Tuesday, July 21, 2015

ဘယ္အခါမွ ႐ိုးမသြားေသာ ဦးေရႊ႐ိုးအက


ျမန္မာတို႔၏ အလွဴပြဲ၊ ရွင္ျပဳပြဲ၊ ဘုရားပြဲ၊ လူထုုအခန္းအနားပြဲမ်ား၌ အမ်ားဆံုးေတြရၿပီး ျပည္သူႏွင့္ အမ်ားဆံုးထိေတြလာခဲ့ေသာ အက တမ်ိဳးမွာ 'ဦးေရႊ႐ိုးအက' ျဖစ္သည္။ ဦးေရႊ႐ိုးအကကို စင္ျမင့္ထက္တြင္အျမင္ရနည္းေသာ္လည္း ပရိတ္သတ္အၾကား၊ ျပည္သူမ်ားအၾကား ၌ လမ္းေလွ်ာက္မင္းသားအျဖစ္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖသည္ကို အမ်ားဆံုးေတြရသည္။ အကဟူသည္ လူအမ်ားအားေပ်ာ္ေစတဲ့သေဘာသက္ ေရာက္ေသာ အႏုပညာတမ်ိဳးျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ဦးေရႊ႐ိုးအကသည္လည္း လူႀကီး၊လူငယ္၊က်ားမ မေရြး ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္အားသေဘာ ေတြ႔ မေနာေခြ႔ေအာင္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္သည့္အက ျဖစ္၏။
ဦးေရႊ႐ိုးအကသည္ သင္ယူတတ္ေျမာက္သည့္ အကမ်ိဳးမဟုတ္။ သင္ယူစရာလည္း မလို။ အရြယ္ေရာက္ေသာ အမ်ိဳးသားတိုင္ က ႏိုင္ သည္။ ကႀကိဳး ကကြက္မရွိ။ က ရန္အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေတးသီခ်င္းလည္းမရွိ။ ဘယ္ညာယိမ္းထိုးကာ လက္ေျမႇက္၊ေျခေျမႇာက္ လွ်က္ မင္းသားမ်ား က သည့္စတိုင္အတိုင္း ကသည္။ တခုေတာ့ရွိသည္။ ဦးေရႊ႐ိုုးအက ဟူသည္ မ်က္ႏွာေျပာင္ရဲရသည္။ မ်က္ႏွာ႐ူး ရဲရ သည္။ လမ္းနေဘးပြဲၾကည့္ ပရိတ္သတ္အား မ်က္လံုး ျပဴးျပ၊ လွ်ာထုတ္ျပ၊ မ်က္စပစ္ျပ၊ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ လုပ္ျပရင္း ကၾကသည္။ အထူး သျဖင့္ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ားအား ေနာက္ပိုး ပိုးသည့္မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ကသည္။

