Sunday, September 20, 2015

မျမန္ တျမန္ အျမန္လမ္း


ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေရႀကီးသျဖင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ ပရဟိတ ျပန္လာလုပ္ေသာ စင္ကာပူေရာက္လူငယ္ တစ္ေယာက္ေနျပည္ေတာ္ အေ ဝးေျပးလမ္းမေပၚတြင္ ကားတိုက္ ေသဆုံးျပန္သျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္လမ္းမ အေၾကာင္းမေရးဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့။ ေနျပည္ေတာ္ အေဝးေျပး လမ္းမသည္ ကားတိုက္မႈ၊ ကားေမွာက္မႈမ်ားျဖင့္ နာမည္ႀကီးလွသျဖင့္“ေသမင္းတမန္လမ္းမႀကီး” ဟုပင္ အမည္တြင္ေနၿပီ။စာေရးသူအျမင္မွာ ယခုအ ျမန္လမ္းသည္ အျမန္လမ္းဟုတ္သလိုလို၊ မဟုတ္သလိုလို။ ထို႔ ေၾကာင့္“မျမန္ တျမန္ အျမန္လမ္း” ဟု အမည္ တပ္ခ်င္သည္။ လမ္း ကအျမန္လမ္းသို႔မဟုတ္ အျမန္ လမ္းဟုေခၚေသာလမ္း။ သို႔ေသာ္ လမ္းက အျမန္လမ္းအဆင့္မ ေရာက္။ ကားႏွင့္ လူတိုု႔က အျမန္လမ္းသေဘာထားၿပီး အျမန္လမ္း အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းၾကသည္။ တဖန္ ကားႏွင့္လူတို႔သည္ အျမန္လမ္းေပၚ တြင္ ေမာင္းရ မည့္ကားႏွင့္ လူတို႔၏ ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳးမရွိ။ အခ်က္သုံးခ်က္ကို ေဆြးေႏြး ခ်င္သည္။ လမ္း၊ လူ၊ ကား။

လမ္း

အျမန္လမ္းသည္ လမ္းတည္ေဆာက္ပုံမ်ားအရ အျမန္လမ္းအဆင့္မေရာက္ေသး။ နယ္ပယ္တိုင္းတြင္ ျခစားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သေဘာ အရ လမ္းမႀကီးသည္ ျပည္ သူ႔ဘ႑ာမည္မွ် သုံးထားသုံးထား ခုတ္ထစ္လွီးျဖတ္ထားသည္မ်ားရွိမည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စံ ႏွင့္ၾကည့္ လွ်င္ မညံ့လွေသာလမ္း။အနည္းဆုုံး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လမ္း မ်ားထက္သာသည္။ အေပါက္အ ၿပဲမရွိလွ။ လမ္းသည္ ေျဖာင့္လြန္းသျဖင့္ ပ်င္း လြယ္သည္။ ငိုက္လြယ္သည္။ လမ္းေဘး႐ႈခင္းသည္ အေျပာင္းအ လဲမရွိ၊ တစ္သမတ္တည္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ အာ႐ုံေညာင္းၿပီးငိုက္မ်ည္း လြယ္သည္။ ႐ႈခင္းအေျပာင္းအလဲ မ်ားထားေပးႏိုင္လွ်င္ စိတ္အ ေျပာင္းအလဲျဖစ္မည္။ ကိုယ္တိုင္ အေတြ႕အႀကဳံအရ အျမန္ႏႈန္း တိုင္းေသာ စက္မ်ားအနား ေရာက္ လွ်င္ အရွိန္ေလ်ာ့သြားၿပီးေနာက္ ေလးငါးမိနစ္အထိ ထိန္းေမာင္းမိ သည္။ သို႔မဟုတ္ ေက်ာက္တိုင္ကဲ့ သို႔ landmark မ်ား။ လူအမ်ားလာ လည္ေလာက္ေသာ landmark မ်ိဳးမူမလုပ္သင့္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ လာလည္ၾက လွ်င္ ေဆး အ တြက္ ေလးမည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အတုိက္အခိုက္ ျဖစ္တတ္ေသာေနရာမ်ားကို သုေတသန ျပဳထားသင့္သည္။ တိုက္သြားေသာ ကား ပုံ မ်ား၊ တတ္ႏိုင္လွ်င္ တုိက္သြားေသာ ကားအစစ္မ်ားကို စင္ေပၚတင္ၿပီး ျပသထားသင့္သည္။ အေကြ႔မ်ား၊ လမ္းဆုံမ်ား၊ အတိုက္ အခိုက္ မ်ား ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ သတိေပးဆိုင္းဘုတ္မ်ား၊ နီယြန္ဆိုင္းဘုတ္ မ်ားထားသင့္သည္။ ကားသမားမ်ားအနက္ အဂၤလိပ္စကားကို သာ သုံးေသာ ကားသမားသည္ရွိလွ်င္ပင္ အေတာ္ ရွားမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ႒ာန္က႐ိုဏ္းမက်ေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ထားမည့္ အ စား ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ထိေရာက္ ေသာဆိုင္းဘုတ္ မ်ားထားသင့္ သည္။ လမ္းအေျခအေနသည္ သက္ ဆိုင္ရာမ်ားေပၚ တြင္ သာ မူတည္သည္။ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပမည့္ လူႏွင့္ ကားတို႔မွာမူ ခရီးသြားမည့္သူက ျပဳျပင္ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။

