Tuesday, October 13, 2015

ေဟာင္လြန္းရင္ေတာ့ ထ႐ိုက္ခံရလိမ့္မယ္ - ကိုဘသိန္း (တပ္ဦး)

ယခင္တပတ္က “သူမ်ား မေကာင္းေၾကာင္း၊ ကိုယ္ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာၾကသူမ်ား” ေရးခဲ့စဥ္က ယခုလို တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး စပ္ကူးမတ္ကူး ကာလမွာ ျမင္မိတာေတြ ေရးသား တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ တခ်ိန္က စစ္အာဏာရွင္ေတြ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြနဲ႔ အလ်င္းသင့္ၿပီး အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘူဇြာ အေရၿခဳံေတြက အခုအခ်ိန္မွာ မီဒီယာေလာကနဲ႔ အရပ္ဖက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း ေလာကအတြင္း ေနရာ ယူထားလိုက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း လက္ရွိ အေျခအေနမ်ား အေပၚ ေ၀ဖန္ သုံးသပ္ခ်က္လိုလို၊ ၾသဇာေပး ဆရာႀကီး လုပ္သလိုလို၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ေ၀ဖန္ အပုတ္ခ်သလိုလို ေရးသား ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကို ဂ်ာနယ္ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ၊ လူမႈကြန္ယက္ စာမ်က္ႏွာေပၚေတြမွာ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ေရးသား ေဖာ္ျပလာၾကတဲ့ အေပၚ ျပည္သူမ်ား အမွန္တရား သိႏိုင္ေအာင္နဲ႔ သူတို႔ လုပ္ရပ္အေပၚ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လို႔ ေရးသားခဲ့ျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီလို သူတစ္ပါး ေညာင္ျမစ္ တူးလိုက္လို႔ ကိုယ့္ရဲ႕ ပုတ္သင္ဥ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ေပၚလာတာေတာင္ သတိမျပဳ ၿငိမ္ၿငိမ္ မေနၾကေသးပဲ ဆက္လက္ ေရးသား ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္ အပုပ္ခ်မႈေတြ တိုးၿပီး လုပ္ၾကလာျပန္တယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးကပ္လာနဲ႔ အမွ် တခ်ိန္က တိုင္းျပည္ရဲ႕ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္စဥ္အတြက္၊ ဒီမိုကေရစီ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား အတြက္ နံရံေလးဘက္ အက်ဥ္း ေထာင္ထဲေတြမွာ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံခဲ့ၾကရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ စာေပနဲ႔ အႏုပညာ နယ္ပယ္က ထင္ရွားသူေတြကို လက္ညိဳးထိုး အပုပ္ခ် ေ၀ဖန္ၿပီး ေထာင္ထဲ တစ္ခါမွ မေရာက္ခဲ့ဘူး သူေတြ၊ ပင္ပန္း ဆင္းရဲလွတဲ့ အက်ဥ္းသားဘ၀ ဆိုတာ မခံစားဘူးဘဲ သိန္းေထာင္ေက်ာ္တန္ ကားႀကီးေတြ စီး၊ အဲယားကြန္း အခန္းႀကီးထဲက သူတို႔ေတြဟာ တိုင္းျပည္ တိုးတက္ေအာင္ လမ္းျပေနသူေတြပါ။ ဘက္မလိုက္တဲ့ မီဒီယာသမားေတြပါလို႔ မရွက္မေၾကာက္ ေႂကြးေၾကာ္ လာၾကျပန္ပါတယ္။

ဒါအျပင္ တခ်ိဳ႕ အေရၿခဳံေတြက မီဒီယာ ကုမၸဏီေတြက သတင္းမီဒီယာ ဆိုတဲ့ မ႑ိဳင္ႀကီးကို ကိုယ္ပိုင္လက္နက္ တစ္ခုလို သေဘာထားၿပီး ကိုယ္ေရးခ်င္တာ ေရးေနျခင္းမ်ားဟာ စာဖတ္သူ ျပည္သူမ်ားကို ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ အျပင္ ထမင္းရွင္ ျပည္သူေတြကိုပါ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနေၾကာင္း သတိျပဳၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ေသခ်ာတာက အမ်ားနဲ႔ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ မေ၀းတဲ့ ကာလမွာ ရြာျပင္ ေရာက္သြားၾကမွာ ေသခ်ာေနပါတယ္။ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုတာ ျဖတ္သန္းမႈပါ။ လူတိုင္းမွာ သူတို႔ဘ၀ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ ေတာင္းဆိုတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္သမွ် သမိုင္းပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ သမိုင္းေၾကာင္း ေကာင္းတဲ့သူနဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္း (လုံး၀) မရွိခဲ့ၾကတဲ့သူ ဆိုၿပီး ဒြန္တြဲ ရွိေနစၿမဲပါ။ တခ်ိဳ႕က သူတို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းကို အမ်ားအက်ိဳး၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအက်ိဳး၊ ေခတ္နဲ႔စနစ္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ ဘ၀ေတြ၊ အသက္ေတြ၊ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံမႈ မ်ားစြာနဲ႔ ထုဆစ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က အေခ်ာင္လိုက္၊ အပါးခိုေနၿပီး လည္သလို ရပ္တည္ ေနခဲ့ရာက အခါအခြင့္ သင့္ရင္ သင့္သလို သူမ်ားကို လက္ညိဳးထိုးၿပီး ဘာတစ္ခုမွ မယ္မယ္ရရ မရွိခဲ့တဲ့ ကိုယ့္ျဖတ္သန္းမႈ သမိုင္းေၾကာင္းအတြက္ အေရခ်ဳံတက္ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ဆရာႀကီး လုပ္ၿပီး သူမ်ားကို အပုပ္ခ် ေ၀ဖန္ေနၾကတဲ့ မီဒီယာေလာကနဲ႔ အရပ္ဖက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း ေလာကအတြင္းက ေနရာ ခပ္ႀကီးႀကီး ယူထားၾကသူေတြရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ ဆိုျပန္ရင္ (၁) တခ်ိဳ႕က ရွစ္ေလးလုံး ျပည္သူ႔ အေရးေတာ္ပုံႀကီး ကာလ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕ လမ္းမႀကီးေပၚ ေက်ာင္းသား ျပည္သူ လူထုႀကီး ဆႏၵျပေနခ်ိန္မွာ ျခင္ေထာင္ထဲက မထြက္ရဲခဲ့တဲ့ သူေတြ၊ (၂) တခ်ိဳ႕က ရွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံ ကာလမွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႐ုပ္သိမ္းၿပီး ဘာမွ မပစ္မခတ္ေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ အခ်ိန္က် အမ်ားနည္းတူ ေ၀ေ၀ေလေလ ပါလာၿပီး အာဏာရွင္ လက္ထက္မွာလည္း အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစားၿပီး မွိန္းေနခဲ့ၾကကာ အခုလို ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလ ျဖစ္လာျပန္ေတာ့ အာဏာရွင္ေခတ္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀လာမႈေတြကို အသုံးခ်ၿပီး ေငြနဲ႔လမ္းခင္း ဆရာႀကီး လုပ္လာသူေတြ၊ (၃) တခ်ိဳ႕က အာဏာရွင္ေခတ္မွာ အဘ၊ အဘလုပ္ခဲ့ၾကကာ အခုမွ အစ္မ၊ အစ္မ လုပ္လာၾကသူေတြ၊ (၄) တခ်ိဳ႕ ၁၉၈၈ တုန္းက လူေတာင္ မျဖစ္ေသးပဲ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွ ေမြးလာခဲ့ၿပီး သူမ်ား ေျမႇာက္ေပးလို႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေ၀ဖန္သုံးသပ္သူ ေဆာင္းပါးရွင္မ်ား ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီး ႀကီးႀကီးတပ္ၿပီး ရပ္တည္ေနသူေတြ အဲဒီလို လူေတြက ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသား ျပည္သူေတြ အသက္ ေသြးေခၽြးနဲ႔ တိုက္ယူလို႔ရခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုခြင့္ အေပၚ အသုံးခ် အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ အသက္ေတြ ဆုံး႐ႈံး၊ မိသားစုေတြ ၿပိဳကြဲခံၿပီး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို အေျပာင္းအလဲအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူေတြ၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာ ခံခဲ့သူေတြကို ကဲ့ရဲ႕႐ႈံ႕ခ် ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုေနမႈမ်ားကို လက္မခံႏိုင္ျခင္းပါ။ အဲဒီလိုသူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမား လူရႊင္ေတာ္ အႏုပညာ သမားႀကီး တစ္ေယာက္က သူ႔အျမင္ကို ေဖာ္ျပ ေရးသားခ်က္ တစ္ခုမွ ကိုးကားရမယ္ဆိုရင္ “ကမၻာ႔သမိုင္း အဆက္ဆက္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ အေျပာင္းအလဲတိုင္းမွာ အာဏာရွင္ေတြ အေရာင္ ေျပာင္းခ်ိန္က်ရင္ Liberal Bourgeoisy Revolutionist ဆိုတဲ့ လူတန္းစား တစ္ရပ္ ေပၚထြက္ လာစၿမဲပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း အဲဒီလို လူတန္းစား တစ္ရပ္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ရွိေနပါတယ္။ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ သတိျပဳႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ စစ္အာဏာရွင္နဲ႔ အေသအေက် တိုက္ေနတုန္းက ခုေလာက္ မပင္ပန္းဘူး။ ခုမွ အာဏာ႐ူးေတြ အာဏာယားေတြနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ့ အလြန္ စိတ္ပ်က္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီ Liberal Bourgeoisy Revolutionist ဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြ ဆိုတာ သူတို႔က အာဏာရွင္ ရွိေနတုန္းက အာဏာရွင္နဲ႔ ေပါင္းစားၿပီး ခ်မ္းသာေအာင္ ဘူဇြာျဖစ္ေအာင္လုပ္။ အာဏာရွင္လည္း မရွိေတာ့ေရာ ေတာ္လွန္သူလို႔ အေယာင္ေဆာင္။ ဒါကိုပဲ အရည္မလည္တဲ့ သူေတြက ၀ိုင္းခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေတာ့ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ လစ္ဘရယ္ ျဖစ္ပါတယ္ လုပ္ၾကေရာေပါ့။ ပုံျပင္ေလးကေတာ့ ဒါပါပဲကြယ္” တဲ့။

ဒါ့အျပင္ Tomorrowမွာ ဆရာမာေဂ် ေရးခဲ့ဖူူးတဲ့ သေရာ္စာထဲက နံပါတ္တစ္ ခ႐ိုနီက ဘယ္သူ တက္တက္၊ ပိုၿပီး ထူးလာစရာ မရွိပါဘူး။ ယမကာေလး မွီ၀ဲလိုက္၊ ေပ်ာ္သလို ေနလိုက္နဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ေငြတစ္ျပား တစ္ခ်ပ္မွ အကုန္မခံတဲ့ ခ႐ိုနီ၊ နံပါတ္ႏွစ္ ခ႐ိုနီက အရင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က အခြင့္အာဏာေတြ ခြတုတ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ သူေဌးႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ရာက ယခု အတိုက္အခံ ပါတီေတြဘက္ ပုံေအာၿပီး သူတို႔ဘ၀ကို ေလာင္းေၾကး ထပ္ထားၾကတဲ့ သာကူးလို႔ေခၚတဲ့ ခ႐ိုနီ၊ နံပါတ္သုံးခ႐ိုနီက အရင္အစုိးရလက္ထက္မွာ ခ်မ္းသာလာလို႔ အရင္အစိုးရ ေထာင္ထားတဲ့ အာဏာရ ပါတီကိုပဲ ဖက္တြယ္ေတာ့မယ္။ အသက္ႀကီးမွ သခင္အသစ္လည္း မရွာခ်င္ေတာ့ပါဘူး ဆိုတဲ့ ေရွး႐ိုးစြဲ ခ႐ိုနီနဲ႔ နံပါတ္ေလး ခ႐ိုနီကေတာ့ အရင္အစိုးရ ေခတ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔၊ အတြင္းေရးမွဴး တစ္၊ ႏွစ္၊ သုံးတို႔နဲ႔ ေပါင္းၿပီး ခ်မ္းသာလာခဲ့ေပမယ့္ ေခတ္က ေျပာင္းခ်င္သလိုလို ျဖစ္ေနလို႔ အာဏာရ ပါတီကိုေရာ၊ အတိုက္အခံကိုေရာ မွ်ၿပီး ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့ၿပီး ဘယ္ပါတီ တက္တက္၊ ညြန္႔ေပါင္း အစိုးရပဲ ဖြဲ႔ဖြဲ႔ အေျခအေန မပ်က္ဘူးလို႔ ေတြးတဲ့ ႏွစ္ဘက္ခၽြန္ ခ႐ိုနီဆိုတဲ့ ခ႐ိုနီ (၄) မ်ိဳးေတြထက္ ပိုဆိုးတာက အဲဒီ Liberal Bourgeoisy Revolutionist ဆိုတဲ့ အာဏာ႐ူး၊ အာဏာယား ဘူဇြာ လူတန္းစားေတြပါပဲ။ သူတို႔က ရွိရွိသမွ် သမိုင္းေၾကာင္း အစဥ္အလာေကာင္း ရွိသူေတြကို ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္ အပုပ္ခ်ၿပီး သူတို႔ကမွ လစ္ဘရယ္ ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြပါ။ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြပါ ဆိုၿပီး လုပ္ျပေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါအျပင္ ဆရာ လူထုစိန္၀င္း မကြယ္လြန္မီ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၅ ရက္ထုတ္ Favourite သတင္းဂ်ာနယ္မွာ ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးထဲကလို “ေရေပၚဆီ လူတန္းစား ဆိုတာက အမ်ားအားျဖင့္ ေခတ္တိုင္း ေခတ္တိုင္းမွာ ေရေပၚဆီလို႔ အေပၚယံမွာခ်ည္း ေ၀့ေနေလ့ရွိလို႔ ေရေပၚဆီ လူတန္းစားလို႔ ေခၚတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ဘယ္သူ တန္ခိုးရွိသလဲ ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းသိၿပီး တန္ခိုး ရွိသူတိုင္းနဲ႔ တည့္ေအာင္ ေပါင္း၊ အျမတ္ ထုတ္တက္ၾကတယ္။ ေပါင္းေနတဲ့သူ တန္ခိုးအေရာင္ မွိန္သြားရင္ ခ်က္ခ်င္း စြန္႔ခြာၿပီး အေရာင္ ေတာက္သူကို ေျပးကပ္ေလ့ရွိတယ္။ ရာသီဥတုကို လိုက္ၿပီး အေရာင္ ေျပာင္းတတ္တဲ့ ပုတ္သင္ညိဳလို လူစားမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေခတ္တိုင္း ေခတ္တိုင္း အေပၚယံလႊာမွာခ်ည္း ေ၀့ကာ၀ဲကာ ေနၾကေလေတာ့ လူေတြကို အၿမဲတမ္း ငုံ႔ၾကည့္ေလ့ရွိတယ္။ တခိုးေရာင္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ လက္တဲ့လူ မဟုတ္ရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အထင္ႀကီးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ လူေတြၾကား ဘယ္ေတာ့မွ မေနဘူး။ လူေတြအေၾကာင္းလည္း ဘာမွ မသိဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ခန္႔တဲ့ “ဂု႐ု”ေတြနဲ႔ လူေတြၾကား မ၀င္ဘူးတဲ့ ေရေပၚဆီ “အီလစ္”ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသား “ဂု႐ု”ေတြက ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဘ၀၊ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို ျမန္မာေတြထက္ ပိုသိတယ္လို႔ ေျပာရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္တဲ့ လူေတြပဲလို႔သာ ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္”လို႔ ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။

နိဂုံးခ်ဳပ္ပါေတာ့မယ္။ ယခင္ အပတ္က “သူမ်ား မေကာင္းေၾကာင္း၊ ကိုယ္ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာၾကသူမ်ား” ေဆာင္းပါး နိဂုံးမွာ အတိုက္ခိုက္ခံ၊ အေ၀ဖန္ခံ၊ အပုပ္ခ်ခံ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ စာေပနဲ႔ အႏုပညာနယ္ပယ္က ထင္ရွားသူေတြ ဘက္ကေန အာဏာ႐ူး၊ အာဏာယား ဘူဇြာလူတန္းစား တစ္ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္အေပၚ ေခြးေဟာင္တိုင္း ထမၾကည့္ပါနဲ႔ အိပ္ေရးပ်က္မွာ စိုးလို႔ပါ”လို႔ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ယခုအခါမွာေတာ့ အသက္(၈၀)ေက်ာ္ အေဖျဖစ္သူေျပာတဲ့ စကားေလးနဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ပါရေစ။ “ငါ့သားေရ ေခြးေဟာင္တိုင္း ထၾကည့္ရင္ အိပ္ေရး ပ်က္တတ္တယ္ ဆိုတာ မွန္ေပမယ့္ တစ္ရပ္ကြက္လုံး နားမခံသာေအာင္ ဆက္ၿပီး ေဟာင္လြန္းေနရင္ေတာ့ နားမခံႏိုင္ၾကတဲ့ အရပ္ထဲက လူေတြက ထ႐ိုက္ၾကလိမ့္မယ္”တဲ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ကိုဘသိန္း (တပ္ဦး)
Tomorrow

0 comments:

Post a Comment