ဦေရႊ႐ိုးအကကို ဖန္တီးလႈံ႔ေဆာ္ေပးသည့္ တူရိယာပစၥည္း မ်ားမ်ားစားစားမလို။ အိုးစည္ သို႔မဟုတ္ ဒိုးပတ္၊ ႏွဲ သို႔မဟုတ္ ပုေလြဆရာ တီး မႈတ္ေပးေသာ ေတးသြားအတိိုင္း ကၾကသည္။ ရယ္စရာပ်က္လံုးမ်ားပါေသာ သံခ်ပ္မ်ားထိုး၍ ကၾကသည္လည္း ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အလွဴ မဂၤလာပြဲ၊ ရွင္ျပဳပြဲ၊ ဘုရားပြဲ၊ လူထုအခန္းအနားပြဲမ်ားတြင္ အလြယ္တကူ အသံုးေတာ္ခံႏိုင္သည့္ ဦးေရႊ႐ိုး အကျဖင့္ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲၾကသည္။ ဤသို႔ ကသူမွ ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္အား မ်က္ႏွာေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္လုပ္ၿပီး ကသျဖင့္ ထိုအကကိုႀကီးငယ္မဟူ သူသူငါငါ သေဘာက်လက္ခံ ၾကသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ ဦးေရႊ႐ိုးအကသည္ အေပ်ာ္အပ်က္ျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖျခင္းျဖစ္၍ ပရိတ္သတ္က သူသြားေလရာသို႔ ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ လိုက္ၾကည့္ၾကသည္။ ဦးေရႊ႐ိုးအကသည္ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းလွသည္။ `ဦးေရႊ႐ိုး´ ဟူေသာအမည္ကပင္ စိတ္၀င္ စားစရာျဖစ္ေနသည္။ ျမန္မာစကား၌ `႐ိုး´ဟူသည္ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ေသာ အဓိပၸယ္ရွိသည္။ သို႔ေပမယ့္ ဦေရႊ႐ိုးအကမူက-မ႐ိုး မသား၊ ေျပာင္ေျပာင္ပ်က္ပ်က္ လုပ္သည္။ အဘိုးအိုသဏၭာန္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေပမယ့္ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ားကို မ်က္စပစ္၊ ေမးထိုးျဖင့္ မ႐ိုးမသားလုပ္သည္။ တခ်ိဳ႕မ်ား မ်က္လံုးကၽြတ္က်မတတ္ ေခၚေတာၾကည့္ ၾကည္၍ကသည္။ ႐ိုးသည္ဟုဆိုပါလွ်က္ မ႐ိုးမသား လုပ္ျပ သည္။ ဒါေၾကာင့္ဆန္းေတာ့၏။ ပြဲတိုင္းလိုလို ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ္လည္း ႐ိုးသည္ဟူ၍မရွိ။ ႀကိဳက္ေနၾက၏။

ဦးေရႊ႐ိုး မင္းသားအသြင္ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကေတာ့ ႐ိုးသည္။ အ၀တ္အစားမွာ ပံုေသျဖစ္သည္။ ကသူသည္ ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဦးေရႊ႐ိုးအက ကေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ေခါင္းေပါင္းက အဘိုးႀကီးေခါင္းေပါင္း ေပါင္းၾကသည္။ တိုက္ပံုအကႌိ်အနက္ သို႔မဟုတ္ အညိဳ ကို ၀တ္ဆင္သည္။ တိုက္ပံုအကႌ်အတြင္း၌ ရွပ္အကႌ်၀တ္သည္ကို မေတြ႔ရ။ စြတ္က်ယ္ လက္ရွည္ကိုသာ ၀တ္ၾကသည္။ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး ကိုသာ ဆင္ျမန္းသည္။ အဆင္မွာ ကြက္္ႀကဲႀကီးျဖစ္၍ အနီ သိုု႔မဟုတ္ အနက္ေရာင္။ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးကို ေကာ့ေနေအာင္ေကာ္ျဖင့္ ကပ္ထား သည္။ အဘိုးအို၏ လကၡဏာတခုျဖစ္ေသာ မ်က္မွန္ (ပါ၀ါမပါ) လည္းပါသည္။ လက္တဖက္က ပုသိမ္ထီးကို ကိုင္ထားသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ထီးျဖစ္သည္။ ႐ွဴးဖိနပ္အေဟာင္း စီးထားသည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္ထားသည္ကိုျမင္္ရျခင္းျဖင့္ အဘိုးအိုအသြင္ေဆာင္ေနသည္။

စိတ္ပုတီးကိုပင္ လည္ပင္၌ ဆြဲထားသူမ်ားလည္းရွိသည္။ ဤသို႔ အဘိုးအိုအသြင္ေဆာင္၍ ကေနေသာ္လည္း ဟန္အမူအရာက အဘိုးအို ၏ ဟန္ပန္အမူအရာႏွင့္ လံုး၀ဆန္႔က်င္သည္။ လံုး၀ ႐ိုးသားသည့္ဟန္ မပါေပ။ ဤအကကို `ဦးေရႊ႐ိုးအက´ဟု အမည္ေပးထားသည္မွာ မဆန္းပါသေလာ။ အမည္မ႐ိုးသလို အျမင္လည္းမ႐ိုးသျဖင့္ ကသူကလည္း အၿမဲက ၾကည့္သူကလည္း မလြတ္တမ္း အၿမဲၾကည့္ ေနၾက သည္။ ဦေရႊ႐ိုးႏွင့္တြဲကသည့္ အမ်ိဳးသမီး ကေခ်သည္ကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။ သူမ၏ေခါင္ေပါင္းထက္တြင္ ဘီးဆံထံုးႀကီးက ေျပာင္ေခ်ာၿပီ ဟီးေနသည္။ ေရွးေခတ္က အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဆံပင္အရွည္ထားၾကသျဖင့္ မိမိတို႔ ကိုယ္ပိုင္ဆံပင္ျဖင့္ ဘီးဆံထံုး ထံုးၾကသည္။ ယခုေခတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ဆံပင္မ်ား တိုကုန္သျဖင့္ ဆံပင္အလွျပင္ဆိုင္သြားၿပီး ဘီၤးဆံထံုးအတု ထံုးၾကသည္။ အမ်ိဳးသမီးကေခ်သည္၏ ဘီး ဆံထံုးေပၚ၌ ပန္းအျဖဴတပြင့္တေလ ပန္ထားသည္။ ဘီးဆံထံုးေရွ႕ျခမ္းေအာက္ေျခ၌ လျခမ္းသဏၭန္ဆင္စြယ္ဘီးအျဖဴေလး စိုက္ထား သည္။ ထိုကေခ်သည္၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုမွာလည္း ဦးေရႊ႐ိုးလိုပင္ အလြန္ရိုးသည္။ ဖ်ဥ္အကႌ်လက္ရွည္ထူထူကို ၀တ္ကာ အထက္ဆင္ ႀကီးႀကီးတပ္ထားေသာ ေျပာင္ထမီကို ၀တ္ေလ့ရွိသည္။ မ်က္ႏွာေပၚ၌ ေရွးေခတ္က မ်က္ႏွာေခ်၊ ယခုေခတ္၌ မိတ္ကပ္၊ ေပါင္ဒါလိမ္းျခယ္ ထားသည္။ ေျခညႇပ္ဖိနပ္စီးထားသည္။ သူမသည္ အသက္ႀကီးသည့္အဘြားႀကီးဟန္ မေဆာင္သျဖင့္ ႏႈတ္ခမ္းနီမသိမသာဆိုးထားသည္။

ဦးေရႊ႐ိုးႏွင့္ တြဲ၍ကေသာအမ်ိဳးသမီး ကေခ်သည္တိုင္း အၿမဲဘီးဆံထံုး ထံုးၾကသည္။ တပတ္လွ်ိဳဆံထံုးႏွင့္ အျခားဆံထံုးမ်ိဳး ထံုးေလ့မရွိ ၾက။ ထိုအမ်ိဳသမီး၏ အသြင္သဏၭန္မွာ အညာသူတဦ၏ ပံုေပၚေနသည္။ သူမသည္ ဒိုးပတ္၀ိုင္းမွထြက္လာေသာ ေတးသြားအတိုင္း ဦးေရႊ႐ိုးႏွင့္ အၿပိဳင္မနားတမ္းကရသည္။ သိုု႔ေသာ္ ဦးေရႊ႐ိုးကဲ့သို႔ မ်က္ႏွာေျပာင္စပ္စပ္မလုပ္။ မ်က္ႏွာအၿမဲတမ္း ၿပံဳးလွ်က္ ဦးေရႊ႐ိုးႏွင့္ ကိုယ္လံုးခ်င္းမထိေအာင္ ေရွာင္ရွားၿပီကရသည္။ ဦးေရႊ႐ိုးကလည္း ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္အား ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ က၍ က်ီစယ္သည္သာမဟုတ္၊ မိမိႏွင့္တြဲကေနေသာ အမ်ိဳးသမီးကိုပါ ရိသဲ့သဲ့အျပဳအမူမ်ားျဖင့္ ကသည္။ ဦးေရႊ႐ိုးသည္ မိမိတဦးကသည္ လည္း ရွိသည္။ အမ်ိဳးသမီကေခ်သည္ႏွင့္ တြဲကသည္လည္း ရွိသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးကေခ်သည္ႏွင့္ တြဲကသည္က ပိုမ်ား သည္။

ဤသို႔ထူဆန္းေသာ ျမန္မာ့႐ိုးရာအကသည္ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါက စ၍ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလတိုင္ေအာင္ ေပါက္ပြားဆင္းသက္ လာခဲ့သည္ကို ျမန္မာပညာရွိမ်ားက ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကသည္။ ႐ိုးရာဟူသမွ်တို႔သည္ တဦးတေယာက္က တီထြင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္မူပဲ ဓေလ့ တခုကိုကာလအေလွ်ာက္ လက္ဆင့္ကမ္း၍ အစဥ္ရပ္တည္လာသည့္သေဘာရွိသည္။ ဦးေရႊ႐ိုးအကသည္လည္း အႏုပညာရွင္တဦး တေယာက္က တီထြင္ခဲျခင္း ျဖစ္ဖြယ္မရွိဘဲ ဓေလ့တခုခုက ဆင္းသက္ျဖစ္တည္လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟုယူဆၾကသည္။ ျမန္မာမႈတြင္ `ဒံုးတိုက္ဓေလ့´ဟူသည့္ေ၀ါဟာရ ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ဒံုးတိုက္ဓေလ့ဟူသည္ ဒံုးမ်ားပစ္ေဖာက္ကာ မီး႐ွဴး။ မီးပန္းတို႔ျဖင့္ ဘုရားကို ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံေလာင္တိုက္ကို ပစ္ေဖာက္မီး႐ိႈ႕ျခင္းသည္ ဒံုးတိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေရွးကသစ္တံုးကိုထြင္းကာ ယမ္းသြတ္ၿပီး အေျမႇာက္လက္နက္ကဲ့သို႔ မီး႐ႈိ႕ပစ္ေဖာက္သည္ကို ဒံုးတိုက္သည္ဟုေခၚသည္။ ထိုဓေလ့သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္ ရွိခဲ့ဟန္တူေၾကာင္း ဆရာမင္းသု၀ဏ္က ထင္ျမင္ယူဆခဲ့သည္။ ေက်းလက္ေနျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ျပဳလုပ္သည့္ ဒံုးႀကီးကို ဒံုးပစ္လြတ္မည့္ေျမကြက္သို႔ လွည္းျဖင့္ သယ္ေဆာင္လာၾကသည္။ လူစုလူေ၀းႏွင့္လာေသာအခါ မိမိတို႔ဒံုး ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း သီခ်င္းဆို၊ သံခ်ပ္ထိုး၍ ကခုန္လာၾက သည္။ သူတို႔ႏွင့္အတူပါလာေသာ ဒံုးစီး႐ုပ္အျဖစ္ ဖိုးသူေတာ္႐ုပ္၊ ဇီးကြက္႐ုပ္၊ ေတာက္တဲ့႐ုပ္ စသည္မ်ား မည္မွ်ေကာင္းမြန္၍ တဖက္ သားကို ခ်ိဳးႏွိမ္သည့္သေဘာပါေသာ သီခ်င္းမ်ားသီကံုးကာ ကခုန္ၾကသည္။ ကခုန္၍သီဆိုရေသာ သီခ်င္းကို ဒံုးခ်င္းဟုေခၚသည္။ ေတြရ သမွ် ဒံုးခ်င္းတိုင္း အေျပာင္အျပက္ေလွာင္ေျပာင္ က်ီစယ္ထားသည္တို႔က ပိုမ်ားသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာဆို လူဦးမင္း စပ္ဆိုသည့္ `အဘိုးႀကီးအို႐ုပ္ ဒံုးခ်င္း´ပါ အဘိုးႀကီးႏွင့္ ဦးေရႊ႐ိုးတို႔၏စ႐ိုက္မွာ အလြန္နီးစပ္သည္ဟု အယူရွိသည္။ ထိုအဘိုးႀကီးအို ဒံုးခ်င္းအကႏွင့္ ဦးေရႊ႐ိုးအကတို႔ အလြန္နီးစပ္စြာ တူေနေၾကာင္း ေအာက္ပါအခ်က္တို႔က သက္ေသခံသည္။

(၁) သက္ၾကားအိုႀကီးမ်ားက ေျပာင္ေျပာင္ျပက္ျပက္ႏွင့္ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ားအား ျပည္တည္တည္ ေျပာင္ေတာင္ေတာင္လုပ္ပံု တူျခင္း။
(၂) ဒံုးခ်င္းေတးသြားႏွင့္ ဦးေရႊ႐ိုးတို႔ကရာ၌ သံခ်ပ္ထိုးပံုတူျခင္း။
(၃) လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္၊ သြက္သြက္လက္လက္၊ ျမဴးျမဴးႂကြႂကြ ကပံုတူျခင္း။

ဤအခ်က္တို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္စားေနေသာ ဦးေရႊ႐ိုးအကသည္ အဘိုးအိုဒံုးခ်င္း အကမ်ိဳးမွဆင္းသက္လာသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ဦးေရႊ႐ိုးအကကို ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဖန္သားျပင္ေပၚ၌လည္း တခါတရံ ျမင္ေတြ႔ရသည္။

စာေရးသူ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ ေက်းေတာရြာမွ ဦၤးေရႊ႐ိုးအက

၁၉၄၄ ခုႏွစ္ ဂ်ပန္ေခတ္က ျဖစ္၏။ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၄ ခု ဇူလိုင္လ၊ ျမန္မာသကရာဇ္ ၁၃၀၆ ခု၊ ၀ါဆိုလဆန္း ၇ ရက္ေန႔တြင္ က်ေနာ္သည္ သထံုခ႐ိုင္၊ ဘားအံအပိုင္ ခရဲရြာ၌ ရွင္ျပဳစဥ္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ေသာေန႔က ျဖစ္သည္။ က်ေနာ့္ဖခင္ႀကီး၏ ေမြးဖြားရာဇာတိ ခရဲရြာတြင္ ရြာသူႀကီးအပါအ၀င္ အဘိုး၊ အဘြား၊ ဘႀကီး၊ ဦးေလး၊ ႀကီးေတာ္၊ အေဒၚ၊ တ၀မ္း ကြဲညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ား သိုက္သိုက္၀န္း၀န္းရွိေသာ ေဆြမ်ိဳးမ်ားၾကား၌ ရွင္ေလာင္လွည့္ရာတြင္ ထိုရြာ၏ ဓေလ့ထံုးစံအရ ရွင္ေလာင္းသည္ သန္မာထြားႀကိဳင္ေသာ အမ်ိဳးသားတေယာက္၏ ဂုတ္ကိုခြစီးကာ ရြာ႐ိုးတေလွ်ာက္(ရြာရွိ လမ္းႀကိဳ၊ လမ္းၾကားပါမက်န္) ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားေခၚေဆာင္ရာသို႔ လိုက္ပါသြားရသည္။ လူစီးၿပီး ရွင္ေလာင္လွည့္သည္မွာ ထိုရြာ၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည္။ ေျဗာတီးသံႏွင့္အတူ ရွင္ေလာင္းကို ထမ္းေသာ အမ်ိဳးသားက စီးခ်က္အလိုက္ကခုန္သြားရာ သူ႔အေပၚခြစီးထားေသာ က်ေနာ့္မွာ လက္တဖက္ျဖင့္ ပုသိမ္ထီးေဆာင္းရင္း သူ႔ကိုယ္ေပၚမွ ျပဳတ္မက်ေအာင္ မိမိကိုယ္ကိုထိန္းလွ်က္ အလိုက္သင့္ ပါသြားေတာ့သည္။ က်ေနာ္တို႔ေရွက ကြမ္းေတာင္ကိုင္အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ ေရွ႕ဆံုးက ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္ ကေနေသာ အဘိုးႀကီးအသြင္ေဆာင္ထားသည့္ လူတေယာက္ကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။ အဲသည္လူကလည္း က်ေနာ့္လိုပင္။ ပုသိမ္ထီးတလက္ ကိုင္ထားၿပီး ေခါင္းေပါင္းပန္းေရာင္၊ တိုက္ပံုအနက္၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးအကြက္ႀကီးျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ကေနရာသို႔ လူအုပ္ႀကီးက သူ႔ေနာက္မွမျပတ္လိုက္ေနသည္ကို သတိထားမိသည္။

