႏုိင္သည္ဟု အတိအလင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ယင္းသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သမ္ၼတသည္ဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာတည္သည့္အမိန္႔ ထုတ္ျပန္၍ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာသည့္ အခါပုဒ္မ ၄၀၄ (ခ) တြင္ လိုအပ္ပါက အေရးေပၚအေျခအေနအက်ဳိးသက္ေရာက္သည့္နယ္ေျမေဒသ အတြင္း ေနထုိင္ၾကေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ရပ္ကိုျဖစ္ေစ၊ တစ္ရပ္ထက္ပိုသည္ကိုျဖစ္ေစလိုအပ္သလိုကန္႔သတ္ႏုိင္သည္သို႔ မဟုတ္ရပ္ဆုိင္းထားႏုိင္သည္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသက္ တမ္းက ပုံမွန္အားျဖင့္ ၃ လကေန လိုအပ္သလိုထပ္တိုးေတာင္းခံႏုိင္ပါတယ္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသတ္ မွတ္ထားေသာ နယ္ေျမကို ပုံမွန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ေျမ လိုေျဖေလွ်ာ့အုပ္ခ်ဳပ္လိုမရပါဘူး။ ပုံမွန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအခ်ိန္နဲ႔တစ္သမတ္တည္းႏႈိင္းယွဥ္လိုလည္းမရပါဘူး။ ဥပမာအေနနဲ႔ ညမထြက္ရအမိန္႔ထုတ္ျပန္ထားတာ ကို ဖီဆန္ၿပီး ခိုင္လုံေသာအေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဘဲလမ္းေပၚထြက္လာခဲ့ရင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ဖမ္းဆီး အေရးယူခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမိန္႔မွာအျခားအျခားေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားစြာရွိပါေသးတယ္။ မင္းမဲ့စ႐ိုက္ ဆန္ဆန္ဆူပူေသာင္း က်န္းမႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြကို ထိန္းသိမ္းရန္ တရား ဥပေဒစိုးမိုးေရးျပန္လည္ရရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ရန္စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ စီရင္လုပ္ေဆာင္ခြင့္မ်ားစြာရွိပါ တယ္။ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ေသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္တာ၀န္ မ်ားကိုလႊဲအပ္ျခင္းခံရသူ စစ္ဘက္အာဏာပိုင္မွ အႀကီးအမွဴးအျဖစ္တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သြားရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ သာမန္ခ်ိန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔မွာအမ်ားႀကီးျခားနားေၾကာင္း ထပ္ေျပာလိုပါတယ္။
ဒါထက္ပိုၿပီး တိတိက်က်သိခ်င္ရင္ေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၇၊ ၁၈၊ ၁၉ ရက္ေန႔ထုတ္ ေန႔စဥ္သတင္းစာပါ ထုတ္ျပန္ ခ်က္ေတြကိုနားလည္ေအာင္ ဖတ္႐ႈေစလိုပါတယ္။ အခုလည္း လိုအပ္ခ်က္အရ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလ ကို ေနာက္ထပ္ရက္ေပါင္း (၉၀) ထပ္တိုးလိုက္ရျပန္ ပါၿပီ။ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကလည္း အတည္ျပဳ ေပးလိုက္ပါတယ္။ တုိက္ပြဲျဖစ္ေနတဲ့ နယ္ေျမနဲ႔ နီးကပ္ေနတဲ့ ေနရာ၊ တုိက္ပြဲျဖစ္ခဲ့တဲ့ေနရာ၊ ဒီေန႔ထိ ေသနတ္သံေတြၾကားေနရတဲ့ေနရာမွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးနဲ႔ မအုပ္ခ်ဳပ္လို႔ ဘာနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္မလဲခင္ဗ်ာ။ ဒီလို မထိန္းသိမ္းရင္ မင္းမဲ့စ႐ိုက္ေတြလႊမ္းမိုးလာမွာေပါ့။ အျပဳသေဘာေဆာင္ဖို႔ေတာ့လိုမွာပါ။ တည္ဆဲဥပေဒ နဲ႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရဲ႕ သေဘာ၊ အေျခအေနအခ်ိန္ အခါေတြကိုလည္း ျပည့္စုံေအာင္ေလ့လာၿပီးမွ ဆင္ျခင္တုံတရားေလးေတြနဲ႔ ေ၀ဖန္ၾကရင္ပိုေကာင္း ပါေၾကာင္းအၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
မင္းေခါင္အေနာ္ရထာ
Hot News Journal
0 comments:
Post a Comment