IF ဆိုသည္မွာ သမိုင္းတြင္ အႏၲရာယ္ႀကီးသည္။ သို႔ေသာ္ ထို ‘အကယ္၍’ ကို ႀကိဳၿပီး စဥ္းစားထားမွလည္း အနာဂတ္ကို မွန္းဆႏုုိင္မည္။ လူအမ်ား ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးႏွင့္ ေရပန္းစားေနေသာ ‘NLD တက္လွ်င္’ ဟူသည့္ အေနအထား Scenario ကို စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။
NLD သည္ အတိုက္အခံအျဖစ္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ေစာင့္အၿပီး အစိုးရအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ကမာၻ႔ႏုုိင္ငံမ်ားတြင္ အတိုက္အခံအျဖစ္ ကာလၾကာရွည္စြာ လႈပ္ရွားခဲ့ၿပီး အစိုးရေနရာ ေရာက္သြားသည့္ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ကံၾကမၼာမ်ိဳးကို NLD ရင္ဆိုင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ Landslide မဲအျပတ္အသတ္ျဖင့္ ႏုိင္ေလေလ ျပည္သူတို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ပိုျမင့္ေလျဖစ္မည္။ ‘ခုေရတြင္းတူး၊ ခုေရၾကည္ေသာက္လိုုသည့္’ ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို စနစ္တက် ကိုင္တြယ္ႏုိင္မွသာ။ သို႔မဟုတ္ ‘အခ်စ္ႀကီးက အမ်က္ႀကီးႏိုင္သည္’။စစတက္ခ်င္းတြင္ ဝမ္းသာျခင္းလႈိင္းကို စီးေနႏိုင္ေသးေသာ္လည္း အစိုးရသက္တမ္း သုံးလ၊ ေလးလ ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ဖိအားတို႔ စတင္ခံစားလာရမည္။ Quick Win ေခၚ ကနဦး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား မရလွ်င္ ဖိအားဒဏ္ ပိုခံရမည္။ NLD အစိုးရသည္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ နည္းတူ ေရွ႕အစိုးရမ်ား၏ ေကာင္းေမြေရာ ဆိုးေမြကိုပါ ခံရမည္ ျဖစ္သည္။
အတိုက္အခံ
အတိုက္အခံ
အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အမ်ားစုသည္ NLD ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေထာက္ခံခဲ့ရာမွ ဆန္႔က်င္ၾကလိမ့္မည္။ အဓိကစစ္တလင္းမွာ တည္ေဆာက္ဆဲ တည္ေဆာက္မည့္ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းမ်ား ျဖစ္လိမ့္မည္။ ဥပမာ- ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အေလးေပး ေျပာၾကားတတ္သျဖင့္ ျမစ္ဆုံစီမံကိန္းတြင္ တ႐ုတ္က ထိုအခ်က္ကိုကိုင္ကာ စာခ်ဳပ္အတိုင္း ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ တြန္းအားေပးလိမ့္မည္။ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ NLD အစိုးရ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၾကမည့္ သဲလြန္စမ်ားကို လက္ပံေတာင္းႏွင့္ ပညာေရးဥပေဒတို႔တြင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတြင္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည့္ လွ်ပ္စစ္မီး ရရွိေရးႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဟူေသာ အေရးႀကီးႏွစ္ရပ္ အားၿပိဳင္ပြဲတြင္ NLD အစိုးရသည္ တစ္ဖက္ဘက္ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဖက္လုံးကို စိတ္ပ်က္ေစႏိုုင္သည္။
NLD အေနျဖင့္ လူေထာက္ခံမႈ ရလြယ္သည့္ လူၿပိန္းႀကိဳက္ မူဝါဒမ်ား ျပ႒ာန္းမည္လား၊ ဆန္႔က်င္မည့္သူ မ်ားေသာ္လည္း ခါးသီးေသာ အရွိတရားမ်ားႏွင့္ အညီတိုင္းျပည္ ေရရွည္ေကာင္းမည့္ မူဝါဒမ်ား ျပ႒ာန္းမည္လားသည္ အေရးႀကီးေသာေမးခြန္း ျဖစ္သည္။
USDP သည္ အတိုက္အခံအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္။ အတိုက္အခံ၏ အခြင့္အေရးျဖစ္ေသာ အစိုးရကို ေဝဖန္ေထာက္ျပခြင့္ USDP လက္ထဲသို႔ ေရာက္လာေပမည္။ ျမန္မာ့ျပႆနာမ်ားသည္ ႀကီးမားသည့္အတြက္ NLD အစိုးရကို ေဝဖန္ေထာက္ျပရန္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားစြာ USDP ရရွိလိမ့္မည္။ အတိုက္အခံအျဖစ္ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ႏုိင္လွ်င္ ေနာင္ငါးႏွစ္အၾကာ ၂၀၂၀ တြင္ အခြင့္အေရး ျပန္ရေပလိမ့္မည္။
အင္အားေတာင့္ေသာ အတိုက္အခံပါတီအျဖစ္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ပါတီသည္ NLD ၏ အၿပိဳင္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ ဦးကိုကိုႀကီး ဦးေဆာင္ၿပီး ေပၚထြက္လာမည္။ ၈၈ အၿပီး ေပၚထြက္လာသည့္ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ားထဲမွ NLD ဘက္ မပါသူမ်ား ေထာက္ခံမႈ ရရွိမည့္ ပါတီျဖစ္ၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ ကြန္ရက္မ်ားရွိသည့္ အတြက္ အလ်င္အျမန္ ႀကီးထြားလာႏုိင္ေသာ ပါတီ ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ အသက္ ၅၀ တန္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ သင့္ေတာ္ေသာ အသက္အရြယ္ရွိသည္။ ၈၈ ပါတီသည္ NLD ႏွင့္ ေမြးဖြားရာဇာတိ တူေနသည့္အတြက္ ‘မတူျခားနား’ ေၾကာင္း ျပသရာတြင္ အနည္းငယ္ ႐ုန္းကန္ရဖြယ္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၈၈ ပါတီသည္ NLD ႏွင့္ မူဝါဒခ်င္း တူလွ်င္ပင္ အတိုက္အခံျဖစ္သည့္ အတြက္ ‘ေဝဖန္ခြင့္’ ဟူေသာ အခြင့္ေကာင္းကို ရေနသည္။ ပါတီႏုိင္ငံေရး စိတ္ပါလွျခင္း မရွိသည့္ ဦးမင္းကိုႏုိင္သာ စိတ္ေျပာင္းၿပီး ပါတီသစ္တြင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္လာလွ်င္ ပိုမိုအင္အားေတာင့္တင္းဖြယ္ ရွိသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ မည္သည့္ အစိုးရအတြက္မဆို မၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးေသာ ကိစၥရပ္ႀကီးျဖစ္ရာ NLD အစိုးရ အတြက္လည္း စိန္ေခၚမႈႀကီး ျဖစ္လာမည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဒီမိုကေရစီ အစိုးရေသာ၊ တပ္မေတာ္အစိုးရ ေသာမဟူ အစိုးရအဆက္ဆက္ မရွင္းႏိုုင္ခဲ့ေသာ လက္နက္ကိုင္ ျပႆနာကို NLD သာ ေျဖရွင္းႏုိင္လွ်င္ ထိုတစ္ခုတည္းႏွင့္ပင္ သမိုင္းတြင္ အေအာင္ျမင္ဆုံး အစိုးရ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကမာၻေပၚတြင္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ အမ်ားဆုံး ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ခရီးရွည္ႀကီး ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးသည္ ႏုိင္ငံေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ေလာက္ ေရပန္းမစားေသာ္လည္း အစဥ္အဆက္ ျမန္မာအစိုးရတို႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည့္ အေရးအႀကီးဆုံး က႑ျဖစ္သည္။ NLD သည္ စီးပြားေရး မဟာဗ်ဴဟာတစ္ခုကို စနစ္တက် ေရးဆြဲထားသည္ျဖစ္ရာ ယင္းမဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ လိုက္ဖက္ေသာ နည္းဗ်ဴဟာတို႔ကို ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မည္လား။ ကပ္ေပါင္းၿပီး စားသာခဲ့ေသာ ခ႐ုိနီမ်ားသည္ NLD ကို ခ်ဥ္းကပ္လာၾကမည္ (အခ်ဳိ႕လည္း ၂၀၁၂ ကတည္းက ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး) ျဖစ္ရာ ေရွာင္ႏုိင္ရွားႏုိင္မွ တန္ကာက်မည္။ ခ႐ိုနီကိစၥ မေရွာင္ႏုိင္လွ်င္ ႏုိင္ငံ့စီးပြားေရးတြင္ Monopoly တစ္ဦးတည္း လက္ဝါးႀကီးအုပ္မ်ားႏွင့္ Oligopoly အုပ္စုလိုက္ လက္ဝါးႀကီး အုပ္မ်ားသာ ႀကီးစိုးၿပီး ျမန္မာ့စီးပြားေရးတြင္ ‘ေစ်းႏႈန္းမွန္’ ‘Right Price’ ျဖစ္မည္မဟုတ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကင္းရွင္းေရး သႏိၷ႒ာန္ကို ယုံမွားသံသယ မရွိေသာ္လည္း အျမစ္တြယ္ အက်င့္စြဲေနေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ယဥ္ေက်းမႈကိုု ‘တကယ္ရွင္းႏိုုင္မည္လား’ ကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ‘Power Corrupts’ အာဏာေၾကာင့္ ပ်က္စီးတတ္သည္ ‘ဆိုေသာ ကမာၻေက်ာ္ စကားသည္ ႏုိင္ငံစုံတြင္ အၿမဲမွန္တတ္သည္ျဖစ္ရာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အစိုးရကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနရန္ လိုအပ္သည္။
NLD အစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔သည္ ယုံၾကည္မႈ ျမန္ႏုိင္သမွ် ျမန္ျမန္တည္ေဆာက္ရန္လိုသည္။ တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္တစ္ဖြဲ႔ မခြဲႏုိင္မခြာရက္ ႏွစ္သက္စုံမက္ရန္ မလို၊ အလုပ္တြဲလုပ္ႏုိင္ေလာက္လွ်င္ ရၿပီ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ႏုိင္ငံအတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားသည္။ လက္ပံေတာင္းျဖစ္ရပ္တြင္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အၾကား အလုပ္သေဘာ ဆက္ဆံေရးတစ္ရပ္ Working Relationship ျဖစ္ထြန္းျခင္းကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရရာ လကၡဏာေကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဖက္ဒရယ္ကိစၥသည္ NLD ကိုင္တြယ္ရမည့္ ဧရာမ ေခါင္းေျခာက္စရာ ျဖစ္သည္။ NLD ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာမွန္းသေလာက္ မေပါက္ဘဲ အစိုးရ ဖြဲ႔ႏုိင္ေရးတြင္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစု ပါတီမ်ားကို အားကိုးရလွ်င္ ထိုပါတီမ်ားႏွင့္ စကားေျပာရာတြင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာ ႀကဳံရလိမ့္မည္။ ဗဟိုစီမံမႈ လြန္ကဲလွ်င္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မေရာက္ႏုုိင္။ ဗဟိုစီမံမႈ ေလ်ာ့ရဲလြန္းလွ်င္လည္း ကြန္ဖက္ဒေရးရွင္း အဆင့္သို႔ ေရာက္ၿပီး တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ေတာင့္တင္းသည့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ‘ကိုယ့္တပ္မေတာ္၊ ကိုယ့္ျပည္နယ္’ အႏၲရာယ္ က်ေရာက္ႏုုိင္သည္။ ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္ျပန္လည္ခြဲေဝေပးမႈအေပၚ မွီခိုရသည့္ သယံဇာတ နည္းပါးေသာ ျပည္နယ္ငယ္မ်ား နစ္နာဖြယ္ရွိသည္။