နံနက္ ၁၀ နာရီ ရွင္ျပဳသည့္ အလွဴအိမ္မွစထြက္ၾကရာ မြန္းလြဲ ၃ နာရီေလာက္မွ ျပန္ေရာက္သည္။ ေန႔၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေနပူႀကီးထဲ ရြာ႐ိုး တေလွ်ာက္လွည့္ခဲရေသာ က်ေနာ့္အဖို႔ အေတာ္ပင္ပန္းေနၿပီ။ ၀ါဆိုလျဖစ္ေပမယ့္ မိုးမရြာပဲ တေန႔လံုးေနပူသျဖင့္ ေတာ္ေသးရဲ႕။ ရွင္ေလာင္း အိမ္ျပန္မေရာက္ခင္ ရွင္ေလာင္းကို၀ွက္ဖို႔ လုပ္ၾကျပန္သည္။ သည္မွာတင္ က်ေနာ္သည္းမခံႏိုင္ေတာ့၍ ေဒါသပုန္ ထေလ သည္။ သည္ေတာ့မွ လူႀကီးမ်ားကက်ေနာ္ ပင္ပန္းေနမွန္း သိသျဖင့္ ရွင္ေလာင္းမဖြက္ရန္ တားျမစ္ၾကသည္။ ကိုယ္ရင္၀တ္ၿပီး၍ ခရဲရြာ၊ ရြာဦးဘုန္ႀကီးေက်ာင္း၌ ရွင္ေကသရဘြဲျဖင့္ ကိုရင္တ၀ါ၀တ္ရသည္။ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ တရက္ေန႔ နံနက္ေရာက္မွလူ၀တ္လဲ ရသည္။ လူ၀တ္မလဲမီ တရက္အလို၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ နံနက္က ကထိန္ခင္းသည့္ အလူပြဲႏွင့္ႀကံဳရျပန္သည္။ က်ေနာ္ တည္း သကၤန္း႐ံုလ်က္ ကထိန္သကၤန္းလွည့္လာေသာ လူအုပ္ကိုေက်ာင္းအေပၚထပ္ ျပတင္းေပါက္မွ ၾကည့္ေနရာ ၀ါဆိုဦးတုန္က က်ေနာ္ ရွင္ေလာင္း လွည့္ရာ၌ ပါ၀င္ကူညီခဲ့သည့္လူကို ျမင္ရျပန္သည္။ အနီးကပ္ၾကည့္မွ မ်က္စပစ္၊ လွ်ာထုတ္ျပ၊ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ မ်က္ႏွာေပး ျဖင့္ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႏွင့္ ကေနေသာထိုသူသည္ ကိုရင္၀တ္ထားေသာ က်ေနာ့္ကိုပင္ လွ်ာထုတ္ျပသြားေသးသည္။ အဲ ဟိုအခ်ိန္က အသက္ အလြန္ငယ္ေသး၍ ဘာအကမွန္းမသိခဲ့ရ။ အထက္တန္း ေက်ာင္းတက္ရန္ ရန္ကုန္ေရာက္လာသည့္အခါမွပင္ ဦးေရႊ႐ိုးအကမ်ားႏွင့္ မၾကာ ခဏ ဆံုဆည္းရာ ငယ္စဥ္က မိမိေတြ႔ျမင္ခဲ့ရေသာ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ အကသည္ ဦးေရႊ႐ိုးအကမွန္း သိရပါေတာ့ သည္။

တကၠသိုလ္ ခင္ေမာင္ေဇာ္
ခ်င္းတြင္း မဂၢဇင္း အမွတ္ (၃၇) ဧၿပီလ၊ ၂၀၀၉

ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း

0 comments:

Post a Comment