Tuesday, September 15, 2015

လူေကာင္းႏွင့္ လူေတာ္ ေနရာခ်နည္း

လူေကာင္းႏွင့္ လူေတာ္ကို ေနရာခ်တတ္ရန္ ျမန္မာတို႔ ႀကိဳးစားၾကသည္မွာ ၾကာၿပီ။ ျငင္းၾကခုံၾကႏွင့္ ႀကံဳရာက်ရာလူ အာဏာရွိသူက သူသေဘာေပါက္သလုိ သူ႔လိုဘျပည့္ေအာင္ ေနရာခ်သြားၾကသည္။ သူတို႔ တစ္ကိုယ္ေရတစ္ကာယ ရည္မွန္းခ်က္ေပါက္ေျမာက္သြား၊ မသြားမသိေသာ္လည္း တိုင္းျပည္မွာမူ ယေန႔ထက္တိုင္ မေအာင္ျမင္ႏုိင္ေသး။ ယခုလည္း သမိုင္းဝင္ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ေျပာင္းလဲပစ္မည့္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးသာ နီးလာသည္ လူေကာင္းႏွင့္ လူေတာ္ကို ေနရာမခ်တတ္ေသး။


ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမ်ားသည္ လူေကာင္းကို လူေတာ္ေရွ႕ထားရမလား၊ လူေတာ္ကို လူေကာင္းေရွ႕ထားရမလား ဟူသည္ကို မဆန္းစစ္တတ္ၾကေသး။ လူေကာင္းလူေတာ္ဟု လည္းေကာင္း၊ လူေတာ္လူေကာင္းဟု လည္းေကာင္း သန္ရာသန္ရာ ျငင္းခုန္ၾကသည္။ စင္စစ္ ထိုသို႔ေရွ႕ေနာက္ခြဲရန္ စဥ္းစားေနျခင္းသည္ပင္ အလြဲႀကီးလြဲေနၾကျခင္း။

အမွန္တြင္ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ လူေကာင္းလည္း လိုသည္၊ လူေတာ္လည္း လိုသည္။ လူေကာင္းလည္း နည္းသည္၊ လူေတာ္လည္း နည္းသည္။ လူေတာ္ႏွင့္ လူေကာင္းကို မတူညီေသာ လူႏွစ္ေယာက္သဖြယ္ ခြဲျခားထားျခင္းသည္ မူမမွန္။ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းတြင္ လူေကာင္းရွားသလား၊ လူေတာ္ရွားသလားဟု ေမးလွ်င္ လူေကာင္းကို အကဲခတ္ရ ခက္သျဖင့္ အေသအခ်ာ မေျပာႏုိင္ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံ့ပညာေရး အဆင့္အတန္း၊ ႏုိင္ငံတြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ အစိုးရယႏၲရား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ ည့ံသျဖင့္ လူေတာ္ရွားသည္ဟုသာ ေျပာရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ လူေတာ္မ်ား ေနရာမရၾက။ “ျမန္မာတို႔သည္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ၾကသည္၊ ႐ိုးသားၾကသည္” ဟူေသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကပ္ထားသည့္ တံဆိပ္ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္မူ “လူေကာင္း” မ်ားမည္ဟု ယူဆရသည္။

လူေကာင္းမ်ားၿပီး လူေတာ္ရွားမွေတာ့ လူေတာ္ကိုသာ ေရြးရမည့္အေပါက္ ျမင္ရၿပီ။

လူေကာင္းအေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ လူေကာင္းတို႔သည္လည္း ပုထုဇဥ္လူသား ျဖစ္သည့္အတြက္ မနာလိုစိတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မယုံၾကည္ေသာစိတ္မ်ား ရွိသည္။ လူေကာင္းျဖစ္ေစ၊ လူဆိုးျဖစ္ေစ ကိုယ္တိုင္မေတာ္ေသာ လူမေတာ္သည္ လူေတာ္တို႔ကို ေၾကာက္စၿမဲ။ ကိုယ့္ေနရာေပ်ာက္မည္ကို စိုးရိမ္သည္။ “လူေကာင္းလူမေတာ္” သည္ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ မလုံၿခဳံသျဖင့္ လူေတာ္မ်ားကို အျခားအေၾကာင္းျပၿပီး ဖယ္ထုတ္ေလ့ရွိသည္။ ကိုယ္တိုင္မေတာ္သူသည္ မည္သူေတာ္သည္ကိုလည္း အကဲမခတ္ႏုိင္သျဖင့္ ေတာ္သူကို ညံ့သည္ထင္ၿပီး ညံ့သူကို ေတာ္သည္ဟု ထင္တတ္သည္။ လူေတာ္မွာမူ ကိုယ္တိုင္က ေတာ္သျဖင့္ လူေတာ္တို႔ကို သိပ္မေၾကာက္။ လူေတာ္ရွိရာ လူေတာ္စုသည္။ ေႁမြေႁမြခ်င္း ေျချမင္ဆိုသကဲ့သို႔ လူေတာ္ကို လူေတာ္ခ်င္းသာ ျမင္သျဖင့္ လူေတာ္မ်ားကို ရွာေဖြေခၚယူႏုိင္သည္။

“မေတာ္သူကို သင္ေပးလွ်င္ေတာ္သည္” ဆိုသည္မွာ အေတာ္ေျပာရခက္ေသာ အေတြးအေခၚျဖစ္သည္။ ဟုတ္သလားဆိုေတာ့ ဟုတ္သည္၊ သို႔ေသာ္ ထင္သေလာက္ေတာ့ မဟုတ္။ သင္ေပးလွ်င္ နဂိုရွိသည္ထက္ ေတာ္လာႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ “နဂို” ရွိမွ “နဂိုင္း” ထြက္သည္ ဆိုသကဲ့သို႔ ရပ္ကြက္အဆင့္ ေဘာလုံးသမားသည္ သင္ေပးလွ်င္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ အလြန္ႀကိဳးစားလွ်င္ ျပည္နယ္တိုင္းအဆင့္၊ ကံေကာင္းလွ်င္ လက္ေရြးစင္အဆင့္ ေရာက္မည္၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အဆင့္သို႔ကား ေရာက္မည္မဟုတ္။ အဂၤလန္ ပရီးမီးယားလိဂ္တြင္ ကန္ႏုိင္ေလာက္သည့္ အဆင့္ေရာက္ဖို႔ကား အိပ္မက္ပင္ မမက္ႏုိင္။ သင္တိုင္းသာေတာ္လွ်င္ ေဝလကစားသမား Gareth Bales ကို ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ရီးရဲလ္မက္ဒရစ္အသင္းက ယူ႐ိုသန္း ၁၀၀ ေပးၿပီး ဝယ္မည္မဟုတ္။ ဘာစီလိုနာ၊ မန္ခ်က္စတာယူႏုိက္တက္ အသင္းတို႔တြင္ လူငယ္မ်ားစြာကို ေမြးထားၿပီး စိတ္တိုင္းက် သင္ေပးေလ့က်င့္ေပးသည္။ သို႔ေသာ္ မက္ဆီ၊ ဘက္ခမ္တို႔သည္ ဆယ္ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကာမွ ထိုကလပ္ေလ့က်င့္ေရးမ်ားက ထြက္ေပၚလာၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘရာဇီးတြင္ လူငယ္သိန္းခ်ီ ေဘာလုံး႐ူးၾကေသာ္လည္း ေနမာတစ္ေယာက္၊ ပီလီတစ္ေယာက္ ထြက္ဖို႔မလြယ္။ ကမာၻေက်ာ္ တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားသည္ သင္ၾကားပို႔ခ်မႈ ေကာင္းလွေသာ္လည္း စတီဖင္ေဟာ့ကင္းကဲ့သို႔ သိပၸံပညာရွင္၊ John Maynard Keynes ကဲ့သို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားသည္ တစ္ေခတ္မွ တစ္ေယာက္ေလာက္၊ ႏွစ္ငါးဆယ္တစ္ရာမွ တစ္ေယာက္ေလာက္သာ ေပၚတတ္သည္။

လြန္စြာ႐ိုးသားၿပီး မည္သူ႔ကိုမွ် မဟုတ္တာ မလုပ္ေသာ သို႔ေသာ္ စိတ္တိုလြယ္ေသာ ဉာဏ္နည္းေသာ ဝါ “လူေကာင္းလူမေတာ္” တစ္ဦး ဆိုပါစို႔။ သူထင္းခြဲေနစဥ္ ဖခင္ေခါင္းေပၚတြင္ ယင္နားေနသည္ကို စိတ္ထြက္ၿပီး ယင္ေကာင္ကို ပုဆိန္ႏွင့္ ေပါက္လိုက္ရာ ဖခင္ေသသြားသည္။ ထိုဥပမာသည္ အစြန္းေရာက္လြန္းသည္၊ မျဖစ္ႏုိင္ဟု ယူဆလွ်င္ ဖခင္ အျပင္းအထန္ ႐ိုး႐ိုးေနမေကာင္းသည္ကို ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္လ်က္သားႏွင့္ စုန္းကေဝေၾကာင့္ဟု ယူဆၿပီး ပေယာဂဆရာႏွင့္ ကုေသာေၾကာင့္ ဖခင္ မေသသင့္ဘဲ အသက္ဆုံးရသည့္ “သားလူေကာင္း လူမေတာ္” မ်ားကိုမူ ရင္းႏွီးသိကြၽမ္းၾကေပလိမ့္မည္။ ျမန္မာျပည္သည္ “လူေကာင္းလူမေတာ္” တို႔၏ ကယ္တင္ျခင္းကို ခံခဲ့ရၿပီးၿပီ။ လူေကာင္းလူမေတာ္မ်ားသည္ ျမန္မာျပည္ကယ္တင္ေရးကို အသာထားၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္ကယ္တင္သြားၾကသည္။

လူသည္ ေတာ္ဖို႔ထက္ ေကာင္းဖို႔က အေရးႀကီးသည္ဟူေသာ အယူအဆကို ေခတ္စားလာေအာင္ ေဖာ္ထုတ္သည္မွာ ဘုန္းမီးေနလေတာက္ပခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ “လူသည္ေတာ္ၿပီး မေကာင္းလွ်င္ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအတြက္ အႏၲရာယ္ႀကီးသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းဖို႔က ေတာ္ဖို႔ထက္ အေရးႀကီးသည္” ဟု သူက သီအိုရီဆြဲသည္။ “လူေကာင္း” သည္ “သစၥာရွိေသာသူ” ဟု သူက အဓိပၸာယ္ဖြင့္သည္။ ထိုသီအိုရီေၾကာင့္ သူ႔အနားမွ ေတာ္သူမ်ား ဖယ္ခြာသြားၾကသည္ သို႔မဟုတ္ ေတာ္သူမ်ားကို ကန္ထုတ္ရာတြင္ သူ႔သီအိုရီကို သုံးသည္။ လူေကာင္းမ်ားဟု သူဆြဲတင္သူတို႔သည္ သူ႔ကို သစၥာရွိေသာသူမ်ား ျဖစ္ေနတတ္သည္။ သစၥာရွိမည့္သူ ဦးစားေပးျခင္းကို နားလည္ႏုိင္ေသာ္လည္း ထိုသူမ်ားသည္ လူေတာ္မ်ား မဟုတ္ျခင္းကို နားလည္ရခက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တကယ္အက်ပ္အတည္း ဆိုက္သည့္အခါ သစၥာရွိမ်ား ဝါ လူေကာင္းမ်ား ဝါ လူေကာင္းလူမေတာ္မ်ားကို အားမကိုးရသျဖင့္ ဗုန္းဗုန္းလဲရသည္။

ထူးဆန္းသည္မွာ ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီးကို ေဝဖန္ဆန္႔က်င္ မုန္းတီးသူမ်ား၊ သူ႔ရန္သူေတာ္မ်ားသည္ သူ၏ အျခားလုပ္ရပ္မ်ားကိုသာ မုန္းတီးလွ်င္ မုန္းတီးမည္။ သူ၏ လူေကာင္းလူေတာ္ သီအိုရီကိုမူ အသည္းထဲစြဲေအာင္ မွတ္ထားၾကပုံေပၚသည္။ သူတို႔၏ လက္ရာမ်ားတြင္ ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီး၏ လူေကာင္းလူေတာ္ သီအိုရီကို ျမင္ေနရသည္။ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၏ ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏုိင္စြမ္းကား အံ့ၾသေလာက္ဖြယ္ပင္။ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၏ ရန္သူေတာ္မ်ားသာ မဟုတ္ သာမန္ျပည္သူ အမ်ားအျပားသည္ပင္ “လူေကာင္းလူေတာ္” သီအိုရီကို ဘုရားေဟာသဖြယ္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ကိုးကြယ္ေနၾကသည္။

မစဥ္းစားတတ္ေသာ လူေကာင္းသည္ ႏုိင္ငံအတြက္ အႏၲရာယ္ႀကီးလွသည္။ ေတာ္ဖို႔မလို၊ ေကာင္းဖို႔သာလိုသည္ ဟူေသာ သီအိုရီသည္ Fallacy ေခၚ “လိုရာဆြဲဆင္ေျခ” သာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လူေတာ္နည္းၿပီး ႏုိင္ငံမဖြံ႔ၿဖိဳးသည္မွာ လူတို႔ အေသြးထဲ အသားထဲ ထိုဆင္ေျခ ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ယေန႔ ထိပ္တန္းေရာက္ေနေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ စဥ္းစားတတ္ေသာ လူေတာ္မ်ား “အား” ျဖင့္ တက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ လူေတာ္မ်ားကို ေနရာခ်ခ်ိန္တန္ၿပီ။

ေဇယ်သူ
The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment