Saturday, July 25, 2015

ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာသုံးသပ္သူ စာေရးဆရာပိုက္တင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီကူးေျပာင္းမႈ ျဖစ္စဥ္၏ အေရးအႀကီးဆုံး အေျပာင္းအလဲတစ္ရပ္ ျဖစ္လာမည့္ ၂၀၁၅ အေထြေထြေ႐ြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရန္ ရက္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္သာ လိုေတာ့သည္။ ယခုကာလတြင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခုံမွာလည္း အေျပာင္းအလဲ မ်ားစြာႏွင့္ ႐ႈပ္ေထြးလြန္းလာေနသည့္ အေနအထား ျဖစ္လာသည္။ ယင္းေၾကာင့္ ယေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနအေပၚ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာသုံးသပ္သူ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ စာေရးဆရာ ပိုက္တင္၏ အျမင္မ်ားကို သိရွိႏိုင္ေစရန္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။


Voice း ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ က်င္းပဖို႔ကလည္း ရက္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ လိုေတာ့တယ္။ ပါတီအသီသီးကလည္း ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ႏိုင္ေရး အၿပိဳင္အဆိုင္ ျပင္ဆင္လာေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို အေျခအေနေတြမွာ ၂၀၁၅ က အျခားႏွစ္ေတြနဲ႔ မတူဘဲ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနီးမွ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြ ပို႐ႈပ္ေထြးလာ တယ္ေပါ့။ လက္ရွိ ဦးေဆာင္ပါတီျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီမွာ ဆိုလည္း ႐ႈပ္ေထြးလာတာေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီထဲကေန ႏုတ္ထြက္တာေတြ မ်ားလာတယ္။ ကယားျပည္နယ္ ဘက္က ဝန္ႀကီးအခ်ိဳ႕ဆိုလည္း ပါတီကေန ႏုတ္ထြက္တာေတြ ရွိလာတယ္။ ေနာက္ သမၼတ႐ုံးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း၊ ဦးစိုးသိန္း အစရွိတဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးေတြက တစ္သီးပုဂၢလအျဖစ္ ဝင္ၿပိဳင္မယ္လို႔ သတင္းထြက္လာ တာေတြရွိတယ္။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတာက ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ ထဲမွာ တကယ္ျဖစ္ေနတာလား၊ ဇာတ္တိုက္ထားတာမ်ား ျဖစ္ေနမလားဆိုၿပီး အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဆရာ့အေနနဲ႔ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီတြင္း ျပႆနာေတြကို ဘယ္လိုျမင္လဲခင္ဗ်။PT း အဲ့ဒါကေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးလုံး ေျပာေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ တကယ့္ျဖစ္စဥ္လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးက ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက လူအမ်ားစုေပါ့ အားလုံးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ Hardliner လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္ေပါ့၊ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ကိုလည္း အေျခခံတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္ေပါ့၊ အဲဒီအုပ္စုက တစ္စုရွိတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက Moderate ေတြေပါ့၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲလိုသူေတြေပါ့၊ ဒါလည္း ရွိသေလာက္ ရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ဘက္က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ခန္႔မွန္းရ ခက္တယ္၊ ဘယ္က Moderate လဲ၊ ဘယ္သူက Reformer လဲေပါ၊့ အဲ့ဒါက ခန္႔မွန္းရ ခက္တယ္ေပါ့။ အခုျဖစ္ေနတာေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပကတိအရွိတရား အမွန္အတိုင္းလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနက ဒီထက္ပို ႐ႈပ္ေထြးလာစရာ ရွိတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရ ေပါ့ေလ။

Voice း ႀကံ့ခိုင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒီပါတီထဲမွာ Hardliner လို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့အုပ္စု ရွိသလို Moderate ေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ ဆရာ ခုနက ေျပာခဲ့တယ္ေပါ့။ အခု ပါတီတြင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြက အဲဒီအုပ္စုႏွစ္စု အားၿပိဳင္မႈလို႔ ေျပာလို႔ရမလား၊ ဘယ္လိုျမင္မိပါသလဲ။

PT း ဒီသေဘာပါပဲဗ်၊ ဒီသေဘာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကလည္း ဒီေနရာ နည္းနည္းအေရးပါတယ္။ တပ္မေတာ္က Reform လုပ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားတယ္ေပါ့ေနာ္။ တပ္မေတာ္ ဆိုတာက အခုလက္ရွိ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေပါ့။ တပ္မေတာ္မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးက တကယ္ေတာ့ အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ကေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို လုပ္ခ်င္တယ္၊ အဓိကကေတာ့ စီးပြားေရးေပါ့ေလ။ စီးပြားေရးကို ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခ်င္တယ္ေပါ့။ ဒီမိုကေရစီက ထုံးစံအတိုင္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တပ္ရဲ႕အျမင္အတိုင္း ျဖည္းျဖည္းသြားမယ္ ေပါ့ေလ။ အဲဒီလို အျမင္ရွိတဲ့အတြက္ တပ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ႀက့ံခိုင္ေရးရဲ႕ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ ခ်ိန္ထိုး စဥ္းစားရမယ္ေပါ့။ တပ္က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက လိုလားသလို ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးက ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ကလည္း တပ္နဲ႔မူဝါဒအရ မဟာမိတ္ ျဖစ္တဲ့လူေတြ ရွိေလာက္တယ္ေပါ့။ ခုနက အေျခအေနေတြ ပိုၿပီး႐ႈပ္ ေထြးလာႏိုင္တယ္ ဆိုတာက လက္ရွိ အခင္းအက်င္း ေတြကိုၾကည့္ရင္ အဲ့ဒီဟာေလးေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ဗ်ာ အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီေလးႏွစ္ေက်ာ္မွာ လႊတ္ေတာ္နဲ႔အစိုးရ ဘာပဲေျပာေျပာ Check and Balance ရွိရမယ္ေပါ့။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေစာင့္ၾကည့္တာရွိမယ္၊ ေဝဖန္တာရွိမယ္၊ ေထာက္ျပတာ ရွိမယ္။ ႏွစ္ခုက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ပံ့ပိုးတာလည္း လိုတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုက သိပ္ပံ့ပိုးမႈ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တာ။ ျပႆနာ အရမ္းမ်ားတယ္ေပါ့၊ လိုအပ္တာ ထက္မ်ားတယ္။ ဒါကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဟိုဘက္ေခတ္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔လည္း ဆိုင္တာေပါ့ေလ။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ရွင္းရတာေတြ မ်ားေတာ့ ပို႐ႈပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လိုတာထက္ပိုၿပီးေတာ့ ထိပ္တိုက္ျဖစ္တာ ပိုမ်ားတယ္။ မ်ားေတာ့ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးမွာကို Moderate ေတြက ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ Hardliner လို႔ ယူဆရသူေတြက ပိုၿပီးအားေကာင္းေမာင္းသန္ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္မွာ သူတို႔ မူဝါဒေရးရာ ျပႆနာေတြ ပို႐ႈပ္လာႏိုင္တယ္။ မူဝါဒ တစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ရပ္တည္ေရး၊ ေအာင္ႏိုင္ေရး၊ အာဏာရယူေရး ကိစၥေတြ ပါပါလိမ့္မယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ့ နက္နက္နဲနဲ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆရတယ္။