လူ

ကားေမာင္းသူသည္ အိပ္ေရးဝဝ အိပ္ထားၿပီးလန္းဆန္းေနရမည္။ စိတ္ေလာႀကီးေနေသာ သူမေမာင္းရပါ။ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ေမာင္း တတ္သူသာ ေမာင္းသင့္သည္။ သို႔ေသာ္ ကားေမာင္းကြၽမ္းက်င္လွ်င္ လည္းေပါ့ဆတတ္သည္။ ထိုလမ္းကိုပင္ မၾကာခဏ ေမာင္းႏွင္ေန သူတို႔သည္ ပ်င္းရိလြယ္သည္။ တစ္နာရီခြဲ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ ေမာင္းၿပီးလွ်င္ ခဏနား။ သို႔ မဟုတ္ လူလဲေမာင္း။ အစားအေသာက္ကိစၥ။ ကားေမာင္းမည့္သူသည္ လမ္းတြင္ ထမင္းစားသည့္အခါႏွင့္ အိမ္မွ စားလာသည့္အခါတြင္ ဗိုက္ေလးေအာင္ မစားသင့္။ ကိုုယ္ပုံ မွန္စား ေနက်ကို မွန္းၾကည့္ၿပီး ထိုစားေနက်၏ သုံးပုံႏွစ္ပုံသာစားပါ။ အရက္၊ ဘီယာမေသာက္ သင့္။ အခ်ိဳ႕က မငိုက္ေအာင္ ကြမ္း စားၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ေမွာက္ ေသာ ကားသမားမ်ားတြင္ ကြမ္း စားသူမ်ားလည္း ပါၾကမည္သာ။ ေသခ်ာသည္မွာ တစ္ေယာက္ တည္း မေမာင္း သင့္။ ၾကာလွ်င္ ငိုက္မည္။ အရွိန္မ်ားသည့္အတြက္ စကၠန္႔ဝက္ေလာက္ ငိုက္႐ုံႏွင့္ လမ္းေဘးေရာက္သြားမည္။ လူဆို ရာတြင္ ေဘး ကလူ လည္း အေရး ႀကီးသည္။ စာေရးသူ အေတြ႕အ ႀကဳံအရ ေဘးကလူသည္ လုပ္စရာ မရွိသျဖင့္ အရင္ငိုက္တတ္သည္။ ငိုက္ျခင္းသည္ ကူး စက္တတ္သည္ ျဖစ္ရာေဘးကလူငုိက္လွ်င္ ကား ေမာင္းသူလည္း လိုက္ငိုက္တတ္ သည္။ ေအာ္တိုဂီယာကားမ်ား ျဖစ္ လာ သျဖင့္ ေျခေ ထာက္တစ္ ဖက္သာ သုံးရေတာ့ရာသုံးရေသာ ကိုယ္အဂၤါနည္းလာသျဖင့္ ပိုငိုုက္ လြယ္သည္။ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေစ မည့္ အဝတ္ အစားဝတ္ပါ။ ေခ်ာ္တတ္ေသာဖိနပ္ မစီးပါႏွင့္။ တတ္ႏိုင္လွ်င္ ညမေမာင္းပါ ႏွင့္ ေန႔တြင္ေမာင္းပါ။ ညေမာင္းလွ်င္ အျမင္အာ႐ံုက်သည္။

Prado, Pajero, RAV4 paom SUV မ်ား ေမာင္းလွ်င္ သတိထား။ SUV တို႔သည္ဝပ္ေသာ ဆလြန္းကားမ်ားထက္ စာလွ်င္ ေမွာက္လြယ္သည္။ SUV တို႔ကို ႀကိဳက္တတ္ၾကရာ သတိပိုထားသင့္သည္။ ျပတင္းမွန္မ်ား ပိတ္ထားသင့္သည္။ ေလျပင္းျပင္း အ တိုက္ ခံရျခင္း၊ အသံဆူျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ၾကာလွ်င္ လူပင္ပန္းလာသည္။ လမ္းေပၚမွ ေက်ာက္ခဲလာစင္ႏိုင္သည္။ မွန္ပိတ္ထားလွ်င္ ကားေလ ခြဲအားလည္း ပိုေကာင္းသည္။Air-Con ဖြင့္လွ်င္ Fresh Air Mode ဖြင့္သင့္သည္။ Fresh Air မဖြင့္ခ်င္လွ်င္ အနည္းဆုံးတစ္နာရီတစ္ခါ Fresh Air လုပ္သင့္သည္။ ကားထဲတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္နည္းသြားလွ်င္ အာ႐ုုံစိုုက္ႏိုင္စြမ္းက်ဆင္းသည္။ ရြာႏွင့္နီးလွ်င္ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီး၊ လူ၊ ႏြား၊ကြၽဲတို႔ ထြက္လာတတ္သည္ ကိုေမွ်ာ္လင့္ထားရမည္။ ႏြား၊ ကြၽဲတို႔ ျဖတ္ကူးေနခ်ိန္တြင္ ရပ္ထား၊ သို႔မဟုတ္ သူတို႔ ေနာက္ပိုင္းက သြားသင့္သည္။ ၿမိဳ႕ထဲေမာင္းလွ်င္ သတိထားရမည့္အရာမ်ားကို အျမန္လမ္းတြင္ ပိုလိုက္နာရမည္။ အေကြ႕မ်ားတြင္ ေက်ာ္မတက္ရန္၊ လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ေမာင္းရန္၊ လမ္းေပၚတြင္ ရွိတတ္ ေသာေက်ာက္ခဲ မ်ားသတိထားရန္။ေက်ာ္ခ်င္ေသာကားကို ေပးသာ ေက်ာ္လိုက္ပါ။ ကိုယ့္ မာနကို ထိ ခိုက္မည္စသည္ မစဥ္းစားႏွင့္ အ သက္ကအေရးႀကီးသည္။ သီခ်င္းသံ ဆူညံေနေအာင္မဖြင့္ႏွင့္။ ေလးစကၠန္႔ ဥပေဒ သကို လိုက္နာပါ။ ေရွ႕ကားရွိခဲ့ေသာေနရာကို ကိုယ္ က ေလးစကၠန္႔ႏွင့္ ေရာက္လွ်င္ နီးလြန္းသည္။သူထိုးရပ္လွ်င္ ကိုယ့္ကားက ဝင္ တိုက္ ကို တိုက္မည္။ ထုိအခါနည္းနည္းခြာၿပီးေမာင္းပါ။ ရာသီဥတုႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနသည္ လမ္းေပၚတြင္ ႀကီးမားစြာ သက္ေရာက္ သျဖင့္ လမ္းေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ထည့္ သြင္းႏိုင္ေသာ္လည္း ”ကားေမာင္း သူ”ႏွင့္ ဆိုင္သျဖင့္ ”လူ”ေခါင္း စဥ္ေအာက္တြင္ ထည့္ သြင္းလိုက္သည္။ မိုးရြာလွ်င္ လမ္းေခ်ာ္သည္။ ကားေမာင္းသူ၏ ျမင္ႏိုင္စြမ္းအား က်သည္။ မိုးရြာလွ်င္ သတိထားၿပီး အရွိန္ေလွ်ာ့ေ မာင္း ရမည္။

ကား

ကားသည္ အေဝးေျပးလမ္းထြက္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ရမည္။ ကားသည္ အေဝးေျပးအျမန္လမ္းမေပၚတြင္ ကီလို ၁ဝဝ ႏႈန္းခန္႔ျဖင့္ ငါးနာ ရီ၊ ေျခာက္နာရီေျပးႏိုင္ျခင္းရွိ၊ မရွိ စိစစ္ျပင္ဆင္သင့္သည္။ ကားတာယာ၊ ဘရိတ္တို႔ အေရးႀကီးသည္။ ဟြန္း၊ alignment ။ ညေမာင္း မည္ဆိုလွ်င္ မီးလုံးတို႔အား ေကာင္းမေကာင္း။ စသည္တို႔ကို စိတ္ခ်ရေသာ ကားဝပ္ေရွာ့တစ္ခုသြားၿပီး အေဝးေျပးခရီးထြက္ မည္ ေျပာျပ ကာစစ္ရမည္။ ခါးပတ္ေကာင္းမေကာင္း ၾကည့္ရမည္။ လူ၊ ပစၥည္းအျပည့္အသိပ္ မတင္ပါႏွင့္။ အေလးခ်ိန္ပိုမ်ား ေလေလဘရိတ္နင္းလွ်င္ ကားရပ္ဖို႔ အခ်ိန္ၾကာေလေလ။ ကားၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ေရပု လင္းမ်ားမရွိေအာင္ သတိထားပါ။ အေရးအေၾကာင္း ဘရိတ္နင္း လွ်င္ ေရပု လင္းကို နင္းမိတတ္သည္။ဘရိတ္ေအာက္တြင္ ပုလင္းေရာက္ေနလွ်င္ ဘရိတ္အုုပ္မရၿပီ။ အထက္ပါလမ္း၊ လူ၊ ကား တို႔ကို ျဖည့္ ဆည္း သတိထားႏိုင္လွ်င္ အျမန္လမ္းသည္ တကယ့္အျမန္လမ္းျဖစ္လာမည္။ သို႔ေသာ္ “မျမန္တျမန္ အျမန္လမ္း”သည္ အႏၱရာယ္ႀကီးသည္။

ေဇယ်သူ
Popular News Journal

0 comments:

Post a Comment