NLD သာ မဲအမ်ားစု၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာအမ်ားစု ရယူၿပီး တက္လာခဲ့လွ်င္ ျမန္မာတို႔အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ၏ အရသာကို ခံစားမိၾကမည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အခြင့္အေရး စသည္တို႔ကို နားလည္သြားၾကမည္ ျဖစ္သလို တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ၿဗိတိန္တို႔ကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီ အရင့္အမာ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား၏ အဆင့္အတန္းသို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ခ်က္ခ်င္းမေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္းလည္း သေဘာေပါက္သြားၾကမည္။
လာမည့္ငါးႏွစ္သည္ ျမန္မာျပည္၏ စပ္ကူးမတ္ကူးကာလ ဒုတိယ ငါးႏွစ္သာ ျဖစ္သည္။ NLD သာ တက္ခဲ့လွ်င္ သူ႔ကိုမဲေပးခဲ့ေသာမဲဆႏၵရွင္တို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားသည္ ‘မိုးစြန္တမြတ္၊ ၾကယ္ကိုဆြတ္’ လိမ့္မည္။ မိမိတို႔အေပၚ ပုံလိုက္သည့္ ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို တြန္းအားအျဖစ္ NLD က အရယူၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အစြမ္းကုန္ေမာင္းႏွင္ရမည္ ျဖစ္သလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးလွ်င္ စိတ္ပ်က္လြယ္သည့္ သေဘာကိုလည္း ထိန္းေက်ာင္းေမာင္းႏွင္ရမည္။
‘NLD တက္လွ်င္’ ဟူေသာ ‘if’ ျဖစ္မျဖစ္ မၾကာမီ ေတြ႔ၾကရေတာ့မည္။
ေဇယ်သူ
The Voice Weekly
NLD အေနျဖင့္ လူေထာက္ခံမႈ ရလြယ္သည့္ လူၿပိန္းႀကိဳက္ မူဝါဒမ်ား ျပ႒ာန္းမည္လား၊ ဆန္႔က်င္မည့္သူ မ်ားေသာ္လည္း ခါးသီးေသာ အရွိတရားမ်ားႏွင့္ အညီတိုင္းျပည္ ေရရွည္ေကာင္းမည့္ မူဝါဒမ်ား ျပ႒ာန္းမည္လားသည္ အေရးႀကီးေသာေမးခြန္း ျဖစ္သည္။
USDP သည္ အတိုက္အခံအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္။ အတိုက္အခံ၏ အခြင့္အေရးျဖစ္ေသာ အစိုးရကို ေဝဖန္ေထာက္ျပခြင့္ USDP လက္ထဲသို႔ ေရာက္လာေပမည္။ ျမန္မာ့ျပႆနာမ်ားသည္ ႀကီးမားသည့္အတြက္ NLD အစိုးရကို ေဝဖန္ေထာက္ျပရန္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားစြာ USDP ရရွိလိမ့္မည္။ အတိုက္အခံအျဖစ္ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ႏုိင္လွ်င္ ေနာင္ငါးႏွစ္အၾကာ ၂၀၂၀ တြင္ အခြင့္အေရး ျပန္ရေပလိမ့္မည္။
အင္အားေတာင့္ေသာ အတိုက္အခံပါတီအျဖစ္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ပါတီသည္ NLD ၏ အၿပိဳင္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ ဦးကိုကိုႀကီး ဦးေဆာင္ၿပီး ေပၚထြက္လာမည္။ ၈၈ အၿပီး ေပၚထြက္လာသည့္ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ားထဲမွ NLD ဘက္ မပါသူမ်ား ေထာက္ခံမႈ ရရွိမည့္ ပါတီျဖစ္ၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ ကြန္ရက္မ်ားရွိသည့္ အတြက္ အလ်င္အျမန္ ႀကီးထြားလာႏုိင္ေသာ ပါတီ ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ အသက္ ၅၀ တန္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ သင့္ေတာ္ေသာ အသက္အရြယ္ရွိသည္။ ၈၈ ပါတီသည္ NLD ႏွင့္ ေမြးဖြားရာဇာတိ တူေနသည့္အတြက္ ‘မတူျခားနား’ ေၾကာင္း ျပသရာတြင္ အနည္းငယ္ ႐ုန္းကန္ရဖြယ္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၈၈ ပါတီသည္ NLD ႏွင့္ မူဝါဒခ်င္း တူလွ်င္ပင္ အတိုက္အခံျဖစ္သည့္ အတြက္ ‘ေဝဖန္ခြင့္’ ဟူေသာ အခြင့္ေကာင္းကို ရေနသည္။ ပါတီႏုိင္ငံေရး စိတ္ပါလွျခင္း မရွိသည့္ ဦးမင္းကိုႏုိင္သာ စိတ္ေျပာင္းၿပီး ပါတီသစ္တြင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္လာလွ်င္ ပိုမိုအင္အားေတာင့္တင္းဖြယ္ ရွိသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ မည္သည့္ အစိုးရအတြက္မဆို မၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးေသာ ကိစၥရပ္ႀကီးျဖစ္ရာ NLD အစိုးရ အတြက္လည္း စိန္ေခၚမႈႀကီး ျဖစ္လာမည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဒီမိုကေရစီ အစိုးရေသာ၊ တပ္မေတာ္အစိုးရ ေသာမဟူ အစိုးရအဆက္ဆက္ မရွင္းႏိုုင္ခဲ့ေသာ လက္နက္ကိုင္ ျပႆနာကို NLD သာ ေျဖရွင္းႏုိင္လွ်င္ ထိုတစ္ခုတည္းႏွင့္ပင္ သမိုင္းတြင္ အေအာင္ျမင္ဆုံး အစိုးရ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကမာၻေပၚတြင္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ အမ်ားဆုံး ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ခရီးရွည္ႀကီး ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးသည္ ႏုိင္ငံေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ေလာက္ ေရပန္းမစားေသာ္လည္း အစဥ္အဆက္ ျမန္မာအစိုးရတို႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည့္ အေရးအႀကီးဆုံး က႑ျဖစ္သည္။ NLD သည္ စီးပြားေရး မဟာဗ်ဴဟာတစ္ခုကို စနစ္တက် ေရးဆြဲထားသည္ျဖစ္ရာ ယင္းမဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ လိုက္ဖက္ေသာ နည္းဗ်ဴဟာတို႔ကို ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မည္လား။ ကပ္ေပါင္းၿပီး စားသာခဲ့ေသာ ခ႐ုိနီမ်ားသည္ NLD ကို ခ်ဥ္းကပ္လာၾကမည္ (အခ်ဳိ႕လည္း ၂၀၁၂ ကတည္းက ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး) ျဖစ္ရာ ေရွာင္ႏုိင္ရွားႏုိင္မွ တန္ကာက်မည္။ ခ႐ိုနီကိစၥ မေရွာင္ႏုိင္လွ်င္ ႏုိင္ငံ့စီးပြားေရးတြင္ Monopoly တစ္ဦးတည္း လက္ဝါးႀကီးအုပ္မ်ားႏွင့္ Oligopoly အုပ္စုလိုက္ လက္ဝါးႀကီး အုပ္မ်ားသာ ႀကီးစိုးၿပီး ျမန္မာ့စီးပြားေရးတြင္ ‘ေစ်းႏႈန္းမွန္’ ‘Right Price’ ျဖစ္မည္မဟုတ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကင္းရွင္းေရး သႏိၷ႒ာန္ကို ယုံမွားသံသယ မရွိေသာ္လည္း အျမစ္တြယ္ အက်င့္စြဲေနေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ယဥ္ေက်းမႈကိုု ‘တကယ္ရွင္းႏိုုင္မည္လား’ ကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ‘Power Corrupts’ အာဏာေၾကာင့္ ပ်က္စီးတတ္သည္ ‘ဆိုေသာ ကမာၻေက်ာ္ စကားသည္ ႏုိင္ငံစုံတြင္ အၿမဲမွန္တတ္သည္ျဖစ္ရာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အစိုးရကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနရန္ လိုအပ္သည္။