Voice း အဲ့ဒီေတာ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္ကလည္း ခုထိ ဝင္ၿပိဳင္မယ္ မၿပိဳင္ဘူးဆိုတာ မေသခ်ာဘူးေပါ့။ ဘယ္ဟာကိုမွ အျပတ္မေျပာထားဘူး။ အဲဒီအေနအထား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ သမၼတရဲ႕ စိတ္အခ်ရဆုံးနဲ႔ အဓိက လူယုံေတြလို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့ ဦးေအာင္မင္းနဲ႔ ဦးစိုးသိန္း ကေတာ့ ဝင္ၿပိဳင္ဖို႔ ေသခ်ာတဲ့သေဘာ ရွိတယ္။ တစ္သီးပုဂၢလ အေနနဲ႔ ဝင္ၿပိဳင္မယ္လို႔ ေျပာေနတာေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့။ အဲဒီသတင္းေတြ ထြက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကယားျပည္နယ္မွာ ဆက္တိုက္ ႏုတ္ထြက္တာေတြ ရွိလာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီေတာ့ ဦးေအာင္မင္း၊ ဦးစိုးသိန္း တစ္သီးပုဂၢလ ဝင္ၿပိဳင္မယ့္ကိစၥနဲ႔ ကယားျပည္နယ္က ႏုတ္ထြက္မႈေတြက အဆက္အစပ္ရွိတယ္လို႔ သုံးသပ္ပါသလား။

PT း ျပည္နယ္အစိုးရေတြ ထဲမွာ ကယားျပည္နယ္မွ မဟုတ္ဘူး ျပည္နယ္အစိုးရ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေဝခြဲမရ ျဖစ္ေနတာရွိတယ္။ ဘာလုပ္ရမလဲ ေဝခြဲမရ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဆက္စပ္မႈမရွိႏိုင္ဘူး လို႔ေတာ့ ထင္တယ္။ အခုဆိုရင္ သူရဦးေရႊမန္းက ဦးေအာင္မင္း၊ ဦးစိုးသိန္းတို႔ကို ေနရာအတိက် သတ္မွတ္ေပးတယ္ လို႔လည္း ၾကားတယ္။ ဘယ္ေနရာကေန ၿပိဳင္ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တယ္လို႔ ၾကားတယ္။ တစ္သီးပုဂၢလ ၿပိဳင္မယ္လို႔ ၾကားတယ္။ သတင္းက အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေနတာ။ ဆက္စပ္မႈမရွိႏိုင္ဘူး။ ကယားျပည္နယ္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး အဲ့ဒီကိစၥကေလ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပည္နယ္ေတြ နည္းနည္းလႈပ္လႈပ္ လႈပ္လႈပ္ေတာ့ ရွိတယ္။

Voice း အဲ့ဒီလိုျဖစ္လာေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ဝန္ႀကီးေတြေရာ၊ ျပည္နယ္အစိုးရ ေတြက ဝန္ႀကီးေတြ သီးျခားမ်ား ခြဲထြက္ၿပီး ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္တာမ်ိဳး ျဖစ္လာႏိုင္လား။

PT း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔အားလုံး မဟုတ္ရင္ေတာင္ ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခု အေနနဲ႔ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ အဓိက ဘယ္အေပၚမွာ အေျခခံလဲ ဆိုေတာ့ အဲ့ဒီကိစၥက သူရဦးေရႊမန္းက သမၼတေလာင္းျဖစ္ဖို႔ ရည္မွန္းခ်က္ ရွိတဲ့ဟာနဲ႔ တစ္ဖက္က အခု လက္ရွိသမၼတကို ေထာက္ခံတဲ့ အုပ္စုနဲ႔ အဲ့ဒီၾကားထဲမွာ ျဖစ္မွာေပါ့။ တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္ ဦးေရႊမန္းကို သိပ္နားမလည္ဘူး၊ သူက အရမ္း Ambitious ျဖစ္တယ္ေပါ့ သူက။ သူ ဒီေနရာ (သမၼတေနရာ) ကို အေႏွးနဲ႔အျမန္ ရမွာပဲေလ။ သူတို႔ Procedure အရေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူ နည္းနည္းေလး ေလာေနတယ္လို႔ ထင္တယ္။ သမၼတဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ပုံရိပ္က သူတို႔ပါတီကို အမ်ားႀကီး အေထာက္အပံ့ ျဖစ္တယ္ေလ။ ဒီႏိုင္ငံတကာက သေဘာထားေတြ ေျပာင္းလာတာရယ္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို အာ႐ုံစိုက္လာတယ္။ အျပဳသေဘာ ျမင္လာတယ္ေပါ့၊ ျပည္တြင္းမွာလည္း ဒီအေျပာင္းအလဲကို လက္ခံလာတယ္ ဆိုတာ သူ႔ေၾကာင့္ေလ။ ႀက့ံခိုင္ေရး ပါတီတစ္ခုလုံး ၿခံဳၾကည့္လိုက္ရင္ အဓိကက ဦးသိန္းစိန္ေပါ့။ အဲ့ဒီ Image ကို က်က်နနအသုံးခ်ရမွန္း မသိဘူး။ အမွန္ကေတာ့ ဒီပုံရိပ္ကို သုံးရမွာေပါ့။ အဲ့ဒီကိစၥက သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ သမၼတေလာင္းကိစၥနဲ႔ ဟိုတစ္ေလာက ဆိုရင္ သူတို႔ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး လုပ္ေတာ့ေတာင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏိုင္ဘူး။ သမၼတေလာင္း ေ႐ြးဖို႔ရယ္ ဥကၠ႒ေနရာ အတိအက် ျပန္ေ႐ြးဖို႔ရယ္။ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေတြက အဲ့ဒီအေပၚမွာ အေျခတည္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ အရေတာ့ ပါတီ ကေန ၿပိဳင္တဲ့လူလည္း ေပၚလာႏိုင္တယ္၊ တစ္သီးပုဂၢလ ၿပိဳင္တဲ့လူလည္း ေပၚလာႏိုင္တယ္။ အျခားနည္းလမ္း တစ္ခုနဲ႔ ၿပိဳင္ဖို႔ ႀကဳိးစားတဲ့နည္းလည္း ေပၚလာႏိုင္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာထိလဲ ဆိုတာေတာ့ မွန္းရ ခက္တယ္ေပါ့။

ဘယ္အေျခအေန ဆိုရင္ တပ္ကဆုတ္မယ္ဆိုတာ ေျပာထားၿပီးသား ရွိတယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီအေျခအေနကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဝိုင္းၿပီး ဖန္တီးရတာ လက္ေတြ႕က်တယ္။ အဲ့ဒါကို မျဖစ္ႏိုင္မယ္မွန္း သိရက္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဦးေဆာင္ၿပီး ျပင္ဖို႔ ႀကဳိးစားတာ...

Voice း သမၼတ ဦးေဆာင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခု ထပ္ေထာင္ဖို႔ေရာ ရွိလာႏိုင္လား။

PT း ၂၀၁၅ အတြက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတြက္ ကေတာ့ မမီေတာ့ဘူးေလ။ ေကာ္မရွင္က ပါတီအသစ္ ေလွ်ာက္ထားခြင့္က ပိတ္လိုက္ၿပီကိုး။

Voice း ေနာက္တစ္ခုက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ကိစၥမွာ တပ္က မလိုက္ေလ်ာတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိလာေတာ့ တပ္မေတာ္က Reform မလုပ္ခ်င္ဘူးလို႔ USDP (ႀက့ံခိုင္ေရး) ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေျပာတာေတြရွိတယ္။ တပ္ကလည္း ျပင္ဖို႔ မသင့္ေသးဘူးလို႔ ေျပာတာေတြ ရွိတယ္ေပါ့၊ အဲ့ဒီေတာ့ တပ္နဲ႔ ႀကံ့ခိုင္ေရးေခါင္းေဆာင္ ေတြၾကား အဖြဲ႕ကြဲမႈ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္လား၊ တပ္နဲ႔ ႀကံ့ခိုင္ေရး မညီညြတ္ေတာ့တာလား။ ဘယ္လို သုံးသပ္မိလဲခင္ဗ်။

