Wednesday, August 15, 2018

ေညာင္ဦးေလဆိပ္အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အစီအစဥ္ဟုဆို

ပုဂံ-ေညာင္ဦးေလဆိပ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စု ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ၏ အစီအစဥ္ ျဖစ္ၿပီး မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အေနျဖင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပး႐ုံ အဆင့္သာျဖစ္ေၾကာင္း တိုင္း စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဦးျမတ္သူက ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။
တိုင္းစီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဦးျမတ္သူက “ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္းအစိုးရကို သေဘာထား ေတာင္းေတာ့ ေဒသခံေတြ လူမွုစီးပြား ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔က အဓိကဆိုေတာ့၊ အဲဒီလို ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ကန႔္ကြက္ ရန္မရွိဘူးလို႔ပဲ အေၾကာင္းျပန္ ေပးလိုက္တယ္” ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။ ၎စီမံကိန္းသည္ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ ေငြေၾကးအကူအညီျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု ပို႔ေဆာင္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန လက္ ေအာက္ရွိ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမွုဦးစီးဌာနတို႔က ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၲေလးတိုင္းအစိုးရ အဖြဲ႕မွ သိရသည္။ လက္ရွိတြင္ ပုဂံေညာင္ဦး ေလဆိပ္သည္ ခရီးသည္ အမ်ားဆုံး ၁၀၀ ခန႔္ စီးနင္းလိုက္ပါနိုင္သည့္ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေလယာဥ္မ်ားသာ ဆိုက္ေရာက္လ်က္ရွိၿပီး ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား ဧည့္သည္အမ်ားအျပား စိတ္ဝင္ တစား လာေရာက္ေလ့လာၾကသည့္ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ပုဂံတြင္ ေလယာဥ္ကြင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းသည္ ခရီးသြားက႑တိုးတက္ရန္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ပါရွိေၾကာင္း ဝန္ႀကီးဦးျမတ္သူက ေျပာသည္။ သို႔ရာတြင္ ပုဂံေညာင္ဦးေလဆိပ္သည္ ေရွးေဟာင္း ဘုရားမ်ားစြာ ရွိေသာ ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ၆ မိုင္ ေက်ာ္ ကြာေဝးသျဖင့္ ေလဆိပ္အဆင့္ျမႇင့္တင္ၿပီးပါက ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆင္းသက္ လၽွင္ တုန္ခါမွု၊ ဆူညံသံမ်ား ေၾကာင့္ ပုဂံေဒသရွိ ဘုရားေစတီမ်ားအား ထိခိုက္ နိုင္မည္ဟု ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပညာရွင္မ်ား အပါအဝင္ ေရွးေဟာင္း သုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပတိုက္ဦးစီးဌာနက ယင္းစီမံကိန္းအေပၚ ေထာက္ျပထားၾကသည္။ ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာန (ပုဂံဌာနခြဲ) ညႊန္ၾကားေရးမွူး ဦးေအာင္ေအာင္ေက်ာ္ က “Airbus လို ေလယာဥ္အႀကီးႀကီးေတြ ဆင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တုန္ခါမွု ေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း နယ္ေျမကို ထိခိုက္ ေစနိုင္ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳး လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ကို အခုထိအေသးစိတ္ မသိရေသးေတာ့ ဌာနအေနနဲ႔ အႀကံျပဳ တင္ျပတာမ်ိဳးမရွိေသးပါဘူး” ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ လက္ထက္က ပုဂံေဒသ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္စာရင္း ဝင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္မွုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြင္းဆင္းၾကည့္ရွု႔ခဲ့ရာ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆင္းသက္လၽွင္ တုန္ခါမွုေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမွု အေမြအႏွစ္မ်ား ကို ထိခိုက္မွု ရွိမရွိ ေမးျမန္းစုံစမ္းခဲ့သည္။ ယူနက္စကိုယဥ္ေက်းမွုဌာနမွ စီမံကိန္းအရာရွိေဒၚဥမၼာမ်ိဳးက “ေလယာဥ္ကြင္းအဆင့္ျမႇင့္လိုက္လို႔ ပုဂံ ေဒသ ထိခိုက္မွု ရွိနိုင္လား၊ မရွိဘူးလား ဆိုတာ ေသခ်ာဆာေဗး လုပ္ၿပီး ထိခိုက္မွုရွိရင္ ေလၽွာ့ခ် နိုင္တဲ့ နည္းေတြကို ရွာဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးအတြက္ဆိုေပမဲ့ ဘက္စုံေထာင့္စုံ ကေနစဥ္းစားသင့္ပါ တယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ဖို႔ လိုအပ္ပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ရွိ ပုဂံေညာင္ဦး ေလဆိပ္က Maximum use ကိုေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒီထက္ေတာ့ ထပ္မလုပ္ သင့္ဘူး လို႔ ျမင္ပါတယ္။” ဟု ဧရာဝတီကိုေျပာသည္။ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ႏွင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးေခါင္းစဥ္ႏွစ္ခုအၾကား စိန္ေခၚမွုမ်ားရွိလာနိုင္သည့္ ပုဂံေညာင္ဦး ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းထက္ ပုဂံႏွင့္ ၂၃ မိုင္ခန႔္ကြာေဝးသည့္ ပခုကၠဴေလယာဥ္ကြင္းအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းက ပို၍ သင့္ေတာ္မည္ဟု ၎ကအႀကံျပဳသည္။ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမွုဝန္ႀကီးဌာနက ပုဂံေဒသကို ယူနက္စကို (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) ၏ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္စာရင္းဝင္ေဒသအျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ အဆို ျပဳလႊာတင္စဥ္က ပုဂံ – ေညာင္ဦးေလဆိပ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မည့္ စီမံကိန္း အေၾကာင္း မပါဝင္ခဲ့သလို၊ ယင္းစီမံကိန္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနက တစုံတရာ အေၾကာင္း ၾကားျခင္းမ်ိဳးလည္း ယေန႔ထိမရွိေသးေၾကာင္း ယူနက္စကိုမွ သိရသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွးေဟာင္းသုေတသန အသင္း၏ အတြင္းေရးမွူး ဦးသူရေအာင္ကလည္း “ေဒသဖြံ့ၿဖိဳး ေစခ်င္လို႔ လုပ္တာ မွန္ေပမဲ့ ေရွးေဟာင္းဇုန္နဲ႔ ေဝးတဲ့ေနရာမွာ လုပ္သင့္တယ္။ ခုလို ေလဆိပ္တိုးခ်ဲ႕ တာေတြ၊ လူလုပ္ကုန္းေတြ လုပ္ေန တာေတြက ပုဂံကို ကမၻာ့အေမြအႏွစ္ စာရင္းဝင္ဖို႔ေတာင္ မေသခ်ာ ေတာ့ဘူး။ ပုဂံမွာ အေမြအႏွစ္ေတြမရွိရင္ ဘာစီးပြားေရးမွလည္း မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလ” ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ ပုဂံေဒသကို ယူနက္စကို၏ ကမၻာအေမြအႏွစ္ စာရင္းဝင္ေဒသအျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ စာရင္း တင္သြင္း ထား ခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး ၎အတြက္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက ယူနက္စကို၏ သတ္မွတ္ စည္းမ်ဥ္း မ်ားအား လိုက္နာမည္ဆို သည့္ ကတိကဝတ္ျပဳၿပီးျဖစ္ရာ ယခုစီမံကိန္းသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ အေနျဖင့္ ေပးထား သည့္ ကတိကဝတ္ အေပၚ ေဖာက္ ဖ်က္ရာက်သည့္ ပုံစံရွိေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမွု အေမြအႏွစ္ မ်ားစြာရွိသည့္ ပုဂံေညာင္ဦးရွိ ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း ထက္ ပုဂံႏွင့္ မနီးမေဝးရွိ ပခုကၠဴေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းသည္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္လိမ့္မည္ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ လပိုင္းက ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အစည္းအေဝးတြင္ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဆိုင္ရာ ပညာရွင္အမ်ားစုအပါအဝင္ ယူနက္စကိုမွ ျပည္ပပညာရွင္ မ်ားက အႀကံျပဳခဲ့ ၾကေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွးေဟာင္းသုေတသန အသင္းမွ သိရသည္။ ပုဂံေညာင္ဦး ေလဆိပ္အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းကို ဂ်ပန္အစိုးရက ဂ်ပန္ယန္း ၄.၈ ဘီလ်ံခန႔္ ေထာက္ပံ့ မည္ျဖစ္ၿပီး ေလဆိပ္ေျပးလမ္းခ်ဲ႕ျခင္း၊ ေလဆိပ္ အေဆာက္အဦ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ ေလဆိပ္ရွိ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား ျမႇင့္ တင္ျခင္းတို႔ ပါဝင္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ပို႔ေဆာင္ဆက္ သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမွုဦးစီးဌာနမွ အႀကီးတန္း အရာရွိ တဦးက ၿပီးခဲ့သည့္ လဆန္းက ျမန္မာတိုင္းမ္သတင္းစာသို႔ ေျဖၾကားထားသည္။ ဧရာဝတီ

0 comments:

Post a Comment