NLD အစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔သည္ ယုံၾကည္မႈ ျမန္ႏုိင္သမွ် ျမန္ျမန္တည္ေဆာက္ရန္လိုသည္။ တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္တစ္ဖြဲ႔ မခြဲႏုိင္မခြာရက္ ႏွစ္သက္စုံမက္ရန္ မလို၊ အလုပ္တြဲလုပ္ႏုိင္ေလာက္လွ်င္ ရၿပီ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ႏုိင္ငံအတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားသည္။ လက္ပံေတာင္းျဖစ္ရပ္တြင္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အၾကား အလုပ္သေဘာ ဆက္ဆံေရးတစ္ရပ္ Working Relationship ျဖစ္ထြန္းျခင္းကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရရာ လကၡဏာေကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဖက္ဒရယ္ကိစၥသည္ NLD ကိုင္တြယ္ရမည့္ ဧရာမ ေခါင္းေျခာက္စရာ ျဖစ္သည္။ NLD ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာမွန္းသေလာက္ မေပါက္ဘဲ အစိုးရ ဖြဲ႔ႏုိင္ေရးတြင္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစု ပါတီမ်ားကို အားကိုးရလွ်င္ ထိုပါတီမ်ားႏွင့္ စကားေျပာရာတြင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာ ႀကဳံရလိမ့္မည္။ ဗဟိုစီမံမႈ လြန္ကဲလွ်င္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မေရာက္ႏုုိင္။ ဗဟိုစီမံမႈ ေလ်ာ့ရဲလြန္းလွ်င္လည္း ကြန္ဖက္ဒေရးရွင္း အဆင့္သို႔ ေရာက္ၿပီး တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ေတာင့္တင္းသည့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ‘ကိုယ့္တပ္မေတာ္၊ ကိုယ့္ျပည္နယ္’ အႏၲရာယ္ က်ေရာက္ႏုုိင္သည္။ ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္ျပန္လည္ခြဲေဝေပးမႈအေပၚ မွီခိုရသည့္ သယံဇာတ နည္းပါးေသာ ျပည္နယ္ငယ္မ်ား နစ္နာဖြယ္ရွိသည္။
NLD သာ မဲအမ်ားစု၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာအမ်ားစု ရယူၿပီး တက္လာခဲ့လွ်င္ ျမန္မာတို႔အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ၏ အရသာကို ခံစားမိၾကမည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အခြင့္အေရး စသည္တို႔ကို နားလည္သြားၾကမည္ ျဖစ္သလို တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ၿဗိတိန္တို႔ကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီ အရင့္အမာ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား၏ အဆင့္အတန္းသို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ခ်က္ခ်င္းမေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္းလည္း သေဘာေပါက္သြားၾကမည္။
လာမည့္ငါးႏွစ္သည္ ျမန္မာျပည္၏ စပ္ကူးမတ္ကူးကာလ ဒုတိယ ငါးႏွစ္သာ ျဖစ္သည္။ NLD သာ တက္ခဲ့လွ်င္ သူ႔ကိုမဲေပးခဲ့ေသာမဲဆႏၵရွင္တို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားသည္ ‘မိုးစြန္တမြတ္၊ ၾကယ္ကိုဆြတ္’ လိမ့္မည္။ မိမိတို႔အေပၚ ပုံလိုက္သည့္ ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို တြန္းအားအျဖစ္ NLD က အရယူၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အစြမ္းကုန္ေမာင္းႏွင္ရမည္ ျဖစ္သလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးလွ်င္ စိတ္ပ်က္လြယ္သည့္ သေဘာကိုလည္း ထိန္းေက်ာင္းေမာင္းႏွင္ရမည္။
‘NLD တက္လွ်င္’ ဟူေသာ ‘if’ ျဖစ္မျဖစ္ မၾကာမီ ေတြ႔ၾကရေတာ့မည္။
ေဇယ်သူ
The Voice Weekly
0 comments:
Post a Comment