PT း USDP (ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ)နဲ႔ တပ္နဲ႔ၾကားလို႔ ေျပာတာထက္ USDP ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕နဲ႔ တပ္နဲ႔ အၾကားေပါ့။ အဲ့ဒီလိုေျပာရင္ ပိုမွန္လိမ့္မယ္။ USDP ဆိုတာက တပ္ကိုအေျခခံၿပီးေတာ့ ေပၚလာတဲ့ ပါတီပဲေလ။ တပ္က သူ႔ကို Support လုပ္မယ္လို ယူဆထားၾကတယ္။ ခုထက္ထိလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္သြားရင္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးနဲ႔ တပ္နဲ႔ ေပါင္းမွာပဲလို႔ ထင္ေနၾကေသးတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ တပ္နဲ႔ USDP ဆိုတာထက္ေလ ခုနကေျပာတဲ့ ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ၾကားထဲမွာေတာ့ သေဘာထားက နည္းနည္းမတူတာေတြ မ်ားၿပီ၊ မူဝါဒေရးရာ ကြဲလြဲတာေတြ မ်ားလာၿပီလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။

Voice း အခ်ိဳ႕ေဝဖန္ေျပာေနတာ ရွိတယ္။ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီက လူထုၾကားမွာ နာမည္ဆိုး ရွိတယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီ အခါက်ေတာ့ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ အခ်ိဳ႕ဝန္ႀကီးေတြက ႀကံ့ခိုင္ေရးက ခြဲထြက္ၿပီး ၿပိဳင္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမလား။

PT း တကယ္ေတာ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ပုံရိပ္ေပါ့။ သူရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈကို နားလည္သုံးသပ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီထဲမွာ ေနၿပီးေတာ့ လုပ္ရင္ သူတို႔ရဲ႕အလားအလာက သိပ္မေကာင္းဘူးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ နည္းလမ္းရွာတယ္ ထင္ပါတယ္။ အတိုင္းအတာသာ ေျပာလို႔မရတာ။ ရာခိုင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္က ဒီလို စဥ္းစားေနတယ္ဆိုတာ ေျပာရခက္တယ္။ ေစာေစာက ေျပာသလိုေပါ့ ဘယ္သူက Hardliner လဲ၊ ဘယ္သူက Moderate လဲ၊ တအားခက္တယ္ ေျပာရတာ။ ေနာက္ ၄၃၆ ကို သြားထိတဲ့ကိစၥ ေပါ့ဗ်ာ။ NLD (အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္) အေနနဲ႔ ၄၃၆ ကို ထိတာက မဆန္းဘူးေလ၊ ႀကံ့ခိုင္ေရးက ဒီလို လုပ္တာကေတာ့ ဆန္းတယ္ေပါ့။ တစ္ခုရွိတာက လူထု ေထာက္ခံမႈကိုပဲ သူတို႔ ရခ်င္လို႔လားေပါ့။ အမွန္တကယ္ပဲ ဒီမိုကေရစီကို ျမန္ျမန္ ေျပာင္းခ်င္လို႔လားေပါ့၊ ပကတိအေျခအေန ကိုပဲ နားမလည္လို႔လားေပါ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ၄၃၆ က ခုခ်ိန္ ထိလို႔မရဘူးေလ။ တကယ္တမ္း ၄၃၆ ကို အေျခခံဥပေဒထဲ ထည့္ေရး ခဲ့ကတည္းက ပါခဲ့တဲ့သူေတြက အခု အဲ့ ျပန္ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ သူေတြထဲမွာ ပါေနတယ္ေလ။ ၄၃၆ ကို သြားထိတာ ထက္စာရင္ ၄၃၆ ျပင္လို႔ရတဲ့ အေျခအေနကို ဖန္တီးရမွာေပါ့။ တပ္က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာထားတာရွိတယ္ေလ။ အႀကိမ္ႀကိမ္လည္း ေျပာတယ္ေပါ့၊ ဘယ္အေျခအေန ဆိုရင္ တပ္ကဆုတ္မယ္ဆိုတာ ေျပာထားၿပီးသား ရွိတယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီအေျခအေနကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဝိုင္းၿပီး ဖန္တီးရတာ လက္ေတြ႕က်တယ္။ အဲ့ဒါကို မျဖစ္ႏိုင္မယ္မွန္း သိရက္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဦးေဆာင္ၿပီး ျပင္ဖို႔ ႀကဳိးစားတာ တကယ္တမ္း NLD မဟုတ္ပဲနဲ႔ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔က ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္လဲ ဆိုတာကေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္စရာေပါ့။

