Friday, September 25, 2015

အေမး အေျဖ


(ေမး) ။ ။၀ိသုဒၥိမဂ္ တတိယအဆင့္ သင္တန္းသားတစ္ဦးရဲ႕ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။
တပည့္ေတာ ္ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားလိုသည္မွာ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းနွင့္
ပါတ္သက္သည့္ကိစၥပါဘုရား။ ယခုအခါ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက နိဗၺာန္ႏွင့္ပါတ္သက္သည့္
အေၾကာင္းအရာမ်ား ေဟာေျပာ၊ စာအုပ္ေရးသား ထုတ္ေ၀လ်က္ ရွိပါတယ္ဘုရား။
ထိုပုဂၢိဳလ္ ေဟာၾကားေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲမွ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းနွင့္
ပါတ္သက္သည့္ အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႔မွာ တပည့္ေတာ္တို႔ သင္ၾကားနာယူ မွတ္သားခဲ့ရသည့္
အဘိဓမၼာ ဋီကာေက်ာ္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ က်မ္းစာမ်ားတြင္ ပါ၀င္သည္မ်ားနွင့္ ကဲြလြဲမႈရွိေနသည္ဟု
ယူဆမိပါသျဖင့္ ၀ိ၀ါဒကဲြျပားမႈကို ဆရာေတာ္ဘုရားက ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါရန္
ရုိေသစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
(၁) ။ ။ ထိုပုဂၢိဳလ္က နိဗၺာန္ကို ရုပ္ နာမ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္မျပဳနိုင္၊ မျမင္နိုင္၊ မဂ္ဥာဏ္ျဖင့္သာ
မ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ဘုရား။ ထိုသို႔ ဆိုရျခင္းမွာ နိဗၺာန္သည္ ျဖစ္ပ်က္
မရွိေသာ အသခၤတဓာတ္ျဖစ္ျပီး သေဘာသဘာ၀မတူေသာေၾကာင့္ ရုပ္ နာမ္ ျဖင့္နိဗၺာန္ကို
မျမင္နိုင္ဟု ေစာဒက တက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။

(၂) ။ ။ မဂ္ဥာဏ္သည္ စိတ္မဟုတ္၊ စိတ္နွင့္ မဂ္ဥာဏ္သည္ တစ္ျခားစီ၊ မဂ္ဥာဏ္သည္ အသခၤတဓာတ္ဟု
ဆိုပါသည္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ အဘိဓမၼာတြင္မူ ရုပ္တရားသည္ သိတတ္သည့္သေဘာမရွိသျဖင့္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ မျပဳနိုင္ဆိုျခင္းမွာ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိေသာ္လည္း နာမ္တရားတြင္မူ အက်ဥ္း(၈၉) အက်ယ္ (၁၂၁) ပါး၌ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသည့္ မဂ္စိတ္။ ဖို္လ္စိတ္မ်ားျဖစ္သည့္ ေလာကုတၱရာစိတ္မ်ားအက်ဳံး၀င္ျပီး ျဖစ္ပါသည္ အရွင္ဘုရား။ မဂ္ဥာဏ္ ဆိုသည္မွာလည္း မဂ္စိတ္၌ယွဥ္ေသာ မဂ္စိတ္နွင့္ ခြဲမရေသာအေမာဟေခၚ ပညာေစတသိက္သာ တရားကိုယ္ျဖစ္ျပီး ပညိေျႏၵထူးေလးပါးျဖင့္ မဂ္ေလးတန္ကို ထြင္းေဖာက္သိျမင္နိုင္သည့္ ဥာဏ္ထူးသာ ျဖစ္သည္ဟု တပည့္ေတာ္တို႔ နားလည္ထားပါသည္ဘုရား။ ယင္း မဂ္ဥာဏ္သည္လည္းစိတၱခဏ တစ္ခုမွ်သာျဖစ္ျပီး၊ ျဖစ္ျပိးပ်က္သည့္ သေဘာရွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ သခၤတနယ္ပယ္၌ အက်ံဳး၀င္ေသာ္လည္း၀ိပသနာရႈသင့္သည့္တ၇ားမဟုတ္သျဖင့္ ဥပါဒါနကၡနၶၥာ ၌ ထည့္သြင္းျခင္းမျပဳဟု နားလည္ထားပါသည္အရွင္ဘုရား။သို႔ျဖစ္ပါေသာၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ သင္ၾကားမွတ္သားထားသည္မ်ားနွင့္ အဆိုပါပုဂၢိဳလ္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကြာျပားေနသည္ဟု ယူဆမိပါသျဖင့္ ရွင္းလင္းေဟာၾကားေပးပါရန္ ရိုေသစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ အရွင္ဘုရား။

(ေျဖ) ။ ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ စာထဲမွာပါတဲ့၊ သင္ထားတဲ့အတိုင္းက အမွန္ပါ။ ခုနက ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကရုပ္နဲ႔နာမ္ မကြဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ မဂ္ဖိုလ္ကို စိတ္မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာကထဲက စိတ္ (၈၉) ပါးမွာ မဂ္ဖိုလ္ပါေနတယ္ဆိုတာ သိေနတာပဲ။ ဒီစိတ္က သာမန္စိတ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ေလ့က်င့္ယူလို႔ ၀ိပသနာအသိဥာဏ္ေတြျဖစ္ျပိးတဲ့ေနာက္မွာ ( attainment ) “ေအာင္ျမင္စြာရယူျခင္း” ေခၚတာေပါ့။ အဲဒိသေဘာေလးေတြေတာင္မွ မသိပဲနဲ႔နိဗၺာန္ကို တက္ျပိးေတာ့ကိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို သတၱိကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့ေနာ္။အဲဒီေတာ့ ကိုယ္သိထားတဲ့၊ ကိုယ္သင္ထားတဲ့ စာဟာ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းပဲ။ ဒိျပင္ေလာကၾကီးမွာ မမွန္မကန္ေတြေျပာေနတာေတြ တစ္ပုံၾကီးပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သိေအာင္သင္ၾကားဖို႔ သိပ္အေရးၾကီးတယ္။ မရွင္းေသးရင္ ထပ္ျပီးေတာ့ေမးဖို႔ က လိုအပ္ပါတယ္။ ဒိတင္မကဘူး Buddhism ဆိုျပီး ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီးေတာ့ စာအုပ္ေတြေရးၾကတယ္။နိုင္ငံတကာမွာ။ နာမည္ကေတာ့ Buddhism ပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ႕ အာေဘာ္ေတြ၊ သူေရးခ်င္တာေတြ ေရးတယ္ေပါ့။Buddhism မဟုတ္ဘူး။ ဟိုတေလာက မေလးရွား၊ စင္ကာပူ သြားေတာ့ စင္ကာပူက ဒကာေတြက Internet ကေနထုတ္ျပီးေတာ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္္ထုတ္ျပတယ္။ မေလးရွားဘုန္းၾကီးတစ္ပါးက အင္တာနက္မွာတင္ထားတာ။သူ႔ေဆာင္းပါးထဲမွာ ဘာပါတံုး ဆိုရင္ ေသာတာပန္ သကဒါဂမ္ မျဖစ္ပဲနဲ႔ အနာဂါမ္ကို ခုန္ေက်ာ္ျပီးျဖစ္တာ အေထာက္အထားရွိတယ္ဆိုျပီး ေရးထားတယ္။ အဲဒိီေတာ့ ေနာက္ကေန ဘြဲ႔ထူးေတြ တက္္လို႔ရွိရင္ ေလးတန္းကေလးတန္းကေန စျပီးတက္ရမယ္ေနာ္။ နို႔မို႔ဆိုရင္ ခုန္ျပိးေတာ့ သြားတယ္လို႔ ထင္ေနလိမ့္မယ္။ (ရယ္သံမ်ား) သူက
ဥဂၢသုတ္ ကိုေထာက္ျပီးေတာ့ ဥဂၢဥပသကာက သူဟာ အနာဂါမ္ပါလို႔ ေျပာတာ။ သူက ေသာတာပန္ မျဖစ္ဘူး ၊သကဒါဂါမ္ မျဖစ္ဘူးလို႔ အဲဒါကို အေထာက္အထားယူတယ္။ အဲဒါအဓိပၸါယ္ မရွိတာမ်ိုဳးေပါ့။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထင္ျမင္ ယူဆခ်က္ေတြကို တရားေတာ္ေတြထဲလာေရးျပီး ညစ္ေထးမႈ ( pollution) ျဖစ္ေအာင္မလုပ္ထိုက္ဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ အယူအဆေတြနဲ႔ ဗုဒၶရဲ႕ အစစ္အမွန္ေတြ စာေပကလာတဲ့ အစစ္အမွန္တရားေတြကိုpollution ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ထိုက္ဘူး။ ဒါက Dhamma pollution ပဲ။ Air pollution က က်န္းမာေရးကိုထိခိုက္ေစသလို Dhamma pollution က အသိဥာဏ္ကိုထိခိုက္ေစတယ္။ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကို ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးျဖစ္သြားေစနိုင္တယ္ေပါ့။ အဘိဓမၼတၳၳၳၼသဂၤဟက်မ္းမွာ သင္ထားတဲ့အတိုင္း နိဗၺာန္ဆိုသည္မွာ “ေလာကုတၱရာသခၤါတံ”ေလာကမွ ထြက္ေျမာက္သြားတဲ့ တရားတစ္ခု။ “စတုမဂၢ ဥာေဏန သစၦိကာတဗၺံ” မဂ္ေလးပါးဥာဏ္နဲ႔သာ သိနိုင္တယ္။
သာမန္ဥာဏ္နဲ႔က်ေတာ့ မွန္းဆျပိးေတာ့ သိရတယ္။ “စတုမဂၢ ဥာေဏန သစၦိကာတဗၺံ” ဒါေလးမွတ္ထားဖို႔ပါ။နိဗၺာန္ကို ရုပ္နာမ္နဲ႔ မသိနိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ရုပ္နဲ႔ မသိနိုင္တာေတာ့ဟုတ္တယ္။ နာမ္ဆိုတဲ့စကားက နိဗၺာန္ကိုေတာင္မွပဲ တစ္ခါတစ္ရံ နာမ္လို႔ သုံးတယ္ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔ နာမ္လို႔ သုံးတာလည္းဆိုေတာ့ နာမရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကိုက ညႊတ္ကိုင္းျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ ညႊတ္ကိုင္းျခင္းနဲ႔ ညြတ္ကိုင္းေစျခင္း။ နိဗၺာန္သည္ မဂ္ဖိုလ္စိတ္ေတြကို သူ႔ဆီညြတ္ကိုင္းေစလို႔နာမ္လို႔ေခၚတာ။ မဂ္္ဖိုလ္စိတ္ေတြကလည္း နိဗၺာန္အာရုံကို ညြတ္ကိုင္းတာ။ သူ႔ရႈေထာင့္နဲ႔ သူ သုံးထားတဲ့ စကားလုံး။
ဒီစကားလုံးေတာင္ မွန္ေအာင္ မသုံးနိုင္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကဘာလဲ၊ ေျပာခ်င္လို႔ ေျပာေနတာမ့်ုိဳးျဖစ္သြားျပီ။ စာနဲ႔ ေပနဲ႔ ေျပာတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြက သိပ္ျပီး ဂရုစိုက္စရာေတာ့ မလိုပါဘူး။ေလာကမွာ ဒီလို ထင္ရာျမင္ရာ ေျပာတတ္တဲ့ လူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္။ အဲေတာ့ ထင္ရာျမင္ရာေျပာတတ္တဲ့အထဲကကိုယ္က အမွန္သိဖို႔ေတာ့ က်ိဳးစားရမယ္ေပါ့။ အမွန္သိဖုိ႔ ၾကိဳးစားတယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ရဲ႔ အေၾကာင္းေရးထားတဲ့အထဲကေနျပိးတကယ့္ကို နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ဳိးလဲ။ နိဗၺာန္နဲ႔ပတ္သက္လာလိုရွိရင္ တစ္ခ်ိဳ႔ျပသနာေတြက metafortically ေရးထား
တာမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ အဲေတာ့ ကိုယ္သိရမွာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ ဓမၼစၾကာတရားပဲ အေလးထားၾကည့္။ဘုန္းၾကီးတို႔ ျမန္မာျပည္မွာ ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာ ဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ သီဟို၌က ေဒါက္တာ၀ါပိုလာ ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ေရးထားတဲ့ What Buddha Taught ဆိုတဲ့ စာအုပ္ရွိတယ္။ အဲဒီစာအုပ္မွာ နိဗၺာန္ကို စကားလုံးအားျဖင့္ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းနိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အသုံးကို သူေရးထားတယ္။ ဒါဘာကို follow (တန္ရာ) လိုက္ထားသလဲဆိုေတာ့Hinduism က စကားလုံးကို Follow လိုက္ထားတာ။ Hinduism က ျဗဟၼာဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းနိုင္ဘူးလို႔ဆိုတဲ့ အသုံးေလးရွိတယ္။ အဲဒီီ ေနာက္ ေယာင္ျပီးေတာ့ လိုက္ထားတာ။ အဲဒီေတာ့ စာအုပ္အကုန္လုံးကို မွတ္ဖို႔ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့။ အသိတရားနဲ႔ဖတ္ရႈဖို႔ေတာ့လိုတာေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြရွိတယ္။ ဗုဒၶနဲ႔ ဗုဒၶ၀ါဒ ဆိုတာ။တကယ္ကေတာ့ ဗုဒၶကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒဆိုျပီး ေရးေတာ့ ငါ့ ၀ါဒျဖစ္ေနတယ္။ ဗုဒၶနွင့္ ငါ့၀ါဒဆိုလွ်င္ေတာ့ေကာင္းမွာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႔က ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္တင္ျပသြားတာေလ။ ကိုယ့္အထင္ ကိုယ့္အျမင္ေတြနဲ႔။ တရားေဟာတဲ့အခါမွာလည္း အတူတူပဲ။ ဘုန္းၾကီးေတြလည္း သတိထားရမွာေပါ့။ အခ်ိဳ႔က ကိုယ့္၀ါဒ ထည့္ေျပာသြားတယ္။စာထဲေပထဲက ၀ါဒမဟုတ္ဘူး။
အဲဒါလည္း သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတြ မသိဘူးေပါ့။ အေျပာေကာင္းေတာ့ ေျပာတဲ့အထဲ ဟုတ္နိုးနိုး ျဖစ္သြားတတ္တယ္။အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခုလိုသင္တန္းမ်ိဳးေတြရွိတာ သိပ္ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ဆရာမၾကီးေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္စရာသိပ္ေကာင္းတယ္။ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ တကယ့္ေထရ၀ါဒ Tradition အရ အစဥ္အလာကေန လာခဲ့တဲ့စာေပအတိုင္း သင္ၾကားေလ့လာတာ အလြန္
ေကာင္းတယ္။ ဒါေတာင္ interpretation problem (အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူမႈ ျပသနာ) ဆိုတာ ျဖစ္လာနိုင္မယ္ေလ။ ဘာသာျပန္တဲ့ေနရာမွာျပသနာရွိေသးတယ္။ ဒီမူရင္းက်မ္းသင္တာေတာင္မွ ျပသနာရွိလာေသးတယ္။ ခုနကလို အေပၚယံကစာေတြ သူၾကိဳက္လို႔ သူေရးကိုယ္ၾကိဳက္လို႔ ကိုယ္ေရးတဲ့စာေတြ ဖတ္မယ္ဆိုလွ်င္ ပိုျပီး ျပသနာတက္နိုင္တယ္။ ရႈပ္ေထြးသြားျပီး ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ဆည္ၾကီးလိုေပါ့။ဆည္ၾကိးမွာ ဟိုနားက ေပါက္ ဖာလိုက္ ဒီနားကေပါက္ ဖာလိုက္ ဆိုေတာ့ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ေျမၾကီးမရွိေတာ့ဘူး။အသစ္ေတြခ်ည္းျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားစစ္ တရားမွန္ေတြဟာ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ကြယ္သြားမယ္။ဟိုလူကတစ္မ်ိဳ ဒီလူကတစ္မ်ိဳးတင္ျပလိုက္နဲ႔ ။ မူရင္းအတိုင္း ေလ့လာလိုက္စားဖို႔ အင္မတန္မွအေရးၾကီးပါတယ္။နိဗၺာန္ဆိုတဲ့သေဘာကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္ခ်င္ရင္ ဓမၼစၾကာအတိုင္းမွတ္တာ အေကာင္းဆုံးပဲ။ဓမၼစၾကာကဘာတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ဒုကၡ၊ ဒုကၡနိေယာဓာ။ ဒုကၡနိေယာဓာလို႔ ဗုဒၶက နိဗၺာန္ကို နာမည္တပ္ခဲ့တာပဲေလ။ ဒုကၡဆိုတာ ဘာေတြတုန္းဆိုရင္ ဖာတိပိဒုကၡ ဇရာပိဒုကၡာ၊ ဗ်ာတိပိ ဒုေကၡာ၊ ဒုကၡသရုပ္ေတြ ထုတ္ေပးခဲ့တာပဲ။ေနာက္ဆုံးမွာ သံခိေတၱန ပဥၥဳပၸါဒါနကၡႏၶာပိဒုကၡာတဲ့။ ကိုယ္ရထားတဲ့
ခႏၶာၾကီးအထိ ဒုကၡတဲ့ အဲဒါေတြျငိမ္းသြားတာနိဗၺာန္ လို႔ဆိုေတာ့ ရွင္းသြားျပီပဲ။ “ေယာတသေယ၀တဏွာယ အေသသ ၀ိရာဂ နိေရဓာ”ဆိုတာ အေၾကာင္းကိုေဟာထားတာ။ တဏွာျငိမ္းမွ ဒုကၡျငိမ္းတယ္။ နာမည္ေပးထဲက ဒုကၡနိေယာဓ တဲ့။ ရွင္းျပတဲ့အခါ တဏွာနိေယာဓနဲ႔ရွင္းျပတယ္။ဘာေၾကာင့္လည္း။ အေၾကာင္းတရားမို႔ ။ ျမတ္စြာဘုရားေတြက အက်ိဳးတရားေပၚမွာ အလုပ္မလုပ္ဘူး။ အေၾကာင္းတရားေပၚမွာပဲ အလုပ္လုပ္တယ္။ဒါေၾကာင့္မို႔ အေၾကာင္းကိုၾကည့္ျပီးေတာ့ ခုနက အနာဂတံသဥာဏ္ဆိုတာ အေၾကာင္းကိုၾကည့္ျပီး အက်ိဳးကိုဆုံးျဖတ္တာ။ ဒါ အႏုုမာနေခၚတယ္။
ဒီအေၾကာင္းဟာ လုံေလာက္တဲ့အေၾကာင္းဆိုလွ်င္ ဒီအက်ိဳးကိုေသခ်ာရမွာဆိုေတာ့ ဘုရားက ေသခ်ာေျပာလို႔ရတယ္။ ေသခ်ာေျပာနိုင္တာေပါ့။အဲဒိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက နိဗၺာန္လို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ အက်ိဳးရဲ႔ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ၊ ဒုကၡနိေယာဓဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ နိဗၺာန္ကိုေဖာ္ျပျပီးတဲ့အခါက်ေတာ့
ထို ဒုကၡနိေယာဓသည္ “တဏွာနိေယာဓျဖစ္မွာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ ေယာတသာေယ၀ တဏွာယ အေသသ၀ရာဂ နိေယာဓ” အၾကြင္းအက်န္မရွိေအာင္ခ်ဳပ္ျငိမ္းဖို႔လိုတာေပါ့။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အၾကြင္းအက်န္မရွိဘူးဆိုတာ ကိုယ္ရထားတဲ့တရားေလးအေပၚမွာ တြယ္ေနေသးရင္ “ဓမၼရာဂ ဓမၼနႏၵီ”
တယ္။ မရေသးဘူး အဲဒါဆိုလွ်င္ ။ အခ်ိဳ႔ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုရင္ တရားအားထုတ္လို႔ေကာင္းျပီဆိုလွ်င္ သူ႔သမာဓိေလးကိုသေဘာက်ေနတယ္ဒါတြယ္တာတာပဲ။ အဲဒီအတြယ္ေလးရွိလို႔ အထက္ကိုတက္လို႔မရေသးဘူး။ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳလို႔မရေသးဘူး။ အတြယ္ေတြအားလုံးပ်က္သြားမွ
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတာ။အဓမၼကိုမေျပာနဲ႔ ဓမၼကိုေတာင္ မတြယ္ရဘူးတဲ့။ ခုေခတ္က အမ်ားစုက ဘာတုန္းဆိုရင္ အဓမၼက္ိုတြယ္တာေနတာ။ ဓမၼကိုတြယ္တာေနတာမဟုတ္ဘူး။ အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အဓမၼကိုပယ္ခိုင္းတယ္။ ဓမၼအေပၚမွာ တြယ္တာကိုလည္း ပယ္ခိုင္းတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဓမၼကို ျမတ္စြာဘုရားက “ နိသရကတၳ” တဲ့။ ေဖာင္ၾကီးနဲ႔ ပမာေပးျပိးေဟာထားတာရွိတယ္ေလ။ မဇ်ၥိမနိကာယ္မွာ။ေဖာင္ဆိုတာ ဘာလုပ္ဖို႔တုံးဆိုရင္ ျမစ္ပင္လယ္ၾကီးကိုပဲ ျဖတ္ကူးဖို႔ အသုံးခ်တာ။ ဓမၼကလည္း ဘာအတါက္အသုံးခ်တာလည္း။သံသရာပင္လယ္ၾကီးကိုပဲျဖတ္ကူးဖို႔ အသုံးခ်တာ။ ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္သြားရင္ မလိုေတာ့ဘူး။ ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္သြားျပီးမွ ဒီေဖာင္ၾကီး ငါထမ္းသြားမွပဲဆိုရင္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စြဲလမ္းေသးရင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼကိုေတာင္ ငါကပယ္ဖို႔ ေဟာတာတဲ့။ အဓမၼဆိုရင္ေတာ့ မေျပာနဲ႔ေတာ့တဲ့။ က်င့္သုံးလိုက္နာ။ ကိစၥျပီးရင္ ဒီဓမၼအေပၚမွာ တြယ္ထားစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ေဖာင္နဲ႔ဥပမာေပးထားတယ္။ ေဖာင္ဟာျဖတ္ကူးျပီးလို႔ရိွရင ္“ ေၾသာ္ငါဒီိေဖာင္ၾကီးေၾကာင့္ ဒီဘက္ကမ္းေရာက္လာရျပီ” လို႔ ဒီေလာက္ပဲေျပာျပိးသြားေတာ့။ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ဆီ။ ဒီေဖာင္ၾကီးနားပဲ ၾကည့္ေနျပီးေတာ့သိမ္းေနစရာမလိုေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတာ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့တရားဟာ အလြန္ သိမ္ေမြ႔တယ္။ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳမွ သိမယ္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သာမန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က ကိုယ္တိုင္လည္း နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္မျပဳပဲနဲ႔ မေရာက္ဘူးပဲနဲ႔ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို တပ္ျပီးေတာ့ေျပာတယ္ဆိုတာ သိပ္ျပီးေတာ့ ျမင့္လြန္းအားၾကီးပါတယ္ေနာ္။

( ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ အဘိဓၼာသင္တန္းသားမ်ား၏ အေမးအေျဖစာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ )

Credit to Ko Aye Naing
ႏွလံုးသားအာဟာရ

0 comments:

Post a Comment