Voice း အဲ့ဒီေတာ့ ႀက့ံခိုင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရရင္ ၂၀၁၅ မွာ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ အသြင္အေနနဲ႔ ဝင္ၿပိဳင္မွာ ျမင္ရမလို၊ အစိုးရအဖြဲ႕က ပါတီတစ္ခုကေနၿပီး ဝင္ၿပိဳင္တာရယ္၊ တစ္သီးပုဂၢလ ဝင္ၿပိဳင္တာေတြ လုပ္လာႏိုင္တယ္ ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။

PT း ဟုတ္။ အဲဒီလို ဝင္ၿပိဳင္တာေတြ ျမင္ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။

Voice း ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီက ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ တုန္းကမွ တပ္မေတာ္ကေန အသြင္ ေျပာင္းလာတာေပါ့၊ အဲ့ဒီရဲ႕ အစဥ္အလာအတိုင္းပဲ အခုေ႐ြးေကာက္ပြဲ နီးတဲ့အခ်ိန္မွာ တပ္ဘက္က အနားယူတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ႀကံ့ခိုင္ေရးက ဝင္ၿပိဳင္ဖို႔ ေနရာေတာင္းတာေတြ ဘာေတြ ၾကားရတယ္ေပါ့၊ အဲ့ဒီကိစၥမွာလည္း ႀကံ့ခိုင္ေရးက မေပးႏိုင္တာမ်ိဳးေတြ ျပႆနာအခ်ိဳ႕ တက္တယ္လို႔ ၾကားမိတယ္။ အဲ့ဒီလိုေတြ ရွိေတာ့ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီက တပ္နဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ေဝးကြာလာတယ္ေျပာလို႔ ရမလား။ ဘယ္လို သုံးသပ္မိလဲခင္ဗ်။

PT း ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆို အရင္တည္းက ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးေတြမွာ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ အက်ိဳးစီးပြား မတူဘူးေပါ့၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးနဲ႔က အက်ိဳးစီးပြား မတူဘူးေပါ့။ တပ္မေတာ္ရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကေတာ့ တကယ္တမ္း တပ္မေတာ္က ပုံစံတက် ျဖစ္သြားမယ္ ဆိုရင္ေပါ့။ သူ႔ Institution က တကယ္ကို အေတာင့္အတင္းဆုံး ပဲေလ။ အားနည္းခ်က္ေတြေတာ့ ရွိခဲ့တာေပါ့။ အျခား Institution ေတြ ယိုင္ေနေပမယ့္ တပ္ကေတာ့ ေတာင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ ဦးေဆာင္ႏိုင္တာေပါ့။ သူပုံစံတက် ျဖစ္သြားရင္ တကယ္တမ္း ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ကိုယ္စားျပဳတာက တပ္မေတာ္၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ နဲ႔ေတာ့ မတူဘူးေလ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေတြလည္း တိုင္းျပည္ေကာင္းဖို႔ လုပ္ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ အက်ိဳးစီးပြားက အမ်ိဳးမ်ိဳးေလ။ မူဝါဒေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာကိုး။ အခု သူတို႔ ျပႆနာမရွိဘူး ဆိုရင္ေတာင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လားရာ ကြဲသြားမွာပဲ။ တပ္နဲ႔ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးနဲ႔က လုံးဝ အက်ိဳးစီးပြား တူမွာမဟုတ္ဘူး၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာကိုၾကည့္လို႔ရလဲ ဆိုေတာ့ အခု တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရးပါတီ (တစည) ကို ၾကည့္လို႔ရတယ္။ တစညက အခု သီးျခား ျဖစ္သြားတယ္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ဆိုရင္ ဒီထက္ေတာင္ ျမန္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယူဆလို႔ရတယ္။ ဒီလိုျဖစ္တာ တိုင္းျပည္အတြက္ တကယ္တမ္းေတာ့ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ တပ္က ခုေတာ့ ျငင္းစရာ ခုံစရာေတြ မ်ားတာေပါ့။ ေမးခြန္း ထုတ္စရာေတြလည္း မ်ားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကာလတစ္ခု ျဖတ္သန္းၿပီး တပ္က ပါတီေတြကို ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေပးမွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ တိုင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းတယ္။ တပ္က ႏိုင္ငံေရးခြာဖို႔ ဆိုတဲ့ကိစၥကိုလည္း အမ်ားႀကီး အေထာက္အပံ့ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

Voice း ေနာက္တစ္ခုက တပ္က အႀကီးအကဲျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ နားမယ္ မနားဘူး ဆိုတဲ့ကိစၥ အျပင္မွာ သတင္း ထြက္ေနတာေတာ့ ရွိတယ္။ တရားဝင္ ေၾကညာတာေတာ့ ဘာမွမရွိဘူးေပါ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္ နားခဲ့ရင္ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အေျခအေန ဘယ္လိုေျပာင္းႏိုင္မလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ သူပဲ ဆက္ဦးေဆာင္ႏိုင္လား၊ ဘယ္လိုျမင္လဲ။

PT း အဲ့ဒါကေတာ့ အတိအက်ေျပာဖို႔ ခက္တာေပါ့။ တကယ္လို႔ သူက တပ္ကိုဆက္ၿပီး ဦးေဆာင္မယ္ ဆိုရင္လည္း သူခြာတဲ့အခ်ိန္မွာ တပ္ကို သူ စိတ္မခ်ေသးလို႔ေပါ့၊ က်က်နန အခ်ိန္ယူၿပီး ေသခ်ာ Structural ပိုင္းကို ေသခ်ာျပန္ လုပ္ခ်င္လို႔ေပါ့။ ေခါင္းေဆာင္သစ္ ေ႐ြးတာကို စဥ္းစားၿပီး အခ်ိန္ယူ ခ်င္ေသးလို႔ေပါ့။ တကယ္လို႔ တပ္ကခြာတယ္ ဆိုရင္လည္း တပ္က အခုလိုပဲ သြားေနမွာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တပ္က အစဥ္အလာ ရွိတယ္ေလ။ ခုနကေျပာသလို အခိုင္မာဆုံး Institution ပဲ။ အားနည္းခ်က္ဆိုတာက အာဏာသိမ္းၿပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလ ၾကာသြားတဲ့ ကိစၥေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ စနစ္ကိစၥပဲ ကြၽန္ေတာ္က စဥ္းစားတာေကာင္းတယ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာထက္ စနစ္ကို စဥ္းစားတာ အမွန္တရားနဲ႔ ပိုနီးစပ္တယ္။ ဒီလို စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို က်င့္သုံးရင္ ဘယ္တိုင္းျပည္မဆို ဒီလိုျဖစ္တာပဲ။ ျခစားမႈေတြ ႀကီးလာတယ္။ တိုင္းမွဴးေတြက ဘုရင္လို ျဖစ္လာတယ္။ အဲ့ဒီထဲကေနၿပီး ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့။ တကယ္တမ္း တပ္က ဘာမွ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ အရင္တုန္းက Constitution (အေျခခံဥပေဒ) မရွိဘူးေလ။ ဒီလိုပဲ လက္တန္း လုပ္ရတဲ့သေဘာ ရွိတယ္။ အခုက Constitution က ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိတယ္။ တပ္အေနနဲ႔ လည္း ဒီ Constitution ရဲ႕ေဘာင္ထဲကို ေရာက္သြားၿပီ။ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ သူတို႔ အဲ့ဒီအျပင္ကို ေက်ာ္လို႔မရဘူး။ အာဏာသိမ္းတယ္ ဆိုရင္ေတာင္ သိမ္းၿပီး အရင္လိုေနလို႔ မရေတာ့ဘူးေပါ့။ တပ္က သိပ္ဘာမွ အေျပာင္းအလဲရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ေအာင္ဘိုဘိုရွိန္၊ ျမတ္မင္း
The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment